Tinder!

Started by upandcoming, October 20, 2013, 21:49:15 PM

Previous topic - Next topic

piken

Det hørtes ut som en veldig hyggelig date, Smooth! :)

Jeg tror hun er interessert og at hun også koste seg. De tingene du nevner og er usikker på virker som filleting og det er vanskelig å ha noen mening om det når man ikke var i selve situasjonen. Det kan godt hende du kunne ha gått for et kyss i plakatsituasjonen, men hvis det var en hyggelig tone etterpå så var det vel ikke så farlig,  men prøve å være litt mer fremåå neste gang kanskje? Noen ganger kan det faktum at du ikke gjorde noen slike fremstøt gjøre oss jenter litt forvirret, "likte han meg ikke på den måten?" osv..

Vet ikke når du skal sende melding, kanskje i morgen utpå dagen hvor du samtidig foreslår neste date?Høres ut som filmkveld med ringenes herre og pizza er noe hun kan si ja til?

Smooth

Quote from: piken on September 11, 2015, 00:08:40 AM
Det hørtes ut som en veldig hyggelig date, Smooth! :)

Jeg tror hun er interessert og at hun også koste seg. De tingene du nevner og er usikker på virker som filleting og det er vanskelig å ha noen mening om det når man ikke var i selve situasjonen. Det kan godt hende du kunne ha gått for et kyss i plakatsituasjonen, men hvis det var en hyggelig tone etterpå så var det vel ikke så farlig,  men prøve å være litt mer fremåå neste gang kanskje? Noen ganger kan det faktum at du ikke gjorde noen slike fremstøt gjøre oss jenter litt forvirret, "likte han meg ikke på den måten?" osv..

Vet ikke når du skal sende melding, kanskje i morgen utpå dagen hvor du samtidig foreslår neste date?Høres ut som filmkveld med ringenes herre og pizza er noe hun kan si ja til?
Takk for tilbakemelding! Jeg håper jeg bare overanalyserer og har litt mer spillerom enn jeg tror.

Ja, tenkte sende melding i morgen å spørre om hun vil ta et glass vin mens vi ser Ringenes Herre. Hadde det vært greit å bare sende "Lyst til å komme over og ta et glass vin og se Ringenes Herre en kveld?:)" uten noen form for meldingsutveksling først?

Har isåfall tenkt til å gå for kysset den kvelden, samt la henne sitte i armkroken mens vi ser film (ikke i den rekkefølgen)

piken

Det er ikke noe poeng i å starte med "takk for i går .. bladibladibla" for å spørre om date etter 5. melding. Du kan godt skrive en melding hvor du både takker for daten (jenter setter pris på det) og samtidig spør om ringenes herre-date. Men husk å foreslå en konkret dag (evt alternative) sånn at det ikke blir sånn "si fra når det passer for deg ... "

(Jeg har latt vær å svare en fyr som skrev "hatt en fin uke?" 3 dager etter vi var på tinderdate en gang fordi jeg syns han var feig som ikke spurte rett ut når han åpenbart skriver fordi han vil treffe meg igen - vi vil ha menn som handler, ikke pjatter :p )

Smooth

"Takk for i går! Lyst til å komme over og ta et glass vin og se Ringenes Herre på søndag? 😊"

Funker den?

Kjetil GV

Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

MaleOslo

Dette er ikke fra tinder, men fra et venneforum.

Har chattet med henne uten å ha møtt henne i ca et halvt år. Vi har holdt tråden hele veien bortsett fra en periode på ca en måneds tid da hun slettet meg som venn. Hun la meg til igjen fordi hun oppdaget at jeg var sosial med noen andre på venneforumet. Så da spurte jeg kjapt om et møte, og vi fikk i går omsider møtt hverandre.

Et problem er at hun bor litt for langt unna, både i pris pga soner på togene, men også at det tar nesten en time med toget til henne.

Hun er en ganske reservert person, og for at det ble et møte tok jeg turen.

Jeg leste noe i Richardo de La Ruinas sjekkebok rett før jeg dro der et tips var å spørre en jente om hun noengang har vært "in love". Dette for å assosiere henne med de positive følelsene forelskelsen og kjærligheten bringer med seg, og at hun da vil tenke om meg i disse baner. Ganske tidlig i "daten" spurte jeg om det, og hun sa rett ut at spørsmålet gjorde henne veldig ukomfortabel. Var det allikevel riktig å spørre om det? Sannsynligvis har hun ikke så mye erfaring med det etter hva jeg tolker av det jeg har pratet med henne. Allikevel sa hun da rett ut at hun kun ønsket vennskap.

Jeg tenker at mange sier de kun er ute etter vennskap, men egentlig ønsker noe mer? Alle vil vel ha noe mer i utgangspunktet? Kan en jente bedømme en gutt hun ikke har møtt og vite helt sikkert at hun kun vil ha et vennskap?

