Fortell meg at slaget virkelig er tapt!

Started by hyside, August 24, 2014, 23:29:06 PM

Previous topic - Next topic

hyside

Jeg har kjempeproblemer med å komme meg videre etter at daten dumpa meg i mars! Spesielt siden jeg hele tiden har hatt en magefølelse av at det ikke er over fra hans side, men panikken tok han, og han er overhode ingen naturlig initiativtaker, så å komme inn i varmen igjen var jo nesten en umulig operasjon. Har latt han være i mange måneder, ingen kontakt. Men siden lillebroren hans er min nære kompis, så følger jeg jo med.
Ved to tilfeller i sommer dukket han opp i min hjembygd, sånn på tur med bilen sin, uten noe opplagt årsak til å være der. Ville han se meg, var han nysgjerrig, eller var det bare ren tilfeldighet?
Ellers har han ikke gitt lyd fra seg, annet om jeg har sendt en og annen mld. bare for å høre hvordan det står til. Da har vi sendt noen frem og tilbake, hvor han også spør hvordan jeg har det,o.l.
Min plan var å la dette ligge på is til vinteren, da begynner vi å jobbe sammen igjen, og ting kan i tilfelle skje naturlig, eller jeg kan se med egne øyne at dette er over og ut, og har vært det siden sist.

Men i går så jeg en liten mulighet til å "tjuvtarte" litt ;)
En fest i nabodalen, hvor jeg visste han kom til å være med på. Jeg dro, tenkte at en morsom fest, med litt promille på han, var tingen for å komme på tale (og kanskje med hjem 8)).

Jeg dro med en felles kamerat av oss, og vi la i vei til fest, gående etter veien. Han hadde tydeligvis snakket med min "utkårede" på telefon, for der kom han kjørende med bil for å hente oss. Jeg ble helt satt ut, for denne hadde jeg ikke sett komme, og fikk ikke sagt så masse fornuftig i bilen. Har jo ikke sett han ordentlig face to face siden mars. Vi gikk inn på festen, og jeg sørget da for å sitte i samme sofa som han. Siden jeg kom fra vors, og allerede hadde drukket i 3 t. og fyren min starta idet han kom inn døra på festen, så var vi på litt forskjellig nivå da + at jeg faktisk var usedvanlig sjenert! Det løste jeg glatt ved å drikke enda mer! Alkoholen gikk rett i skallen på meg i går kveld, og man kan vel si at jeg ble sjarmerende overstadig beruset, mer eller mindre glemte hele fyren da det var mer fart i flere andre der, dansegulv, osv. Vi hadde på et tidspunkt en lang og god samtale sammen i sofaen, men jeg husker nesten ikke hva vi snakka om  :P Men han gikk eller flyttet seg ikke, og vi prata lenge. Mest om mitt nystartede firma, tror jeg.
Så ble jeg sjekket opp. Av broren til eksdama hans (han var sammen med dama i 18 år, så denne broren er jo også onkel til barna hans, osv.) Vi danset hele kvelden, fordi det var veldig gøy, helt til eksbror begynte å ville kysse meg. I min lille fulle verden lot jeg meg tilslutt overbevise om at det var en god idè. Så inne i en krok sto vi å klina litt da.
Det er bare å krysse armer og bein for at fyren min ikke fikk med seg dette, det ville jo være en skandale!!

Vi kjørte samme taxi hjem, fyren min, jeg og kameraten min. Jeg skulle låne sofaen til kameraten min. Fyren min bor i nærheten, så planen tenkte jeg da, var å snike meg med han hjem istedetfor 8) Men jeg var for full til å huske på det, og jeg ble ikke akkurat spurt heller! Og jeg skjønner jo hvorfor... ::)

