Vise for mye interesse

Started by Kingkenny, August 01, 2013, 22:33:06 PM

Previous topic - Next topic

Kingkenny

Jeg har blitt godt kjent med en jente i det siste. Vi har egentlig ikke møttes ordentlig, fordi begge har vært på ferie. Vi har sendt meldinger med hverandre.
Meldingene har vært flørtete og jeg er god til å sjarmere jenter og flørte. Problemet er når jeg begynner å få følelser lar jeg dem vite det,
Og viser veldig mye interesse. Noe som har gjort hun uinteressert. I det siste har hun ikke vært noe keen på meg, og jeg sendte hun melding "heidu:) lyst til å komme over til meg å se på en film i morgen", men hun sa at det ikke passet. Jeg liker virkelig denne jenta, og lurer på hva jeg nå burde gjøre?

Knipetak

Quote from: Åpingsscenen fra SwingersMike: Okay, so what if I don't want to give up on her?
Rob: You don't call.
Mike: But you said I don't call if I wanted to give up on her.
Rob: Right.
Mike: So I don't call either way?
Rob: Right.
Mike: So what's the difference?
Rob: There is no difference right now. See, Mike, the only difference between giving up and not giving up is if you take her back when she wants to come back. But you can't do anything to make her want to come back. In fact, you can only do stuff to make her not want to come back.

SuitUp

Må si meg enig i knipetak sitt sitat fra swingers. Snakker av egen erfaring (desverre)

Dwerg

Kort fortalt, dropp kontakten. Enten tar hun kontakt innen ei uke eller to, og hvis ikke så går du videre.
Dette er ikke noe som alltid fungerer, men det er det beste du kan gjøre.

piken

Må si jeg kjenner meg igjen i denne type situasjon. Det er ikke ofte jeg får følelser for gutter, men når jeg først gjør det så har jeg så sjukt vanskelig for å holde igjen og har en tendens til å bli litt masete. Så blir jeg lei av å mase når jeg ikke får respons og mister interesse, og DA biter gutten på kroken igjen .. Så min erfaring er derfor: det er kjipt å mase og å føle seg masete. Jeg føler meg bedre av å gjøre og tenke på noe annet; overflodsmentalitet. Gutten tar kontakt når han rekker å savne meg og føler spenning over at han ikke helt vet hvor han har meg lenger. (Tror denne mase/interesse-mekanismen funker begge veier på gutter og jenter).

Knut

#5
Quote from: piken on August 03, 2013, 16:20:40 PM
(Tror denne mase/interesse-mekanismen funker begge veier på gutter og jenter).
Mm, det er jeg helt sikker på at den gjør, siden både menn og damer tiltrekkes av nysgjerrighet/mystikk.

For jeg tror at seksuell attraksjon kun består av to ting:
- Ens "generelle seksuelle nysgjerrighet vedrørende en spesifikk person". (Som for eksempel ei jentes sexy jentekropp, for gutter, eller en manns sexy leder-evne/dominanse, for jenter - som begge er elementer som gjør en selv mer nysgjerrig på den personen, slik at man vil ha mer av det man allerede har sett/opplevd av den personen.)
- Og/eller ens "nysgjerrighet på om man seksuelt kan tiltrekke/få en spesifikk person".

Hvis man ser på seksuell attraksjon ut i fra den definisjonen av det, så blir alt plutselig veldig logisk vedrørende Person A's romantiske/seksuelle følelser for Person B, uavhengig av om Person A er gutt eller jente, og uavhengig av om man er i et flere års langt forhold eller ikke.
For da blir regelen om seksuell attraksjon egentlig så enkel som denne: Seksuelt relatert nysgjerrighet = seksuell attraksjon/seksuell spenning. Så hvis du ødelegger din partners seksuelt relaterte nysgjerrighet på deg, så dreper du dermed din partners seksuelle attraksjon for deg.

Og derav ordtaket "Vi vil ha det som vi ikke kan få." (fordi vi altså er nysgjerrige på det som vi ikke veit om vi kan få, i motsetning til det vi veit at vi kan få).

dagligvare

#6
Quote from: Knut on October 04, 2013, 03:41:47 AM
Hvis man ser på seksuell attraksjon ut i fra den definisjonen av det, så blir alt plutselig veldig logisk vedrørende Person A's romantiske/seksuelle følelser for Person B, uavhengig av om Person A er gutt eller jente.
For da blir regelen om seksuell attraksjon egentlig så enkel som denne: Seksuelt relatert nysgjerrighet = seksuell attraksjon/seksuell spenning. Så hvis du ødelegger din partners seksuelt relaterte nysgjerrighet på deg, så dreper du dermed din partners seksuelle attraksjon for deg.

