samme piss med ny kar

Started by mini, March 15, 2014, 19:14:14 PM

Previous topic - Next topic

mini

Jeg føler jeg sliter skikkelig på guttefronten og jeg forstår egentlig ikke hvorfor. Hadde satt utrolig stor pris på litt innspill på hva det er jeg gjør feil!

Det er så og si det samme som skjer med alle, og det skjer nesten annen hver måned. Jeg får kontakt med en, vi begynner å snakke nesten hver dag, har god kontakt og det virker som det går bra også etter et par uker så dabber det plutselig av.  De slutter å ta kontakt eller svare osv.

Med han nyeste traff vi på tinder og alt gikk bra. Jeg var i samme by som han en helg og vi tok en kaffe og sa vi skulle treffes kvelden etter dersom begge skulle ut. Kvelden etter snakte vi litt og han sa at han skulle komme treffe meg der jeg skulle ut. Så kom han aldri og tok 100 år (ja jeg overdriver) på å svare. Jeg tok det opp med han og han beklaget og sa det var vanskelig å få de andre med han og at det var for risky å komme alene (teit?). Uken etter snakket vi veldig lite, så jeg sa til han på en spøkfull måte at han var blitt lite pratsom. Han beklaget og sa at han skulle skjerpe seg, og det gjorde han dagen etter. Vi hadde en ganske god samtale og snakket om at han skulle komme ned på besøk helgen etter (han har en venn som bor her). Jeg hadde sagt til han at om kompisen ikke kunne så kunne han bo hos meg, og det sa han han skulle vurdere seriøst. Så snakket vi en del om hva vi skulle gjøre dersom han kom. I tillegg beklaget han igjen helt ut av det blå for at han ditchet helgen før. Etter helgen da vi snakket så sa han til meg at han måtte droppe turen ned denne helgen men at han skulle komme sterkt tilbake neste helg (og bo hos kompisen). Jeg ble litt oppgitt og sa bare "oki, gi lyd om du vil møtes når du er her!" og han svarte med "gjerne det". Dette var på mandag, og vi har ikke snakket siden.

Jeg sendte en snap ikke så lenge siden (men det var ikke bare til han) og han har svart, men syns snapchat er egentlig ganske meningsløst når det kommer til sånne ting.

Utifra det, er det noen som har forslag til hva som går galt? Det er jo tydeligvis noe jeg gjør siden det skjer med alle guttene jeg treffer, men jeg skjønner bare ikke hva det er...

Takk igjen for innspill!

Roark

#1
.....

Kjetil GV

#2
Her er mine tanker om dette.

Det kan være mange årsaker her, og mange du ikke kan kontrollere.

Han har kanskje flere jenter han dater og deg kjenner han ikke godt nok til å prioritere enda?
Han er egentlig nervøs for å treffe deg og oppfører seg derfor rart.
Han har lest noe pickup greier og prøver spille kostbar?
Kanskje noe helt annet?

Uansett det er ikke noe du kan styre, og derfor ting som ikke er verdt å bruke så mye tid og krefter å tenke på.

Det finnes derimot ting du kan styre.

Mye og mer kan du høre/lære om i denne:
http://www.fantastiskforhold.no/mp3.html#.UyStp857qOE

Noe med oss menn er at vi trenger en grunn til at jentene liker oss. Vi må rekke og imponere dere med et eller annet slik at vi føler at dere har en grunn til å like oss. Hvis dere vil være med oss for mye for fort så vil vi tvile på dette og også føle oss litt fanget. Vi er veldig glad i friheten vår, og det å begynne å kreve svar, og klage på at vi ikke kommer kommuniserer at du ikke har overflod av gutter i livet ditt, og at vi allerede føler vi blir satt krav på (innskrenket frihet) uten at vi er skikkelig kjent.

Helt klart dårlig å ikke stille opp av gutten når han har lovet det, men om du hadde hatt 10 andre kjekke gutter i livet ditt hadde du ditcha han her for lenge siden.

Så line heller opp andre dates, og finn på andre spennende ting i hverdagen. Livet er for kort til å vente på andre.(Ja lettere å si enn å gjøre, men jobb med saken og få overflod).

Quote from: mini on March 15, 2014, 19:14:14 PM
så jeg sa til han på en spøkfull måte at han var blitt lite pratsom.
Kan du kreve at han skal snakke mer til deg? Det er utenfor din kontroll. Forsøk heller å snakke om ting han liker, eller ta opp interessante temaer
og bli genuint imponert og gi komplimenter for ting han er stolt av og som du liker. Da kanskje han blir mer pratsom av seg selv. Vent noen dager med å sende meldinger noen ganger. Da rekker han å savne deg.

