RSD ute i hardt vær

Started by Kenti, November 07, 2014, 16:56:52 PM

Previous topic - Next topic

Kenti

Link til artikkel
http://www.buzzfeed.com/markdistefano/melbourne-pick-up-protest
Link til video
https://www.youtube.com/watch?v=grV1iDns87s#t=166
RSD-Tyler respons
http://www.rsdnation.com/node/548400/forum

Kort sagt: RSD-Julien har rota det skikkelig til for seg, og som vanlig når noen roter det til i ett allerede media+mainstream forhatt miljø så reageres det ved å plassere alle som driver med sjekking i samme bås.

Tanker rundt dette?

--WTF?--

Det måtte jo skje før eller siden.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Potet

Huff, blir så trist av folk som hopper til konklusjoner uten å vite kontekst og hele bildet. Seksuelt overgrep er forferdelig, men er overhode ikke noe RSD lærer bort. Instruktøren som har kommet i trøbbel er i sine videoer ekstremt self amused og som regel temmelig drøy (egentlig ganske få personer som klarer å pulle en slik approach off). Tatt ut av kontekst vil mye av det han lærer se veldig feil ut, noe som nettopp har skjedd her. Det bør han ta selvkritikk på, for markedsføringstaktikken om sjokkeffekt har backfired. Den politiske korrektheten blir slukt rått av media og de store massene, og man får et ensidig og feil bilde på saken.

Jeg synes det er utrolig leit med idiotiske kampanjer mot kvinnehat/-diskriminering/vold mot kvinner og mer som går til angrep på feil personer/saker. I det siste har vi lignende eksempler som #gamergate og youtube-videoen av hun jenta som går 10 timer i New York og som liksom får drøssevis med forferdelige bemerkninger rettet mot seg. Saker, som egentlig ikke er så ille, som det lages masse drama rundt svekker de virkelig gode sakene. Hat og vold mot kvinner må bekjempes, men det må gjøre på riktig måte. Mange temaer som blir tatt opp er i utgangspunktet veldig viktige og inneholder gode poenger, men hersketeknikker, hat, dårlig argumentasjon, eksempler og mer idioti ødelegger hele budskapet. Det er så synd at femninisme, som egentlig handler om likestilling, oftere blir sett ned på som mannehat. Det er så mye oppstyr i media over fillesaker. Hvorfor er det ikke mer fokus på viktigere saker, som f.eks. alle de grusomme voldtektene i India?
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Vandreren

Problemet dukker opp når man lærer super offensivt "game" (som jeg hater det ordet) til folk som knapt nok har gjort det før. Problemet med RSD er at de løper rundt som bajaser og later som alt er greit og at jenter synes det er supertøft med klåing og underkastelse til fremmede menn. For all del det er bra rollespill i senga, men å løpe rundt på gata med det skal man være jævlig forsiktig med. Man må nesten se dette litt fra andre siden også. Jeg tror absolutt miljøet trenger en liten holdningskampanje på akkurat denne biten her. Jeg ser ofte at jentene Julian tar kontakt med er veldig skeptiske og ofte kjemper imot det han gjør. Da hjelper det ikke unnskylde det med "im just really, i mean really self amused". Det er rett og slett ikke greit. Kvinnesynet til Julian er også veldig ekstremt, det er bare å ta en titt på facebooksiden/twittern hans så ser man det. Prøv også å se på videoen som ble postet og hør på hva han sier uten å tenke sjekkekontekst... Det der skjønner jeg godt at er hard kost for mange.

Personlig skjønner jeg reaksjonene veldig godt, og jeg har i lang tid forventet at noe slikt skulle dukke opp i media. Vi må for all del huske på at vi lever i en verden der de færreste leser seg opp på sjekking. Det er utrolig viktig at empati kommer først og ikke målet om å få henne til sengs. Eller så blir det fort creepy.

