Bli med på Bootcamp hos Sjekkeskolen i !

Les mer 

Skrevet av Emne: Stanley's vei til å bli attraktiv (og BIFF)!  (Lest 11424 ganger)

Utlogget Stanley

• GV Bootcampdeltager + GVS
  • Skjørtejeger
  • Total likes: 10
  • Kjønn: Mann
  • Vil DU møte meg irl? Send PM! :-)
Sv: Stanley's vei til å bli attraktiv (og BIFF)!
« Svar #75 på: November 29, 2014, 14:53:29 pm »
Når en som ikke trener og tenker kosthold kommer med en påstand om at økologisk mat er mindre sunn enn vanlig mat, da gir jeg faktisk opp å diskutere.

Økologisk mat ER faktisk sunnere, fordi den IKKE inneholder innsprøytninger.

Derfor orket jeg ikke mer kostholds-diskusjon. Å diskutere kosthold med en som har utdanning innenfor ernæring er en ting, men å faktisk se seg verdt bryet og bruke tiden sin til å diskutere kosthold med en som verken bryr seg om kosthold, eller engang trener... hvorfor tar jeg faktisk bryet til meg å svare i det hele tatt?

Når jeg trener, og oppnår resultater, og alt jeg får vite fra alle her er at jeg trener feil... hallo? Hvordan kan jeg trene FEIL når jeg OPPNÅR FREMGANG? Kanskje det finnes en mer effektiv oppskrift for å oppnå fremgang, for enkelte. Synd jeg ikke er enkelte, men meg selv, og har mine mål med treningen, mine individuelle forskjeller fra andre. Det er kanskje trist, men jeg har blitt vandt til å bli tråkket ned på hele tiden, og aksepterer det. Det er faktisk veldig trist. Men uten andre alternativer... Ikke bare kritiserer dere alt jeg skriver om jenter, men selv når enkelte her motiverer meg til å gi opp sjekkingen, gjør jeg det tydeligvis feil på alle andre områder i livet også som for eksempel trening og kosthold. Morsomt at jeg tar meg bryet med å svare på kostholds-påstander fra en fyr som ikke bryr seg om kosthold og har noe peiling, og enda morsommere at jeg tar meg bryet med å svare på kritikk mot treningen min, fordi jeg oppnår fremgang, men ikke på den måten enkelte selv skulle ønske jeg skulle.
Vi er alle møtt med en rekke store muligheter, briljant kamuflert som umulige situasjoner.

Utlogget Smooth

« Svar #76 på: November 29, 2014, 15:38:33 pm »
Ingen som har sagt at de skal fortsette diskusjonen, ettersom den ikke når noe sted. Eneste jeg spurte var hvordan det gikk med resultatene dine  :o
« Siste redigering: November 29, 2014, 20:05:04 pm av Smooth »

Utlogget Tjodleik

• GV Bootcampdeltager
  • Erfaren medlem
  • Total likes: 1
  • Kjønn: Mann
« Svar #77 på: Desember 06, 2014, 09:34:07 am »
Når en som ikke trener og tenker kosthold kommer med en påstand om at økologisk mat er mindre sunn enn vanlig mat, da gir jeg faktisk opp å diskutere.

Økologisk mat ER faktisk sunnere, fordi den IKKE inneholder innsprøytninger.

Det var vel aldri noen som påsto at økologisk mat var mindre sunt enn vanlig mat, bare at det ikke er "ZOMGSuperdupererkehypersunt!!!!111one" i forhold til "uøkologisk" fõr.

Når jeg trener, og oppnår resultater, og alt jeg får vite fra alle her er at jeg trener feil... hallo? Hvordan kan jeg trene FEIL når jeg OPPNÅR FREMGANG? Kanskje det finnes en mer effektiv oppskrift for å oppnå fremgang, for enkelte. Synd jeg ikke er enkelte, men meg selv, og har mine mål med treningen, mine individuelle forskjeller fra andre.

I såfall har jeg tre ord: Utbrenthet og belastningsskader.

Når du nevner at du startet med å trene sju dager i uka og så aller nådigst bevilget deg en hviledag så blir det litt som å sykle fram og tilbake til jobb og så brått bestemme seg for å være med i Tour de France. Du får garantert resultater, men sjansen for at ting går til helvete fordi du ikke er vant med den typen belastning du utsetter kroppen din for er definitivt til stede.

