Å logge av chatten + avsporing/videre utvikling

Started by Greeneyed, March 10, 2013, 10:44:42 AM

Previous topic - Next topic

Greeneyed

Hei! Håper noen her kan hjelpe meg med dette.

Jeg er så utrolig forelsket i en fyr. Vi møttes på en vennefest i jula, og har vært litt sammen (har pratet masse, kost, kysset, sovet sammen flere netter, men ikke noe "mer"). Fordi jeg bor langt unna (pga. studier) må vi også ty til digitale medier for å holde kontakten mellom de helgene og feriene jeg er hjemme. Det er da først og fremst Facebook vi bruker.

Det er han som tar mest kontakt (innleder samtaler på chatten osv.), men jeg som må holde samtalene i gang. Jeg har på en måte tenkt at det er greit, at han viser interesse ved at han tar kontakt. Nå i  gårkveld logget han imidlertid bare av, midt i samtalen (som han selv hadde startet!), uten å si hade eller noen ting. Den siste meldingen min så han ikke før på morgenen i dag, og da svarte han på en måte som klart gir uttrykk for at han ikke er interessert.

Jeg: "ellers går det jo an å slå til med en nyere film :) Hvis du vil henge, da.".
Han, ti timer seinere: "det går an det ja :)").


Er det vanlig å bare logge av sånn uten videre, når man er midt i en samtale? Han har ikke gjort det før. Jeg tolker dette, sammen med at det er jeg som må stille spørsmål og drive samtalen videre, som at han ikke er noe interessert i det hele tatt. Særlig når han i tillegg lar være å svare på om han faktisk vil henge med meg. Akkurat det er det veldig viktig for meg å vite!! Samtidig kommer det plutselig komplimenter i blant, og han tar, som nevnt, oftere kontakt med meg enn jeg tar kontakt med ham. Kanskje han bare liker følelsen av at jeg er interessert i ham?

Jeg er egentlig ganske lei meg nå, men skjønner at det virker altfor dramatisk å lage noen sak av dette. Det er jo virkelig ikke noe viktig, selv om ingen andre av mine venner lar være å si ifra når de går. Det bare ... virker kanskje ikke som han er noe interessert? Jeg glemmer ikke å si ifra før jeg logger av hvis jeg snakker med en jeg liker. Men så er det en like innarbeidet vane som å pusse tenna før en legger seg for meg da.

Det har kanskje ikke noen betydning, men slenger med at han er 11 år eldre enn meg, han er 33, jeg er 22. Han henger seg litt opp i aldersforskjellen. Han er redd for å virke som en "gammel gris", som vil ha yngre jenter.  Han har hele veien vært nøye på å ikke presse meg på noen måte, og har gitt uttrykk for å bekymre seg for hva mine foreldre ville ment om at jeg har vært hos en "gammel mann" osv. Ærlig talt, det er bare snakk om elleve år her! Så greit, kanskje jeg må vise mer interesse enn jeg ville gjort med en jevngammel, som ikke hadde sånne bekymringer.  Men måten han er på over Facebook gjør meg litt trist, som om han driter fullstendig i meg og om vi får sett hverandre igjen. Lurer på om det er så enkelt som at han er ute etter oppmerksomhet og bekreftelse, akkurat som mange jenter gjør dumme ting av samme grunner?

Håper noen her har noen tanker rundt dette. Hilsen ei litt ulykkelig jente.

mortenoe

Jeg ville ikke tenkt så mye over det. Det kan fint være han hadde mye på gang, ble litt travel og derfor nedprioriterer å chatte. Han viser jo som du sier interesse ved å starte en samtale, er ikke alle som tar chatten så høytidelig.
Er du klein eller?

Greeneyed

Oj, trodde jeg hadde slettet denne (litt flaut innlegg, egentlig)!
Men tusen takk for svar! Venninner av meg har så og si bedt meg glemme ham (ikke at jeg hadde klart det), men da venter jeg hvertfall litt med å prøve det ;)

Knipetak

Quote from: Greeneyed on March 11, 2013, 21:53:32 PM
Venninner av meg har så og si bedt meg glemme ham

For å ha logget av chatten en gang uten å si hadet? Jeez louise!

Greeneyed

Quote from: Knipetak on March 11, 2013, 22:19:52 PM
Quote from: Greeneyed on March 11, 2013, 21:53:32 PM
Venninner av meg har så og si bedt meg glemme ham

For å ha logget av chatten en gang uten å si hadet? Jeez louise!

