Synspunkter på skjorter. Er de plaine nok i stilen?

Started by fri90, May 20, 2014, 19:56:24 PM

Previous topic - Next topic

fri90

Har kjøpt meg 2 nye skjorter til basisgarderoben som jeg føler sitter bra, men har lest at de skal være så plaine som mulig, det jeg er litt usikker på er om de detaljene inne ved kragen ødelegger eller om det er plaint nok i følge G.V filosofien om klær. Synspunkter vær så snill?:) Gjerne fra jenter og innstruktører.

Hvit skjorte


Denne  er lyseblå, men litt dårlig lys.


vinteRR

Ser som regel best ut uten ekstra detaljer på skjorte, da det gir et litt tacky inntrykk (uten at det har for mye å si). Hvis du ser på den hvite og lyseblå ser du at den lyseblå ser mer clean ut, hvilket som regel er positivt. Spesielt på hvite skjorter ville jeg holdt meg til helt plain, da hvite skjorter er forbundet med mer pene antrekk, og derav bør se mindre tacky ut.




fri90

ok. men det kan funke som et basisplagg siden det ikke er for mye detaljer? Syns de vanlige skjortene med nesten hvit/gule knapper på virker fort kjederlig derfor prøvde jeg å finne noen skjorter med mørkere knapper.

Anugita


Anders GV

Quote from: fri90 on May 22, 2014, 10:41:32 AM
ok. men det kan funke som et basisplagg siden det ikke er for mye detaljer?
Nei, den første skjorten fungerer ikke som et basisplagg.
Den har 2 farger, derfor er den ikke like allsidig og basis som en ensfarget.

fri90

Quote from: Anders GV on May 22, 2014, 23:40:49 PM
Quote from: fri90 on May 22, 2014, 10:41:32 AM
ok. men det kan funke som et basisplagg siden det ikke er for mye detaljer?
Nei, den første skjorten fungerer ikke som et basisplagg.
Den har 2 farger, derfor er den ikke like allsidig og basis som en ensfarget.
Det jeg va redd for. Hva med den ande blåe skjorten? Er det for mye detaljer på knappene eller går det geit? Syns det er vanskelig å få tak i skjorter uten gjenomsiktige/nesten gule knapper på som er plaine. orker du å sende meg lik til 2 skjorten, en hvit og en blå som jeg kan bruke som mal når jeg skal handle meg basisplagg?

Love

Ok, den øverste var finest,  og passer til alle jeans 8)

vinteRR

Hvit skjorte ser ofte kjedelig ut hvis du ikke har jakke/dressjakke/blazer over. Derfor det føles kjedelig ut mest sannsynlig.