Veien videre..

Started by surforia, July 29, 2014, 00:35:06 AM

Previous topic - Next topic

surforia

Hei og takk for en knall side. Har allerede lest en del innlegg og dannet meg inntrykk av en over gjennomsnittet reflektert og oppegående medlembase. Kommer til å følge med mye her fremover!

Som en liten introduksjon av meg selv kan jeg si at jeg er en 27 år gammel mann som (heldigvis) er blitt hektet på selvutvikling. Bor i nærheten av Stavanger, hvor jeg til høsten skal studere. Har i det siste virkelig tatt tak i problemene mine, uten å nevne spesifikt hvilke,og fikset dem, noe jeg har vokst på som person og er veldig stolt av. Det er imidlertid enda et "problem" som gjenstår å ta tak i og fikse, og dere kan sikkert gjette hvilket siden jeg nå sitter her og skriver.

Jeg har kun vært i noe som kan ligne et forhold en gang, og det med en jente jeg ikke hadde noen følelser for. Vi var aldri offisielt sammen, men holdt på i et års tid. Ellers har det bare vært one night stands.Jeg har ingen jentevenner og har ikke nummeret til en eneste jente på telefonen. Jeg har nå innsett at jeg må ta tak i dette problemet og gjøre noe med det, før det er for sent.

Det er imidlertid en del faktorer jeg føler setter begrensinger for meg og velger å fremlegge dem her i håp om å få kyndig hjelp

I forhold til sjekking oppdaget jeg som mange andre først "The Game" og "Mystery method" for omlag 5 år siden. Prøvde å kopiere mye av dette, noe som var så inkongruent og tåpelig at jeg må le når jeg tenker tilbake på det. :)

I min store desperasjon de påfølgende årene lastet jeg i ned en masse videoer som omhandlet emnet og leste i tillegg en del E-bøker. Forstod svært lite av det som ble forsøkt formidlet og ble i grunn bare mer frustrert og forvirret. Det ironiske er at jeg hadde mine kvelder der jeg var "on fire" og alt stemte. Jeg fikk masse respons fra jenter og fikk til og med jenter med hjem. Det jeg da etterpå valgte å gjøre, var å analysere disse kveldene for å prøve å bryte dem ned til en slags rutine. Så gikk jeg ut de 10 neste helgene og alt endte med katastrofe. Da satt jeg meg også frustrert ned og filosoferte og grublet i timevis over hva jeg trodde jeg gjorde feil. Jeg er nok veldig analytisk av meg, ikke bare i sjekkesammenheng og har en tendens til å overanalysere alt, heldigvis har jeg forbedret meg litt, men dette er kanskje mitt største sticking point. (Jeg brukte 6 timer på et kjøpesenter nylig for å kjøpe en bukse).

Et lite gjennombrudd på "sjekkstudie fronten" skjedde da jeg for et par år siden oppdaget RSD. Da forstod jeg bedre hvordan alt EGENTLIG hang sammen. Uten at det ga meg noe åpenbaring av noe slag, klarte jeg kose meg mer i sosiale sammenhenger og ble litt mindre analytisk. Jeg var imidlertid for utålmodig og begynte å lese mer rutinebasert sjekketeori igjen på jakt etter raske resultater. Dette satte meg bare tilbake igjen .Og jeg ga opp. Bokstavelig talt.

Etter en lengre periode uten i det hele tatt å tenke sjekketeori, kom jeg rent tilfeldig over Godevibber's bok, bet på agnet og spontanbestilte den  ;) Dagen etter jeg hadde lest den, gikk jeg på fest i bare dongeribukse og t-skjorte for å erfare at alle jentene bokstavelig talt hang over meg. Dagen etterpå gikk jeg byen og fikk med meg en jente hjem. Jeg slappet bare av og var meg selv. Trodde jeg. Neida, det funket jo ikke helgen etterpå så jeg måtte ha gjort noe spesielt. Dermed begynte jeg å overanalysere dette også. Etter dette har jeg blitt usikker og resultat-fokusert og hatt dårlige resultater.