I dag sendte jeg et spørsmål på chatt, manglet litt ting og tang, og lurte på om det lå igjen i bilen hans. Vi chattet litt frem og tilbake, mest om hvor full jeg hadde vært. Jeg er kjent for å være litt sprø på fest da, så er jo intet nytt å melde sånn sett. Men akkurat når jeg vil gjøre litt inntrykk på en fyr som omtrent ikke var full, så skjærer det seg :P
Men han avsluttet faktisk med "Nei, du er ikke helt god ;)". En snert av humor iallefall;)
Da dristet jeg meg til å invitere meg selv hjem til han på kaffe en ettermiddag til uka. Han sa det i vår, at jeg måtte jo ikke slutte med å komme på kaffe selv om han ikke klarte å ha et forhold akkurat nå. Men for meg ble det litt feil å stikke innom på kaffe, når jeg egentlig bare ville ta, klemme og kysse på han. Slitsomt å sitte på hendene og late som ingenting.
Men nå har det gått såpass lang tid, at nå skal det gå bra. Men nå var han ikke overentusiastisk akkurat, kanskje han har forandret mening.
Jeg formulerte følgende i avsluttende chattmelding:

Kanskje jeg stikker innom på kaffe en ettermiddag? God natt, og ha en fin dag i morgen:)

Hvorpå han svarte: Jo takk, og det samme til deg.

Så det var ingen respons på kaffekoppen, overhodet... Hvis han var interessert i å ta en kaffe med meg, så hadde han vel bekreftet på noe vis?
Men bare det at han gadd å chatte med meg på face er jo et under i seg selv, for han er ikke særlig glad i å chatte/tekste, og han er lite på face. Vi chattet om festen og alle mine ting i 45 min. kanskje, og det synes jeg er lenge til mann å være!

Nå prøver jeg å hoste opp halmstrå å klamre seg til, og det faktum at jeg dreit meg loddrett ut i går, kyssa på ekssvigerbroren hans og var så full at jeg ikke fikk noe fornuftig ut av den festen i det hele tatt.

Det er vel ikke lett å dra noe konklusjon av dette her, men det begynner vel å helle mot at jeg bare skal innrømme og bli fortrolig med at...NEI, han er faktisk ikke interessert lenger!!

Enig dere?

Northwind

Hvor lenge deita dere før han dumpa deg og hvor langt gikk dere?

hyside

#2
Quote from: Northwind on August 25, 2014, 08:20:06 AM
Hvor lenge deita dere før han dumpa deg og hvor langt gikk dere?

Vi deita omkring 2,5 mnd. veldig intest, all the way. Jeg var mye hos han, bodde hos han i helgene, osv. Vi rakk t.o.m. å dra på tur til utlandet, og det var under/etter den turen at han begynte å trekke seg unna, til han tilslutt fikk hosta ut av seg at han ikke fiksa forhold akkurat nå (og av venner har jeg hørt han sa at jeg omtrent var gifteklar og litt too much..., litt rart det, når han overhodet ikke var mindre på enn meg inntil han snudde tvert om uten forvarsel).
I løpet av sommeren har han likevel vært sjalu på broren sin, som jeg henger en del med. Sendt broren sin barnslige meldinger som at han bør få meg til sengs, for det er virkelig verdt det, og andre slags detaljer. Noe jeg ble litt lei meg for, siden vi faktisk hadde en fin tid sammen som jeg satte stor pris på. Trodde han også følte det slik, selv om han ikke ønsket noe videre forhold på daværende tidspunkt.
I juni skulle vi møtes på konsert, siden vi hadde kjøpt billetter til denne konserten før vi brøt opp i mars. Jeg orket ikke gå på konserten, i frykt for at det skulle bli kleint. Det var hans venner, han selv og jeg da i tilfelle. Feil feil feil. Da rant det plutselig inn meldinger både på face og sms fra han, den kvelden, hvor han på mannfolkvis utrykte skuffelse over at jeg avlyste. Han meldte meg både før, under og etter konserten, så tydelig han syntes det var dumt at jeg skippa ut?
Etter det har det vært stille. Har etterhvert prøvd å gi litt livstegn fra meg igjen i form av å like noe av det han legger ut på face (han legger ut noe ca.annenhver mnd. så det blir lite stalkereffekt;), og siden vi har en del felles venner, så vet jeg jo at han hører om meg, for vi andre snakker jo sammen. Og da vi snakket på lørdag, så var det jo tydelig at han var oppdatert.
Problemet mitt er at jeg er alenemor, og stuck i heimen på kveldstid, så liten anledning til å gå noe særlig ut, verken for å treffe han eller andre menn. Ellers har jeg et rikt sosialt liv med venner, både på jobb og hjemme hos oss. Så det er jo ikke slik at jeg sitter hjemme og depper og ikke snakker med noen andre, og bare tenker på han. Tvert i mot. Men det er noe med han der da..... skulle ønske jeg var tankeleser :-\
Men etter helgens bravader, så kan jeg vel uansett bare se langt etter denne karen her *klappåskuldra*  >:(

