Tinder!

Started by upandcoming, October 20, 2013, 21:49:15 PM

Previous topic - Next topic

tom_gregor_80

Quote from: piken on November 26, 2013, 19:32:11 PM
"Nå er det straks leggetid her. Frister lite å legge meg i den store senga mi helt alene". Eller: "Nå har jeg vært flink student hele dagen - føler jeg har gjort meg fortjent til en massasje nå. Er du god på det eller?"

Er du seriøs? Sinnsykt tacky/cheesy meldinger etter min smak. Om en jente sender disse meldingene bruker jeg dobbelt dong (og da er selvsagt forholdsplanene for lengst lagt på hylla) og stikker innen 9 neste morgen.


piken

Hahaha, dobbel dong faktisk.

Jaokei, cheesy eksempler, meeen poenget er likevel det samme. Vanskelig å komme med konkrete eksempler tatt ut av kontekst, poenget er å få spenningen til å passe inn i en kontekst. Poenget var uansett at det er lett å gå fra noe hverdagslig til noe mer spennende hvis man bare bruker fantasien, så får du heller legge lista di litt etter hva du selv føler er cheesy eller ikke. Men generelt sett tåler jenter mer cheesy-ness enn hva man tror så lenge det er pent pakket inn :)

night_drive

Når jeg tenkte lenger på irritasjonen min over få matches og spørsmålet om hvordan man som gutt får fler likes, så bare slo det meg plutselig: Kanskje man enkelt og greit må være kjekk? :p Føkk it. Life sucks and then you die.

Piken: Det var faktisk bra eksempler på det jeg mener! Men vet ikke om det vil virke rart om jeg plutselig blir "han som skal sjekke" når vi så langt bare har holdt det veldig safe i chat'en? Jeg kommer til å gire opp, men må kanskje få det litt opp i fart først ;)

Møtte på hun ene tilfeldig i går, var på samme sted til samme tid. Vi hadde ikke øyekontakt på noe tidspunkt og hilste ikke (for jeg var ikke 100% sikker på at det var henne), men spurte senere om det var henne. Det var det visst og hun var mye søtere IRL :)

Quote from: piken on November 26, 2013, 19:32:11 PM
Synes det er greit å først bli litt kjent (type interesser, skole/jobb osv) før man bygger opp spenning og så spør om treff. Men tenker også at gutta på Tinder er litt trege, ingen jeg har chattet med som har spurt om treff enda, selv om jeg har chattet en stund med de .. Mulig jeg bare matcher med chatte-gutter? Har generelt større tro på å treffes raskt for å unngå å kaste bort for mye tid fremfor å bli veeeldig godt kjent via chatting.

Det høres i grunn ut som sånn jeg tenker og. Føler meg ikke helt komfortabel med å virke skikkelig kåt og spørre om date med en gang. Foretrekker å bygge det og se hvor det leder hen. Hvor lenge har du chattet med noen av de? Synes du det er litt chicken shit av de å ikke spørre om å møte? Om du har oppriktig lyst til det så skal du heller ikke nøle med å spørre :) For å si det sånn: gutter som er på Tinder og liknende er der for en grunn (u know what) og veldig få er der nok bare for å chatte/tulle. De venter nok også på det "mest passende tidspunktet".

Selv om vi alle venter på det mest passende tidspunktet å spørre om møte, så er jeg i grunn enig med det å møtes etter ikke for lang tid. Har i fortiden (ikke på Tinder) brukt veldig lang tid med chat, for så å møte henne og fort finne ut at en av oss hadde forestillinger om noe annet (kjemi, utseende). Men det må kanskje ligge nok der til at man kan ha noe å snakke om når man møtes.

Ganske lattis forresten: http://www.youtube.com/watch?v=l_zdwexQVKE

piken

Mulig du vil miste noen jenter på at du girer opp, men jeg tenker nå at de du mister nok er verd og miste - med mindre du kun vil være chattevenn. Jeg heier på deg!

Ganske morsom den videoen! Føles litt som om det er sånn det er, selv om den er satt litt på spissen.

Jeg meldte meg inn på Tinder forrige torsdag, og tror jeg har chattet med de samme siden ca da. Han ene spurte meg faktisk ut på date nå nettopp, så skal møte han til uka (begge har travle timeplaner inntil da). Har nesten ikke vært på date siden jeg ble singel, så dette blir spennende. Men tanken slo meg plutselig at det er MYE man ikke får vite på Tinder. F.eks om han egentlig er feit, om han er lavere enn meg, har lys stemme, osv osv. Men den som intet våger, intet vinner!

Og ja, man må nok være litt kjekk for å få hjerter på Tinder. Men ikke FOR kjekk heller. Jeg tror jenter har veldig ulik smak, selv liker jeg ikke de typisk billedskjønne guttene, men trykker hjerte på de som ser litt mer "karslige" ut og som jeg gjerne har noen felles interesser med. Han jeg skal på date med deler jeg sånn 10 band med, og DET er definitivt pluss i boka !


night_drive

Ja, må nok prøve å få henne til å forstå at jeg ikke vil kaste bort noens tid med chat i all evighet.

Tenker også litt på den hårfine balansegangen mellom det å virke for "tilgjengelig" (med å svare på alt hele tiden, sende meldinger for ofte) og det å være litt mer cool og tilbaketrukket. Når jeg tenker på å lene mer mer over på det siste, tenker jeg samtidig på alle fyrene som i dette øyeblikk også forsøker å få oppmerksomheten hennes (og som kanskje flørter mye mer effektivt). Så da har ikke jeg lyst til å bli han passive. Litt vanskelig.

