Nettdating og desperate jenter?

Started by Unloved, June 16, 2013, 17:41:15 PM

Previous topic - Next topic

Unloved

Quote from: Lars GV on June 17, 2013, 21:45:03 PM
Utseende er en forutsetning for interesse. Denne interessen gjennom fysisk tiltrekning gir dere tid sammen slik at han kan utvikle en sterk emosjonell tiltrekning, som går på mer enn utseende og som varer også når utseende falmer.
Det er ikke slik at enten liker han bare utseendet ditt, eller bare personligheten din. Hvis han kun er interessert i utseende ditt vil han aldri gå inn i et forhold med deg uansett.
PS: Hvis du frykter å bli dumpet når du er "40 og feit" så kan du holde deg i form, spise bra og mosjonere sånn at du ser best mulig ut også når du blir eldre :)

Hmmm......

Quote from: Lars GV on June 17, 2013, 21:45:03 PM
Du har egentlig to muligheter: Du kan enten klage på "hvorfor er menn slik og slik", eller du kan prøve å forstå deg på menn og ta ansvar for din egen lykke ved å spille på det som funker. :)

Gjett 3 ganger hvorfor jeg ble medlem her ;)
Men det virker som det kan ta litt tid før jeg får den forståelsen innabords, tror jeg. Men jeg jobber med saken!

Quote from: Solskinn on June 17, 2013, 22:00:53 PM
Utseendet falmer også hos guttene. Utseendet starter interessen.
Hvis han kun er interessert fordi du ser bra ut er han ikke noe for deg. Men det er derfor man skal bli kjent også. For å se om det er noe videre å bygge på.
Det er ikke no galt med deg, men kanskje du er redd for at menn ikke skal se deg for den du er?

Ja det gjør det, derfor jeg prøver å bare tenke om vi matcher på personlighet. Altså, hvis fyren ikke har humor NÅ så kommer han ikke tl å plutselig få det i fremtiden heller, og da kan jeg like gjerne spare meg noen kjedelige dates, om du skjønner?

Ja, jeg må vel bare innrømme det ja.

Quote from: Solskinn on June 17, 2013, 22:00:53 PM
Men hvordan kan de vite at det er deg de vil ha utifra profiltekst og bilder. Det vet jo egentlig ingen før de har truffet deg og fått snakket med deg litt, vært litt med deg. Det er ikke slik at profilteksten sier alt heller. Så hvis en mann kun ser profilteksten, kan de fortsatt ikke vite at du er drømmedama. Og du kan heller ikke vite om mannen er drømmemann utifra et hei eller en nøye investert melding på innboksen.
Syns du likevel skal gi menn en sjans, om du liker det du ser og hva han har skrevet.
Min "The One", skrev bare hei som førstemelding. Det endte i en 10timer lang date, jevnlig treff, og forelskelse.
Hva skal en ukjent mann gjøre for å få din interesse, om han ser deg sitte på kafe alene? Du har ikke en profiltekst skrevet på en plakat du bærer.....Hva skal han si? Han starter selfølgelig med ett hei, og så er ting igang......

Hehe godt poeng. Men jeg tenker at.... og det er helt sikkert feil... Men at, det må jo være NOE mer enn utseende som gjør at de gidder å sende en melding? Hvertfall hvis de ønsker svar på den? F eks at vi begge er Harry Potter-fans eller noe i den duren?

Jeg gir de en sjangs hvis jeg liker det de har skrevet, men det jeg sutrer over er at det er sånn ca 1 av 100 som skriver noe jeg liker. Og hvis jeg finner en profil jeg liker som jeg tar kontakt med (skjedd sånn ca... 5 ganger eller noe), så virker de like uinteressert som jeg er i de 99 andre som sender til meg... Så, skyldes det noe jeg gjør feil? Eller er det bare at damer som tar første kontakt er pr. definisjon desp? Eller er jeg bare rett og slett for stygg?

Enig i at IRL har man ikke samme screeningmuligheter, så det er litt lettere å akseptere ett hei... Men IRL har jeg jo heller ikke proklamert for alle at jeg digger Harry Potter, så de kan velge det som samtale-emne liksom ;)

Koraboros

5 meldinger er jo ingenting. Tror du virkelig profilen din er 20 ganger mer interessant enn de du får melding fra men ikke gidder å svare?

Unloved

Nei, og det har jeg da ikke sagt heller, så vennligst ikke legg ord i munnen på meg.
Jeg sier jeg ikke gidder å svare på kjedelige meldinger, og det er jeg faktisk i min fulle rett til. Uavhengig av hva dere måtte mene om saken!

