Tinder!

Started by upandcoming, October 20, 2013, 21:49:15 PM

Previous topic - Next topic

Xtrack

Eg har ikkje prøvd tinder så mykje. Så har begynnt å bruke tinder.
Det eg lurer på når ein får match, er det nokon som kan gi meg et par tips til åpnings meldinger?

Josep_

Jeg er ikke ekspert, men tror du må se an profilen. Damene som har mye tekst, kan jeg tenke meg liker å få mye tekst. Sjekkereplikker funker sjelden etter min erfaring. Det som funker best er "Hei, hvordan har du det? Håper dagen din har vært nydelig." eller noe sånt noe... Eller om det står mye der, vis at du har lest profilen.

The Stig

#197
Quote from: piken on September 16, 2015, 14:02:17 PM
Quote from: The Stig on September 16, 2015, 09:26:53 AM
Quote from: piken on September 16, 2015, 01:04:44 AM
Nytt Tinder-spørsmål:
Hva er kutyme når man har vært på 1 date, og tenker at det er ok å treffes igjen, men at det mest sannsynlig ikke blir romantikk? Dvs: god tone og tror den kan vøre en kul kompis å ha, men jeg er null seksuelt interessert.

Jeg føler litt for han fyren...ikke alltid så lett å skape den heftige attraksjonen på første date...kanskje han kommer til å dra ut kanonene på neste date. Tviler på han har mye lyst å være kompisen din...hvis han går ut med deg så har han lyst å kline med deg + + +.

Det er nettopp derfor jeg lurer på om jeg burde si hva jeg føler dersom han spør meg ut på en ny date? Var rett og slett ikke fysisk tiltrukket av han og det kommer nok dessverre ikke til å endre seg.

Du må ha vært åpen for tiltrekning siden du i det hele tatt gikk på date med ham.
Slik som jeg ser det i lys av all sjekketeorien jeg har prøvd å lære i det siste så har han feilet på å skape attraksjon gjennom lyst og lov modellen. Dvs; for lite berøring...for lite flørting...for lite eskalering...seksuell spenning...etc.... Det rent fysiske skal visstnok ikke ha så mye å si for dere damer så lenge man klarer å skape den spenningen.
Så slik som jeg forstår deg nå så gav du ham en sjanse(første daten), og han feilet, og nå ser du ham ikke lenger som en som du kan bli tiltrukket av.

Interresant for meg å se tankegangen til en dame etter date.1 med en fyr som hun kom greit overrens med,men som ikke eskalerte nok. Jeg var på date forrige uke, og havnet nok i samme kategori som han mannen din. Meg og hu jeg var på date med kom veldig greit overrens,og hadde ingen problemer med å holde flyt i praten, men jeg gjorde en dårlig jobb på å eskalere,lite berøring siden hun satt seg ovenfor bordet på kaffestedet vi var på(planen min var at hun skulle sitte seg i sofaen ved siden av meg), og lite flørting(jeg suger på flørting), og nå er jeg ikke sikker på om det blir noen date nummer 2. 
Traff hun igjen på byen og følte jeg fikk veldig lite igjen fra henne,lukket kroppspråk, og lite respons på berøring,så etter 10 minutter så gikk jeg videre...tenkte at jeg fortjener litt bedre enn som så,selv om hun kanskje bare spiller hard to get. Jeg er ny på dating,og prøver fremdeles å forstå hele dynamikken...og prøver å forstå hvordan damer fungerer(hadde helt ærlig vært enklere å prøve å forstå kjernefysikk eller noe :)  ) 

Jeg synes du burde gi ham en til sjanse til å skape den attraksjonen hvis dere kommer så bra overrens som du sier. Verste som kan skje er at det blir en til kveld med bare prating om alskens, og at dere skilles i godt humør.
En ting som er bombesikkert er at han ikke går ut med deg for å være venner...hvis ikke han er desperat etter en ny venn da.
bye bye comfort zone.Just die already.

piken

Quote from: The Stig on September 16, 2015, 22:51:58 PM

Du må ha vært åpen for tiltrekning siden du i det hele tatt gikk på date med ham.
Slik som jeg ser det i lys av all sjekketeorien jeg har prøvd å lære i det siste så har han feilet på å skape attraksjon gjennom lyst og lov modellen. Dvs; for lite berøring...for lite flørting...for lite eskalering...seksuell spenning...etc.... Det rent fysiske skal visstnok ikke ha så mye å si for dere damer så lenge man klarer å skape den spenningen.
Så slik som jeg forstår deg nå så gav du ham en sjanse(første daten), og han feilet, og nå ser du ham ikke lenger som en som du kan bli tiltrukket av.

