Tips og Råd :)

Started by Vestlending, April 03, 2014, 01:07:27 AM

Previous topic - Next topic

Sansi


Lykke til på lørdag:)! Gje gass
"Det er for sent å dra ut stikkontakten når huset har brent ned" - Sansi

Vestlending

Takk for det  :) tror eg trenger det :) Noen tips og komme med som kan hjelpe meg den dagen :) tror nok at vi kommer til og være bare oss 2 på ettermiddagen så kommer fleire utover kvelden.. prata med henne på fb i dag og hun skulle ut powerwalke som hun kalte det.. og sa hun ville komme innom etterpå før eg skulle på jobb ble sittende i over 1 time og prate..

Tiden går så alt for fort når vi sitter og prater :\ skal avgårde og se på en ny jobb i morgon.. vi ble enige om og enten ta ein feiringspils eller gravølspils når eg kom tilbake.. får bare prøve og være litt meir aktiv.. har merka det personlig at eg har begynt og bli litt meir "flørten" når vi prater :) noe eg egentlig ikkje helt tenkte over :)

Er litt redd for at han kommer ut på kvelden der også.. noen som har tips rundt det? kjente eg fikk litt vondt i magen når eg så han saman med henne på lørdagen som var.. klarte liksom ikkje heilt og fungere :P

ClawLife

Anders har helt rett. Du må tørre å være litt direkte. Det er dessverre ikke alltid den "snille" gutten som får damene. Jeg tror du hadde vært lettere sjokkert om du hadde visst hvor ekstremt direkte man faktisk kan være og likevel få damen, i motsetning til alle de snille guttene som ikke tørr å gjøre noe. Så lenge dere to er isolert fra andre, altså alene, så bør den være en seksuell ladet tone i selve interaksjonen. Sleng meg inn i et rom i 1 time alene med en jente jeg er interessert i og hun vet garantert at hun er i umiddelbare "fare" for å bli tatt på nærmeste passende overflate.   :o

Bare for å gjøre deg oppmerksom på noe: Det er helt greit at dere har flotte samtaler, men en jente må bli seksuelt tent for at dere skal ha et romantisk forhold. Så jo flere timer dere sitter og snakker uten at noe skjer jo nærmere beveger du deg inn i den berømte vennesonen. Så du ta et initiativ snart, og husk at du har ingenting å tape!

På lørdag så leder du og tar kontroll over situasjonen. Du bestemmer. Som den alfamannen du er blir du ikke påvirket av den eksterne verden rundt deg, så hvis han andre kisen kommer på kvelden så bare hilser du på han som helt vanlig. Det hjelper ikke at du skal sitte der og passe på hva de driver med, da bare grenser det til cockblocking og patetisk, men snakk med alle rundt deg - flørt gjerne med andre jenter rundt deg (alltid flørt med jenter!). Sørg bare for at når de riktige situasjonene oppstår mellom dere to så viser du intensjonene dine.

Det er dessverre mulig at du allerede er blitt friend zonet, og selv om det er mulig å reversere det så er det ganske vanskelig i utgangspunktet. Men du gjør dere begge en tjeneste med å vise intensjonene dine så finner du fort ut hvor i landet du ligger. Ikke vær redd, i bunn og grunn er det bare enda en fisk i dammen. Du har ingenting å tape, og du vil ikke sitte der i ettertid i anger på at du lot hele situasjonen gli fra deg.

Og ikke bli full / dritings. Da går det aldri bra. Lykke til! Gje gass!

Vestlending

Takk for tipsene folkens hadde vært og hørt på ny jobb i dag så da passet det perfekt og invitere henne over på en øl noe vi snakket om tidligere:) så da ble det pizza og øl. Vi hadde en god tone han kom over senere og kjørte som claw skrev at jeg ikkje ville være en cockblocker men med en gang hu var på kontakt stadiet (altså berøring) så var jeg likeins ikkje noe overdrevet men hyggelig om det kan sies på den måten og fikk inntrykket av at det ikke er over enda men må kjøre enda mer på!!! Atså være en mer på....

Vestlending

Må ærlig innrømme det, vi hadde en samtale i dag, som venner, og merka det fort at vi passa best som venner så gjorde egentlig ingenting... som  sagt så hadde vi en samtale hvor hun blant anna sa at hun ikkje ble saman men kollegaer grunnet problem via jobben... så endte hun opp med han i kveld som jobber saman i same avdeling og nesten daglig saman og der morsome er at eg ikkje føler noe sure miner.. annet enn at eg har gått og ledd av det i heile kveld grunnet han er den størte playern som finnes på fjellet (greitt nok han kan endre seg) men tviler sterkt på det :P hun hadde tidligere på kvelden (vi drakk saman mensteparten av kvelden) sagt at eg skulle passe på henne, ga beskjed om at han i lengre tid har vært ute etter og "naile" deg.. men hun var full og dreit nok i det.

