Feedback på ulike klær

Started by bareAre, October 19, 2014, 22:01:36 PM

Previous topic - Next topic

bareAre

Quote from: Anders GV on October 20, 2014, 21:18:48 PM
Disse som er positive til sixpencen, er det vanligvis jenter du ender eller ikke ender opp med å få?

Hmm.. Jeg ender vel opp med å "få" ganske få uansett om jeg har den på eller ei, så litt vanskelig å si :p Men når du nevner det, så har jeg sjelden gått for nr eller eskalert når jeg har fått kommentarer fra jenter som kommer bort - vet plutselig ikke hva jeg skal gjøre utover å si takk, det er enklere når det er jeg som tar initativet. De venter litt på at jeg skal ta opp tråden tror jeg (blir stående ved siden av meg), men jeg tror jeg blir litt flau og sjenertheten min kommer frem. Har hatt den på ved noen av de beste datene mine, men jeg syns det er såpass mange variabler (min dagsform, interessen min, kjemi og oppvarming) at jeg neppe kan påstå at det er pga lua..

bareAre

Quote from: solstråla on October 20, 2014, 21:39:30 PM
Veldig enig med kaizer her :) har du bare svarte jeans forresten? Eventuelt en i jeanse farge. Sixpence ville jeg droppet.

Har bare svarte jeans omtrent. Syns bukser er noe av det vanskeligste å shoppe fordi jeg har litt kraftigere lår enn "standard", samtidig som jeg bare er 170 høy. Såvidt jeg har skjønt, så er da sorte bukser best, får smalere utseendet.

piken

Likte antrekket med grå gardigan, men bittelitt usikker på skoene - synes kanskje de er litt vel "typete". Men helt ok altså. Kan godt ha converse til dette antrekket også.

Antrekket med skjerf, vest, trykk på t-skjorte OG sixpence blir for mye av det gode. Skjerfet bør du definitivt droppe (grei regel er å bare ha skjerf når det har en funksjon). Vest utenpå t-skjorte med trykk blir litt mye til sammen. Greit å velge kun én spesiell ting til hvert antrekk så det ikke blir rotete.

Ellers så er du veldig stilig i svart og kler veldig godt svart bukse og skinnjakke-stilen. Men det er finest når man gjør det enkelt, uten for mye dilldall.

Love

Quote from: bareAre on October 20, 2014, 22:20:36 PM
Quote from: Anders GV on October 20, 2014, 21:18:48 PM
Disse som er positive til sixpencen, er det vanligvis jenter du ender eller ikke ender opp med å få?

Hmm.. Jeg ender vel opp med å "få" ganske få uansett om jeg har den på eller ei, så litt vanskelig å si :p Men når du nevner det, så har jeg sjelden gått for nr eller eskalert når jeg har fått kommentarer fra jenter som kommer bort - vet plutselig ikke hva jeg skal gjøre utover å si takk, det er enklere når det er jeg som tar initativet. De venter litt på at jeg skal ta opp tråden tror jeg (blir stående ved siden av meg), men jeg tror jeg blir litt flau og sjenertheten min kommer frem. Har hatt den på ved noen av de beste datene mine, men jeg syns det er såpass mange variabler (min dagsform, interessen min, kjemi og oppvarming) at jeg neppe kan påstå at det er pga lua..

Når du får en kommentar kan du skifte fokus ved å kommentere noe hun har på seg, og få temaet over på hvem hun er. Da vil du slippe å tenke så mye på egen framtoning, og kanskje slappe mer av...

Anders GV

Quote from: Love on October 21, 2014, 07:23:55 AM
Quote from: bareAre on October 20, 2014, 22:20:36 PM
Quote from: Anders GV on October 20, 2014, 21:18:48 PM
Disse som er positive til sixpencen, er det vanligvis jenter du ender eller ikke ender opp med å få?