Haha, jada, jeg veit! ::) Tror de bare er skeptiske, siden de ikke kjenner ham, også vil de passe litt på meg. De er veldig omsorgsfulle av seg, vil ikke at jeg skal bli såra og sånn. Men ja, ser hvordan det ser ut, lov å le! Smiler litt selv nå, takk for perspektiv ;D

Men tenk på det, da, hvor mange misforståelser som kan skje! Mange jenter tolker alt mulig, jeg er sikker på at noen gutter har opplevd at ei jente plutselig ikke virker interessert mer - på grunn av hva jentas venninner, som ikke kjenner gutten, har sagt til henne om hva han mente med ditt og datt. Småskummelt, men usikre jenter (og man blir jo ofte usikker på om interessen er gjensidig når man er forelska) hører ofte på nære venninner.

FatBoy

Hola Greeneyed!

Jeg ville i utgangspunktet ikke tenkt så mye over det!
I SEG SELV er ikke det å ikke svare på chatten noe særlig å bry seg om, man har kanskje litt annet å gjøre osv.

Det dummeste du kan gjøre er å gå inn i den nedadgående desperate sirkelen og prøve å "force convo".
Det kan virke som han er litt usikker på om han vil ta det noe videre med deg, derfor er det litt dumt å "mase", det vil bare drive ham lenger unna.

Du skriver at han initierer, men at du må holde chatten i gang. Du MÅ ikke holde chatten i gang, det er noe du TROR. Fordi du ønsker mer av ham enn (muligens) han ønsker av deg. Om han ikke svarer, så blir det desp å fortsette å "gjenopplive samtalen". Det blir skjevhet i hvor mye dere bidrar, som er en nedadgående spiral. Du blir kanskje FOR tilgjengelig. Jeg er ikke noe fan av å spille spill, men her KAN det være på sin plass at du gjenoppretter "maktbalansen", ved f eks å svare kort eller å være litt småfrekk/ utfordre/ erte ham, eller bruke lang tid på svare. Legg merke til balansen dere i mellom i chatten, og ikke "grav deg videre ned". La ting utfolde seg uten å presse det. Disse tipsene er fra min erfaring som gutt vel og merke, men jeg tror det gjelder for din situasjon. Det er generelt en god idé å komme med statements framfor spørsmål (om balansen er skjev). Og tull litt, ikke vær så seriøs over chatten. Its all BS and FUN!!

Stiller du spørsmål er det så stor fallhøyde om han ikke svarer. Et statement har ikke samme fallhøyde.

Om dere bor langt unna hverandre så kommer det jo ikke til å skje noe ONLINE uansett. Legg MYE MER vekt på hva som skjer IN REAL LIFE når dere møtes. Ikke la chatten ødelegge humøret ditt, det kan være så mange grunner til at han er distansert over chat.

"Live gracefully with uncertainty"

Peace
FatBwoiii

Greeneyed

#6
Takk for godt svar! Forresten, ser jeg var litt uklar, men jeg har heldigvis ikke sendt ny melding uten å ha fått svar. Likevel, jeg har nok spurt mer, og heller kommentert på det han skriver enn å skrive om meg selv og hva jeg driver med. Kanskje dumt, når det er visse ting jeg egentlig ville ha sagt (som at jeg akkurat har bestilt billett hjemover) ..? Kunne også tullet mye mer, heller enn å svare ordentlig ... Du nevner mye jeg må bli bedre på! Takk :D

Skulle virkelig ønske jeg hadde lest det siste svaret sånn ti minutter tidligere!  Snakket nettopp med ham på chatten igjen (han innledet samtalen), og han logga av igjen etter relativt kort tid, sånn uten noen avslutning, igjen. Da hadde jeg ikke bidratt noe mer enn ham i samtalen, det siste jeg sa var en ubetydelig kommentar, forventet ikke svar, men håpet han skulle fortsette å prate. Forsåvidt ikke verdens undergang.