Tja. Nei. Det er slik for jenter i stor grad, det er så, men ikke for menn. Jeg vil nesten si at det er tvert i mot for menn. Og det er grunnen til at så mange menn går i den fella. Fordi mange menn baserer seg på hva de selv ville foretrukket at en dame gjorde.

Generelt vil jeg si at det er svært få ting som er felles både for menn og kvinner når det kommer til tiltrekning. Det er heller stikk motsatte ting over hele fjøla.

Knut

#7
Quote from: dagligvare on October 10, 2013, 15:16:21 PM
Quote from: Knut on October 04, 2013, 03:41:47 AM
Hvis man ser på seksuell attraksjon ut i fra den definisjonen av det, så blir alt plutselig veldig logisk vedrørende Person A's romantiske/seksuelle følelser for Person B, uavhengig av om Person A er gutt eller jente.
For da blir regelen om seksuell attraksjon egentlig så enkel som denne: Seksuelt relatert nysgjerrighet = seksuell attraksjon/seksuell spenning. Så hvis du ødelegger din partners seksuelt relaterte nysgjerrighet på deg, så dreper du dermed din partners seksuelle attraksjon for deg.

Tja. Nei. Det er slik for jenter i stor grad, det er så, men ikke for menn. Jeg vil nesten si at det er tvert i mot for menn. Og det er grunnen til at så mange menn går i den fella. Fordi mange menn baserer seg på hva de selv ville foretrukket at en dame gjorde.

Generelt vil jeg si at det er svært få ting som er felles både for menn og kvinner når det kommer til tiltrekning. Det er heller stikk motsatte ting over hele fjøla.
Jeg må si jeg er uenig i de utsagnene som jeg har markert med uthevet skrift.
Ut i fra mitt eget liv, som en heterofil mann, så kan jeg trygt si at absolutt hver eneste jente jeg har blitt seksuelt tiltrukket av har vært forårsaket av en eller annen form for seksuelt relatert nysgjerrighet angående henne. Og hver eneste gang jeg har mistet den seksuelle tiltrekningen for ei jente, har jeg merket at det har vært fordi jeg da ikke var seksuelt nysgjerrig på henne lenger. (Som for eksempel var forårsaket av at hun ikke var fysisk tiltrekkende nok for meg lenger, eller at jeg visste at hun var 110% min - som var mangel på utfordring/mystikk/spenning.)

Så det får meg dermed til å undre på om du egentlig forstod hva "seksuelt relatert nysgjerrighet" egentlig innebærer i min definisjon av det? Eller om jeg kanskje ikke har forklart det tydelig nok?

dagligvare

Quote from: Knut on October 11, 2013, 06:44:50 AM
Jeg må si jeg er uenig i de utsagnene som jeg har markert med uthevet skrift.
Ut i fra mitt eget liv, som en heterofil mann, så kan jeg trygt si at absolutt hver eneste jente jeg har blitt seksuelt tiltrukket av har vært forårsaket av en eller annen form for seksuelt relatert nysgjerrighet angående henne. Og hver eneste gang jeg har mistet den seksuelle tiltrekningen for ei jente, har jeg merket at det har vært fordi jeg da ikke var seksuelt nysgjerrig på henne lenger. (Som for eksempel var forårsaket av at hun ikke var fysisk tiltrekkende nok for meg lenger, eller at jeg visste at hun var 110% min - som var mangel på utfordring/mystikk/spenning.)

Så det får meg dermed til å undre på om du egentlig forstod hva "seksuelt relatert nysgjerrighet" egentlig innebærer i min definisjon av det? Eller om jeg kanskje ikke har forklart det tydelig nok?

De fleste menn baserer seksuell tiltrekning på utseende, så det at du mister denne på at hun ikke er fysisk tiltrekkende er helt normalt. Men jeg har aldri hørt om noen menn som ikke vil ha sex med ei jente fordi hun ikke er "mystisk" eller "spennende" nok. Der tror jeg du er i et veldig lite mindretall.   