Hmm.. Jeg ender vel opp med å "få" ganske få uansett om jeg har den på eller ei, så litt vanskelig å si :p Men når du nevner det, så har jeg sjelden gått for nr eller eskalert når jeg har fått kommentarer fra jenter som kommer bort - vet plutselig ikke hva jeg skal gjøre utover å si takk, det er enklere når det er jeg som tar initativet. De venter litt på at jeg skal ta opp tråden tror jeg (blir stående ved siden av meg), men jeg tror jeg blir litt flau og sjenertheten min kommer frem. Har hatt den på ved noen av de beste datene mine, men jeg syns det er såpass mange variabler (min dagsform, interessen min, kjemi og oppvarming) at jeg neppe kan påstå at det er pga lua..

Når du får en kommentar kan du skifte fokus ved å kommentere noe hun har på seg, og få temaet over på hvem hun er. Da vil du slippe å tenke så mye på egen framtoning, og kanskje slappe mer av...
Ta heller å si "takk" (lurt smil) og sjekk henne opp som vanlig.
Syntes ikke å svare et kompliment med et kompliment er en god løsning.

Love

Quote from: Anders GV on October 21, 2014, 08:33:57 AM
Quote from: Love on October 21, 2014, 07:23:55 AM
Quote from: bareAre on October 20, 2014, 22:20:36 PM
Quote from: Anders GV on October 20, 2014, 21:18:48 PM
Disse som er positive til sixpencen, er det vanligvis jenter du ender eller ikke ender opp med å få?

Hmm.. Jeg ender vel opp med å "få" ganske få uansett om jeg har den på eller ei, så litt vanskelig å si :p Men når du nevner det, så har jeg sjelden gått for nr eller eskalert når jeg har fått kommentarer fra jenter som kommer bort - vet plutselig ikke hva jeg skal gjøre utover å si takk, det er enklere når det er jeg som tar initativet. De venter litt på at jeg skal ta opp tråden tror jeg (blir stående ved siden av meg), men jeg tror jeg blir litt flau og sjenertheten min kommer frem. Har hatt den på ved noen av de beste datene mine, men jeg syns det er såpass mange variabler (min dagsform, interessen min, kjemi og oppvarming) at jeg neppe kan påstå at det er pga lua..

Når du får en kommentar kan du skifte fokus ved å kommentere noe hun har på seg, og få temaet over på hvem hun er. Da vil du slippe å tenke så mye på egen framtoning, og kanskje slappe mer av...
Ta heller å si "takk" (lurt smil) og sjekk henne opp som vanlig.
Syntes ikke å svare et kompliment med et kompliment er en god løsning.

Tenkte ikke spesielt på kompliment. Mer at når noen kommenterer klesplagg på byen så kan det tolkes så forskjellig, og om greia er å bare holde samtalen i gang kan jeg kanskje si (hvis noen sier jeg har kule sko bare for å ta noe) ...takk, men jeg likte dine bedre (med litt humor). Særlig hvis jeg er i tvil om intensjonene bak kommentaren.
Noen komplimenter er jo ikke engang det, f.eks fikk jeg høre "du er best" i sommer, og klarte ikke å tyde hva det skulle bety. Føltes litt som et klapp på skulderen:D

Anugita

Nå har jeg bare sett fort igjennom, og ikke studert bildene dine nøye... Men jeg må si at jeg likte bedre den stilen du hadde før, med v-hals og enkel cardigan osv.. Litt avhengig av hva slags jenter du er ute etter, bør du vurdere sixpencen.. Noen jenter liker det, andre tenker at du er homofil (fordi du prøver å følge moten) og andre igjen liker det ikke i det hele tatt... Tror ikke alderen på jentene har så mye å si i forhold til det, jeg er over 30 og liker det ikke :) Ellers er jeg enig i at skjerf bare skal brukes når det har en funksjon, dvs på vinteren i mange kuldegrader og vest synes jeg kun bør brukes til en dress som krever det, og aldri ellers...

bareAre

Quote from: Anugita on October 21, 2014, 16:24:32 PM
Nå har jeg bare sett fort igjennom, og ikke studert bildene dine nøye... Men jeg må si at jeg likte bedre den stilen du hadde før, med v-hals og enkel cardigan osv.. Litt avhengig av hva slags jenter du er ute etter, bør du vurdere sixpencen.. Noen jenter liker det, andre tenker at du er homofil (fordi du prøver å følge moten) og andre igjen liker det ikke i det hele tatt... Tror ikke alderen på jentene har så mye å si i forhold til det, jeg er over 30 og liker det ikke :) Ellers er jeg enig i at skjerf bare skal brukes når det har en funksjon, dvs på vinteren i mange kuldegrader og vest synes jeg kun bør brukes til en dress som krever det, og aldri ellers...

