Restaurant i Trondheim

Started by Lazy, January 14, 2014, 18:08:24 PM

Previous topic - Next topic

Lazy

Hei!

Finnes det noen fra Trondheim her?
Jeg er ute etter en koselig restaurant med god og lun stemning, hvite duker som dekker bordene og gjerne henger ned over kantene..  Helst i området rundt torget.

Finnes det noe håp for meg? Tips mottas med stor takk :-)

Skjelven

Hvilken pris ser du for deg? Hvis du ikke er på budsjett kan credo være noe. Hvite duker i restauranten ihvertfall ! Tippet det er det i bistroen også. Lit stivt i restauranten, me bistroen er mer laidback. Emilies bruker også å ha bra 3retters

Lazy

Credo ser veldig bra ut. Tenker jeg gjør det enkelt denne gangen og ser hvordan det funker, så skal jeg tenke på Credo neste gang. Du vet ikke tilfeldighvis hvordan ståa er på Napoli på en lørdagskveld? Den ligger perfekt plassert for min del mtp buss til/fra osv.. Fordet om det kanskje ikke er den mest romatiske plassen ^^
Er student for tiden, så tenker en 3-retters på en stiv restuarant blir nok litt over min prisklasse :-)

Skjelven

Svarer deg i kveld. Unna er en rimelig, ny og ikke minst hyggelig pizzarestaurant på solsiden. Bra logistikk til vet pils etterpå, bra lokale og priser.

Lazy

Vet du, Emilies ser helt perfekt ut! Jeg prøver meg der jeg hvis menyen høres fristende ut. Takk! :-)

Lisa

...ser at du har postet hvor du skal spise etter jeg har skrevet innlegget, men jeg poster det likevel.

Quote from: Skjelven on January 15, 2014, 18:38:00 PM
Svarer deg i kveld. Unna er en rimelig, ny og ikke minst hyggelig pizzarestaurant på solsiden. Bra logistikk til vet pils etterpå, bra lokale og priser.

Una :P

Hvite duker er ikke min greie, selv er jeg mer fan av lounge stemning og Kos er min favoritt i den sjangeren. Jeg var på Napoli for noen år siden. Helt vanlig Italiensk resturant. Er det hva du er ute etter så mener jeg den Italienske over Somma hadde bedre mat, men jeg har bare besøkt begge en gang hver. Er du ute etter Italiensk er vel Frati trondheims beste. For gode og (relativt) billige kjøttretter er Graffi et hyggelig sted, spesielt om du ser bort fra problemene i høst.

Både Una, Kos, Frati og Graffi er gode resturanter for studenter. De er alle i mellomprisklassen og gir følelsen av å skeie litt ut, men uten at det blir for dyrt. Disse stedene er veldig populære så det vil lønne seg å bestille bord i forveien. Stemningen og maten er ganske ulik på de forskjellige stedene så du kan godt sjekke ut hjemmesidene først.

Du kan også sjekke ut
- to rom og kjøkken
- grenaderen
- Tandorri (indisk, nam!)
- ...og credo som er nevnt.


*savner Trondheim*

Skjelven

Dagens på credo med vin koster vel 1500 pr hode...  Bistroen har normale priser. Emilies er dyrt, men selger også kun enkltretter.

Mye bra restauranter i bartby, men ikke så mane som kjører hvite duker . Dersom gjør det er ogs litt dyre .

Ment selvfølgelig Una . Ipaden som lure meg. Mye bra steder i Trondheim , Napoli ville jeg styrt vekk ifra, mye lyst og kald stemning.

Lazy

Takk for tilbakemeldinger!
Har sett litt rundt på alternativene, forrelska meg litt i Emilies først, men da de har stengt fram til 22. januar så tenker jeg Grenaderen som Lisa anbefalte er et godt alternativ, for en over gjennomsnittlig staselig kveld :-)

Takk for mye gode tips, mye som skal sjekkes ut i løpet av året! :-)