seksuell kjemi, hvor viktig er det for deg?

Started by solstråla, November 04, 2014, 10:59:14 AM

Previous topic - Next topic

solstråla

Måtte nesten starte en liten tråd istedetfor :). Har møtt gutter med god kjemi, men den seksuelle kjemien stemte ikke. Var i et forhold tidligere, og jeg dumpet han senere mye pga av akkurat dette. Vet at god kommunikasjon er viktig i senga, men når det ikke blir så mye bedre overtid og man har ulike preferanser i senga og rett og slett ikke klaffer. Tenkte jo at første gang må jo ikke være så bra og at dt kanskje kunne bli bedre.

Det værste jeg vet er å bare bli jukket på til han er ferdig og fornøyd, prøver ikke å gjøre det bra for damen. Eller opptatt av at vi jenter kommer.  Jeg liker at man bruker litt tid, mye variasjon og viktig at min partner har det godt og at han forteller hva han ønsker osv.

Så hvor viktig er den seksuelle kjemien for deg? Noen erfaringer å dele?

Lahoya

Vel hun siste jeg hadde som dame  mente jeg burde variere litt mer i senga.  Litt rart siden det var jeg som løftet henne overalt,  tok initiativet for sex,  dro henne med på operaen og hadde oss der osv osv.  Men,  det var faen meg som å pule på ei dau kropp noen ganger. '' gjør hva du vil med meg,  men jeg gidder ikke å bevege meg så mye ''- liksom. Kan telle på en hånd hvor mange ganger hun gadd å være aktiv selv.

Aight,  måtte få ut litt der.  Men ja selvfølgelig er sex viktig!   ;D
Men lysten til å bli bedre i senga med hverandre mener jeg er viktigere i forhold  :)

piken

Seksuell kjemi er veldig viktig! Og enten så har man det, eller så har man det ikke. Det er sikkert noen som er kjempegode i senga, men som overhodet ikke har kjemi med meg - og da handler det ikke om at de ikke er flinke til det de gjør, men at det er noe som rett og slett ikke matcher. Noen fyrer er for opptatte av å gjøre alt mulig vilt og spesielt første kvelden, andre er mer opptatt av seg selv, mens andre igjen vil ikke gi seg før de har fått meg til å komme .. hjeeelp. Mens andre igjen, som jeg egentlig bare har hatt kjedelig sex med, blir bra fordi de er den de er - man har samme rytme og ting funker bare.


zodd

Quote from: piken on November 04, 2014, 22:40:38 PMmens andre igjen vil ikke gi seg før de har fått meg til å komme .. hjeeelp.

lol

solstråla

Quote from: piken on November 04, 2014, 22:40:38 PM
Seksuell kjemi er veldig viktig! Og enten så har man det, eller så har man det ikke. Det er sikkert noen som er kjempegode i senga, men som overhodet ikke har kjemi med meg - og da handler det ikke om at de ikke er flinke til det de gjør, men at det er noe som rett og slett ikke matcher. Noen fyrer er for opptatte av å gjøre alt mulig vilt og spesielt første kvelden, andre er mer opptatt av seg selv, mens andre igjen vil ikke gi seg før de har fått meg til å komme .. hjeeelp. Mens andre igjen, som jeg egentlig bare har hatt kjedelig sex med, blir bra fordi de er den de er - man har samme rytme og ting funker bare.

Bra å få litt tilbakemeldinger på tankene rundt dette.  He he Siste seksuelle partner var vel ikke den seksuelle kjemien der så bra. Han ønsket aldri å ligge i sengen en søndag bare for å ligge å kose litt. Den delen var ikke viktig for han. Prøvde vel lite å få det til å bli bedre.

Potet

Quote from: solstråla on November 08, 2014, 20:28:34 PM
Quote from: piken on November 04, 2014, 22:40:38 PM
Seksuell kjemi er veldig viktig! Og enten så har man det, eller så har man det ikke. Det er sikkert noen som er kjempegode i senga, men som overhodet ikke har kjemi med meg - og da handler det ikke om at de ikke er flinke til det de gjør, men at det er noe som rett og slett ikke matcher. Noen fyrer er for opptatte av å gjøre alt mulig vilt og spesielt første kvelden, andre er mer opptatt av seg selv, mens andre igjen vil ikke gi seg før de har fått meg til å komme .. hjeeelp. Mens andre igjen, som jeg egentlig bare har hatt kjedelig sex med, blir bra fordi de er den de er - man har samme rytme og ting funker bare.

Bra å få litt tilbakemeldinger på tankene rundt dette.  He he Siste seksuelle partner var vel ikke den seksuelle kjemien der så bra. Han ønsket aldri å ligge i sengen en søndag bare for å ligge å kose litt. Den delen var ikke viktig for han. Prøvde vel lite å få det til å bli bedre.
Mitt inntrykk er at menn som er oppvekst med eller som elsker kjæledyr gjerne er mer kosete :). Når det kommer til seksuell kjemi kan mye læres, og jeg mener at mye av problemet ligger i at man ikke vet hva den andre parten forventer og foretrekker (hva de faktisk liker) og hvilke positive/negative erfaringer den andre parten har. Kanskje du elsker å bli tatt litt voldsomt og han selv foretrekker å være litt dominant og tøff, men han er redd for at han skal skremme deg/være for voldsom? Ja, noen er skikkelige klønete, men det kan komme av nerver, promille eller rett og slett lite erfaring. Dette kan bedres.