Må likevel innrømme at jeg fortsatt, selv når jeg har lest svarene her, blir lei meg for at han virker så likegyldig. Jeg er nok ganske sliten av en del virkelig vonde ting som har skjedd, både i det siste og i en årrekke tilbake. Tror jeg i stor grad underreagerer på dette andre, og overreagerer på det med denne karen (om han så hadde sagt at han direkte mislikte meg, hadde det ikke kunnet måle seg med det som burde tatt fra meg nattesøvnen. Likevel er det bare det som skjer i relasjonen med ham som påvirker humøret mitt akkurat nå).

Og dere, jeg VET at dette er kjedelig og altfor detaljert! Sorry. Det føles ikke sånn for meg, kunne sikket skrevet ti sider til ::)

QueenB

Kan hende han logget av med vilje, fordi det er et triks han har lært seg: å skape tvil hos deg/ skape spenning, eller hva faen han har lest i en bok. Og det ser ut til å virke. Du har skapt spenning ved å ikke ha sex med han på 3 måneder. Kan hende han synes det er litt lenge å vente, at det blir barnslig. kan hende han synes det er dritsexy. hvem vet. Min erfaring er; hvis du må sitte og analysere sånn, så er det som regel ikke verdt det. Bare vent og se hva som skjer, eller glem hele fyren.

Dessuten er han 33, du er 22. Alder er ikke bare et tall. Men det er bare min mening.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Greeneyed

Quote from: QueenB on March 16, 2013, 20:36:54 PM
Kan hende han logget av med vilje, fordi det er et triks han har lært seg: å skape tvil hos deg/ skape spenning, eller hva faen han har lest i en bok. Og det ser ut til å virke. Du har skapt spenning ved å ikke ha sex med han på 3 måneder. Kan hende han synes det er litt lenge å vente, at det blir barnslig. kan hende han synes det er dritsexy. hvem vet. Min erfaring er; hvis du må sitte og analysere sånn, så er det som regel ikke verdt det. Bare vent og se hva som skjer, eller glem hele fyren.

Dessuten er han 33, du er 22. Alder er ikke bare et tall. Men det er bare min mening.

Hm, mulig det er et slags triks han bruker. Faktisk så håper jeg nesten dét, selv om jeg heller tror det er interessen det står på :-\ I tilfelle har du vel rett i at det virker, i form av at jeg blir mer usikker på ham. Men jeg blir ikke mer interessert selv, heller mindre.

Angående sex, så har det ikke vært jeg som har holdt igjen, det har vært mer gjensidig. Altså, han har gitt uttrykk for at han vil, og det har jeg også, men vi har ventet, i en slags taus overenskomst. Mulig jeg er den av oss som er mest glad for at det ble sånn, men han har ikke vært særlig "på" heller, og det har ikke vært noe jeg heller har planlagt. Den eneste gangen jeg har "stoppet" noe, var det mer sånn "oj, du, hva med prevensjon?". Jeg synes det var ganske ansvarlig.

Du har nok rett i at jeg bare må vente å se hva som skjer (eventuelt glemme ham, men venter til vi har møttes igjen med dét). Må virkelig prøve å tenke mindre på ham.

Det der aldersgreiene har jeg tenkt på. Var i utgangspunktet enig med deg i at alder har noe å si. Har glemt hvorfor :P Hva er egentlig problematisk med aldersforskjellen?

Uansett, takk skal du ha, for godt svar! + 1, og jeg tenker over det :)

Spatt

Må si jeg synes det å logge av midt i en samtale kun er reservert når man faktisk MÅ springe avgårde. Ellers så virker det respektløst, i tillegg til det oser av "jeg har ingen interesse for deg". Det har du jo fått klarhet i ettertid. Jeg hadde kuttet ut vedkommende ganske kjapt når holdningen hadde tatt den gale retningen. Dvs: Deltar ikke i samtalene, virker uinteressert, logger av, du sitter med "ansvaret" for å få han interessert. Dette er så mange tegn på elendighet at det fins ikke håp.

Mitt råd er at du ikke skal se hva som skjer framover, du har allerede fått svaret fra han, så det er ingenting å være usikker på. Det blir aldri bedre når det først har gått så langt. Du er vel i bunn og grunn ikke interessert i å kaste bort tid på en som ikke er interessert i deg heller.

Eneste grunn jeg ser for at han tar kontakt med deg er for å se om han fortsatt "har" deg, slik at han får et påfyll til sin dårlige selvtillit og/eller følelse av å få en aksept fra deg.

