Parfyme for menn!

Started by Smooth, February 26, 2014, 23:41:22 PM

Previous topic - Next topic

Smooth

Noen som kan anbefale en god parfyme for menn?
Jeg har brukt Abercrombie & Fitch (?) sin en god stund nå, og lurer på om jeg vil prøve noe nytt. Har fått en del bra kommentarer på den parfymen, men det er fra mannlige venner...

Og hvor mye skal man påføre egentlig? Jeg leste et sted om at man skal ta slik at man kun kjenner den når man er ganske nære personen, men hvor mye er det egentlig?

TopGun

Selv synes jeg YSL - L`Homme og Gucci - Pour Homme II er to veldig gode parfymer.

MEN! Parfyme er veldig inviduelt fra person til person. En som lukter himmel på meg, kan lukte svett gymsokk på deg. Det er oljene i huden din, samt generel kroppslukt som avgjør hvordan parfymen lukter på deg. Spray alltid på hud, og ikke klær!
Derfor er det ekstremt viktig at du stikker på ett parfymeri og tester ut ett par. Du vil kjenne at parfymen endrer karakter etter hvert som timene går, og først da vil du kjenne hvilken som passer deg best.

Smooth

Sprayer bare på kroppen ja, det er ikke noe problem :)
Det som derimot er vanskeligere er å vite hvilken lukt jeg kler. Og det jeg synes lukter godt, kan hende andre (spesielt jenter) synes lukter gammelost.

Potet

Jeg bruker gucci - guilty. Jeg føler at parfymelukten forsvinner fort, men det kan vel så være nesen min blir vant med lukten og dermed overser den ut. Grunnen er at jeg har fått veldig mange komplimenter på parfymen, og det har faktisk skjedd 2 ganger at jenter har vinket andre jenter bort til meg for å lukte på meg hvor godt jeg lukter, men komplimentene kommer kun når jeg har tatt på meg parfymen i løpet av de siste 20 minuttene.

Som nevnt av andre her MÅ du teste parfymen på deg selv. Det er veldig forskjellig hvordan parfymen lukter på hud.

Ellers et lite tips om hvor du spray deg selv: Bak ørene (da merker man lukten mest når man kommer tettere innpå for å klemme eller være mer intim) og på håndleddene (på oversiden slik at lukten fester seg i hårene og varer lenger).
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

TopGun

Quote from: Smooth on February 27, 2014, 00:25:15 AM
Sprayer bare på kroppen ja, det er ikke noe problem :)
Det som derimot er vanskeligere er å vite hvilken lukt jeg kler. Og det jeg synes lukter godt, kan hende andre (spesielt jenter) synes lukter gammelost.
Stikk på ett kjøpesenter med noen venninner, evnt. ta det gamle trikset med å teste en parfyme på hvert håndledd, for å spørre tilfeldige jenter på kjøpesenteret :)

berserk

Parfyme for menn.

En typisk slager som de fleste jenter liker er 1 Million av Paco Rabanne. Denne er noe dyr, men den er alt for mainstream.

Personlig liker jeg best Armani sin parfyme, Den heter vel Armani Code. Har fått flere kommentarer at den er bra.

Smooth

Har faktisk Armani Code, lukter bra! Vurderte faktisk å bruke den igjen.

Så hvor på kroppen sprayer dere til hverdagsbruk? Jeg har sprayet et par ganger på brystet.
Jeg leser det er foreslått bak ørene og oppå håndleddet. Men tar dere bare der?

Donnie Darko

Dior Homme Sport. Og Versace Pour Homme(eller en annen av Versace sine, kommer ikke på navnet i farten) lukter veldig godt.

Puzzle

Quote from: Smooth on March 02, 2014, 17:25:30 PM
Har faktisk Armani Code, lukter bra! Vurderte faktisk å bruke den igjen.

Så hvor på kroppen sprayer dere til hverdagsbruk? Jeg har sprayet et par ganger på brystet.
Jeg leser det er foreslått bak ørene og oppå håndleddet. Men tar dere bare der?
Bruker Armani Code selv og får en god del komplimenter, bruker ett til to sprut på brystet med en armlengdes avstand. Sprayer den ikke på noen andre steder selv. Aldri sett vitsen med å spraye på håndleddet for eksempel, har et par venninner som gjør det, men kun når de prøver vareprøver osv.

FatBoy

Parfyme er gay. :)

Jeg vasker meg ikke engang.

Sansi

Abercrombie & Fitch er min favoritt. Har fått gode tilbakemeldinger fra jenter på den:)
"Det er for sent å dra ut stikkontakten når huset har brent ned" - Sansi

Frysedisk

YSL L'homme og Armani Code, som begge er nevnt tidligere i denne tråden, er ganske safe valg. L'homme kan brukes til alle anledninger, men ulempen er at lukten forsvinner ganske fort. Jeg synes Code er litt tyngre og mer "kveldstid".

Egil GV

Quote from: Frysedisk on March 12, 2014, 17:46:53 PM
YSL L'homme og Armani Code, som begge er nevnt tidligere i denne tråden, er ganske safe valg. L'homme kan brukes til alle anledninger, men ulempen er at lukten forsvinner ganske fort. Jeg synes Code er litt tyngre og mer "kveldstid".

Har både ysl night og day parfyme og armani code. Funker bra :)
Gjør en ting du er redd for hver dag!

Dwerg

Kjøpte YSL L'homme for ikke så lenge siden. Fikk nylig kompliment av ei kassadame på dagligvarebutikk for den, helt tilfeldig. Liker lukten selv og tror den fungerer greit ellers også.

QueenB

Armani aqua de gio er en klassiker!
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.