Skreddersydd dress

Started by Smooth, October 04, 2014, 00:48:34 AM

Previous topic - Next topic

Smooth

Jeg tok en kjapp tur innom LetsDeal.no, og så at TheTailor har en deal der man kan kjøpe en skreddersydd dress til 2500kr inkl. skjorte. Er det en grei pris? Noen som har erfaring fra dem?

Jungeldyret

Synes 2500 var en fin pris for en skreddersydd dress, uavhengig av skjorten.
Normalt koster de jo mer hos dem også i tillegg står det på siden at de bruker kvalitets stoff,men har ingen erfaring med dem.

Om du kjøper dress på dressmann feks, ligger de vel på rundt 2000, og da ikke skreddersydd, dårligere stoff muligens? - correct me if im wrong.

Lykke til hva enn du bestemmer deg for, kult om du gir beskjed hva du synes om du kjøper dealen! :)

Smooth

Ble dessverre ikke skreddersydd dress på meg, litt for dyrt for en student.
Noen som anbefaler fremgangsmåte å få en bra dress til en billig penge? Hvor bør jeg kjøpe, hva bør jeg se etter etc?

Whello

Har kjøpt mine to siste dresser hos Menswear i Hedgehaugsveien. Her får du god hjelp, og dressene holder høy kvalitet. I tillegg kan bukse og jakke justeres hvis ønskelig - uten tillegg i prisen.

mariu5

Du kan kjøpe en billig dress hos f.eks hm, så får du en skredder til å sy den inn.
Koster sikkert 1500 totalt og hvis passformen blir perfekt vil du se ut som en million

solstråla

Slimfit 1599,- hos dressmann er absolutt å anbefale :) spesielt den i fargen navy blå.

SOTN

Som mange andre har nevnt her - HM og Dressmann er nok de billigste alternativene. Med hjelp fra en skredder kan du få dressen til å sitte godt slik at du ser bra ut. Dette kan nok være det billigste og beste alternativet.

En annen ide er å dra over grensen til Sverige hvis du har muligheten til det. Mulig du kan spare noe på å kjøpe og få tilpasset dressen der. Dette gjelder forsåvidt også hvis du er på en utenlandstur - sikkert mange andre land der du kan får en dress billigere enn i Norge.

Siste jeg kan komme på er rett og slett og vente til det er salg. Over jul/nyttår kan det kanskje være gode muligheter til å skaffe seg en dress til redusert pris, men er jo ikke sikkert du kan vente så lenge..

looksharp

Det hender også at det er okey tilbud på MQ, da merket Bläck. Så må du se etter hvilke materiale dressen er sydd i, 100% ull er jo det foretrukne men kanskje ikke oppnåelig til en meget billig pris. Da får du se etter blanding hvor det i alle fall er mye ull. Juster dress hos skredder så ser det fort awesome ut uansett. Men husk max to knapper på blazeren.

Smooth

Takk for fine tips! Kan hende jeg tar turen innom Dressmann. Hvis jeg kjøper dress der, hvor mye koster det hos skredderen å få endret målene på dressen?

Smooth

Spør her istedetfor å lage en ny tråd.

Kjøpte en dress på Dressmann, og jeg oppdaget i dag at det er to kryss bakpå ryggen nederst som holder sammen "flaffene" om jeg kan kalle det det.



Det er altså bakpå ryggen helt nederst, på rompa-ish. To slike kryss på hver sin side som er fleksible. Skal jeg bare fjerne de, eller skal de være på?

solstråla

De skal fjernes :D. De er på bare for at det skal se bra ut når det henger i butikk. Selgeren glemte vel å sprette dem opp