Tinder!

Started by upandcoming, October 20, 2013, 21:49:15 PM

Previous topic - Next topic

Stanley

En artikkel mener at Tinder kan føre til ''påtvunget'' sex.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Reas

Har du link til den artikkelen?
Kan se får meg at det er mange forskjellige erfaringer med Tinder, siden det er noen som bruker den som en sex-app og noen som en dating-app. Kan no ligge inn denne artikkelen, som viser hvordan det kan gå om du bruker Tinder til å finne en random hook-up:  http://www.730.no/filmitem.aspx?newsId=14461

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

piken

Haha, jeg døde litt av den saken.

Forresten, opplever dere andre tekniske problemer på Tinder? Har plutselig mistet alle matchene mine, noe som var litt kjipt ettersom jeg ikke har utvekslet telefonnummer med noen enda .. :-/

Reas

Det at Tinder kan føre til ''påtvunget'' sex, var jo bare en liten del av artikkelen, og den som var mest negativt. Lurer litt på hvorfor du ville dele akkurat denne delen, uten å komme med noen av dine egne meninger?

Piken, mistet mine matcher på Tinder, men de kom tilbake etter en dag.

Stanley

Har ikke iPhone, har ikke Tinder, har kun meninger ut i fra artikler.

Og det er helt riktig; Man kan ikke vite høyde, størrelse, stemme, og alt det helt essensielle.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Reas

Høyde kan man spørre om, størrelse ser jo man på bilder(som oftest), så kan ikke si at Tinder skiller seg så mye ut fra andre dating-sider. Man får i tillegg mer info ut i fra Tinder før en date, enn f.eks en blind-date eller speed-date.
Selvfølgelig vil det være en del ting man ikke har funnet ut før et møte, og man kan bli positivt og negativt overrasket, men det er jo litt av spenningen rundt det å avtale date via nettet/app.
Men jeg er ikke helt sikker på om du er imot Tinder, eller ikke?

piken

Kom meg omsider på første Tinderdate. Gikk ok, men vil nok ikke treffe han igjen, da det var "noe" som manglet.

Lærdom:
- Spørre om høyde (han var under 170, noe som er litt lavt for meg)
- Avgrense tiden mer (man merker iløpet av 10 min om det er interessant)
- Unngå kaffedate - heller møtes ute på byen el.l. da kaffedate er KLEINT
- Møtes så raskt som mulig og ikke chatte for mye etter at date er avtalt

night_drive

Kult at du nå har høstet noen erfaringer med det! Hva tror du det "noe" var?

Var selv på første tinderdate sist fredag og kan definitivt kjenne meg igjen i noen av punktene. Gikk rett på en restaurant og bestilte kaffe. Verken hun eller jeg er spesielt snakkesalige i forhold til nye mennesker, så det var mange stille øyeblikk der. Personlig prøvde jeg å komme på ting å spørre om, det var grunnen til at jeg satt mye og smilte, og sippet på kaffeen. Det var litt kleint, ja, men ikke katastrofalt. Stemningen løsnet litt opp med et par øl innabords. Endte omsider med ligg senere på kvelden, men det var litt vel upersonlig og pregløst, som det noen ganger blir med noen man ikke kjenner.

Har muligens ny date en av de kommende dagene (om alt går etter planen), med ei annen som jeg har hatt betydelig bedre connection med på chat. Har utvekslet ganske mye om hverandre og det virker som hun ikke kun er ute etter ligg, noe i grunn jeg synes er kjempebra. Er veldig spent på å møte denne jenta og har naturligvis ikke lyst til å fucke det opp.

Så i den sammenhengen, i forhold til tiden: Er det lurt å avgrense tiden i det man møtes med å si at "Jeg har noe jeg skal om en time." f.eks? Og hva kan alternativene til kafé være, om ingen har tid eller mulighet for å møtes ute på byen sent på kvelden?

piken

Jeg tror dette "noe" var flere ting:
- lavere enn forventet
- en anelse mindre kjekk enn på bildene
- ingen av oss jobbet noe særlig med å skape spenning på daten - han kunne godt utfordret meg mer med å være litt småfrekk og utprøvende
- vi hadde ingen samtaletemaer som vi "klikket" på, var stort sett høflige og enige i alt

Jeg tror nok det kan være lurt å legge opp til på forhånd at daten ikke skal vare så lenge, som å f.eks ha en avtale med venner etterpå som man da kan utsette hvis man vil være lenger på date. Alternativ til kaffedate kan jo være å heller gå en liten tur eller ta et par øl istedenfor kaffe. Jeg er ganske fersk i datinggamet igjen etter en lengre periode med forhold og kjærlighetssorg, så for meg er det mer "big deal" å ta en kaffedate og brukte mye tid på å grue meg på forhånd og unødvendig analysering. Vil nok føle meg mer komfortabel med å dra på date hvis jeg allerede har møtt mennesket og sagt hei først.