Burde egentlig vært skuffet.. over at hun valgte han over meg.. men overraskande nok er eg ikkje det :P kan nok ha mye med at eg har sett han hun passer betre som venn en ein eg kan bli samen men :P

Sjølv om eg ikkje skårte noen i kveld så kommer dette til og bli ein minnerik kveld mye på grunn av det hun sa tidligere på kvelden og gjør egentlig det stikk motsatt :P 

Donnie Darko

Jeg må si jeg elsker denne rasjonaliseringen. Friend zone'd, dessverre. Men hvorfor gadd du å snakke nedlatende om denne jentefuten/rivalen/nemsiset? Det virker jo faktisk mot sin hensikt. Du gir ham jo all verdens PR, helt gratis, og nærmest dytter henne i hans fang. Neste gang får du peise på, men kollegaer er i min bok et stort no-go. Mottoet "You don't shit where you eat" er et mantra som ikke kan bli forkynnet lenge, høyt og godt nok.

Vestlending

Donnie Darko, må si eg liker nicket :) elsker filmen :)

Når du sier det med rasjonalisering det kan nok være min måte og beskytte meg sjølv på.. merker det at det ikkje er helt som det skal vi henger mye saman, og merker det at eg fremdeles har en liten interesse for henne men.. prøver og legge det bak meg :) prate nedlatene? eg ser eg skreiv at eg sa til henne at han prøvde og naile henne men det stemmer nok ikkje helt :P var nok en smule berusa når eg skrev det ;) eg sa ikkje indirekte at han var keen på og naile henne men at han var intressert i henne.. på en hyggelig måte :) og det var nok det rette frå min side :)

Donnie Darko

Hehe, takk. Det er en av mine yndlingsfilmer :) Kjekt å se at du har kommet så langt som alle oss andre og vil begi deg ut sammen med oss i vår ørkesløse vandring på jakt etter den hellige gral, Narnia, Xanadu eller hva enn det forgjettede land måtte være. Jeg tenkte bare at ved å gi ham PR så blir hun automatisk mer nysgjerrig på ham, uansett hva du måtte finne på å si, enten av negative eller positive ting :)

Jeg hadde bare notert meg hva som foregikk, og ikke sagt noe videre. Men nok om det. Som du så fortreffelig påpeker, det er flere fisker i havet, men skuffelsen kan vel være desto større om andedammen er for liten og det er mange om benet :) du får riste av deg den verste skuffelsen og se videre til neste mål, objekt, drøm [insert favorite choice]

ClawLife

You lose. Dessverre for deg ble betaoppførselen sin ikke sett på som et seksuelt alternativ, og alphahannen på kontoret vant dette slaget. Survival of the fittest. Du kan heldigvis ha lært deg noe for fremtidige romanser.

Først så håper jeg du forstå litt mer over det grunnleggende innen seksuell attraksjon. Det hjelper ikke at du har en milliard ting til felles med en jente, at dere snakker sammen i timesvis osv osv hvis du ikke ha baller til å gjøre et move. Jenter VIL bli slippe å ta avgjørelser om sex, DU må gjøre det (uten noen moralske overtredelser, selvsagt).

"The difference between raping and ravishing is heart connection." - Amber Lupton

For det andre så nevner du at du er i slutten av tjueårene. Du har fremdeles ikke nådd din beste alder. Bare prøv å utvikle deg, gjerne innen sjekking. Du aner ikke hva litt hardt arbeid kan utføre. Jeg var i samme situasjon som deg for 8 år siden, og var helt knust. Så langt i 2014 har jeg hatt trekanert med modeller og stjålet damer fra boybandmedlemmer. Bare for å nevne noe.  8) Det verste er? Det er latterlig lett, jeg kan nesten ikke noe for det. Men jeg har jobbet hardt med selvutvikling. Nå sier jeg ikke at dette nødvendigvis trenger å være målet ditt, men når du blir dominert og bortvalgt slik som du har blitt her så føles det som om ballene dine krymper.

Du har livet foran deg. Kjør på så møter du henne når du er 35 og hun er passert 40 og takker høyere makter for at det gikk som det gikk.

dagligvare

Hadde jeg vært deg så hadde jeg brukt dette til å bli motivert. Bli sint! Få energi!

Beklager at jeg sier det, men du har en skikkelig taper-mentalitet i forhold til hele greia. Du forteller deg selv at det egentlig var best sånn, at dere egentlig har det bedre som venner osv. osv. Bullshit! Det tror du ikke på selv engang.

I tillegg så har du prøvd deg på å være en skikkelig beta-cockblock for han som faktisk hadde guts til å være frempå, ved å prøve å ødelegge for ham. Det er ikke bra, og du la vel merke til at det slo tilbake på deg selv.

Så forhåpentligvis så kan du bruke dette til å booste viljen til å faktisk bli bedre med damer. Vær forbanna på at hun valgte den typiske playeren. Vær forbanna for at du ble friend-zona. Vær forbanna for at hun gjorde stikk motsatt av det hun sa hun skulle gjøre. Og bruk den energien du får av dette til noe positivt! Tren, les, kutt ut dårlige vaner - bli et bedre menneske. 