Greeneyed

Veldig enig med Vandreren.
Og selv om det er sant at alle voldtektene i India er et stort problem, gjør ikke det at det er mer greit å tingliggjøre kvinner i vestlige land (eller for den saks skyld i  resten av verden). Det blir som å si at hverdagsrasisme er greit, så lenge ingen blir fysisk skadet. Synes faktisk den filmen med hun som går rundt i New York var ganske ille, jeg. Veldig glad det ikke anses som akseptabelt i Norge å stirre åpenlyst eller komme med sånne kommentarer.

Potet

Isolert sett er handlingen med å dytte jenters hode ned i skrittet uakseptabelt. Men man må først se på konteksten (f.eks. har de snakket sammen før? Er energien høy på utestedet? Er viben veldig tullete?) han gjør det i, og kalibrering som skjer før og etter handlingen. Mye av poenget med det drøye han gjør er nettopp for å bevise at man kommer unna med veldig mye så lenge man følger godt med på reaksjoner og holder hodet kaldt, og at drama er en metode hvor man kan skape tiltrekning. Om det er en effektiv metode (funker nok bare på en viss type jenter), eller noe jeg ville gjort selv er en helt annen sak. Og, som jeg nevnte i mitt tidligere innlegg, tror jeg det er veldig få som kommer unna med å gjøre noe så drøyt (krever et visst nivå). Og å gjøre det særlig på dagtid er idioti, og lære det til folk som ikke virkelig vet hva de driver med er heller ikke det mest hensiktsmessige. Jeg tolker veldig mye av det han gjør og sier på bootcamp med mye humor for å få frem poenger, men det er klart av veldig mange ikke gjør det og at folk selvsagt med full rett reagerer på det når man ser handlingene ute av kontekst. Han hadde derimot ikke lært bort noe hvis det overhode ikke fungerte, så man må også ta det i betraktning. Hvorfor ikke også hate på de kvinnene som biter på agnet, og som sørger for at slik oppførsel fortsetter? Man må også se på hele interaksjoner før man kan dømme. Det er mange variabler som f.eks. hvor godt man kjenner personen, hvor pågågende man er, hvor man tar/hva man gjør, hvor full/gira/energisk hun virker, tidspunktet på dagen, hvor fysisk truende personen virker og masse mer som påvirker situasjonen.

Poenget mitt er at han blir framstilt som et forferdelig kvinnehatende monster på et ganske tynt grunnlag. Ja, noen av metodene hans er tidvis litt for drøye og er sikkert de beste metodene å lære bort, men inntrykket mitt av han er at han fortsatt er glad i kvinner og respekterer dem. Ser man lange seminarer av han kommer han gjerne med advarsler som setter metodene og ideologien hans mer i kontekst. Videre gjør slike kampanjer som dette at folk fordømmer hele delen av selvutviklingsbransjen som går ut på å bli bedre med det motsatte kjønn. The Game blir stadig trukket fram når denne typen selvutvikling kritiseres, men dette er noe som heldigvis de aller fleste har gått vekk fra. Empati, kalibrering og lignende er med rette ofte et stort fokus,særlig i starten, men generelt sett er det å slippe seg løs det største problemet for de aller fleste og er derfor noe som oftere blir framehevet.

Kvinner vil alltid bli gjort til et seksuelt objekt, og jeg ser ikke noe problem med det. Hvis kjæreste min ikke ser på meg som et seksuelt objekt, er ikke det et forhold jeg ønsker å være i. Det som derimot er kjernen, er at det er viktig man OGSÅ se på kvinner som en person med egne meninger, følelser, tanker, rettigheter og mer. Mitt inntrykk er at de aller fleste selskaper som hjelper andre med å bli bedre med det motsatte kjønn påpeker dette, og mitt inntrykk er også at de fleste som går inn for å bli bedre med det motsatte kjønn gjør det for å få en kjæreste de føler de kan få. Ja, det finnes noen outlier som bare er i gamet for å knulle mest mulig, men der ligger det gjerne noe annet underliggende bak.