For min del er det kun én virkelig dealbreaker i senga, og det er hvis hun ikke klarer å slippe seg løs, og at det virker som det ikke bare er et midlertidig problem. Altså at hun skammer seg over sin egen kropp og/eller seksualitet. Det er viktig at man har en åpen dialog, at man ikke er redd for å feile eller utforske litt og at ikke noe er for flaut å snakke om. Komplimenter er også viktige! Alt for mange jenter bekymrer seg over hvordan de ser ut når de har sex. Vi bryr oss mer om at det virker som at du nyter sexen! Vi hadde ikke hatt sex med deg om vi ikke var tiltrukket av deg. Noen kan det hende at man har en dårlig rytme med, men det finner man som oftest ut når man danser/kysser.

Og et siste tips: Når du gir tilbakemeldinger er det smart å fokusere på det du liker/foretrekker. Altså, istedenfor å si "jeg liker ikke når du gjør det" / "slutt med det" eller noe lignende, så sier du "jeg foretrekker xx" / "det er så digg når du xx" / "gjør xxx med meg" eller noe i den gaten. Og gi positiv feedback når de treffer et bra punkt eller gjør noe som er digg! Menn er veldig sensitive for krass kritikk for sine sexferdigheter, da veldig mye av egoet vårt ligger her. Menn bør passe på å gi kvinner komplimenter på kroppen deres, mens kvinner bør fokusere på å heve egoet til menn ved å påpeke det de er flinke på. Husk, ikke ljug. Vær ærlig. Det går bare utover deg selv om faker eller gir han komplimenter for noe han egentlig ikke er god på. Hvis han ikke er så flink kan du skryte når du merker forbedring eller når han gjør en skikkelig innsats.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Lahoya

@ potet
Å gi kvinner komplimenter for selve kroppsdelen har jeg desverre dårlig erfaring med. 
For eks '' ... Du har digge bryster'',  '' du har nydelig hals ''  osv

Derimot,  å knytte kvinners former til følelser har gjort dem mer åpne for meg. 
For eks '' dine safter får meg hard X'',  '' dine bryster pirrer nysgjerrigheten min ''...  Osv

Hvorfor jeg nevner dette er fordi jeg lurer på om kanskje andre  har mindre gode erfaringer (som meg)  med å omtale kroppen til deres utkårede?   

Potet

Quote from: Lahoya on November 09, 2014, 19:20:46 PM
@ potet
Å gi kvinner komplimenter for selve kroppsdelen har jeg desverre dårlig erfaring med. 
For eks '' ... Du har digge bryster'',  '' du har nydelig hals ''  osv

Derimot,  å knytte kvinners former til følelser har gjort dem mer åpne for meg. 
For eks '' dine safter får meg hard X'',  '' dine bryster pirrer nysgjerrigheten min ''...  Osv

Hvorfor jeg nevner dette er fordi jeg lurer på om kanskje andre  har mindre gode erfaringer (som meg)  med å omtale kroppen til deres utkårede?   
Har det skjedd med én eller flere du har hatt sex med? Jeg har utelukkende hatt positive erfaringer med å gi komplimenter på kroppen, og særlig når kroppen blir avslørt (når tar av seg klærne). Man er i en veldig sårbar posisjon når man kler av seg for første gangen, så den bekreftelsen vil jeg tro hjelper mange å føle seg mer trygg og at de slipper seg mer løs.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

solstråla

#8
Quote from: Lahoya on November 09, 2014, 19:20:46 PM
@ potet
Å gi kvinner komplimenter for selve kroppsdelen har jeg desverre dårlig erfaring med. 
For eks '' ... Du har digge bryster'',  '' du har nydelig hals ''  osv

Derimot,  å knytte kvinners former til følelser har gjort dem mer åpne for meg. 
For eks '' dine safter får meg hard X'',  '' dine bryster pirrer nysgjerrigheten min ''...  Osv

Hvorfor jeg nevner dette er fordi jeg lurer på om kanskje andre  har mindre gode erfaringer (som meg)  med å omtale kroppen til deres utkårede?   

Viktig å gi oss komplimenter, fortelle hva du liker og hva du tenner på. :)  Når er partner gir beskrivende ord på hva som tenner han, gjør at man ønsker å åpne seg litt mer. Dette kommer vel mer når man også er litt trygg på hverandre.  Når man er helt silence og ikke kommenterer kroppen o.l blir man som jente litt usikker på om man er tiltrekkende nok eller om han syntes det. 

Lahoya

@ potet

Yeah vi er enige den delen med å gi kompliment til jentas kropp,  dets viktighet og betydning.  Men selve måten den fremlegges på kan være forskjellig.   For eks har jeg opplevd jenter med litt komplekser med for eks sine bryster.  Ved å komplimentere den delen har de for eks mistet fokus på å nyte stunden akkurat der og da.

Å ikke rette fokus på selve kroppsdelen,  men heller rette fokus på hva positiv nytelse den delen gjør,  tja,  så motar jeg ihvertfall mer smil fra deres side,  hvis du skjønner.   Bare litt finspikking fra min side.  :)   funker for meg

Anugita

Kan jeg bare spørre dere gutta om dere faktisk gir komplimenter fordi dere mener det, eller om dere bare gjør det for å få jenta til å slappe mer av siden dere vet at hun sannsynligvis er usikker på kroppen sin?

Lahoya

Gir fordi jeg mener det.  Forskjellen før og nå er bare måten jeg sier det på.  Har blitt flinkere på å si det ''riktige ''  oftere.


Love

Quote from: Anugita on November 10, 2014, 11:34:35 AM
Kan jeg bare spørre dere gutta om dere faktisk gir komplimenter fordi dere mener det, eller om dere bare gjør det for å få jenta til å slappe mer av siden dere vet at hun sannsynligvis er usikker på kroppen sin?

Enig, man bør bare gi komplimenter man mener. Gjerne si noe sånt som at "jeg liker....." DVs, vektlegge hva man tenner på hos personen:)





Potet

Jeg er så dårlig til at lyve på kommando at jeg er nødt til å si sannheten :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!