Tinder!

Started by upandcoming, October 20, 2013, 21:49:15 PM

Previous topic - Next topic

piken

Kommer helt an på hva jenta ikke svarer på - om hun ikke svarer på spørsmål om date; ta det som et hint.
Hvis det ser ut til at hun har glemt å svare på noe; prøv igjen om et par dager og skriv noe annet enn du skrev sist - ikke vis at du kun skriver melding igjen for å "teste" om hun svarer, men virk fortsatt genuint interessert (for det er vel det du er?).

Det går jo selvfølgelig an å påpeke at hun har glemt å svare på noe, men da skal du være rimelig sikker på at du hun faktisk har lyst til å møte deg in the end .. Hvis ikke føles det fort masete.

Men ha litt is i magen på sånne ting, tror jeg er lurt. Og ha nok baller i lufta til at du ikke blir sittende å vente på svar fra "hun ene" - det er det ikke verdt :)

Smooth

Jeg spurte henne ikke om å møtes, stilte bare et tåpelig spørsmål som egentlig ikke har noen mål eller mening. Jeg er genuint interessert i henne, utrolig pen og virker som en jente jeg har lett lenge etter (utseendet, har ikke rukket å bli særlig kjent ennå, bare litt small talk).

Jeg får vente litt da :)
Sliter forresten med å finne på noe å si, jeg tenker hele tida "er dette et tåpelig spørsmål/setning som gjør at hun ikke gidder snakke mer med meg". Utrolig slitsomt å ha det sånn, føler ikke at jeg er særlig flink med chatting på nett

piken

Ah, skjønner. Det kan være lurt å stille spørsmål som du faktisk lurer på, fremfor spørsmål for å opprettholde smalltalk - vær nysgjerrig og finne ut hva slags dame det er bak det perfekte utseendet :)

Smooth

Forslag til hva man kan spørre om? Er det ikke unaturlig å plutselig komme med et spørsmål ala "Hva gjør du på fritida?" uten å ha sammenheng med hva man har snakket om før?

Greeneyed

Hvis du f.eks. spør om hva hun har gjort/skal en dag, kan du jo komme inn på hva hun gjør på fritida på den måten? Litt sånn "så kult, gjør du det ofte eller?". Eller tull med henne om hun ikke gjør noe særlig .. "Så det er det du driver med om dagen, ser på serier og gleder deg til sommer?"? Ellers er det da ikke krise å bare spørre rett ut om hva hun driver med på fritida, uten at det nødvendigvis henger sammen med noe annet i samtalen. Det viser jo at du vil bli bedre kjent med henne! Æsj, har ikke mange forslag merker jeg. Men tenk på samtalen som øvelse til framtidige samtaler (selv om jeg er enig i at målet må være å bli kjent med den du prater med)! Ha det gøy, test grensene litt kanskje, finn ut hva som fungerer og ikke (dette vil selvsagt variere fra jente til jente). Men ikke vær redd for å feile!

Et annet tips er å flytte samtalen over på snapchat etter hvert. Og ikke send lettkledte bilder før dere eventuelt har en sånn relasjon at det blir naturlig (ikke at jeg tror du ville gjort det, men det er noe av det kleineste jeg vet altså, så må bare nevne det likevel). Men snapchat er genialt, man får sett flere bilder av hverandre, får inntrykk av humor, hverdagsøyeblikk og fritid .. Kjæresten og jeg samtalte på Tinder og snap samtidig før vi møttes, og uten snapchat er det slett ikke sikkert vi ville møttes noen gang, og hvertfall ikke sikkert vi ville hatt så mye å prate om når vi først møttes. 

Smooth

Tusen takk for svar! Akkurat sånne forslag jeg trenger  :D

Hyene

Hei

Har lest igjennom eboka om nettsjekking til Perfekt Profil, synes denne var givende og bra!

Til dere jenter,
Hva er greia når en samtale går bra, men plutselig så logger de ( to stk, hver for seg, hver sin by) ikke inn på flerfoldige dager. Har jeg ikke vært kjapp nok med å flytte samtalen til annet medium? som tlf, snap og lignende. Dealen her er at det er en viss avstand, så kreves litt planlegging for evenutelt møte. Hva menes, dere vil vel finne ut at det ikke er en tulling dere adder? :)

piken

Folk er veldig forskjellige, men blir det mer enn 3 dager med skriving på tinder så er det greit å flytte samtalen over på facebook. Jeg liker å ha adda folk på facebook før jeg bestemmer meg for om jeg vil møte dem. ellers kan grunnen til at de ikke har vært logga inn være så mangt, kanskje er det tilfeldig eller så har ingen av dere vært flinke til å holde liv i samtalen.

Hyene

Quote from: piken on March 26, 2015, 20:30:22 PM
Folk er veldig forskjellige, men blir det mer enn 3 dager med skriving på tinder så er det greit å flytte samtalen over på facebook. Jeg liker å ha adda folk på facebook før jeg bestemmer meg for om jeg vil møte dem. ellers kan grunnen til at de ikke har vært logga inn være så mangt, kanskje er det tilfeldig eller så har ingen av dere vært flinke til å holde liv i samtalen.

Ok, nice input Piken. Pleier selv å kjøre snap istedenfor face, men kanskje man kan prøve ut. Nå har ikke jeg en sånn typisk aktiv profil der heller..

piken

Snap kan være vel og bra det, men foretrekker facebook for der kan man se flere bilder, bedre chat og også like ting personen deler for å vise interesse.

Smooth

Sendte ei jente en melding ala "hei!  :D hvordan går det?" Og fikk aldri svar. Hun liker derimot alle øyeblikksbildene jeg har lastet opp. Bør jeg gi henne opp, eller hva bør jeg skrive?

piken

Du har jo ingenting å tape, men hvis du skriver igjen så ville jeg skrevet noe litt annet, noe for å fange oppmerksomheten hennes mer. Kanskje du kan finne inspirasjon i interesser dere har felles eller noe på bildene hennes? Det er også lov å påpeke at du ser hun liker øyeblikksbildene dine - i en ertende tone.

Det aller kjipeste er gutter som skriver "Neivel ... " når man ikke har svart. Det er lov å prøve seg igjen, men ikke virk så jævla needy.

river

Åpneren "hei!  :D hvordan går det?" er spikeren på kisten.

Skriv heller noe morsomt som ...."Her er ditt første ønske, hva er ditt neste `? ;)"

fri90

Der er jeg uenig. Spikeren på kisten kan være nettopp det å prøve for hardt eller prøve å være morsom. Jenta vil fint kunne svare på en slik melding, alt handler om hvor gode bilder du har og evt profiltekst vis du velger å ha det :)

( ps : Dropp ":D" smilyen)

river

Skriver du det klassiske "Hvordan går det ?", så gjør du det samme som 90% av de andre gutta.

Viktig å differensiere seg litt.