Potet

Quote from: dagligvare on October 11, 2013, 09:21:22 AM
Quote from: Knut on October 11, 2013, 06:44:50 AM
Jeg må si jeg er uenig i de utsagnene som jeg har markert med uthevet skrift.
Ut i fra mitt eget liv, som en heterofil mann, så kan jeg trygt si at absolutt hver eneste jente jeg har blitt seksuelt tiltrukket av har vært forårsaket av en eller annen form for seksuelt relatert nysgjerrighet angående henne. Og hver eneste gang jeg har mistet den seksuelle tiltrekningen for ei jente, har jeg merket at det har vært fordi jeg da ikke var seksuelt nysgjerrig på henne lenger. (Som for eksempel var forårsaket av at hun ikke var fysisk tiltrekkende nok for meg lenger, eller at jeg visste at hun var 110% min - som var mangel på utfordring/mystikk/spenning.)

Så det får meg dermed til å undre på om du egentlig forstod hva "seksuelt relatert nysgjerrighet" egentlig innebærer i min definisjon av det? Eller om jeg kanskje ikke har forklart det tydelig nok?

De fleste menn baserer seksuell tiltrekning på utseende, så det at du mister denne på at hun ikke er fysisk tiltrekkende er helt normalt. Men jeg har aldri hørt om noen menn som ikke vil ha sex med ei jente fordi hun ikke er "mystisk" eller "spennende" nok. Der tror jeg du er i et veldig lite mindretall.
Jeg tipper at han ikke var så fysisk tiltrukket i utgangpunktet, men at mystikken kompenserte for det og dermed skapte nok seksuell tiltrekning. Da mystikken forsvant forstod han at han egentlig ikke var så tiltrukket siden hun fysisk sett ikke var typen han foretrekker.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Knut

#10
Quote from: dagligvare on October 11, 2013, 09:21:22 AM
Quote from: Knut on October 11, 2013, 06:44:50 AM
Jeg må si jeg er uenig i de utsagnene som jeg har markert med uthevet skrift.
Ut i fra mitt eget liv, som en heterofil mann, så kan jeg trygt si at absolutt hver eneste jente jeg har blitt seksuelt tiltrukket av har vært forårsaket av en eller annen form for seksuelt relatert nysgjerrighet angående henne. Og hver eneste gang jeg har mistet den seksuelle tiltrekningen for ei jente, har jeg merket at det har vært fordi jeg da ikke var seksuelt nysgjerrig på henne lenger. (Som for eksempel var forårsaket av at hun ikke var fysisk tiltrekkende nok for meg lenger, eller at jeg visste at hun var 110% min - som var mangel på utfordring/mystikk/spenning.)

Så det får meg dermed til å undre på om du egentlig forstod hva "seksuelt relatert nysgjerrighet" egentlig innebærer i min definisjon av det? Eller om jeg kanskje ikke har forklart det tydelig nok?

De fleste menn baserer seksuell tiltrekning på utseende, så det at du mister denne på at hun ikke er fysisk tiltrekkende er helt normalt. Men jeg har aldri hørt om noen menn som ikke vil ha sex med ei jente fordi hun ikke er "mystisk" eller "spennende" nok. Der tror jeg du er i et veldig lite mindretall.   



Quote from: Potet on October 11, 2013, 11:20:51 AM
Quote from: dagligvare on October 11, 2013, 09:21:22 AM
Quote from: Knut on October 11, 2013, 06:44:50 AM
Jeg må si jeg er uenig i de utsagnene som jeg har markert med uthevet skrift.
Ut i fra mitt eget liv, som en heterofil mann, så kan jeg trygt si at absolutt hver eneste jente jeg har blitt seksuelt tiltrukket av har vært forårsaket av en eller annen form for seksuelt relatert nysgjerrighet angående henne. Og hver eneste gang jeg har mistet den seksuelle tiltrekningen for ei jente, har jeg merket at det har vært fordi jeg da ikke var seksuelt nysgjerrig på henne lenger. (Som for eksempel var forårsaket av at hun ikke var fysisk tiltrekkende nok for meg lenger, eller at jeg visste at hun var 110% min - som var mangel på utfordring/mystikk/spenning.)

Så det får meg dermed til å undre på om du egentlig forstod hva "seksuelt relatert nysgjerrighet" egentlig innebærer i min definisjon av det? Eller om jeg kanskje ikke har forklart det tydelig nok?

De fleste menn baserer seksuell tiltrekning på utseende, så det at du mister denne på at hun ikke er fysisk tiltrekkende er helt normalt. Men jeg har aldri hørt om noen menn som ikke vil ha sex med ei jente fordi hun ikke er "mystisk" eller "spennende" nok. Der tror jeg du er i et veldig lite mindretall.
Jeg tipper at han ikke var så fysisk tiltrukket i utgangpunktet, men at mystikken kompenserte for det og dermed skapte nok seksuell tiltrekning. Da mystikken forsvant forstod han at han egentlig ikke var så tiltrukket siden hun fysisk sett ikke var typen han foretrekker.