Når det gjelder de meldigene jeg sender til folk først, skyldes det lave antallet rett og slett laber interesse generelt sett fra min side. Jeg er asosial, av natur, og det er derfor veldig få som fanger min interesse. I tillegg skriver jo 90% av alle på sånne sider noe i stil med "tja, hva skal man skrive her da? Spør hvis du lurer på noe", altså skikkelige magneter for sånne særpdder som meg ;)

De som derimot skriver noe vetugt OG klarer å fange interessen min, har jeg mannet meg opp til å sende meldinger til. Da prøver jeg å skrive meldinger jeg selv ville likt å få i innboksen, altså ett eller annet som er relatert til det de har skrivd om seg selv.
De svarer (høflig) på meldingen, og det jeg evt spør om men de viser ikke noe interesse tilbake med spm av typen "du da?" etc. Altså er det noe jeg gjør feil når jeg selv tar iniativet.

Koraboros

Jeg mente ikke å anklage deg for noe, jeg prøvde bare å illustrere at folk generelt ikke får god respons på meldinger de skriver på sukker. Så nei, du gjør ikke noe feil. Profilen din kan sikkert bli bedre, men 5 meldinger er alt for få til at du kan konkludere med at du gjør noe feil.

Dwerg

Jeg synes ikke jenter virker desperate når de sender førstemelding. Jeg liker jenter som tar iallefall litt initativ.
Har vært ute for 2 jenter som har sendt meg melding til nå. Hun ene var bare ikke fysisk tiltrekkende, så jeg svarte så kjedelig som jeg kunne. Når hun spurte hva jeg drev med så svarte jeg "driver med ganske mye for tiden", det ble en kort samtale.
Hun andre hadde et par fine bilder i albumet, men selve profilbildet var det dårligste bildet jeg noengang så av henne. På grunn av de andre bildene ble jeg interessert og ga det en sjanse, til tross for fraværende profiltekst. Det ble en 24 timers førstedate med overnatting og sex. Men hun ombestemte seg etter dette, det er uansett ikke poenget da.

Jeg som mann har fått svar på alle førstemeldingene utenom 1, men den jeg ikke fikk svar på var litt teit. Så enten har jeg bedre profil enn jeg tror eller så sender jeg gode førstemeldinger. Prøver alltid å blande inn noe fra profilteksten når jeg sender førstemeldinger. Prøver å skille meg positivt ut fra mengden, og det funker.

Unloved

Quote from: Koraboros on June 18, 2013, 15:28:07 PM
Jeg mente ikke å anklage deg for noe, jeg prøvde bare å illustrere at folk generelt ikke får god respons på meldinger de skriver på sukker. Så nei, du gjør ikke noe feil. Profilen din kan sikkert bli bedre, men 5 meldinger er alt for få til at du kan konkludere med at du gjør noe feil.

Beklager, var litt lei i går, så misoppfattet deg sikkert.

Forresten er jeg ikke på sukker, da jeg ikke liker den siden noe særlig. Først så hadde jeg nemlig INGEN matcher på sukker, så jeg gikk igjennom testen på nytt. Da hadde visst sukker fått for seg at jeg drakk meg dritings hver dag og hadde som absolut krav at idealpartner også gjorde det (wtf?!).
Deretter kom det masse meldinger fra menn som spurte i første melding når vi kunne møtes for sex, selv når jeg ikke hadde bilde, så jeg ga opp den siden.

Quote from: Dwerg on June 19, 2013, 07:18:59 AM
Jeg synes ikke jenter virker desperate når de sender førstemelding. Jeg liker jenter som tar iallefall litt initativ.
Har vært ute for 2 jenter som har sendt meg melding til nå. Hun ene var bare ikke fysisk tiltrekkende, så jeg svarte så kjedelig som jeg kunne. Når hun spurte hva jeg drev med så svarte jeg "driver med ganske mye for tiden", det ble en kort samtale.
Hun andre hadde et par fine bilder i albumet, men selve profilbildet var det dårligste bildet jeg noengang så av henne. På grunn av de andre bildene ble jeg interessert og ga det en sjanse, til tross for fraværende profiltekst.

Kan jeg spørre hva dame nr 2 gjorde feil med profilbildet i forhold til albumbilde?
(Hun første kunne sikkert ikke gjorrt noe særlig annerledes alikevel, regner jeg med...)

Dwerg

Quote from: Unloved on June 19, 2013, 14:08:38 PM
Kan jeg spørre hva dame nr 2 gjorde feil med profilbildet i forhold til albumbilde?
(Hun første kunne sikkert ikke gjorrt noe særlig annerledes alikevel, regner jeg med...)