Quote from: mini on March 15, 2014, 19:14:14 PM
Vi hadde en ganske god samtale og snakket om at han skulle komme ned på besøk helgen etter (han har en venn som bor her). Jeg hadde sagt til han at om kompisen ikke kunne så kunne han bo hos meg
Å bo hos en jente betyr i allefall i min bok for sex. Kanskje han er usikker på hva som kan skje når dere er alene, eller oppfatter det som billig(han er dømmende) dersom dere hadde hatt
sex tidlig? Eller at han er redd for å ha sex fordi han føler det er forpliktende og dermed gir innskrenket frihet.

Quote from: mini on March 15, 2014, 19:14:14 PM
"oki, gi lyd om du vil møtes når du er her!"
Subkommuniserer at du sitter og venter på ham, han kan komme når han vil fordi du ikke har andre gutter eller andre spennende ting i livet ditt.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Love

Slo meg at du har litt trøbbel med innstilling/mindset, kanskje pga tidligere erfaringer...? For om du går inn i en ny dialog med en grunnleggende frykt for at det kan gå i dass (som alle de andre gangene) så er det frykt for å bli avvist du kommuniserer.....
Og i starten av en dialog (på nett eller ellers) så er det flørt/lek og det å se positivt på alt som funker best. Gi folk en sjanse, ikke presse eller stresse.
I og med at dere ikke har møtt hverandre kan det være masse i hans liv du ikke vet noe om, han kan være sjenert eller tilbakeholden av mange grunner som ikke nødvendigvis hadde noe med deg å gjøre. Han kan ha hatt ex damer som har vært kontrollerende og vil teste om du er det.... Eller rett og slett ha problemer med å ditche kompiser når de er på tur (dette gjelder de fleste menn) Men det trenger ikke være noe som er galt for det. Og som andre sier her må du gi opp å ha kontrollen... Nå kan du med fordel la han ta initiativ neste gang, det betyr å vente til han er klar. Glem det som har skjedd så langt, og rykk tilbake til start (lat som ingenting, ikke bruk det mot ham)

Et tips er å jobbe med din egen indre dialog, øve på å tolke folk rundt deg i beste mening, velge å se det som er bra framfor det som ikke er så bra. Og mens du er i gang, begynn å skrive opp hva du tenker om deg selv. Stryk det dårlige og fokuser på det gode:)
Etter hvert vil du kunne kommunisere til andre at du liker deg selv..... og hva du liker med dem, tipper du vil få enda flere venner også om du kjører den linja;)

mini

Tusen takk for svar!
Dere har helt rett, eg har garantert problemer med å gi opp å ha kontroll. Jeg blir usikker når jeg ikke vet hva som kommer til å skje, og det er nok det jeg kommuniserer som dere sier. Vi har truffet hverandre en gang, og alt gikk bra men det var ikke lenge vi var med hverandre..
Men det jeg sliter med er det å bare vente til han tar kontakt. Fordi da føler jeg at med en gang de tar kontakt så løper jeg til dem og at de får bestemme når de vil snakke/treffe meg, men kanskje det er det som fungerer. Da får jeg bare trekke meg tilbake og se om han tar kontakt når han er i byen?
Men er det det jeg burde gjøre med alle gutter jeg treffer? Bare la det ligge til de tar kontakt?
Takk igjen for innspill, setter stor pris på det:)

FatBoy

Mange bra svar her allerede.
Er litt enig med Roarkdesverre, du virker litt desperat..

Du har vært i en annen by og kun tatt EN kaffekopp med en fyr!
Og gjort en løs avtale med han dagen før om å møtes på en Lørdag (de fleste har planer på Lørdagskvelden og det er kjipt å bryte vekk fra de man henger med om man har det gøy) og TAR DET OPP med han når han ikke dukker opp.
Du legger voldsomt mye press på fyren etter ett møte når du tar det opp.
Og du sier "på en spøkefull måte" at han er lite pratsom. Hvordan kan han vite at du spøker når han ikke kjenner deg (og humoren din) ?
Mer sannsynlig sa du fra om noe du FAKTISK synes, men gjemte deg bak en spøkefull tone for å ikke virke sur.
Uansett er dette å legge enda mere press på fyren.
Dere etablerer et mønster der du klager over manglende innsats og han beklager seg.
Dette gjør at gutter føler seg fanget som Måka er inne på.
HOLD DET LIGHTHEARTED i begynnelsen!! Det skal være noe gjensidig, spennende, lystbetont!
Noe dere bygger opp sammen!
Ikke føles som et pliktløp med dårlig samvittighet om man ikke svarer med en gang osv.