Dere har visst misforstått hva "seksuelt relatert nysgjerrighet" innebærer i definisjonen min, selv om tanken din var god, Potet.
For ifølge definisjonen min av "seksuelt relatert nysgjerrighet", så er ei jentes fysiske/estetiske utseende medregnet i det.

Sitat fra original-innlegget mitt:
"
For jeg tror at seksuell attraksjon kun består av to ting:
- Ens "generelle seksuelle nysgjerrighet vedrørende en spesifikk person". (Som for eksempel ei jentes sexy jentekropp, for gutter, eller en manns sexy leder-evne/dominanse, for jenter - som begge er elementer som gjør en selv mer nysgjerrig på den personen, slik at man vil ha mer av det man allerede har sett/opplevd av den personen.)
- Og/eller ens "nysgjerrighet på om man seksuelt kan tiltrekke/få en spesifikk person".
"
"

Det jeg altså mener med "generell seksuell nysgjerrighet vedrørende en spesifikk person", er nettopp det navnet tilsier.
Og ei jentes fysiske utseende/estetiske skjønnhet, er en faktor som skaper nysgjerrighet/mystikk for mannen.
Hvordan "vet" jeg det?
Fordi: Menn går relativt lett lei ei jentes utseende/estetiske skjønnhet, ved fravær av en manns "Emosjonelle Attraksjon" for ei jente.
Har du lagt merke til hvor spennende en mann synes det er med ei ny jente, den første gangen han ser den sexy kroppen hennes? Men etter å ha ligget med henne for eksempel 100 ganger, så er ikke kroppen hennes like spennende/mystisk for mannen lenger, og mannen vil da finne seg ei ny jente, og ei ny jente, og ei ny jente.

Så med mindre mannen i tillegg føler en form for emosjonell/"spirituell" relasjon med jentas sjel/personlighet, altså "Emosjonell Attraksjon", så vil han garantert gå lei jentas fysiske/estetiske skjønnhet fordi den da blir forutsigbar/kjedelig i lengden. Og forutsigbarhet/kjedelighet eliminerer nysgjerrighet.

Noen gang hørt ordtaket "you show me any hot woman, and I'll show you a guy that's tired of fucking her"? Hendelser slik som i det sitatet, er oftest forårsaket av at jenta ble seksuelt kjedelig for han på forskjellige måter (som vil si eliminering av "seksuelt relatert nysgjerrighet".)

Og jeg kan også vise til hvordan for eksempel kjendiser & dansere vet å kle seg akkurat seksuelt utfordrende nok, uten å vise alt, på coveret av magaziner, på konserter eller lignende. Dette pirrer oss menn av samme årsak til at vi menn blir pirret av ei jente som er god til å danse/strippe; fordi at alt altså handler om å skape og opprettholde "seksuelt relatert nysgjerrighet". Seksuell spenning eksisterer rett og slett ikke, uten at seksuell nysgjerrighet er tilstede.
Og seksuell attraksjon består bare av graden av seksuell spenning som en enkelt person opplever angående en annen person, når den personen ser/opplever seksuelt tiltrekkende elementer ved den andre personen. (Eller for eksempel graden av seksuell spenning en person opplever i forhold til et objekt, som for eksempel ved sjeldne tilfeller av folk som har fetisj for Eiffeltårnet, The Golden Bridge eller lignende.)

Så dermed: Seksuell attraksjon = seksuell spenning = "seksuelt relatert nysgjerrighet".
Så hvis du ødelegger den seksuelle nysgjerrigheten på en eller annen måte, så ødelegger du da også den seksuelle attraksjonen.

dagligvare

#11
Wall of KJ.

Menn mister ikke interessen for å ha sex med fine damer. Ever. Man kan miste interessen for alt dramaet rundt henne, selve forholdet til henne, personligheten hennes og alt annet, men ikke selve det å ha sex.

Når man dumper ei dame så er det fordi det å ha sex med henne ikke lenger kan veie opp for alt det andre som er negativt.

For eksempel er det ytterst sjelden menn som avslutter knullekompis-forhold, der man kun trenger å forholde seg til det å ha sex. Og hvis det er mannen som avslutter så er det fordi han har funnet en kjæreste. 

Dwerg

Quote from: dagligvare on October 11, 2013, 18:41:50 PM
Wall of KJ.

Menn mister ikke interessen for å ha sex med fine damer. Ever. Man kan miste interessen for alt dramaet rundt henne, selve forholdet til henne, personligheten hennes og alt annet, men ikke selve det å ha sex.