Hun første hadde masse albumbilder, men på spesielt det ene så minnet hun meg mer om en mann. Hun kunne ikke gjort så veldig mye annerledes uansett, hun var bare ikke noe for meg.
Nr. 2 så mye bedre ut i virkeligheten og på albumbilder enn på profilbildet. Hun sa selv at hun synes hun så forskjellig ut fra bilde til bilde, og jeg ble positivt overrasket når jeg møtte henne. Lurer også på om ansiktsutrykket var litt feil, hun virket veldig alvorlig og kjedelig på profilbildet.
Faktisk hadde jeg bladd forbi profilen mange mange ganger uten å sjekke den, og sjekket ikke før hun sendte melding.

tore

Quote from: Unloved on June 17, 2013, 22:34:31 PM
Jeg gir de en sjangs hvis jeg liker det de har skrevet, men det jeg sutrer over er at det er sånn ca 1 av 100 som skriver noe jeg liker.

Jeg syns du skal skjerpe deg og gi guttene med "standardmeldinger" en sjanse. 90% av guttene er helt sikkert kjempegreie gutter. Mange er sikkert interessante typer etter hvert som du blir kjent med dem også.

Hvis du får så mange meldinger som jeg får inntrykk av, så er du i hvert fall ikke stygg. Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan spørre om det..

Unloved

Quote from: tore on June 22, 2013, 12:43:50 PM
Jeg syns du skal skjerpe deg og gi guttene med "standardmeldinger" en sjanse. 90% av guttene er helt sikkert kjempegreie gutter. Mange er sikkert interessante typer etter hvert som du blir kjent med dem også.

Hmm....  Du har kanskje ett poeng der.

Quote from: tore on June 22, 2013, 12:43:50 PM
Hvis du får så mange meldinger som jeg får inntrykk av, så er du i hvert fall ikke stygg. Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan spørre om det..

Takk (tror jeg?).
Jeg spør fordi "dere" hele tiden sier at bildet er alt. Og når jeg da ikke klarer å få mer ut av de jeg sender til først enn høflige svar, så må det jo være noe galt. Og jeg går ut ifra at det egentlig bare er 3 ting som kan gå galt, i tilfeldig rekkefølge:

1: Damer som tar første kontakt er pr def. desp
2: Jeg sier/gjør noe feil i kontakten... (jeg prøver å sende ting jeg selv ville likt å få i innboksen.)
3: Jeg er ikke pen nok... enten generelt eller for de jeg tar kontakt med

Andreas GV

Quote from: Unloved on June 22, 2013, 22:54:32 PM
Quote from: tore on June 22, 2013, 12:43:50 PM
Jeg syns du skal skjerpe deg og gi guttene med "standardmeldinger" en sjanse. 90% av guttene er helt sikkert kjempegreie gutter. Mange er sikkert interessante typer etter hvert som du blir kjent med dem også.

Hmm....  Du har kanskje ett poeng der.

Quote from: tore on June 22, 2013, 12:43:50 PM
Hvis du får så mange meldinger som jeg får inntrykk av, så er du i hvert fall ikke stygg. Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan spørre om det..

Takk (tror jeg?).
Jeg spør fordi "dere" hele tiden sier at bildet er alt. Og når jeg da ikke klarer å få mer ut av de jeg sender til først enn høflige svar, så må det jo være noe galt. Og jeg går ut ifra at det egentlig bare er 3 ting som kan gå galt, i tilfeldig rekkefølge:

1: Damer som tar første kontakt er pr def. desp
2: Jeg sier/gjør noe feil i kontakten... (jeg prøver å sende ting jeg selv ville likt å få i innboksen.)
3: Jeg er ikke pen nok... enten generelt eller for de jeg tar kontakt med

4. Ett eller flere av bildene i albumet ditt er uheldig/ligner ikke på hvordan du ser ut i virkeligheten.

Unloved

Quote from: Andreas GV on June 24, 2013, 12:02:24 PM
4. Ett eller flere av bildene i albumet ditt er uheldig/ligner ikke på hvordan du ser ut i virkeligheten.
Det går vel inn under kategorien "for stygg"? Altså, uheldige bilder er man jo stygg på...eller?

Andreas GV

Ikke nødvendigvis stygg, bare at du ikke ligner på hvordan du egentlig ser ut, slik at du rett og slett i ikke matcher de gutta du naturlig matcher med  :)

Den dårligste personen til å velge ut bildene dine er deg selv. Sondre gjorde et forsøk på det, hvor den eneste faktoren var hvem som valgte ut bildene fra samme kildemateriale. Er en artikkel om det på bloggen som du kan lese her: http://www.0330.no/2012/08/nyheter-fra-forskningsfronten.html#.UchquPnWOSo