Greeneyed

Takk for svaret ditt, Spatt! :)

Skjønner hva du mener, og er egentlig enig med deg. Samtidig var situasjonen sånn at jeg kjenner ham bedre enn han kjenner meg, for det er i hans miljø, hjemme hos ham og med hans venner vi har vært hver gang vi har møttes. Det var det at disse vennene behandlet oss som om vi var sammen som ble problematisk - vi var ikke der i det hele tatt, og jeg trodde aldri at han var forelsket, bare at det var "noe" der, en slags tiltrekning og bli-kjent-fase. Men så måtte han absolutt være sånn grei mot meg, og si ifra til meg at han ikke var helt der som vennene trodde enda, og at bestekameraten var SÅ sint på ham for at han ikke var forelsket i meg. Etter dette tenkte jeg egentlig at det var over, selv om han sa at det ikke var det, og at han ville bli bedre kjent med meg osv.

Trodde også jeg hadde gått videre, glemt ham litt, til tross for jevnlig kontakt. Har hatt det gøy, rota med litt forskjellige og ja, merket at jeg har nok av muligheter, men også at det er deilig å være fri og singel. Det gikk fantastisk lett å gå videre!


Meeen, så kommer det selvsagt, et kompliserende MEN; (og dette blir langt dere, overanalyserende jente her, sorry!)

For jeg var hjemme en tur nå i forrige uke, møtte ham på en fest. Det skjedde mye forskjellig, blant annet at jeg - sikker på at han skulle bli kjempeglad - fortalte ham at jeg aldri har vært forelsket i ham og at det skjønte jeg fordi det for to uker siden hadde vært like koselig å sove med en annen. Han ble ikke noe glad, og jeg ble både trist og sint fordi han står meg såpass nær at jeg hadde trodd han kom til å glede seg på mine vegne. I stedet følte jeg meg oversett hele kvelden/natta. Han merket ikke så mye til dramaet mitt den natta (takk og lov, for det var fjortisdrama!), men vi meldet litt de neste dagene, han lurte på om jeg fortsatt var sur osv., og skjønte vel ikke helt hvorfor. Han nevnte ingenting om det jeg hadde sagt til ham, og i etterkant er jeg egentlig litt usikker på om han fikk det med seg, for han gikk fra meg straks jeg hadde fortalt det på festen.

På melding skrev han at han kanskje hadde vært avvisende, fordi "det ville vært feil om vi rota noe mer", jeg svarte noe om at ingenting hadde vært feil, at jeg skjønte han egentlig ikke hadde lyst og at det var helt greit (blir flau av å lese de meldingene nå). Da skrev han tilbake at det ikke stemte, at han bare ikke ville rote det til, for "jeg liker deg jo da, godjenta". Jeg ble egentlig mest irritert, kjedelig å gå rundt og være forvirra (mulig en del hjerneceller går med på de rølpefestene, så lett som jeg lar meg forvirre :P). Svarte at han ikke kjenner meg godt nok til å like meg eller kalle meg godjente (jeg blandet visst denne meldingssamtalen med VM i kverulering ...).

Møtte ham for å prate før jeg reiste oppover, da fikk vi en god tone igjen. Eller altså, han hadde aldri vært sur, men jeg ble blid på ham, syntes det ble en fin avslutning på hele greia. Han er veldig hyggelig. Trist at han ikke liker meg, men vi er på en måte venner og det blir ikke kleint å møtes igjen. Det kan jeg love det hadde blitt uten en prat, etter de meldingene!

Det som er med han, er at han er veldig snill, og selv om det han i realiteten gjør er ting som kan holde meg på "kroken", så tror jeg ikke det er bevisst. Når han så, for noen dager siden, sendte melding for å spørre om han kan sende meg meldinger, svarte jeg jo at det bare er koselig. Han er tross alt en av mine favorittpersoner, blir glad hver gang navnet hans kommer opp på mobilen.

Litt usikker på grunnen til denne lange avhandlingen. Selvsagt lov å komme med innspill ;) Men jeg er faktisk GLAD! Hadde en fin og vennskapelig avslutning (veldig viktig for meg å være på godfot med alle), og det er utrolig deilig å ikke være sint lenger, er ikke ofte jeg er sint mer enn et par timer, så man kan si jeg var sliten etter fire dager! NÅ skal jeg fullt og helt gå videre. Om han plutselig blir interessert, får han si ifra, jeg bruker ikke livet mitt på å vente :)