Hun var til min overraskelse penere enn hva jeg hadde forestilt meg utifra bilder.

Vi satt på en café og pratet litt før vi gikk videre. Møtet vårt varte ikke mer enn 1-2 timer, noe som egentlig er vanlig? Allikevel synes jeg vi avsluttet det for tidlig mtp på reisen, og jeg spurte om jeg kunne være med henne hjem. Var det en alvorlig feil?

Når vi sa hadet til hverandre sa jeg "du vil altså ikke ha noe mer kontakt?" Hun svarte at hun ikke visste, før jeg sa hadet, og gav henne en hadeklem, der hun sa nei i det jeg ga den til henne. Det var min eneste fysiske eskalering i løpet av møtet. Skulle jeg vært mer frempå fysisk? Synes det blir feil når det ikke er naturlig.

På meldinger før vi møtte hverandre var det alltid jeg som svarte senest, selvom hun slettet meg. Nå sendte jeg henne en melding og hun har ikke svart. Det kan hende hun er litt treig med å svare, men føler dette er litt kjørt?

Hadde satt pris på konstruktiv kritikk/feedback :)

PS. Jeg oppfatter hun som veldig ærlig. Og vi hadde perioder med dype/gode samtaler, samtidig som det var en del stillhet. Men mest fra hennes side synes jeg. En veldig merkelig jente, men jeg ble allikevel litt tiltrukket. Hun sa også rett ut "vi har ikke mye til felles". Det var dog ikke under den verste delen av møtet, men kanskje mer i en slags mellomfase etter jeg sa det tipset fra La Ruina og før vi fikk til en bedre samtale tror jeg.

Anugita

Jeg registrerte meg på tinder igjen i forrige uke, etter å ha vært borte lenge.. Første dagene fikk jeg masse matcher, før det har dabbet helt av. Det er jo ikke de samme fyrene som dukker opp, så lurer på hva det skyldes? Kan hende jeg ubevisst har blitt mer kresen, men tror ikke det? Registrerer også at nesten ingen sender meldinger.. Har ingen duckface eller bikini-bilder, er det det som er feilen? :P

MaleOslo:
Utifra hva jeg leser av innlegget ditt, har hun ikke tilit til deg, siden hun egentlig hadde slettet deg. Det at hu sa ja til å møtes, er slik jeg ser det mest fordi hu ikke vil være "utenfor" siden du kjenner resten av vennegjengen IRL, men ikke hennne.

Når hun sier hu kun er ute etter vennskap skal du tro på det, kan være mange grunner til det, og ja: vi jenter vet som regel om vi kun ønsker vennskap eller noe mer nesten før vi har møtt deg. Spørsmålet om hun noe gang har vært forelska, bør du droppe uansett hvem du skal møte, jeg tror de fleste synes det er ukomfortabelt å svare på til noen de ikke kjenner så godt...

Om det ikke har vært noe fysisk kontakt og hu er usikker på om vil fortsette å ha kontakt, gjorde du helt rett ved ikke å være mer fysisk, det kan fort føles som press, og gjøre henne enda mer ukomfortabel, og garantert null kontakt etter møtet...

MaleOslo

Quote from: Anugita on September 11, 2015, 18:02:51 PM
MaleOslo:
Utifra hva jeg leser av innlegget ditt, har hun ikke tilit til deg, siden hun egentlig hadde slettet deg. Det at hu sa ja til å møtes, er slik jeg ser det mest fordi hu ikke vil være "utenfor" siden du kjenner resten av vennegjengen IRL, men ikke hennne.

Når hun sier hu kun er ute etter vennskap skal du tro på det, kan være mange grunner til det, og ja: vi jenter vet som regel om vi kun ønsker vennskap eller noe mer nesten før vi har møtt deg. Spørsmålet om hun noe gang har vært forelska, bør du droppe uansett hvem du skal møte, jeg tror de fleste synes det er ukomfortabelt å svare på til noen de ikke kjenner så godt...

Om det ikke har vært noe fysisk kontakt og hu er usikker på om vil fortsette å ha kontakt, gjorde du helt rett ved ikke å være mer fysisk, det kan fort føles som press, og gjøre henne enda mer ukomfortabel, og garantert null kontakt etter møtet...

Etter min mening virket hun negativ, uinteressert og altfor kravstor. Herregud, her reiser man langt for å treffe hu, og så bare sender hun deg hjem i løpet av kort tid, samtidig som hun er frekk, spydig og avvisende? Ikke noe svar på melding heller, og hun har slettet meg fra vennelisten. Er jo vanlig høflighet og svare i hvertfall når man har snakket så lenge sammen og først møtes. Hun der kommer til å dø jomfru. Haha.

Norske kvinner i et nøtteskall. Et kaldt samfunn hvor det oppfordres til at man blir behandlet som dritt.