Potet

Bruk det som motivasjon til at dette er noe du skal klare. De aller fleste som driver med aktiv sjekking begynte med det etter at de befant seg i en situasjon som ga dem så sterke negative følelser at de bestemte seg for at dette var noe de SKULLE bli gode på. For de aller fleste mennesker må det sterke negative følelser til før de bestemmer seg for å gjøre endringer. Du trenger ikke befinne deg i situasjonen der i nå, og mange her på forumet er beviset på hva man kan oppnå med målbevisst arbeid over tid.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Vestlending

Takk for alle gode svar her folkens, ser det er mye her eg kan ta til lærdom :)

Quote from: dagligvareBeklager at jeg sier det, men du har en skikkelig taper-mentalitet i forhold til hele greia. Du forteller deg selv at det egentlig var best sånn, at dere egentlig har det bedre som venner osv. osv. Bullshit! Det tror du ikke på selv engang.
Skjønner godt at du ikkje trur på det ;) for det er nok ikkje noko eg trur på sjølv men ein forstår når ein sjølv har klart og parkere seg sjølv i "friendzone" ;) og dermed må ta til takke med det  :-[

Potet: Det er ikkje så alt for lenge sidan eg gjekk igjennom det så har fått mye vilje av den.. men mangler litt på den sosiale antenne delen, dvs. har noen ganger  ??? en lei tendens til og ikkje plukke opp signalene sjølv om dei står og banker på   >:( men som sagt dette har kommet seg sterkt med årene :)

Men merker eg blir litt irritert når vi drikker og hun henger med "han", tanken som går i hovudet mitt er litt sån hvorfor han?  :P eg kjenner ikkje han supergodt men kjenner han godt nok til og kunne plassere han, meg og en kollega og nær kompis hadde en liten diskusjon om andre kollegaer for en lengre tid tilbake og hugser godt vi begge var einige i at inntrykket han er hadde gitt oss begge var at han er den typen som skal ha en i hver hamn :P

Det mest morsome er at hver gang vi drikker eller er ute saman og meg og henne begynner og prate eller noe så er han der og forsvarer med ein gang, dvs. han gir sterkt utrykk for at han ikkje føler seg helt trygg rundt henne og meg.. noe eg syns er litt morsomt men samtidig veldig iriterende, føler liksom at eg ikkje han ha eit normalt forhold til henne når vi er på fest grunnet at eg føler meg "overvåket" av han  >:(

Det høres kanskje litt rart ut, kan godt være det er innbildninger frå mi si sia  ;) for og ta et kjapt eksempel, eg inviterte henne på dansegulvet for noen helger siden, vi hadde det hyggelig og dansa, etter ca 2 låter så kommer han "snikende" ut på dansegulvet og skal liksom vise at det her var hans teretorium så bare stikk :P (dreit egentlig i deg) tenkte da med meg sjølv at eg f*** ikkje skulle være den som stakk med hallen mellom beina, men etter ei stund så blei han så "kom deg vekk" irriterende at eg bare tenkte versågod også stakk eg  >:(  hun er superhyggelig når det er kun vi 2 som henger samen eller når vi henger med andre men så fort han er med så blir eg liksom "5 hjul på vogna" for han sin del.. hun er meir den "ååå hvor har du vært?!? har savna deg i heile kveld osv."

au revoir et adieu  8)

edit:
Beklager alle smileys osv. (trodde ikkje eg brukte det så aktivt.)

Love

Tror hun valgte å ikke rote med deg for å ikke ødelegge vennskapet;) Så kan nok hende at du har blitt litt for close før du viste interesse for henne som mulig partner. Han andre var nok mest tidsfordriv, ikke sæ nøye om det går i dass:D

Schwarzkopf

Mange gode råd i denne tråden. Forøvrig må jeg understreke at du virker som en veldig bra fyr som allerede har høy sosial intelligens. Da er også det meste gjort. Ta lærdom av dette og bruk det som motivasjon. Nå vet du hva du burde gjøre, og ikke gjøre, til neste gang.

:)

Donnie Darko

Klassisk alfamaling på dansegulvet. Stand your ground (next time)!  Han har alt å tape på å bli aggressiv mot deg. Du er allerede validert som venn/potensiell noe-mer-enn-venn-om-alt-skulle-klaffe, selv om det ikke direkte virker sånn. Satser på at det ordner seg neste gang (med ny dame selvsagt, dette er nok en lost case). Saken kan imidlertid tenkes å re-åpnes en gang i fremtiden om du spiller kortene rett, men pdd ville jeg skygget banen og gitt minimal interesse og holdt meg unna til hun kommer tilbake. Gjør hun ikke det, er det bare å glemme hele greia. Gjør hun imidlertid det, er det lov å spille litt kostbar med en flørtende tone. La hun jakte deg, ikke omvendt  :)