Facebook-venner

Started by tøff gutt, March 13, 2014, 21:12:56 PM

Previous topic - Next topic

tøff gutt

Noen har 100, andre har 1000. Hvilken terskel legger du deg på når det gjelder hvilke personer du omgås med på facebook?

pickupnewb


Sansi


Man kan jo skjule antall venner. Da blir man litt mystisk:)
"Det er for sent å dra ut stikkontakten når huset har brent ned" - Sansi

tøff gutt

Spørsmålet var egentlig mer i hvilken grad vennekresten på facebook reflekterer virkeligheten?

Anugita

Noen adder folk de har hilst på en gang, eller aldri har møtt, bare vet hvem personen er eller driver med samme ting. Andre er så strenge på det at de kun adder folk de pleier daglig kontakt med. Antallet venner har lite å si, man kan ha 5000 venner, men fortsatt bare kjenne/ha kontakt med 3 av dem... Mange (yngre) bruker det visstnok som en slags popularitetskonkurranse...

tøff gutt

Quote from: Anugita on March 14, 2014, 19:35:32 PM
Noen adder folk de har hilst på en gang, eller aldri har møtt, bare vet hvem personen er eller driver med samme ting. Andre er så strenge på det at de kun adder folk de pleier daglig kontakt med. Antallet venner har lite å si, man kan ha 5000 venner, men fortsatt bare kjenne/ha kontakt med 3 av dem... Mange (yngre) bruker det visstnok som en slags popularitetskonkurranse...

Hvilken linje legger DU deg på? Og hvorfor?

Solskinn

Jeg har over 500 venner på fb.
Men 20-30 top friends som har fullt innsyn til alle bilder og innlegg.
Disse 20-30 er familie og veldig nære venner, som jeg har mye kontakt med.
Jeg pleier ikke legge til folk som jeg bare har møtt på 1-2 ganger. Syns det er helt greit at jeg har folk på fb som jeg har hatt litt kontakt med over en kort eller lengre periode.

Potet

Har litt over 900 venner på Face. Aner ikke hvor mange av disse jeg snakker med jevnlig, men jeg har som generell regel at om jeg skal ha dem på Face så skal det ikke føles unaturlig å gå bort til dem og snakke med dem om jeg møter dem på fest. Skal innrømme at jeg har hatt litt lavere terskel med å adde noen digge jenter jeg har møtt på byen :). Jeg adder ikke folk jeg aldri har møtt - så fremt vi ikke har snakket mye over internett og/eller den personen kommer til å være en viktig kontakt (f.eks. gruppearbeid eller ressursperson). Jeg har ikke unfriendet noen, men har blokkert statusoppdateringene fra noen. Jeg ser veldig verdien i å opprettholde en viss kontakt med nettverket sitt og pleier å gratulere folk med bursdager og liker og kommenterer mye. Jeg har også hjulpet venner på face til å komme i kontakt med andre venner av meg som den personen ikke kjente.

Etter at jeg flyttet til Trondheim som student økte antall venner veldig. Har også byttet linje og vært på utveksling, noe som også fort fører til at man får mange nye venner på Face på kort tid.  Slik Facebook er bygget opp nå merker man egentlig ikke så mye forskjell om man har 200 eller 1000 venner siden det kun er de personene, gruppene og like-sidene man interakterer mest med er de som kommer opp i feeden.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

QueenB

Jeg har rundt 300 + -, og jeg synes egentlig det er for mange. Foer hadde jeg veldig lav terskel for aa slette folk, men naa er jeg redd det blir sett paa som frekt, saa jeg bare hider dem fra feeden. Generelt tror jeg yngre folk er mer opptatt av antall venner enn gamlinger som meg. Personlig synes jeg det er litt douchy aa ha 1500 " venner" paa face, men det er bare min mening  ;)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Sansi


Jeg har 1517 venner på Facebook og digger å bygge nettverk! :)
"Det er for sent å dra ut stikkontakten når huset har brent ned" - Sansi

Lisa

Å ha hele bygda på fb er litt tryhard, men jeg synes det er greit å legge til nye bekjente jeg møter på div. tilsetninger. Noen sletter jeg, andre har jeg liggende, mange jeg så vidt har møtt kan jo vise seg å være nyttige bekjente i fremtiden =) Nå har jeg i underkant av 400 stk på vennelista.

TopGun

Ligger på rett i overkant av 500stk. Synes det er helt greit, men kunne godt vært litt flere. Nå har jeg ikke hatt en normal jobb hvor man treffer jevngamle, studert eller gått på skole siden videregående, så er vel egentlig fornøyd.
Adder kun personer jeg kjenner, har truffet ved flere anledninger (Og som jeg kommer til å treffe i fremtiden). Blir jeg addet godtar jeg som regel, med mindre det er noen totalt ukjente.
Har vel kun slettet ett par stykker opp gjennom årene, dog har jeg blokkert mange fra å vises på min wall.

Greeneyed

Jeg tenker ikke særlig over hvem jeg har på Facebook, legger til folk jeg synes er hyggelige, og godtar forespørsler fra alle jeg vet hvem er :) Har også lagt til noen fra klassen etc. (altså folk jeg kjenner, men ikke må ha noe med å gjøre om jeg ikke vil) for å gi vedkommende en god følelse (det er jo litt koselig med venneforespørsler?). Er veldig dårlig på navn, så Facebook er også en fin måte å lære hva folk heter og forsikre meg om at jeg kommer til å kjenne dem igjen neste gang vi møtes :p Jeg har litt over 500 "venner"/kontakter på Facebook, synes det er akkurat passe :)

Anugita

Jeg har ingen spesielt streng linje for hvem jeg har på facebook.. Får jeg venneforespørsel så godtar jeg som regel hvis jeg vet sånn ca hvem de er, selvom jeg aldri har møtt de. Har mange jeg aldri har møtt, men vet vi driver med samme hobbyer og da er det jo artig å følge med de, se hvordan det går osv... Er derimot mye kjappere på slette-knappen, sletter stadig folk hvis jeg synes de er irritable; typisk folk som kun bruker FB til å promotere sitt "perfekte" liv og image.