Jobbsøknad hjelp ASAP!

Started by solstråla, October 14, 2014, 12:11:00 PM

Previous topic - Next topic

piken

Jeg har aldri med bilde og har ikke tro på at det er en god greie. I de tilfellene hvor man personlig går innom og leverer CVen så kan bildet hjelpe for en positiv assosiasjon hvis du gjorde et godt inntrykk da, men ellers så vil jeg nok styre unna det. Funker kanskje greit når man søker jobb på Carlings, men har man en utdannelse og gode kvalifikasjoner for stillingen man søker, blir det unødvendig og useriøst med bilde.

Love

Man kan legge seg inn på LinkedIn, og der kan man ha bilde. Evt referere til profilen der.

vannpistol

Det med bilde syns jeg kommer veldig an på hva slags jobb man søker. Og selvfølgelig på hva slags bilder man legger ved av seg selv. Vi har feks. tatt veldig profesjonelle bilder på jobben jeg hadde før. Disse har jeg brukt på både linkedin og i CV'en. Og det har funket for videre jobbmuligheter. Skal man feks. jobbe med mennesker, i resepsjon, butikker, osv. vil de aller fleste ønske at du sender med bilde av deg selv. Jeg ser flere og flere jobbannonser der de skriver dette i annonsen. Jeg tror det er dumt å ignorere dette ønsket når man sender søknad. I tillegg er det ikke til å stikke under en stol at i noen bransjer så vil du faktisk bli litt dømt etter utseendet. Selvfølgelig skal det helst ikke være sånn, men sånn er det veldig mange steder dessverre.

Potet

#18
Hvis bildet vekker troverdighet og tillit mener jeg det er bra. Det får deg også lettere til å bli husket, siden CV-er ellers er visuelt veldig like. Jeg tror også at hvor attraktiv man er også har noe å si. Hvis du er pen vil det være positivt, gitt at bildet er proffesjonelt og du sender de riktig vibbene. Det er problemet gjerne ligger, ikke om man har med et bilde eller ikke. Ikke se sleazy, forførende, cocky eller sint ut. Pene kvinner tror jeg i større grad blir dømt for bildebrukt dersom de ikke klarer å framstille seg riktig. Kort fortalt: Har du et proffesjonelt bilde hvor du ser bra ut så bruker du det. Ikke bruk bilde om du ikke har et godt bilde av deg, selv om du er attraktiv ellers. Bilder tatt på badet betyr selvsagt "Hell no! "

I mitt tilfelle har jeg et bilde i dress med hvit bakgrunn og som er tatt av profesjonell fotgraf. Jeg smiler litt, men mest med øynene. Håret og skjegget er velstelt, og slipsknuten og pocket sqauren sitter pent på. Jeg kan vanskelig se for meg at et slikt bilde trekker ned.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!