Bøker om selvutvikling / sjekking

Started by Tassorone, June 18, 2013, 22:29:23 PM

Previous topic - Next topic

Kingpin

Kan du dele hvilke 10-15 bøker du har lest innen sjekking? :)

MaleOslo

Quote from: Tassorone on June 18, 2013, 22:29:23 PM

2. The Power of Now, Eckhart Tolle - Dette er en "must" for alle som driver med sjekking. Du vil lære, gjennom endel teori og praktiske eksempler hvordan du kan komme ut av vanskelige tankemønstre, miste egoet ditt og komme deg over i det Eckhart Tolle kalle for "The Now". Som betyr å ha mer tilstedeværelse og en klarere og mer fornuftig tankegang. Denne boka har forandret livet til millioner av mennesker, og har du ikke lest denne ennå er det bare en ting å gjøre.


Snart ferdig med denne, og jeg må si at jeg er utrolig glad for å ha lest denne boken. Den har hjulpet meg i en mer lykkelig tankegang. Eneste er at jeg ikke er veldig tilhenger av pratet om gud, men det får så være. Resten av boken er fantastisk.

MaleOslo

Quote from: Tassorone on June 18, 2013, 22:29:23 PM


6. The New Earth, Eckhart Tolle - I denne oppfølgeren til The Power of Now, blir det enda nøyere forklart hvordan egoet ditt påvirker deg og styrer tankegangen din. Jeg mener personlig denne boka er enda bedre enn The Power of Now, rett og slett fordi den setter prinsippene om ego og selvbilde i et mer økologisk perspektiv, noe som gjør det lettere å forstå det og relatere til livet ditt. Jeg fikk sykt mange aha-øyeblikk da jeg leste denne boka, nettopp pga situasjoner og erfaringer jeg har opplevd, men ikke forstått den egentlige grunnen til. Hver eneste side i denne boka har utrolig verdi. Hvis du skal lese en bok i sommer, les denne!

Begynte på denne nylig. Er det noe poeng å lese den rett etter man er ferdi med power of now siden det er mye av det samme?

Smooth

#18
Jeg har kjøpt meg "En ny jord" (The New Earth), og syntes den faktisk var ganske kjedelig i starten. Klarte derfor ikke lese den noe særlig videre. Hvor langt må man lese for at det skal bli bra?

Josep_

Quote from: Smooth on October 12, 2016, 22:34:05 PM
Jeg har kjøpt meg "En ny jord" (The New Earth), og syntes den faktisk var ganske kjedelig i starten. Klarte derfor ikke lese den noe særlig videre. Hvor langt må man lese for at det skal bli bra?

Da spør jeg deg: kjøpte du den for å bli underholdt, eller bli opplyst? Eller føler du at du allerede var opplyst på alt som står her? Dette er en bok om selvutvikling, det er ikke underholdning.

Smooth

#20
Shit, er dette tråden for bøker om selvutvikling? Jeg var helt sikker på at jeg var inne på tråden om underholdning, selv om trådtittelen klart og tydelig sier noe annet!  :o

Kompis, jeg hadde ikke laget dette innlegget om jeg kun var skuffet over underholdningsverdien i boka. Jeg skrev det fordi jeg mente jeg aldri fikk sjansen til å få noe ut av boka, ettersom den var så vanvittig kjedelig. Jeg henvender meg til de av dere som har lest boka, de som kanskje har følt den var kjedelig i starten men etter å ha lest boka har forstått hvorfor denne boka så sterkt anbefales.

Isåfall håper jeg på svar fra de det gjelder :)