Omgangskretsen min består i dag av 3-4 nære venner og 4-5 venner jeg henger med iblant. I tillegg kommer jo bekjente/venners venner som jeg selvfølgelig har det sosialt med i helger og lignende. Det er lite kultur i vennegjengen for å  bevisst drive med sjekking og selvutvikling. Har luftet det frempå noen ganger, men fått lunken respons. Noe som forsåvidt er forståelig da mitt inntrykk er at de fleste av mine venner er "fornøyde". De har allerede jenter i livet sitt, ting på stell og er dyktige på flere ting og noen driver idrett på høyere nivå. På den måten får dem dyrket selvtilliten sin og har det bra med seg selv. Vi er ikke mye ute, kanskje 3-4 ganger i måneden. Dette kommer nok først og fremst av over nevnte grunner, samt at logistikken er mot oss. De fleste av oss bor et stykke utenfor sentrum, noe som gjør det hele til et ork. Jeg er selv villig til å ofre dette for å komme meg ut, men blir nedstemt. Da har jeg valget om å dra ut med "mindre kjekke" kompiser ,eller slappe av hjemme med dem jeg liker best å være sammen med, og da blir det ofte sistnevnte.

Jeg lurer nå på hva som er lurt å foreta meg videre. Har vurdert å melde meg på bootcamp da jeg ser behovet for muntlig feedback og muligheten for å lære av noen som er eksperter på området. Jeg må dessverre være ærlig og si at jeg har en mental sperre for å betale masse penger for et sjekkekurs. Selv om jeg egentlig ikke er i tvil om at det er verdt det. Er også livredd for at venner og bekjente hadde gjort narr av meg eller sett annerledes på meg.

Dere som har meldt dere på sjekkurs; informerte dere venner og familie om dette eller gjorde dere det i hemmelighet?

I forhold til det jeg har skrevet om omgangskretsen min og logistikk er jeg også bekymret for å ikke få nok trening i etterkant av kurset.

Er det noen mer jeg kan lese? Andre konkrete tips å komme med?

Dette ble et langt innlegg, men føltes faktisk godt å få skrevet dette. Håper noen tar seg tid til å komme med kommentarer og innspill . På forhånd takk !




bareAre

#1
Jeg ville meldt meg på kurs, ikke bare av hensyn til sjekking. Det kan forbedre livet på flere måter. Men, jeg ville vært noe forsiktig med å fortelle det til venner. I min vennegjeng (ikke gv're) er det mer status å ende opp med ei jente i fylla enn å sjekke henne opp. Jeg angrer stort på at jeg fortalte om det, ingen av disse ville noen gang meldt seg på et slikt kurs, selv om de er håpløse på damefronten og jeg er helt sikker på at opptil flere av de kunne blitt langt bedre enn meg om de gadd (fordi de er mer sosiale/utadvente). Det har også resultert i at jeg ikke blir invitert så kjapt på fester hvis de vet at jenter de er keen på skal være der - jeg endte opp med å kysse ei de mente ikke falt for "playere" som meg, som flere hadde siklet på og "godsnakket" med over tid. Jeg hadde ingen planer om å bevise noe, det bare skjedde og etter det ble det istid 2. Jeg føler jeg har ødelagt/forsuret forholdet til flere av det jeg så på som gode venner.

Hvis du vurderer fortelle det til venner, velg isåfall en som faktisk er interessert i å endre/forbedre seg. Men sjekkekurs er først og fremst for din utvikling.

surforia

Hei og takk for innspill  8)

Når det gjelder å melde seg på kurs, så er ikke det bare i forhold til sjekking. Jeg har masse jeg er usikker på som kroppsspråk, klesstil samt hvordan jeg blir oppfattet av andre mennesker. Trenger å sette meg selv i et miljø og en situasjon som kan gi meg klare svar på akkurat det. Skulle ønske jeg hadde mennesker rundt meg som ga ærlige tilbakemeldinger. Ja, jeg trenger en validering/bekreftelse da jeg aldri før har fått dette. Alle er bare greie med meg  :P Heldigvis har jeg selvinnsikt til å se dette behovet.

Måten du beskriver vennegjengen din på,kan minne om flere av de jeg henger med. De har null innsikt i emnet og hadde ikke fattet en dritt om jeg la det frem for dem. Likevel føler jeg det blir veldig rart å bare reise uten å si noe som helst til noen.

Nei, jeg aner ikke hva som er smart å gjøre. På en annen side føler jeg at jeg har hjerne nok til å fikse dette på egenhånd også, spesielt etter å ha fått servert oppskriften i GV-boken. Inneholder bootcampen samme teorien som denne pluss praktisk trening?

Selveste

Jeg ser ikke helt tankegangen din. Det virker som du bruker veldig mye tid på å finne det ultimate produktet som vil hjelpe deg med å bli bedre med damer. Det er vel og bra å gå aktivt inn for å finne ut hvilken framgangsmåte som passer det best, men i bunn og grunn står det på faktisk erfaring med jenter i det virkelige liv.