Love

Jobb litt mer med inner game;-)
Ikke bruk en erfaring for å dømme alle norske damer...

piken

Quote from: Anugita on September 11, 2015, 18:02:51 PM
Jeg registrerte meg på tinder igjen i forrige uke, etter å ha vært borte lenge.. Første dagene fikk jeg masse matcher, før det har dabbet helt av. Det er jo ikke de samme fyrene som dukker opp, så lurer på hva det skyldes? Kan hende jeg ubevisst har blitt mer kresen, men tror ikke det? Registrerer også at nesten ingen sender meldinger.. Har ingen duckface eller bikini-bilder, er det det som er feilen?

Jeg vet ikke om du leste mine poster og svarerne til meg på forrige side i denne tråden, men jeg har også hatt nedgang i matcher i dt siste og lurte på om det skyldtes at jeg hadde skiftet bilder ..

Jeg har nå endret til 2 nærme bilder hvor jeg ser søt ut mens jeg driver med mine fritidsinteresser, og ett bilde med litt mindre klær for å vise kropp, men samtidig fra en naturlig setting.

Plutselig får jeg match etter match igjen og det kan skyldes flere faktorer
A) bedre bilder (dog er førstebildet likt)
B) at jeg har hatt noen dager siden sist jeg logget på og matcher derfor "samler seg opp" (aner ikke om det er mulig)
C) jeg er mindre kresen (ubevisst)
D) gutta er mindre kresne
E) tilfeldigheter

Uansett vil jeg råde deg til å lese hva folk skrev til meg (tror det er side 11 og 12 i denne tråden) og så tenke litt sånn at det enkle ofte er det beste.

Ellers har jeg også linket instagram mot tinderprofilen min, så da får de som er nysgjerrig se på de bildene også. Hadde faktisk en som skrev til meg på instagram fordi han hadde sett meg på tinder. Litt stalker-warning. Så ikke ha fullt navn i instagram-profilen i så fall :p

piken

Nytt Tinder-spørsmål:
Hva er kutyme når man har vært på 1 date, og tenker at det er ok å treffes igjen, men at det mest sannsynlig ikke blir romantikk? Dvs: god tone og tror den kan vøre en kul kompis å ha, men jeg er null seksuelt interessert. 

Anugita

Quote from: piken on September 15, 2015, 08:39:26 AM

Jeg vet ikke om du leste mine poster og svarerne til meg på forrige side i denne tråden, men jeg har også hatt nedgang i matcher i dt siste og lurte på om det skyldtes at jeg hadde skiftet bilder ..


Joda, jeg leste de, men ble ikke så veldig mye klokere... Har ansiktsbilde og helkroppsbilde og ett av meg og hunden... Rådene om bikinibilder osv kommer jeg ikke til å følge, kroppen min egner seg best til å være tildekket ;) Men kan hende jeg bør få noe bedre bilder, de fleste av dem er jo oppstilt "smil til kamera"-bilder..

The Stig

Quote from: piken on September 16, 2015, 01:04:44 AM
Nytt Tinder-spørsmål:
Hva er kutyme når man har vært på 1 date, og tenker at det er ok å treffes igjen, men at det mest sannsynlig ikke blir romantikk? Dvs: god tone og tror den kan vøre en kul kompis å ha, men jeg er null seksuelt interessert.

Jeg føler litt for han fyren...ikke alltid så lett å skape den heftige attraksjonen på første date...kanskje han kommer til å dra ut kanonene på neste date. Tviler på han har mye lyst å være kompisen din...hvis han går ut med deg så har han lyst å kline med deg + + +.
bye bye comfort zone.Just die already.

Josep_

Quote from: piken on September 11, 2015, 00:56:01 AM
vi vil ha menn som handler, ikke pjatter :p )

Samtidig har jeg erfart at damer kan trekke seg unna om man "handler" for mye...

piken

Quote from: The Stig on September 16, 2015, 09:26:53 AM
Quote from: piken on September 16, 2015, 01:04:44 AM
Nytt Tinder-spørsmål:
Hva er kutyme når man har vært på 1 date, og tenker at det er ok å treffes igjen, men at det mest sannsynlig ikke blir romantikk? Dvs: god tone og tror den kan vøre en kul kompis å ha, men jeg er null seksuelt interessert.

Jeg føler litt for han fyren...ikke alltid så lett å skape den heftige attraksjonen på første date...kanskje han kommer til å dra ut kanonene på neste date. Tviler på han har mye lyst å være kompisen din...hvis han går ut med deg så har han lyst å kline med deg + + +.

Det er nettopp derfor jeg lurer på om jeg burde si hva jeg føler dersom han spør meg ut på en ny date? Var rett og slett ikke fysisk tiltrukket av han og det kommer nok dessverre ikke til å endre seg.