Tinder!

Started by upandcoming, October 20, 2013, 21:49:15 PM

Previous topic - Next topic

upandcoming

Noe som bruker det? Til de som ikke vet hva det er:

Tinder er en dating-app(android og app-store) som finner hvor du er og linker deg opp mot andre personer i nærheten. De bruker bilder fra facebook (du velger hvilke) og du kan se om man har noen felles interesser (likes) eller venner på facebook. Man går gjennom bildene av jenter og velger ja eller nei. Dersom du sier ja og hun sier ja så er det en match og man kan chatte.

Nesten nettopp lasta ned, så har lite erfaring med det, men lurer på om noen har noen tips? Vet jeg har bra bilder så blir lett å komme til chat, men hvordan ville dere startet derfra? Den store forskjellen her fra vanlig dating er at begge allerede har sagt at de vil komme i kontakt med den andre. Noen tips, både fra jenter og gutter?

Foreløpig har jeg inntrykk av at det er gutten sin oppgave å si hei etter man kan chatte.

piken

Høres ut som litt samme opplegg som Badoo - som jeg prøvde litt ut tidligere.

Jeg tenker du kan starte likt som om man har spurt noen om å være venn på facebook og skal chatte der, forskjellen er vel at dette er en dating-app og at man har den på mobilen - men det er vel strengt tatt bare en fordel. På Badoo var det mange gutter som skrev til meg, og størst svarprosent hadde jeg når de ikke skrev så mye i den første meldinga. Starte opp samtalen litt casual, spørre om man har hatt en bra helg osv for så å komme inn på et tema som gjør at man kan spørre for en date/øl/kino/gå tur el.l. Tenk at du skal kaste bort så lite tid som mulig, men samtidig sile ut de som ikke er interessante bak bildene. Tenker at det er høy sjanse for fake profiler der, slik som det er på Badoo, men de siler du jo også enkelt ut ved å møte de raskt - for de som er fake vil jo sjeldent møtes.

Lykke til og fortell oss gjerne hvordan det går videre :)

Koraboros

Jeg installerte det forrige uke og klikket meg gjennom en del profiler. Dagen etter fikk jeg beskjed om at jeg hadde to matcher. Turte ikke å starte chat pga. sosial angst.

upandcoming

Update: Da har jeg testet det endel.. Har fått 36 matches så langt nå på tre dager. Veldig varierende hvor mye jeg har snakket med folk. Noen låser seg med en gang, men har 5-6 nå som jeg tror jeg kan nærme meg å møte.

Er ikke veldig god på nettsjekking, egentlig ikke gjort det noe særlig, men har veldig bra bilder så får match på ca 2/3 av de jeg godkjenner selv. Etter å snakke litt med folk så virker det som om de fleste er det for å bare snakke og chille, mens de samtidig håper å møte en kjekk gutt. Man kan se litt på bildene hva de er ute etter. Jentene som legger ut dristige bilder, kun rompe osv virker mer casual og kanskje lettere å møte for å hooke. Viktigste, sinnsykt mange søte jenter i Oslo!! (hvert fall på de fem bildene de legger ut)

Så de få tipsene jeg kan komme med så langt:
-Gå gjennom mange profiler, velg ut. Gjør ikke noe å ha 10-15 du chatter med på en gang. Gjør bare at du bryr deg mindre og har det mye morsommere. Snakker man bare med en eller to er man livredde for å fucke det opp og all morroa med tinder blir borte

H-a det gøy. Bare kødd så mye du vil og helst litt til. Da er det morsomt,  da har jentene det morsomt. Alle gangene jeg har sagt en ganske drøy førstekommentar har jeg fått god respons etterpå (skjønner ikke hvorfor.. jenter???)
  eks:  nice rack - til jente med heftig utringning på samtlige bilder
         
Så, noen andre som har prøvd? Noen tips å dele?
Hva synes dere jenter?


ps: tror ikke det er så mange falske profiler i og med at det koblet mot facebook

Smooth

Lastet ned i går, men ingen match ennå! Bor i en litt mindre by, så vet ikke helt hvor mange som har tinder i nærheten... Tror kanskje jeg må bruke litt bedre bilder, og ha litt mer tålmodighet kanskje?

Apekatt

Nettopp lastet ned, og skal testes! Har flere kompiser som har slengt seg på trenden, så tror det er iferd med å ta av litt!
Virker litt mer uforpliktende og mindre sjekkete enn f.eks sukker, så treffer nok bra blant 18-25år tipper jeg :)

upandcoming

Funker perfekt i Oslo, sikkert litt vanskelig utenfor de største byene. Perfekt for reise /feirer. Fått to dates nå. Skal prøve i Trondheim i helga og ser om jeg klarer å finne noen å møte på fylla.. holder dere oppdatert

Lisa

Må man bruke fb til registrering,eller er det jeg som er dum? :p

Koraboros

Ja den henter navn, bilder og interesser fra fb.

Smooth

Hatt det i 2-3 dager nå. Ikke fått noen match...

upandcoming

Sykt viktig å ha bra bilder. Har du gått gjennom mange jenter ? Hvis bildene ikke et bra kan det være lurt å godta mange så du får trening. Merker at det går mye bedre nå enn når jeg starta

Smooth

Hadde MANGE jenter før, men bildene mine er helt elendige. Er sikkert det som gjør at jeg ikke får noe

Reas

Hvor lang tid bruker dere før dere spør om å møtes?

upandcoming

Quote from: Reas on October 25, 2013, 00:48:56 AM
Hvor lang tid bruker dere før dere spør om å møtes?
Veldig varierende egentlig. Tar det bare som det føles naturlig. Møtt to fra tinder nå, ei på date og ei på byen. Tror egentlig det siste kanskje er enklest. Hvis man snakker med noen mens man vorser så er det lett å møtes. Også utveksle snapchat kan være lurt.. noen andre som føler tinder funker?

Smooth

Jeg har fått to matcher, etter å ha byttet bilder. Men det er ofte de samme jentene som kommer igjen, som jeg må bedømme. Prøver litt til for moro skyld, men ikke noe for meg tror jeg. Jeg må nok skaffe jeg litt bedre bilder også