At det er fæle voldtekter i India betyr selvsagt ikke at det er greit med mindre fæle overgrep. Det jeg påpekte var at det er for mye fokus på saker som i mine øyne ikke er så ille, eller rett og slett usanne (slik som at kvinne tjener mindre enn menn fordi de er kvinner). Og så snakkes det fort om hvor fælt kvinner har det i en visse situasjon (f.eks. kvinner i videospill), når menn kan ha det minst like ille i samme situasjon. Betyr det at man ikke kan prøve å gjøre noe med situasjonen til kvinner? Nei, men det blir helt feil når kritikken er ensidig og ubalansert. Det som er tullete med den youtube-videoen fra New York er at flertallet bare kommer med hyggelige kommentar som "hei" og "ha en god dag" eller lignende. Det er IKKE sexual harassement. Folk skal få lov til å si "hei" eller lignende uten at man skal fordømme hensiktene dems. At noen tar kontakt med en fremmed de synes er attraktiv skal ikke bli sett på som et problem. Jeg er derimot helt enig i at et par av de folkene var skikkelige creepy som fulgte etter henne, men man vet ikke hvor pågående de hadde vært hvis faktisk hadde avvist dem (hun bare gikk videre uten å si noe). Husk også at når man går gjennom strøk hvor folk nettopp henger rundt på gaten er, får man fort kommentarer etter seg. Det er slik kulturen er i noen land/strøk, og vil være veldig vanskelig å endre på. Ikke døm mange på grunnlag av det noen få gjør. Ser man også video av menn som har gjort lignende eksprimenter, skjer mye det samme. Det skal derimot sies at det aldri helt vil være balanse, siden menn generelt sett har et fysisk overtak på kvinner og dermed ikke har like stor grunn til å føle seg truet/ubehag når en ukjent kommer opp til deg. Blir jeg forsøkt sjekket opp av en homofil, noe jeg har blitt et tosifret antall ganger, tar jeg det som et kompliment (og eventuelt litt selvkritikk på at jeg kan ha litt homofile håndbevegelser, hehe). Alt for mange debatter er unyanserte og ser bare ett perspektiv, når virkeligheten er langt mer kompleks.

Kort fortalt: Jeg tror vi egentlig ikke er så uenige, bare at jeg mener Julien blir feil framstilt - og det sier jeg selv når jeg ikke er så fan av alle metodene hans.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Kermit

#6
Skjønner egentlig ikke hvordan det går an å forsvare noen som helst i eller assosiert med RSD, når deres egen sjef Tyler står på et seminar og ler av å ha voldtatt ei dame, dere har kanskje ikke sett den videoen enda? Dette er ikke bare om Julien som tar seg lett til rette på gata i en kultur han ikke forstår (Japan), eller bare rent mediesirkus og "feil fremstilling".

Se den nederste videoen i VICE-artikkelen, eller her: https://vid.me/cpIw

http://www.vice.com/en_ca/read/this-canadian-pick-up-artist-bragged-about-forcing-sex-on-a-slut-whore-bitch-297

http://globalnews.ca/news/1668628/canadian-co-founder-of-rsd-describes-forcing-sex-on-woman/

Twitteren til Julien er lagt ned nå, men dette var blant godbitene man kunne finne der:









http://tindersfinestbachelors.tumblr.com/post/101828535893/his-mother-must-be-proud

Vet ikke helt hva kvinnehat er, om ikke dette kvalifiserer? Selv om det bare skulle være "på kødd"? Er det rart man blir fremstilt som kvinnehatende monster når man prøver å popularisere #ChokingGirlsAroundTheWorld som en Twitter-hashtag for å få mer publisitet?

Virker han fremdeles som bare en "drøy" fyr som er kvalifisert til å prøve å hjelpe unge, frustrerte menn med lite sosial erfaring, om de betaler ham 3000 dollar for et helgekurs?

Potet

Denne forklarer fint hva jeg mener om saken: http://g00.se/truth-behind-julien-blanc/

RSD burde droppet denne videoen (i alle fall uten kontekst) og noen av metodene/fortellingene sine, de har seg selv å takke og de har taklet kritikken dårlig ved å ikke åpne for diskusjon. Kampanjen og beskyldningene mot selskapet og Julien tas derimot alt for langt (f.eks. at han er en "racist sexual predator teaching men to prey on women like).
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

mortenoe

#8
La oss se det fra et nytt perspektiv. http://www.muzera.nl/i-love-julien-blanc/

Personlig hadde jeg selv en periode der jeg prøvde mye på dominant sjekking. Jeg må ærlig innrømme at det var veldig tennende både for meg og damene. Spenning opp 100 hakk.
Er du klein eller?