Men kult at du har fått din første T-date, piken! Han hadde timingen og ballene til å endelig spørre :) Sant det med at man ikke får vite så sykt mye med appen. Denne jenta jeg traff på var høyere enn jeg hadde forestilt meg, og håpte at hun ikke syntes jeg var for lav (er gjennomsnittlig høy). Som med alle sånne møter er det vel best å ikke ha de høyeste av forventninger til ting. Men hvem vet, det kan ende opp med noe veldig bra også.

Northwind

Ang høyde, så er det jo bare å spørre hvor høy vedkommende er før man møtes. Om man har lys eller mørk stemme vet man jo ikke hvis man møter noen via Sukker heller.

piken

Hehe, det er sant at man ikke får vite om stemmen på sukker heller northwind. Er vel mer det at jeg kommer på alt som jeg er redd før først når daten er i boks, føre det er alt bare spennende og jeg tenker lite på å kryssforhøre for å luke ut personer som er utelukket for meg uansett. Men i og med at dette er min første date på leeeenge og andre date med noen andre enn eksen på typ 3 år, så må jeg bare være glad for at jeg kommer meg litt ut :)

En annen som spurte om date i dag faktisk. Han var litt mer frempå og freidig; snakket kanskje 3 meldinger frem og tilbake om hva vi jobber med osv før han spør om jeg liker øl, hvor jeg svarer ja, og han på neste melding spør om vi skal drikke øl sammen. DET var jo nesten luretriks! Drawbacket her er at jeg ikke vet en pøkk om han og det ikke har vært noe spenning i samtalen til nå. Men har uansett ikke tid før neste uke, så kan bruke tida frem til da til å bygge spenning og eventuelt trekke meg hvis jeg føler jeg ikke har lyst. Men der ser man virkelig hvor enkelt man kan gjøre det!

Lisa

Quote from: piken on November 27, 2013, 22:59:43 PM
Drawbacket her er at jeg ikke vet en pøkk om han og det ikke har vært noe spenning i samtalen til nå. Men har uansett ikke tid før neste uke, så kan bruke tida frem til da til å bygge spenning og eventuelt trekke meg hvis jeg føler jeg ikke har lyst. Men der ser man virkelig hvor enkelt man kan gjøre det!

Min erfaring er at det er en fordel. Jo raskere det blir en date, jo mer normal virker fyren. Jeg tror det er fordi jeg får forestillinger om hvordan noen er etter jeg har chattet med dem og de stemmer somregel ikke ;)

piken

Ja, Lisa, du sier noe der. Han her kan jo KUN overraske positivt igrunn. Men jeg liker samtidig å bygge opp litt spenning før man møtes også slik at det å gå på date faktisk blir spennende. Men nå har jeg ihvertfall en av hver variant så får jeg se hva som blir mest suksess med.

night_drive

#54
Har hatt daglig kontakt med ei siden helgen. Det har vært koselig prat, ikke noe sånn kjempeflørtete fra min side. Har bare vært en som har villet snakke om de fleste ting, i grunn uten så mye kødd lagt i det. Vi har delt en del ting med hverandre, dog ikke de "hemmelige" tingene. Fra i går så gadd jeg ikke å være han "treige chatte-fyren" lenger, så jeg spurte henne om hun var keen på å møtes. Hun sa hun var opptatt fram til neste uke og jeg tror henne (er det selv). Men hun sa hun ville og spurte hvordan det så ut tidsmessig for meg :)

Så virket det som hun bare vil holde kontakten nede fram til uken, og hun sier hun heller bare har lyst til å snakkes nærmere. Betyr det "ok takk, feck off, next", eller er det for ikke å gjøre at den daglige kommunikasjonen skal virke masete?

Legger i grunn ikke så mye i det. Er forberedt på flake-meldingen :)

piken

Jeg vil nå tenke at det ikke nødvendigvis er noe vits å chatte så mye mer når dere vet at dere har lyst til å møtes. Hun virker jo interessert på det du skriver, så er vel bare for deg å ta kontakt etter helga og høre om konkret tidspunkt og se hva som skjer.

Har jo selv avtalt dater neste uke og pga det har samtalen vi har hatt gående stoppet litt opp. På en side er det rart å være så stille når samtalen til nå har hatt grei flyt, men på en annen side er det jo nå faktisk avtalt at vi skal treffes, så kan jo like gjerne spare konverseringa til da.

night_drive

Vi kommer nok ikke til å chatte nå som hun har sagt at vi prates nærmere daten. Men har bare opplevd før at det å ikke ha så god kontakt før møtet kan fort føre til at hun trekker seg (med en unnskyldning).

Ja, får vel bare se :)

Northwind

"Den kjipe følelsen som oppstår når man egentlig skal gå til meldinger, men får dratt bildet av ei hot dame til venstre istede"

Smooth

Hva pleier dere starte samtalen med? Har blitt likt med ei skikkelig fin jente, og vil ikke ødelegge med noe kjedelig og vanlig :(

piken

Jeg pleier som regel å starte samtalen med hei, noen ganger etterfulgt av "hva skjer?", "noe spennende som skjer på en tirsdag?" el.l. Det er også det gutter starter samtalen med til meg. Spør man hva en person driver med eller har gjort i helga får man fort samtalen igang og kan peile den inn på interesser o.l. Ser ikke poenget med å forsøke å skille seg ut i mengden når begge parter har likt hverandre i utgangspunktet - min filosofi er "Det enkle er ofte det beste" :)