Når man dumper ei dame så er det fordi sexen ikke lenger kan veie opp for alt det andre som er negativt.

For eksempel er det ytterst sjelden menn som avslutter knullekompis-forhold, der man kun trenger å forholde seg til det å ha sex. Og hvis det er mannen som avslutter så er det fordi han har funnet en kjæreste. 

Gjelder ikke dette begge veier da? Damer mister ikke interessen for å ha sex med kjekke menn.

Vil gjerne se den statistikken som sier menn ytterst sjelden avslutter et slikt forhold.  :)

Knut

#13
Quote from: dagligvare on October 11, 2013, 18:41:50 PM
Menn mister ikke interessen for å ha sex med fine damer. Ever. Man kan miste interessen for alt dramaet rundt henne, selve forholdet til henne, personligheten hennes og alt annet, men ikke selve det å ha sex.
Gå tilbake og les det siste innlegget mitt nøye en gang til. Alle ordene jeg har skrevet, samt konteksten jeg har beskrevet der, står oppført der for en grunn.

Selv er jeg et personlig bevis på at jo, man kan faktisk gå lei av det sexy utseende til ei jente, til det punktet at man ikke finner henne seksuelt tiltrekkende nok lenger. Dette har jeg opplevd selv, så jeg vet at det du påstår i uttalelsen din her er ukorrekt.

Og jeg kan også gi deg et eksempel som tydeliggjør dette prinsippet:
Hvis vi sier at en mann har ei fuckfriend, og de ikke har noen form for emosjonelt/spirituelt forhold (altså ingen "Emosjonell Attraksjon"), og de har sex 3 ganger om dagen, hver eneste dag, i 100 år.
Da mener jeg at den mannen under de omstendighetene vil miste all seksuell attraksjon for henne etter en stund. Og den mangelen på hans seksuelle attraksjon for henne, vil vare helt fram til han får en pause fra henne. For under pausen/fraværet av hennes nærvær, kan han bygge opp den seksuelle fantasien sin/den seksuelle nysgjerrigheten sin angående henne og kroppen hennes igjen, og dermed bli seksuelt opphisset/tiltrukket av henne igjen.

I det øyeblikket en mann oppfatter at det ikke er noe seksuelt relatert å lure på lenger/å fantasere om/å begjære, vedrørende ei kvinnes fysiske/estetiske skjønnhet, personlighet, og lignende, så er den mannen da rett og slett ikke seksuelt interessert lenger i den kvinnen - fordi han da tror at han har funnet ut alt det interessante som er verdt å vite for han, vedrørende den kvinnens fysiske/estetiske skjønnhet, personlighet, og lignende. Med andre ord: Han har da puttet henne i en egen bås/kategori - hun er da helt kartlagt for han i det øyeblikket.

For eksempel, årsaken til at de fleste unge menn ikke blir seksuelt opphisset av 90 år gamle kvinner, er at 90 år gamle kvinner ikke signaliserer seksuelt tiltrekkende elementer som igangsetter den seksuelle nysgjerrigheten hos de fleste unge menn. (Som er på grunn av disse unge mennenes personlige, seksuelle preferanser vedrørende sin seksual-partner).
De 90 år gamle kvinnene er altså satt i en egen bås/kategori i disse unge mennenes oppfatning, som er navngitt "seksuelt uinteressant/forutsigbart/umystisk". Disse unge mennene er altså sikre på at det ikke er noe seksuelt relatert å lure på vedrørende 90 år gamle kvinner, og er dermed ikke seksuelt interessert i 90 år gamle kvinner.



Derimot, spørsmålet om "menn mister interessen for å ha sex med fine damer" faktisk inntreffer i virkeligheten særlig ofte, er en annen sak. Det er ikke det jeg snakker om her.
Det jeg snakker om her er hva seksuell attraksjon egentlig består av, og ikke hva man på overflaten opplever at den består av.
Og det kan kanskje være vanskelig å forstå, hvis man for eksempel selv ikke har opplevd å bli veldig lei ei jente/å ha mistet den seksuelle interessen for kroppen til ei sexy jente, som man tidligere var helt i ekstase for å få se.

dagligvare

Jeg orker ikke engang lese det pretensiøse babbelet ditt. No offense.

Hvis du ikke har fått med deg at jenter og gutter er tiltrukket av totalt forskjellige egenskaper, og at gutter og jenter har fullstendig forskjellige roller i forhold til sjekking så har du ekstremt mye å lære.

Hvis det er det du prøver å formidle på en ekstremt kronglete og tungvint måte så ok.