Uetisk å be med en jente på noe hvis hun ikke er kjærestemateriale?

Started by tore, May 26, 2013, 22:04:51 PM

Previous topic - Next topic

tore

Halla!

Er det uetisk å be med en jente på noe hvis hun ikke er kjærestemateriale?

Det kan jo være hun har lyst til å ha en sommerfling eller noe sånt.

dagligvare

Nei, det er ikke uetisk å ha sex med damer selv om man ikke gifter seg med dem.

mortenoe

Kommer helt an på hvilken realitet du ser det fra.

En kristen ville kanskje svart ja, jeg ville svart nei. Hva svarer du?
Er du klein eller?

tore

Halla igjen.

Burde kanskje skrevet at hun ikke var interessert i ONS. Hun tror vel ikke at jeg er interessert i forhold hvis jeg ber henne på emn kaffe?

tore

Jeg er ikke tilhenger av å definere hva slags "forhold" man skal ha etter så kort tid.

Greeneyed

Synes ikke det er uetisk, kan jo være gøy likevel :) Men sikkert greit å ikke gi signaler som gjør at det virker som man vil ha forhold også. Best å holde det ryddig sånn sett, så man ikke villeder og sårer noen :) Forøvrig veldig enig i at det er unødvendig å definere hva slags relasjon man skal ha når det har gått kort tid. Man kan også bare gjøre det man har lyst til og føler for, leve litt i nået, uten å legge så mye i alt mulig.

VB

Hva som er uetisk for deg er det bare du som kan definere, personlig synes jeg ikke det er uetisk med mindre du forespeiler noe som du vet du ikke er interessert i.

Eks. Ikke si at du er ute etter forhold hvis du ikke er det. Ikke si du elsker en dame kun får å få henne i seng, etc...

Men jeg føler ikke at du har noe ansvar om å fortelle dama at du ikke er ute etter noe langvarig hvis hun ikke spør om det eller gjør det veldig tydelig at hun kun er interessert i noe langvarig. Det å definere det så tidlig vil også drepe mye av spenningen og det vil ta bort alle muligheter hun har til å rasjonalisere ting hvis dere har sex (altså til å fortelle seg selv at det var jo en mulighet for at noe mer kunne skje, men det fungerte bare ikke).

Ellers ville jeg ikke lagt så mye i hva damer sier om at de ikke har ONS eller ikke har sex utenfor forhold, etc... De fleste jenter vil ha ONS eller sex utenfor forhold hvis de treffer en gutt de liker og de er kåte nok.

tore

Quote from: Greeneyed on May 26, 2013, 22:45:18 PM
Synes ikke det er uetisk, kan jo være gøy likevel :) Men sikkert greit å ikke gi signaler som gjør at det virker som man vil ha forhold også. Best å holde det ryddig sånn sett, så man ikke villeder og sårer noen :) Forøvrig veldig enig i at det er unødvendig å definere hva slags relasjon man skal ha når det har gått kort tid. Man kan også bare gjøre det man har lyst til og føler for, leve litt i nået, uten å legge så mye i alt mulig.

Akkurat det svaret jeg var ute etter :) Du satte ord på det meste av det jeg mente fra før av. En kaffe trenger man vel ikke å legge så mye i! :)

tore

Quote from: VB on May 26, 2013, 22:46:24 PM

Det å definere det så tidlig vil også drepe mye av spenningen og det vil ta bort alle muligheter hun har til å rasjonalisere ting hvis dere har sex (altså til å fortelle seg selv at det var jo en mulighet for at noe mer kunne skje, men det fungerte bare ikke).

Ikke dumt!

Quote from: VB on May 26, 2013, 22:46:24 PM
Ellers ville jeg ikke lagt så mye i hva damer sier om at de ikke har ONS eller ikke har sex utenfor forhold, etc... De fleste jenter vil ha ONS eller sex utenfor forhold hvis de treffer en gutt de liker og de er kåte nok.

Ja, selvfølgelig. Selv om denne jenta ikke ville ha ONS i helga, så kunne hun sikkert hatt ONS en annen kveld eller med andre omstendigheter. Det som er sikkert er at det ikke ble on ONS på meg i helga. :) Det er ikke sikkert hun er så keen på meg som jeg tror heller.

Likevel så blir de fleste jentene med på kaffe (date).

tore

Quote from: VB on May 26, 2013, 22:46:24 PM
Ellers ville jeg ikke lagt så mye i hva damer sier om at de ikke har ONS eller ikke har sex utenfor forhold, etc... De fleste jenter vil ha ONS eller sex utenfor forhold hvis de treffer en gutt de liker og de er kåte nok.

Hvordan er det med deg? Blir du skuffa over at det ikke blir ONS når du har funnet deg en jente for kvelden? Skylder du på deg selv eller sier du til deg selv at det er jenta som ikke var ute etter ONS akkurat denne kvelden?

De aller beste sjekkerne kan vel heller ikke garantere ONS hver eneste gang de drar på byen.. Man kan jo selvfølgelig gå for de jentene som er så kåte at de står å drypper der ute på dansegulvet, men man vil jo gjerne finne jenter du tenner på og har lyst til å bange.

VB

Quote from: tore on May 26, 2013, 23:29:06 PM
Hvordan er det med deg? Blir du skuffa over at det ikke blir ONS når du har funnet deg en jente for kvelden? Skylder du på deg selv eller sier du til deg selv at det er jenta som ikke var ute etter ONS akkurat denne kvelden?

Nja, blir av og til litt irritert eller skuffet hvis jeg har drukket en del alkohol, men så fort jeg våkner dagen etter gir jeg som regel faen.

Det er nesten alltid ting man kan gjøre annerledes, selv om i visse tilfeller er det absolutt ikke din feil og ting bare går skeis. Det viktigste er å prøve lære fra det som skjer, å være furt gagner deg veldig lite.

Selv om noen ganger er det bare ikke noe du kan gjøre, senest i går hadde jeg en episode der en jente var virkelig likte meg, men hun var her (i Tyskland) sammen med en kar som jeg antok at er en FB siden de bor på samme rom og deler seng (spurte henne også om han var en venn eller "venn" og hun sa han var en "venn"). Det skal sies at dette var i en bursdag og han karen er en god venn av en av mine beste venner her. Jeg hadde helt klart muligheten til å eskalere eller gjøre noe mer med dama, hun virket ekstremt klar for det (vi satt å flørtet mens karen satt å stura med mobilen sin i et hjørne) men føler ikke det er verdt å risikere det potensielle dramaet i den situasjonen.

Jeg brukte situasjonen til å teste ut noen nye ting og føler jeg lærte noe selv om det ikke ble noe mer ut av det. For eksempel lærte jeg at de fleste utenlandske jenter synes måten nordmenn ruller R'en på er sexy.

MVP

Det er en myte at at jenter på død og liv altid er ute etter faste eksklusive forhold. Men, vær ærlig når du komuniserer intensjonene din :)
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]