For å ta et eksempel er jeg per nå på vei tilbake fra mitt fjerde skadeavbrekk i treningen, fordi jeg har blitt overivrig og pådratt meg belastningsskader som setter meg ut av spill et par måneder. Og jeg trener bare tre ganger i uka. Jeg tør vedde vitale kroppsdeler på at det er det folk reagerer på, og ikke nødvendigvis at du gjør noe feil.

Såklart, hvis du fremdeles brenner for trening og ikke har ødelagt noe så er det bare positivt, men de som har holdt på en stund har gjerne sett "ferskinger" komme og kjøre knallhardt i en måned eller tre, for så å brenne seg ut eller pådra seg skader og gi opp. Så det er nok bare ment som "vær forsiktig", ikke "DuGjørAltFeilDinForbannaIDDIOTT!"

Det er kanskje trist, men jeg har blitt vandt til å bli tråkket ned på hele tiden, og aksepterer det. Det er faktisk veldig trist. Men uten andre alternativer... Ikke bare kritiserer dere alt jeg skriver om jenter, men selv når enkelte her motiverer meg til å gi opp sjekkingen, gjør jeg det tydeligvis feil på alle andre områder i livet også som for eksempel trening og kosthold. Morsomt at jeg tar meg bryet med å svare på kostholds-påstander fra en fyr som ikke bryr seg om kosthold og har noe peiling, og enda morsommere at jeg tar meg bryet med å svare på kritikk mot treningen min, fordi jeg oppnår fremgang, men ikke på den måten enkelte selv skulle ønske jeg skulle.
Du må gjerne akseptere det, men jeg syns ikke helt at offerrollen kler deg. Det virker også som du er blitt så vant med å bli tråkket på at du forventer at folk overalt skal tråkke på deg og svinger pisken bare for å være sikker, men jeg velger å tro bedre om deg. :)

De sier at bilder sier mer en tusen ord, men jeg syns en kombinasjon kan være bra også. 

Håper du finner ut hvordan "vannet" er. :)

Utlogget piken

« Svar #78 på: Desember 06, 2014, 11:26:55 am »
Pssst, Stanley; ingen her vil deg noe vondt, rådene er kun godt ment og diskusjonen for diskusjonens del. Men noen ganger blir det vanskelig å ta sånne "diskusjoner" over tastaturet fordi ting blir oppfattet mer bokstavelig (oh really?) enn når man har en samtale ansikt til ansikt (da får man med tonefall, ansiktsuttrykk osv.).

Men bare for å kommentere diskusjonen:

Når man er ny innenfor trening så vil man høyst sannsynlig oppnå fremgang UANSETT, fordi ting kan bare gå en vei. Så er spørsmålet om du er in it for the long run eller du bare er ute etter kjappe resultater? Eller gjør du bare det du trives med og føler at det går bra?

Har ikke satt meg inn i treningsopplegget ditt, men har fått med meg at du trener mye/ofte og at du er opptatt av økologisk mat. High five for økologisk! Men når man skal snakke om sunnhet og trening opp mot det så blir det litt vanskelig, fordi mange som trener er mer opptatt av makronæringsstoffene (som er de samme i økologisk mat) enn det at det ikke er sprøytemiddler/kunstige ting. Se bare på hvor mange fitnessfolk som er "avhengig" av pepsi max - absolutt ikke økologisk, men ikke kategorien usunt heller ut fra et "fitness"-perspektiv (kommer dog an på hvem du spør). Jeg har trua på økologisk i et helhetlig perspektiv (for miljøet og for helse utover det å være "fit"), men økologisk i seg selv har i liten grad innvirkning på om man kan slanke seg eller å bygge muskler.

Jeg syns det hadde vært artig å følge fremgangen din, men kanskje du heller skal opprette en loggbok på f.eks treningsforum eller fitnessbloggen slik at de som kommer med tilbakemeldinger er folk "som har peil"? (Som du er så opptatt av.)

Men uansett, det finnes mange veier til rom (aka fit kropp) - det viktigste er at du gjør noe du trives med og som du kan holde ut med i lengden :-)