I tillegg merker jeg at det er vanskelig å skjønne hva gutta faktisk er ute etter - er det en gjengse oppfatning at Tinder er for å date seriøst eller for å ha uforpliktende sex? Jeg for min del er mest interessert i en mellomting, en person jeg kan flørte og ha sex med, men ikke klar for noe seriøst helt enda.

Lars GV

Quote from: piken on December 10, 2013, 22:59:42 PM
er det en gjengse oppfatning at Tinder er for å date seriøst eller for å ha uforpliktende sex? Jeg for min del er mest interessert i en mellomting, en person jeg kan flørte og ha sex med, men ikke klar for noe seriøst helt enda.

Det blir hva du gjør det til, samme om det er Tinder, sukker.no, ute på byen eller folk du møter på fest eller en annen sammenheng gjennom venner. Selve arenaen man møter folk på er mindre viktig, det er hva man gjør ut av det som er avgjørende. :)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

piken

Helt enig i at man må spille litt ball, og jeg kunne sikkert gjort mitt for å skape spenning, men jeg merka som sagt fort at jeg ikke var keen på noe mer så da så jeg ikke poenget.

Å ikke leve opp til forventningene hva utseende angår vil jo alltid være en risiko ved den type dating. Et tips kan jo å være å be en venn(inne) hjelpe deg med å plukke ut bilder.

Jeg regner nok med at de fleste ikke takker nei til sex, men hvis det KUN er det de er ute etter så investerer de litt vel mye kun for å få seg et ligg .. Men han jeg skal møte på fredag aner jeg ikke hvor jeg har, men han vil møte meg - og det er nok for meg, så får vi finne ut av resten etter hvert :)

Og angående det å ikke svare .. Selv har jeg en del folk jeg har fått match med som jeg ikke har chatta nevneverdig med. Hvis ikke de svarer når du skriver så kan det være mange årsaker - de har ikke sjekka tinder, de chatter med andre som er mer interessante akkurat nå, de har ombestemt seg .. Uansett så tror jeg ikke du skal tenke så mye over det, bare sørg for å ha nok samtaler åpne til at du ikke bryr deg om de få som ikke svarer.

Greeneyed

#72
Quote from: night_drive on December 10, 2013, 23:31:08 PM
Forresten: En ting som har irritert meg vanvittig mye i det siste, er at ut i fra de 40 matchene jeg har så er ca. bare 3 av de interesserte i å snakke. Har prøvd å sette i gang samtaler med mange, men får ingen svar! Tenker at hvis jenter ikke har den minste ambisjon om å snakke med meg så bør de vel ikke "like" meg i utgangspunktet. Merkelig.
Det kan hende det som skjer med meg har skjedd med flere. Jeg har flere ganger mistet alle matchene mine (de kom tilbake igjen første gangen, men nå er alle helt borte). Jeg får varsel når jeg får melding, og har fått flere, men jeg får ikke kommet inn sånn at jeg får lest hele meldingen. Ville sikkert irritert meg en del om jeg brydde meg, men for øyeblikket er det egentlig greit for min del å ikke melde med flere samtidig som jeg dater en (som jeg møtte gjennom tinder!).

PS: Ikke bekymre deg for det med utseende og sånt. Du kan jo eventuelt bruke noen andre bilder hvis du synes de du har kan gi litt feilaktig inntrykk, men ikke stress med det. Ellers er jeg enig med piken over her, gode råd! :) (og lykke til på fredag, piken!) :D

night_drive

Ja absolutt, det er gode råd. Takker :)

Helt ærlig så synes jeg vel at bildene jeg har på tinder er dårlige, er ikke spesielt kjekk på de, i tillegg er de litt gamle (1-3 år). Føler meg kjekkere nå. *welcome to brag camp* Tror rett og slett aldringen har bidratt litt med det. Men likevel er det umulig å vite hva en person synes.

Vet ikke om problemet er teknisk (som du beskriver Greeneyed), tror nok heller jeg bare ikke fanger interessen til så mange. Noen ganger er det så enkelt som det. Men grunnene til uteblivende svar kan sikkert være mye annet, som ble nevnt der. Prøver å ikke ta det så jævlig personlig. Om jeg avviser jenter må jeg vel for fader tåle å bli avvist selv ;)

Stanley

Det er vel slik at du må ha mange venner på Facebook, for å kunne få et VISST antall matcher opp I DET HELE TATT?
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.