Det virker som du er veldig motivert for å bli bedre med damer, men 3/4 ganger i måneden er alt for lite til å bli noe særlig bedre, og du er allerede 27 år, så for å være ærlig tror jeg du burde gjøre noe aktivt for å endre situasjonen.

Det du i det minste burde gjøre er å dra ut så mye du kan. Minst 2 ganger i uken, helst mer! Er det ingen fra forumet du kan dra ut med? Du bør poste på forumet for å høre om noen er interessert i en wing. Uansett, det er bedre å dra ut med noen, uansett hvem det er, enn å være hjemme med kompisgjengen, det kommer du ingen vei med.

I tillegg til å fokusere på å dra ut så mye du kan, bør du prøve å utvide ditt sosiale nettverk. Du sier at du begynner å studere til høsten. Det du bør gjøre er å være så sosial som overhodet mulig slik at du får nye venner og venninner og dra ut med. Hadde jeg vært deg ville jeg fokusert på å skaffe deg endel venninner fra studiet, og prøvd å fikse endel vors med dem, osv. slik at de kan ta med andre venninner som du kan dra nytte av. Hadde jeg vært deg ville jeg fokusert på å sosialisere så mye jeg kunne med de andre fra studiet, istedenfor å være han creepy sjekkearenaene som prøver seg på alle venninnene. I din situasjon vil eu tjene lengre på lang sikt av å skaffe deg venninner fra studiet, slik at du har en base som du kan bruke til å møte nye damer.

Du bør også skaffe deg tinder, og lese deg opp på hvordan bilder du skal ta og hvordan du skal gå frem. (Finner sykt mange ressurser på dette). På denne måten kan eu dra nytte av å ha venner du kan dra ut å cold-approache med, et større sosialt nettverk du kan bruke til å møte nye jenter, og du kan også finne jenter via tinder.

Men hvis jeg hadde vært deg hadde jeg nok dratt på bootcamp, da det virker som eu har vanskelig for å sortere all teorien du har lest. 7000 kroner (eller hva det nå enn er) er ganske lite i forhold til all tiden du allerede har brukt på å finne den rette teorien.

Når det kommer til vennene dine syns jeg selvfølgelig du bør beholde dem, men ikke la dem hindre deg i å utvikle deg selv. Hvorfor skylder du dem å fortelle dem at du reiser en tur til Oslo? Bare si at du skal en tur for å besøke familie, osv, tror nok ingen kommer til å bry seg. Jeg ville nok vært forsiktig med å fortalt det da det lett kan komme ut senere og hindre deg på sjekkefronten senere , Stavanger er ikke så stor by. Syns hele denne vennegjengen virker som en ganske dårlig rasjonalisering på hvorfor du ikke gjør det du egentlig ønsker å gjøre. Prøv å bryte ut fra tankemønstrene i vennegjengen din.

Kort oppsummert: dra på bootcamp. Dra ut så mye du kan. Skaff deg venner som er interessert i sjekking. Prøv å utvid ditt sosiale nettverk, og skaff deg venninner. Skaff deg tinder. Lykke til

surforia

Takk for fin tilbakemelding Selveste.

Det stemmer nok at jeg bør ta mer initiativ og komme meg ut. Prøver også aktivt å utvide min sosiale sirkel. Har vært ute mye i det siste og ting går bedre. Har også mulighet å tilknytte meg ytterligere bekjentskaper gjennom studiet  8)

Det er kanskje sant at jeg velger å rasjonalisere ting istedenfor å innse" de harde fakta". Er tross alt lett å lure seg selv  ::) Når jeg tenker over det, er det nettopp dette jeg har gjort gjennom hele livet med mine andre problemer før jeg omsider har bestemt meg for sette en strek og ordne opp i ting. Denne problemstillingen bør ikke være annerledes.

Når det gjelder Tinder så har jeg hatt dette en stund, men ikke klart å få noe ut av det. Har hundrevis av matcher. Klarer holde en samtale i gang lenge uten at det leder noe vei, som forøvrig også gjelder i øvrige sjekkesammenhenger.

Jeg skal vurdere sterkt å melde meg på bootcamp. Ser at dette kunne være nyttig for meg. Velger likevel å avvente til litt utover høst/vinter for å se ann egen progresjon. Jeg skal tross alt bli student og får begrensede økonomiske midler.

Love

Tipset om å utvide vennekretsen er veldig bra. Man kan få mye drahjelp vedå henge med folk som vil det samme som en selv. Og sånne som trekker deg ned bør du kanskje bare ha litt mindre kontakt med en periode:)