Det kan også være derfor jenter har turt å komme bort, fordi de ikke frykter å bli sjekket opp hvis de tror jeg er homofil :p Samt at det først og fremst er mote-interesserte jenter jeg da har tiltrukket meg. Så du kan muligens være inne på noe. Jeg er ikke på død og liv opptatt av å ha sixpence, men begynner jo å miste litt hår (viker osv) og således har den en funksjon.

Anugita

Akkurat det med viker tror jeg dere gutta er mer opptatt av enn oss jenter? Litt avhengig av hårtype kan det også skjules med lengre hår oppå huet, litt sånn oslo vest-sveis? Du ser ikke helt ut til å være typen til å ha det, men tenk litt på det, og hør med en frisør f.eks? Men igjen; jeg tror dere mannfolk bryr dere mer enn oss om akkurat det :)

Det er verre når håret oppå begynner å forsvinne...

FatBoy

Quote from: bareAre on October 21, 2014, 16:40:14 PM
Quote from: Anugita on October 21, 2014, 16:24:32 PM
Nå har jeg bare sett fort igjennom, og ikke studert bildene dine nøye... Men jeg må si at jeg likte bedre den stilen du hadde før, med v-hals og enkel cardigan osv.. Litt avhengig av hva slags jenter du er ute etter, bør du vurdere sixpencen.. Noen jenter liker det, andre tenker at du er homofil (fordi du prøver å følge moten) og andre igjen liker det ikke i det hele tatt... Tror ikke alderen på jentene har så mye å si i forhold til det, jeg er over 30 og liker det ikke :) Ellers er jeg enig i at skjerf bare skal brukes når det har en funksjon, dvs på vinteren i mange kuldegrader og vest synes jeg kun bør brukes til en dress som krever det, og aldri ellers...

Det kan også være derfor jenter har turt å komme bort, fordi de ikke frykter å bli sjekket opp hvis de tror jeg er homofil :p Samt at det først og fremst er mote-interesserte jenter jeg da har tiltrukket meg. Så du kan muligens være inne på noe. Jeg er ikke på død og liv opptatt av å ha sixpence, men begynner jo å miste litt hår (viker osv) og således har den en funksjon.

Viker er sexy! ;)
Own that shit!
Om du bruker sixpence på GRUNN AV viker er det bedre å la være.
(Tupé har jo også en funksjon....   :P)
Jeg har også litt viker, hører aldri noe negativt.
Kan t.o.m tulle med seg selv ang vikene.
Det er først når man blir sår på det at man kan "tas" på det.
Om en dame tester deg på det er det jo et godt tegn.
Men som regel, --> om du ikke ser på det som et minus, er det ikke et minus.

Ellers er jeg ganske blind når det kommer til mote og føler meg ikke kvalifisert til å uttale meg om selve bildene.
Har jo møtt deg et par ganger og tenker at den stilen du kjører er mer enn bra nok!
:)

Love

Bedre å skinne bort alt håret dersom det blir en bekymring, synes det er tøft jeg;)


vinteRR

Antrekket med den grå cardigan var bra.

Skinnjakken på montage #2 har noen uheldige detaljer. Reimene på ermene og reimen på toppen. Lommene på brystet blir også litt klumpete. Passformen var dog ikke så verst.

Brune sko til sorte bukser passer sjeldent bra, sorte er et bedre alternativ. Brune sko passer som regel bra til blå bukser.

Syns du burde droppe sixpencen. Kan godt være noen jenter liker det, men det gir negative assosiasjoner til enda fler.

Skjerfene/slipset eller hva det er ser ikke særlig bra ut. Det fins mange bedre alternativer. Pass på å unngå "mette-marit"-knuter og lignende da det gir litt feminin assosiasjon.

Syns personlig ikke så mye om vest og t-skjorte kombinasjon, får litt negativ assosiasjon av det.