Love

På seg selv kjenner man ingen andre;) Dvs. jeg har skjønt at mange gutter tror jentene er "gifteklare" i det man bruker ordet Forhold. Men for meg betyr det bare at vi to ligger med hverandre, og at han sier fra om han vil bytte meg ut.
Mye tull mellom dere, best å legge saken på is?

hyside

Quote from: Love on August 25, 2014, 18:55:21 PM
På seg selv kjenner man ingen andre;) Dvs. jeg har skjønt at mange gutter tror jentene er "gifteklare" i det man bruker ordet Forhold. Men for meg betyr det bare at vi to ligger med hverandre, og at han sier fra om han vil bytte meg ut.
Mye tull mellom dere, best å legge saken på is?

Nemlig! Dater man ekslusivt, så mener jeg bestemt at det er et forhold mellom to mennesker.

Ja, det er det jeg trenger å høre. Saken er dødfødt. Det som er så rart er at noe som var og føltes så BRA med et knips ikke var verdt en dritt alikevel!? Jeg går all in, nekter ikke for det, jeg gidder ikke leke og playe rundt da jeg på en måte ikke har tid til det. Er jeg interessert, så kaster jeg ikke bort tida på å sitte hjemme i to uker å vente, være sær og spille spill.
Men her gikk jeg på en smell. Tror faktisk det hadde funka med litt spill på denne fyren.
Men nå er det too late, og dette var å kaste bort tid BIG TIME. 
FA.....N >:(

Avocadojenta

Kjenner til den situasjonen veldig godt. Kan være mange grunner til at gutten bare fordufter, eller ikke vil mer... Alt er tilsynelatende veldig bra, men så bam, så forsvinner han. Hva er det som skjer oppi hodet deres? Redd for at det blir altfor seriøst? Eksen kom tilbake? Tenkeboksen?

Kan noen gutter forklare dette fenomenet...?

Tror egentlig det beste du gjør nå, er å la han ta kontakt neste gang. Bare la han "være i fred". Hvis det går for lang tid før han tar kontakt, så sender du en melding hvor du sier du ønsker å få en forklaring på oppførselen. Det hadde vært helt rett og rimelig ettersom dere har tilbringet så mye tid sammen.

bareAre

Quote from: Avocadojenta on August 25, 2014, 21:28:21 PM
Kjenner til den situasjonen veldig godt. Kan være mange grunner til at gutten bare fordufter, eller ikke vil mer... Alt er tilsynelatende veldig bra, men så bam, så forsvinner han. Hva er det som skjer oppi hodet deres? Redd for at det blir altfor seriøst? Eksen kom tilbake? Tenkeboksen?

Kan noen gutter forklare dette fenomenet...?

Tror du nailet den ganske bra jeg, alle mulige forklaringer. Hvis man egentlig ser at man ikke er interessert, så later man som en stund for å slippe ubehaget og utsette ting. Så det som for hun kommer som en overraskelse, er egentlig noe som har vært uungåelig og som har kvernet lenge. Så tolker man det som skjer i lys av det man gjorde på slutten, mens det egentlig ikke har hatt noe å si for resultatet. Tror egentlig ikke det er noen stor forskjell på gutter og jenter, bortsett fra at gutter muligens kan holde ut lenger pga mindre overflod enn jenter.

Kjetil GV

Quote from: hyside on August 25, 2014, 09:15:07 AM
Han meldte meg både før, under og etter konserten, så tydelig han syntes det var dumt at jeg skippa ut?
Jeg syntes dette er et åpenbart tegn på interesse. Det er i allefall ingenting å tape på å tolke det positivt.