Selvfølgelig var jeg åpen for tiltrekning, men når fyren var 20cm enn på bildene og utseende var mye mindre "mandig" enn jeg hadde forestilt meg så var det ikke noen fysisk tiltrekning der fra min side.

I tillegg har jeg andre menn jeg dater som jeg er fysisk tiltrukket av, så min motivasjon for å "eventuelt bli fysisk tiltrukket på sikt" er ikke så stor ...

Men du svarte ikke på det jeg spurte om da :p ut fra din teoretisering burde jeg ikke si at jeg ikke er tiltrukket fordi det i realiteten fortsatt eksisterer en sjans for at jeg kan bli det?


Anax

#199
Bare å si det som det er. Liker han og er lyst til å være kompiser. Han skjønner nok det, og er klar over at det er MULIG at det blir noe på sikt. Men "nettverking" er uansett verdifullt. Jo flere selvsikkre og utadvendte folk du kjenner jo bedre.

Dette er så typisk norsk. Kulturen her oppfordrer ikke mye til nettverking... Jenter klager over at gutter kun vil ha sex på tinder men når jenta ikke får sex på første date vil de ikke ha noe mer med karen å gjøre...


Sex på første date er egentlig et smått irritasjonsmoment for meg.. Fordi jeg glemmer at andre mennesker får et mye mer begrenset inntrykk enn de tror fra 1-2 timers prat.

På date så er mitt råd å gå for sex første møtet. Insister, og tullemas. Om hun absolutt ikke vil ha sex første kvelden får du "trudde ikke jeg kom til å høre fra deg igjen siden jeg ikke lot deg kysse meg" enn idiotiske situasjoner hvor kinodate ender i "følte ikke at vi hadde kjemi" eller hun som var kåt og ivrig på å kline i senga men tok siste tbane hjem istede for sex pga dårlig tid som sa "tror ikke vi er en god match"... Jenter føler seg avvist om du godt kan vente med sex...


Anbefaler en bok som heter "The female brain" av Louann Brizendine. Hun forklarer om noen "mirror neurons" som kort fortalt sier at "det jeg føler, føler også andre".

Så om jeg som mann skal skape "attraksjon" eller "kjemi" er bare å være interessert (vennlig / flørtete) + fysisk berøring. Altså om jeg er interessert så er hun interessert, og kjemi = å være fysisk.

Et problem jeg personlig har hatt som noen her kanskje kan relatere til er at jeg er ikke veldig entusiastisk for å møte nye jenter lengre. Dette fordi jeg har møtt så mange.

Jada jeg er interessert men jenter oppfatter det ikke med mindre jeg er entusiastisk.

Samtidig om jeg liker selskapet til jenta så spiller det ingen rolle om sex kommer på første daten eller andre så jeg har iblant tatt ting med ro og vært opptatt av å utforske personligheten hennes.


For jenter oppfattes dette som en kar som ikke er interessert og ikke har lyst på sex med de. Som er hva som irriterer meg..
Sorry for at jeg likte personligheten din såppass at jeg var mer interessert i å finne ut hva som gjør deg unik enn å pule deg lissom.... Uansett er det jo masse verdi i å kjenne flere sosialt utadvendte folk som liker deg. Nettworking.. "Du var trivelig men ingen kjemi" sier egentlig bare til meg at hun ser null verdi i meg som person. Så jenter er ikke på tinder for nettverking, kun for sex

Så nå overdriver jeg hvor fantastisk jeg synes hun er og puler jenter som har mensen selvom jeg ikke er noe veldig fan av mensen-sex... Som jeg ser på det nå "gir" jeg jenter sex på første date for å vise hvor mye jeg setter pris på dem.. Tilbake får jeg mer av tiden dems til å finne ut mer om de.

piken

Interessant post, Anax :) det er mye av det du skriver som det ligger noe i. Selv om jenter kan klage på at gutter "kun er ute etter sex" så er vi såpass vant til at gutter prøver seg at vi tolker det som null interesse når gutten ikke er noe som helst fysisk.

Angående tinderdaten min så tror jeg bare at jeg ser an hva jeg gjør. Ikke hørt noe enda, så for alt jeg veit så likte ikke han meg på det fysiske tiltrekningsnivå heller :p

Josep_

Ok, dette er helt sykt, egentlig. Sykt hvor mye et bilde har på tinder, og hvilket bilde som faktisk funker... Jeg fikk omtrent INGEN matcher med ett av mine nyeste bilder som (en fotograf hjalp meg med å ta). En bruker her inne, samt flere venninner, pekte ut bildet som det bildet hvor jeg var mest attraktiv. Så byttet jeg tilbake til et selfiebilde fra naturen. Et som jeg liker veldig godt. Da gikk treffprosenten opp med mange, mange prosent. Får nye matcher hver dag nå. Før fikk jeg ingenting på ei HEL uke selv om jeg trykte som gal...