Selv om du har fått endel negativ feedback her, er det viktig å tenke på at du har et bra forbedringspotensiale. =)

looksharp

Så må du ikke være redd for å være klassisk i stilen. Virker som du tenker skjorte i buksa, enkle farger og v-hals kan bli litt døvt. Kjører du derimot denne type antrekk med riktig snitt og fargekombinasjoner så er det ingenting som ser bedre ut, og av min erfaring liker jentene den enkle, klassiske men velgjorte stilen. Eksempel på dette. Jeg tror mange gutter prøver å skille seg ut ved å gjøre noe litt annet, som du har gjort på et par av antrekkene ved å stappe buksa nedi skoene  så det ser litt sånn styla ut. Keep it simple og ha på deg skoene uten å gjøre sånt, skal ikke være nødvendig for å være kult ;)

Velger du derimot den casuale stilen med skjorten utenpå videre ville jeg gått for andre type skjorter enn skreddersydde penskjorter også. For eks til antrekket ditt på den første siden med skinnjakke og blå/hvitstripet skjorte hadde det sikkert vært fett med en jeansskjorte. Dette er eksempel på type skjorter jeg tenker på, med en liten lomme og et materiale som er noe annet enn penskjorte. Det er casual. http://www.boozt.com/no/no/nn07/elvis-5665_8954258/8954260?navId=59804&group=brandwall


bareAre

Quote from: vinteRR on October 22, 2014, 01:17:42 AM
Antrekket med den grå cardigan var bra.
Skinnjakken på montage #2 har noen uheldige detaljer. Reimene på ermene og reimen på toppen. Lommene på brystet blir også litt klumpete. Passformen var dog ikke så verst.
Brune sko til sorte bukser passer sjeldent bra, sorte er et bedre alternativ. Brune sko passer som regel bra til blå bukser.
Selv om du har fått endel negativ feedback her, er det viktig å tenke på at du har et bra forbedringspotensiale. =)

Spør man 10 forskjellige personer, så vil man gjerne få 10 forskjellige svar, så bare bra med kritikk slik at jeg kommer frem til et snitt av meninger. Sånn jeg lærer :) Jeg føler skjerfet er litt utenfor komfortsonen min og sixpence er også på grensen. Av bildepanelt til GV, så var det de med sixpence som ble fremhevet (antrekkene på bildene på side 2 var valgt av GV-datingpakke-saken), men jeg ser at det siste 2 årene har blitt langt flere som bruker sixpence (følte at jeg var ganske alene om det i starten). Og dermed ikke like kult lenger, fordi man bruker det ukritisk uten å tenke på resten av antrekket. Men må sies at jeg har fått masse dates med antrekket, men kanskje det har vært mer meg enn antrekket :p

Jeg tror jeg skal fokusere sterkt på å få tak i kule cardigan (tilsvarende den grå), samt v-hals (muligens i farger også?) og sort bukse/sort boots og holde meg til den klassiske stilen uten six basert på tilbakemeldingene. Skal ha ny skinnjakke også (jeg syns den på Bilde med skjorten gjør litt mye ut av seg), men prioriterer å finne en vinterjakke nå. Likte den skinnjakken med stoff-armer egentlig og den var helt perfekt passform som ny, men den er uansett utslitt.

Jeg har en sånn jeansskjorte som jeg ikke har tatt i bruk, så det skal jeg prøve.

Men hvit/sort skjorte, er ikke det innenfor gv-stilen? :) Eller mener dere at hvit/sort skjorte ikke passer meg konkret? Målene må fikses, men jeg tenker hvis det blir ordnet... Jeg har ingen planer om å ha skjorte i buksen (med mindre jeg bruker v-hals genser over såklart).

looksharp

Skjorte er fint og jeg tror fargene passer deg, men som sagt tidligere, skjorte er ikke skjorte. Snitt, tekstur/materiale, krage, detaljer som mansjetter, om det er en liten lomme eller to definerer tilsammen hva slags stil man har. Så jeg får bare ralle videre om at jeg anbefaler deg å tenke litt mer casual i skjortestilen hvis det er den looken du vil ha ellers. Ellers blir det mismatch. Jeg er mer opptatt av stil enn mote, der følger man sånne dumme regler og guidelines.