Alex' guide to wingmanship!

Started by Dorian Gray, July 17, 2013, 14:47:43 PM

Previous topic - Next topic

Dorian Gray

Hei!

Nå som alle her ute har begynt sin ferd til å bli bedre med det motsatte kjønn, har dere sikkert sett behovet for en god wingman. Denne lille guiden er ment for å sjekke opp jenter, men regner med at de fleste punktene kan brukes for dere som sjekker opp gutter.

NOTE: Dette er retningslinjer for hvordan jeg og vennene mine winger hverandre. Dette har fungert godt for oss, men alle reglene jeg skriver her KAN brytes om man gjør det riktig, slik som alt annent innen pick-up.

"Alle" vet HVA en wing man er, men det er slett ikke alle vet HVORDAN en god wingman gjør jobben sin.
For de som ikke vet hva en wingman er, er det en kompis som hjelper deg å sjekke opp jenter. En jente som hjelper deg med det samme kalles wingwoman eller "pivot" på pua-språket. Før jeg begynner med hva man skal gjøre, vil jeg starte med hva man overhodet ikke må finne på å gjøre

Skryte til target om hvor fantastisk kul kompisen din er
Skryte til target om hvor fantastisk kul kompisen din er
Skryte til target om hvor fantastisk kul kompisen din er

Utrolig nok tror mange at hvis kompisen deres prater med en jente, og ting ikke går så bra, så kommer det GARANTERT til å gå bra hvis du forteller om hvor mye penger han har! Eller om den gangen han drepte en bjørn som angrep barnesykehuset i uganda der han jobbet som frivillig lege.

Det finnes mange grunner til at dette får alle varsellamper som eksisterer i hodet til en pen jente til å gå amok, men de fleste kan oppsuumeres i denne setningen:

Hvis en fyr må skrytes opp i skyene av vennene sine for at jeg skal like han,
må det bety at han ikke er bra nok i seg selv.

Jenta vil ikke tenke "oi, han er lege, filosof OG kjernefysiker, for en catch!" Hun vil tenke "hva er det som er galt med han når vennene hans kommer bort for å forsikre seg om at jeg får et godt inntrykk?"
I tillegg spiller alle de sosiale forventningene inn. Hvem er det som får hjelp av vennene sine til å sjekke damer? Han som aldri får seg noe. Og hvem har lyst til å hooke opp med han som aldri får seg noe? Ingen, viser det seg. (Felttestet)

Så, hva SKAL man gjøre?

Det å være en god wingman handler igrunn om to ting: Øke kompisen din sin verdi, og holde eventuelle cockblocks (venninner, sjalue kompiser av target osv) unna.

Hvordan øker man kompisen sin verdi? Ved å være en kul fyr selv.
Kule folk omgås andre kule folk. Ergo vil det være positivt for kompisen din om DU oppfattes som en kul fyr. Dette betyr IKKE at man skal overta settet til kompisen din, få masse attraction og så stikke, det betyr bare at du skal være NORMAL, karismatisk og generelt være en kul kis.

Hovedoppdraget til en wingman er å holde venninner og andre forstyrrende elementer unna. Det vil si at hvis du ønsker å sjekke opp en jente som står sammen med en venninne, kan wingen din snakke med venninna mens du forfører target.

Hvordan winge som jente
En jentewing kan være et fantastisk våpen. Hun kan gjøre ting som ingen hetrofil guttewing noen gang kan gjøre, nemlig øke verdien din i form av preselection.
For de som ikke kjenner til begrepet preselction kan det kort oppsummeres i dette:

Jenter liker gutter som andre jenter også liker.

Hvordan kan man bruke dette til sin fordel?
Enkelt: Hvis du som jente er ute med en kompis du skal winge, opptre ganske enkelt som at du er litt interessert i han. Ikke så mye at folk tror dere er sammen, men omtrent så mye som du ville med en fyr du faktisk var interessert i, men det ikke hadde skjedd noe med enda. Med dette sender du alle de riktige signalene som de som prøver å skryte av kompisen sin prøver å sende. Du sier indirekte at kompisen din er noe å samle på.

I tillegg kan du åpne jenter som kompisen din er interessert i, for så å dra han inn i setet. Ta litt ekstra på han når du gjør dette for å vise at du er litt interessert i han, og så bare går du din vei og lar han jobbe. Dette er felttestet flere ganger og fungerer utmerket!
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.