Kjøpe klær på nett for menn

Started by Tittentei, April 17, 2013, 08:24:01 AM

Previous topic - Next topic

Tittentei

Hey godtfolk!

Har dere noen tips til gode nettsider for å handle klær for menn? (Ligger mellom xl og xxl i dag)

Gjerne fra utlandet om det er noe penger å spare der?
Don't take life to serius, you'll never get out alive

Ole GV

Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Chuck Baz

Asos er bra, men ville aller helst gått i en fysisk butikk og handlet dersom det er mulig, om du ligger mellom xl og xxl blir passformen enda litt viktigere IMO.

Tittentei

Quote from: Chuck Baz on April 17, 2013, 13:56:05 PM
Asos er bra, men ville aller helst gått i en fysisk butikk og handlet dersom det er mulig, om du ligger mellom xl og xxl blir passformen enda litt viktigere IMO.

Du har nok helt rett i det. Har litt fobi for klesbutikker bare :\
Don't take life to serius, you'll never get out alive

Jeagle

sjekk hennes og maurits. og de andre bilig butikkene i nærheten på nett, så ringer du inn og hører at de har varene på lager som du vil kjøpe, så går du ned og prøver dem
å være eller ikke være

Stemning

Hva gjør at du ikke føler deg vel i/er bekymret for/har fobi for klesbutikker?

Dev

Quote from: Stemning on April 17, 2013, 23:09:47 PM
Hva gjør at du ikke føler deg vel i/er bekymret for/har fobi for klesbutikker?

For min del er det at butikkansatte forventer å få bli med deg inn i prøverommet for å skifte om du ber om assistanse. Jeg blir bare utrolig stressa når de konstant drar vekk gardinene for å sjekke om du er ferdig skifta.

Femininist

Quote from: Jeagle on April 17, 2013, 21:29:13 PM
sjekk hennes og maurits. og de andre bilig butikkene i nærheten på nett, så ringer du inn og hører at de har varene på lager som du vil kjøpe, så går du ned og prøver dem

Evt kjøper masse forskjellig, prøver de og sender tilbake det du ikke liker (H&M har gratis frakt og retur)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Tittentei

Okay, takk for tips folkens :)

Quote from: Stemning on April 17, 2013, 23:09:47 PM
Hva gjør at du ikke føler deg vel i/er bekymret for/har fobi for klesbutikker?

Ehm, har jeg vel egentlig ikke noe godt svar på. Jeg er en sosial person som er glad i og flink til å komme i kontakt med nye mennesker.

Men når det kommer til shopping så føler jeg meg helt evneveik... Får hjertebank, begynner å svette, stamme hvis noen spør meg om noe osv.

Don't take life to serius, you'll never get out alive

Potet

Quote from: Dev on April 18, 2013, 01:04:56 AM
Quote from: Stemning on April 17, 2013, 23:09:47 PM
Hva gjør at du ikke føler deg vel i/er bekymret for/har fobi for klesbutikker?

For min del er det at butikkansatte forventer å få bli med deg inn i prøverommet for å skifte om du ber om assistanse. Jeg blir bare utrolig stressa når de konstant drar vekk gardinene for å sjekke om du er ferdig skifta.
Det skjer i få butikker. Dropp heller butikken helt, eventuelt dropp handleturen i butikken hvis den ene ansatte jobber der den dagen. Det er leit hvis en ansatt hindrer deg i å ville handle i den beste klesbutikken i byen. I verste fall kan du si at du ikke trenger hjelp, prøver klærne, men så kjøper du dem på nettet istedenfor :).

Gode selgere skal klare å lese kunden og skal ikke være så pushy mot de mer sjenerte. Kanskje man klarer å selge det ene plagget den ene gangen, men kunden vil aldri komme tilbake til butikken hvs han vet at han blir pushet på klær. Usikre kunder kan man pushe litt ved å si hvilke muligheter de har (f.eks. kan komme tilbake innen en uke og bytte om misfornøyd), men man skal aldri overkjøre dem. Skjønner virkelig ikke hvorfor mange selgere ikke skjønner at hvis man prøver å gjøre det beste for kunden vil man få lojale kunder som kommer tilbake og at man over tid vil tjene veldig mye bedre på den innstillingen. Klesbutikker i Norge er nødt til å ha lojale kunder for å overleve!

Tittentei: Du kan gradvis øve deg opp til å gå i klesbutikker ved at du bare går rundt i dem for å titte. Si at du ikke trenger hjelp, bare at du skal kikke litt. Da blir du etter hvert mer komfortabel med å være i klesbutikken og så lenge du sier at du bare kikker vil du etter hvert også bli mer komfortabel med folkene som jobber i butikken er i ditt nærvær. Les på bloggen og på forumet her for å få mer kunnskap om klær og hvordan sette sammen et antrekk. Når du etter hvert knekker koden for hva du synes er kult vil du kanskje til og med like å shoppe. Billige butikker som ikke har pushy selgere (i alle fall der jeg har vært) er Zara og H&M. Carlings har jeg opplevd at flere steder har pushy selgere.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!