Men bør jo ta litt med i beregningen at han kanskje hadde tatt et par øl da, og var litt tøffere i trynet. Men kanskje han hadde håpet å få pratet ut med deg, eller at han kunne klart å tatt ting videre og sett om dere fant tonen igjen. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ventet litt, og så invitert ham på kaffe. Gjerne en dag han ikke skal på jobb etterpå. Dersom han kommer ville jeg foreslått å tatt en øl, slik at han ikke kan kjøre hjem, og sagt at han kan låne sofaen. Derfra er det bare å ta det videre. Evt får dere snakket ut om det som har skjedd.

Quote from: Avocadojenta on August 25, 2014, 21:28:21 PM
Kjenner til den situasjonen veldig godt. Kan være mange grunner til at gutten bare fordufter, eller ikke vil mer… Alt er tilsynelatende veldig bra, men så bam, så forsvinner han. Hva er det som skjer oppi hodet deres? Redd for at det blir altfor seriøst? Eksen kom tilbake? Tenkeboksen?
Kan noen gutter forklare dette fenomenet…?

En ting som Fra flørt til fantastisk forhold tar opp er at det ikke alltid er så lurt å definere forhold. Heller la ting gå naturlig. Menn har en tendens til å føle seg bundet når de mister frihet, og får kalde føtter når slike ting defineres. Så heller hvor mye tid han investerter i å treffe deg, vise deg fram for venner osv, og ikke fokusere på å definere forholdet. Jeg ville også passet på at han får fri til å gjøre de tingene som er viktig for ham slik at han ikke føler at friheten blir innskrenket.

Dersom han kun er ute etter å ha deg som en venn han har sex med og ikke kjæreste så vil du jo se over tid hvor mye han investerer i å være med deg, og får heller da velge å avslutte det hvis det ikke kan være særiøst.

Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Love


[/quote]

Dersom han kun er ute etter å ha deg som en venn han har sex med og ikke kjæreste så vil du jo se over tid hvor mye han investerer i å være med deg, og får heller da velge å avslutte det hvis det ikke kan være særiøst.
[/quote]

Her er jo problemet at man risikerer å ikke få avsluttet noe fordi ingen parter orker å ta den praten....

hyside

Quote from: Love on August 26, 2014, 11:06:43 AM


Dersom han kun er ute etter å ha deg som en venn han har sex med og ikke kjæreste så vil du jo se over tid hvor mye han investerer i å være med deg, og får heller da velge å avslutte det hvis det ikke kan være særiøst.
[/quote]

Her er jo problemet at man risikerer å ikke få avsluttet noe fordi ingen parter orker å ta den praten....
[/quote]

Det er vel denne fella vi gikk ikke, ingen ville ta den praten. Eller det var han som hadde et problem, og han orket ikke ta det opp, i fare for å såre meg.
Lært en viktig ting av dette iallefallm, som Måka sier; ikke definer forhold. For guds skyld, mannfolka får panikk!!
Etter fadesen sist helg, så har den hjulpet meg litt på veien til å bare gi f.... nå. Jeg føler meg litt dum etter sist helg, og han fikk neppe øyene opp for meg på nytt med min oppførsel.
Drit i han, for å si det på godt norsk. Han har sendt usedvanlige mange miksede signaler siden jeg ble kjent med han, under datingen, etter at han kuttet meg ut, inntil sist helg. Han får rydde opp hos seg selv først. Kommer han tilbake en gang, prøver å komme i kontakt med et hei eller kaffe, og jeg er ledig, så skal jeg si ja, hyggelig å prates. Så får vi ta det fra der. Hvisomatte det mot all formodning skulle skje.

På toppen av det hele så har jeg på et eller annet vis kommet borti "Follow" knappen på FB på profilen hans, det så jeg i stad!!
Jeg følger ingen, iallefall ikke han :P Aner ikke hvordan det har skjedd, og må ha skjedd nylig, for har ikke mottatt noe notifications på han tidligere. Sikkert når jeg drev og knottet litt rundt og vurderte om jeg skulle blokkere han.
GUD SÅ KLEINT, hvis han har sett at jeg begynte å følge han etter sist helg, så må han jo tro jeg er splitt gal  :o :o
Litt vittig også da ::)

Love