Kjæreste emne og selvfølelse

Started by Love, February 22, 2014, 08:59:56 AM

Previous topic - Next topic

Love

Leste lenger ned om jenter som lurte på hva som kjennetegner kjæresteemner for gutter, og tenkte å si litt om det.
Det aller viktigste nå som dating mer og mer ser ut som "forbruk av mennesker" er at du ikke ser på deg selv som en vare eller et objekt, men at man faktisk lærer å verdsette seg selv og livet sitt. Gutta trener også på dette, og som jente er minst like viktig at du er trygg på hvem du er og hva du vil med livet ditt. Vet du ikke det er du et lett bytte for en som kan spille på din usikkerhet (enten det er på en date eller i en annen sosial setting)
Har du verdien din knyttet opp ensidig mot utseende så vil det skinne gjennom, og du vil kanskje "tigge om bekreftelse" ved atferden du viser, og du vil kanskje sammenligne deg med andre jenter og bli usikker når pene jenter dukker opp.
Tenk gjennom hva som er bra med deg, hva du liker, hva du brenner for, dyrk det og fyll kalenderen med sånt som du synes er gøy.
Vent med sex til du er trygg, og vit at etterpå er det for sent å spille kostbar.
Er du bare ute etter oppmerksomhet så nyt det på byen, og gå hjem alene etterpå. Vil du ha kjæreste så må du se ham i en annen setting. Finn ut hva det er ved ham som du genuint liker, ikke "spillet" (Dvs oppmerksomheten han gir deg)
Klær og stil kan ha noe å si for hva du tiltrekker deg, ser du ut som en glamourmodell så spiller du på sex og det er det du får.
Typisk kjærestejente er Jennifer Aniston i serien Friends, så hvis du sliter med mye fokus på utseende: Ton det ned. Og dyrk andre sider ved deg selv!
Og dater du en player må du spille selv, DVs ikke sitte å vente på sms (det er som med en slot maskin, designet for å hekte deg. Ta en pause og tenk og gjør noe annet)

piken

Fint innspill og jeg er veldig enig med det du sier her :)

Gode råd, men dessverre er det vanskelig å lytte til sånt når man først sitter i "saksa". Jeg er flink til å være rasjonell når jeg ikke har følelser, men når jeg er stormforelska skapes det et monster i meg som bare vil ha bekreftelse og oppmerksomhet. Trikset mitt i de situasjonene har da vært å ty til andre kilder for å få bekreftelse slik at jeg ikke oppfattes som masete på han jeg liker - enten det er guttekompiser som jeg kan fløte uskyldig med eller venninner som kan lytte til meg og gi konkrete råd.

Love

Handler faktisk om kontroll behov, som bunner i frykt for å bli avvist. Det hjelper om man jobber med livssynet sitt, man kan jo ikke kontrollere andre. Og prøver man blir man et masete og dominerende monster som støter folk bort istedet for å tiltrekke. Tiltrekning skapes når man er nysgjerrig på den andre.
Være med venner og ha egne interesser hjelper, men søk venninner som er trygge, ikke de som fyrer opp under usikkerheten din og som øker stresset med dårlige råd....
Noen kvinner kontrollerer ved å dominere eller spille på skyldfølelser hos andre, ikke noe man vil ha hos en kjæreste eller venn.
Bedre å f.ekks oppmuntre ham til å ta kontakt ved å sende noe humoristisk i mld SMS eller FB. Noe som matcher humoren hans. Bare for å vise at du tenker på ham uten å signalisere forventninger :D