Du tilbyr han også å bo hos deg. Det lyser litt desp. La meg minne deg på at dette er etter ÉN kaffekopp.. Du er solgt allerede.

En mann liker "the thrill of the chase". Til og med om vi menn DIGGER en dame, er det noe rart med ei dame som er solgt for fort, og blir needy. Da kan hvertfall jeg tenke: "Hun dama her er jo dritkul og chill, men det er noe veldig rart her altså..". Det blir et MINUS. Du gir ikke noe rom for at han kan DELTA i prosessen. Du har bestemt deg, og gallopperer avgårde uten å ta hensyn til hans tempo. Du er WAY foran ham og gir ham dårlig samvittighet når han ikke gir tegn til å være der du er følelsesmessig.

Jeg vil bare råde deg til å roe ned tempoet. Tenk at dette skal være GØY! Det som er spennende er jo å se hvordan kjemien utfolder seg! I motsetning til at du SKAL ha det til å utfolde seg nøyaktig som du har sett for deg uten å ta hensyn til den andre personen.
Live gracefully with uncertainty.

Da skal jeg love deg at du ikke skremmer bort guttene så lett.

Du skriver også:
Men det jeg sliter med er det å bare vente til han tar kontakt. Fordi da føler jeg at med en gang de tar kontakt så løper jeg til dem og at de får bestemme når de vil snakke/treffe meg, men kanskje det er det som fungerer. Da får jeg bare trekke meg tilbake og se om han tar kontakt når han er i byen?
Men er det det jeg burde gjøre med alle gutter jeg treffer? Bare la det ligge til de tar kontakt?


Husk, dere bygger noe SAMMEN. Balanse i hvor ofte dere tar kontakt. Du kan vente til de tar kontakt, UTEN å løpe til dem, de to henger ikke automatisk sammen. Se på det som at de får VÆRE MED å bestemme når de vil snakke med/treffe dem. På den måten mister du ikke totalt kontrollen, men du gir mere slipp på den (som er noe det ser ut som du har GODT av)

Og, frastå fra å være så rask på "dårlig samvittighet" avtrekkeren. Det sender menn løpende og skrikende towards the hills.

Peace
FatBwoii

mini

Takk for masse gode innlegg, alltid nyttig å få råd fra andre som ikke kjenner meg. Det er da mye som skjedde med han her karen, vi får kalle han Mr. X, nå i helga.

Jeg hørte ikke noe fra han fram til han var på vei til byen jeg bor i på fredag. Han begynte med å sende snaps til meg. Jeg svarte, men tok aldri iniativ til å starte. På lørdagen begynte jeg å få meldinger om hvor jeg pleier å gå ut, så jeg sa det til han og han ville at jeg skulle sende han melding når jeg skulle ut. Jeg svarte ikke, men vi endte opp på samme utested til slutt.
Han kom bort for å hilse, sa jeg så flott ut og vi pratet litt før han sa han skulle gå sette seg med vennene, så da tenkte jeg jaja drit i da, gidder ikke mer (jeg hadde truffet noen andre på baren før jeg kom til nattklubben). Etter litt kom han bort igjen med kompisen han bodde hos og vi hilset. Jeg og kompisen til Mr X snakket litt og til slutt sa kompisen da at jeg burde drite i Mr X og at jeg ikke burde bruke tiden min på han, og at det er dumt men at han ikke kunne fortelle Mr X hva han skulle gjøre. Så da gjore jeg det. Han jeg hadde truffet før den kvelden kom på samme nattklubb og vi endte opp med å kysse.
Da jeg sjekket mobilen hadde jeg fått to meldinger fra Mr X, en som spurte om jeg fortsatt var der og en som sa:

"godt jobbet frøken. klining på utested? ikke vær hun da :)"
Jeg: "Hvorfor bryr du deg? Kompisen din sa at jeg burde drite i deg"
Mr X: "Vet ikke jeg. Tror ikke ha sa det. Nasch eller stikker du hjem med han kisen?"
Jeg: "Jo han sa det til meg, etter du gikk fra oss"
Mr X: "Ok. Ikke treffes nå da?"
Jeg: "Han sa rett og slett at jeg ikke burde sløse tiden min på deg fordi du ikke brydde deg"
Mr X: "Hehe. Kan jeg ikke tenke meg. Han er så full akkurat nå at han sliter med å snake. Menmen. Dersom du tror det, så dropper vi jo noe mer :) Men synes du er veldig stilig"
Jeg: "Men hvorfor viser du det ikke da?"
Mr X: "Hmm. Muligens pga tungen din var halvveis ned i halsen på en annen kis"
Jeg: "Jeg gidder ikke springe etter deg. Jeg har ikke hørt fra deg på to uker, også vil du bare treffes etter vi har drukket. Det me han kisen skjedde etter kompisen min sa det han sa"
Mr X: "Oki. Sendte melding før jeg reiste ned, men dersom du ikke vil treffes så er det jo null stress. Kjipt, men godtar det. Sov godt kjære"
Jeg: "Skal jeg være helt ærlig så synes jeg at du var kjekk og jeg var veldig interessert i å bli kjent med deg men når jeg ikke hører fra deg på to uker så tror jeg ikke at du er så veldig interessert. Skjønner du?"
Mr X: "Skjønner. Kjipt, men ok. Liker deg godt. Sov godt da :)"
Jeg: "Vis det til meg da. Det er alt jeg ber om. Synes ikke det er for mye."
Mr. X: "Hehe. Skal vise det de neste ukene. Reiser hjem i morgen da"
Jeg: Vi kan møtes før du drar hvis du vil. Edru"
Mr X: "Gjerne. Gi en lyd i morgen da"

Så sendte jeg en melding da jeg våknet, begynte meldingen med bare noe tull også spurte når og hvor han ville treffes. Han leste det men svarte ikke. Men det var tidlig på morgenen så en del timer senere sendte jeg en til og skrev "Eller...?" Etter en time leste han den også, men fikk ikke svar. Og nå har han sikkert reist hjem.

Så det er jo til og med for naive lille meg trygt å si at han ikke er interessert. Men kan dere hjelpe meg med å forstå hvorfor i alle dager han sier ting som "jeg liker deg godt" og "Jeg skal vise det de neste ukene" og at han vil treffes dagen etter osv i meldingene? Skjønner jo ingenting.

Føler gutten trenger å få et smekk i trynet og bli fortalt at han burde skjerpe seg, han er tross alt en 28 år gammel mann. Du ville trodd de var mer voksen?

Slaktern

Quote from: mini on March 23, 2014, 17:43:06 PM
Så det er jo til og med for naive lille meg trygt å si at han ikke er interessert. Men kan dere hjelpe meg med å forstå hvorfor i alle dager han sier ting som "jeg liker deg godt" og "Jeg skal vise det de neste ukene" og at han vil treffes dagen etter osv i meldingene? Skjønner jo ingenting.

Enkelte gutter er villig til å si å gjøre det meste for å få seg noe, kanskje han faktisk har litt samvittighet siden han ikke svarte deg eller så tenker han at han har deg i sin hule hånd og du blir nedprioritert.

Love

Det han egentlig kommuniserer til deg er at han ikke kan forvente noe mer fra ham men at han er villig til å ha sex med deg en gang han er i byen og han ikke har noe annet å gjøre....

Sansi


Han trodde han hadde deg frem til han observerte deg med en annen. Da fikk han litt panikk og ville bevise oven for seg selv at han fortsatt kunne får deg (søkte bekreftelse). Han vil vel vite at han kan få deg, men samtidig få andre. Vil ha i pose og sekk med andre ord.

Personlig mener jeg det er viktig at gutter forteller sin intensjon tidlig. Så jenter kan velge selv om hun ønsker å gå videre som en "søndagskjæreste" eller ikke.
"Det er for sent å dra ut stikkontakten når huset har brent ned" - Sansi

Love

Om du skal lære noe til neste gang så er det å vente, ha is i magen og la gutten ta initiativet
Når du tar masse kontakt blir det for lett for ham og din value i hans øyne synker..
Se for deg at alle meldingene du sendte inneholdt samme beskjed: "vil du ligge med meg?"..
Ville du da sendt så mange?
Dere har ikke hatt sex ennå, og hvis han ikke behøver å jobbe for å få deg ville han ikke verdsette deg høyt nok (forutsatt at du er ute etter noe mer enn et ONS)
Tenk etter...hva kan du gjøre for å kommunisere at du har høy verdi?

mini

Takk til alle! håper jeg har skjønt det nå og ikke gjør det samme neste gang.