Ikke lett å forstå seg på damer...


Love

Quote from: piken on September 17, 2015, 23:09:11 PM
Interessant post, Anax :) det er mye av det du skriver som det ligger noe i. Selv om jenter kan klage på at gutter "kun er ute etter sex" så er vi såpass vant til at gutter prøver seg at vi tolker det som null interesse når gutten ikke er noe som helst fysisk.

Angående tinderdaten min så tror jeg bare at jeg ser an hva jeg gjør. Ikke hørt noe enda, så for alt jeg veit så likte ikke han meg på det fysiske tiltrekningsnivå heller :p

Jeg tenker at det er hele måten å sjekke på som er litt unaturlig. Man vet jo ikke hva man går til når man aldri har sett hverandre i RL. Alt man går etter er et par bilder og det personen skriver.

piken

Quote from: Love on September 18, 2015, 13:02:30 PM

Jeg tenker at det er hele måten å sjekke på som er litt unaturlig. Man vet jo ikke hva man går til når man aldri har sett hverandre i RL. Alt man går etter er et par bilder og det personen skriver.

Enig. I tillegg er settingen allerede satt: to single som sjekker om den andre er pulbar/kjærstemateriale. Tror det er lurt å være ganske aktiv når man først skal bruke Tinder el.l til å møte folk, slik slipper man å tenke over og analysere hvert enkelt treff så nøye og heller ta ting litt mer som det kommer. Men jeg synes det er vanskelig å vite om en fyr er verdt å gå på date med, rett og slett fordi jeg ikke liker å gå på date .. så vil helst unngå det med mindre det er garantert suksess. Tanken min var jo å gå på masse dates i høst som trening, men shit ass, komfortsone <3

Josep_

Hva er det som er så rart med å gå på date? Er jo bare å møte et annet menneske... Jeg var nærvøs for det for, men er ikke noe annet enn det. Bli kjent med et annet menneske (og gjerne flørte/ta på lett om det er naturlig i situasjonen). Jeg synes det er som regel koselig. Er lenge siden totalt fiasko date jeg hadde. Når jeg tenker meg om, så har de ENESTE to datene fra badoo og tinder jeg har hatt endt i senga, og eneste jeg gjorde var å ta på, holde hender og kysse. Derifra lot jeg damene få ta over styringa (hvorfor skal man si nei til å ha det deilig?).

Når det er sagt, så har mange kansellert før jeg i det hele tatt har fått gått på date, også har det vært litt vanskelig/unaturlig å skrive med enkelte, men innimellom treffer man på en som har noe spesielt. For meg går det på energien og feelingen jeg får. Som dog kan være missvisende når det er over nettet, men hittil har det stemt...

piken

Quote from: Josep_ on September 18, 2015, 16:47:37 PM
Hva er det som er så rart med å gå på date? Er jo bare å møte et annet menneske...

Hehe, investering i tid + forventninger er stress. Er flink sosialt , så når jeg først er i en sosial setting går det alltid bra - det er bare at jeg er hater å potensielt kaste bort tid på uinteressante mennesker :P Men hey, jeg gjør faktisk noe med det, selv om jeg ikke liker det. Kreds til meg for det ;)

Josep_

Ok, det jeg hater er å kaste bort tid med å chatte med damer på nettet. Greit å utveksle meldinger et par dager, men utover det er det ofte bortkasting av tid. Akkurat nå har jeg forresten bestemt meg for å sette meg på toget fra Sandefjord til Gol for å møte ei som tok kontakt via ei facebookgruppe. Hu inviterte meg på sin bursdagsfeiring hun skal ha i morgen kveld :P Spontant og crazy, men hvorfor ikke?! Har god kjemi over nett og hu virker interessant... Bor også midt i naturen og det elsker jeg ;)

piken

Er enig i det også, Josep. Ikke noe poeng å kaste bort tid på chatting hvis det bare blir "all talk and no action". Jeg var kul og tøff og skrev nettopp til en at jeg kunne fortelle mer om meg selv hvis han inviterte meg på øl - score!

Hørtes litt rart ut med facebook-gruppe og bursdagsfeiring , men hey, man lever bare en gang! Og bra å være sosial og møte nye folk uansett :)

Josep_

Det er en facebookgruppe for single som jeg posta noen bilder og en tekst i. Vi hadde sendt meldinger i noen timer før hun inviterte meg. Blir til mandags morgen ;)

Bra piken, stå på!

Goms

Hei jeg har et problem  😔 Min Facebook ble hacket slik at jeg måtte lage meg et nytt passord på brukeren min. Dette gjør nå at jeg ikke kommer inn på Tinder lengre 😕 Er det noen som kan gi meg tips om hvor jeg skal gå inn på Facebook for å fikse dette?