Ace_

#9
Han virker som en fyr som ser på alle damer som seksuelle objekt uavhengig av hvordan de selv ser på han. I sjekkesammenheng er dette bra. Det er nok av menn som er så redde for kvinner at de knapt tør å håndhilse eller se oss inn i øynene.

Men det blir for drøyt å prøve å dra de tingene på en kvinne som er halvt oppegående og vant med å bli tilnærmet av menn. Jeg kan se hvordan det kanskje kan fungere på kvinner som er litt usikre, eller ikke vet hvordan man skal håndtere tilnærminger, men ikke på selvsikre kvinner som har ting på stell.

Dersom du er helt grønn i sjekking, så kan denne måten å sjekke på umulig virke naturlig når utført. Men jeg kan se hvordan det kan få usikre og redde menn ut av skallet sitt, vet å gi dem en "unnskyldning" for å være litt bajas.

Bozzern

#10
Jeg vet ikke hvor mange av dere som følger med på Real Social Dynamics og har kjennskap til teamet, men regner med det er en del av dere. Mulig dere har fått med dere alt dette oppstyret.

Basically så har samfunnet oppfattet ideene bak pickup HELT feil og mener at RSD Julien (Julien Blanc) oppfordrer menn til å fysisk misbruke og tvinge jenter til å gjøre ting, noe som vi alle vet er helt feil. Julien postet også noen flere bilder som ble tatt ut av kontekst om en "chocke opener" osv. Ja, disse bildene var kanskje litt drøye. Men de var ment for oss som forstår humoren. Jeg lo godt av dem. Folk plukket opp dette, satt det ut av kontekst og nå har situasjonen utviklet seg så mye til at han har til og med blitt kalt "verdens mest hatet mann". Flere land som England, Brazil og Australia har laget petitions om å utestenge han fra landet for godt og verden har gått helt bananas.

Til slutt måtte han gå på CNN for å be om unnskyldning. Her er intervjuet på CNN for noen dager siden hvor Julien blir GRILLA av verten: https://www.youtube.com/watch?v=wPT5dFHK3wo

Hva synes dere om alt dette? Jeg synes det er helt forferdelig at samfunnet har et så feil bilde av sjekking og at det vi og instruktørene gjør er å manipulere jenter og oppfordre til fysisk vold. Dette går virkelig inn på meg og når jeg så dette intervjuet ble jeg helt forferdelig provosert. Det er ikke noe nytt at samfunnet har feil oppfatning av hva vi faktisk driver med, men denne gangen har det virkelig gått for langt. Hvordan kan vi stoppe dette? #SupportJulien


dagligvare

Skulle ikke forundre meg om Godevibber blir angrepet snart:

"NORSK FIRMA LÆRER MENN Å MANIPULERE KVINNER TIL SEX"

Ser det for meg. Hele denne saken er et eksempel på hvor lett massehysteri oppstår.

Saken fremstilles som om han reiser rundt og lærer menn å voldta og mishandle damer, og det er jo så latterlig fjernt fra sannheten det er mulig å komme.

Han minner meg om en bekjent av meg som også elsker å komme med drøye uttalelser for å provosere (kanskje ikke fullt så drøye som JB, men likevel). Alle skjønner han bare kødder (unntatt kjipe streitinger), og selvfølgelig har han massivt drag på damer. Dersom han hadde vært kjendis så hadde det vært verdens enkleste sak for media å fremstille ham som en psykopatisk drittsekk, ved å fremstille uttalelsene hans som om han mener det seriøst.



piken

Uten at jeg har satt meg inn i denne spesifikke saken, så mener jeg at man har et ekstra ansvar for å nettopp ikke å uttrykke meninger/holdninger som er såpass drøye når du faktisk er en person som skal holde kurs for andre i hvordan sjekke opp damer. Man skal tross alt være et forbilde. Selv om han ikke nødvendigvis mener det han sier så kan han jo tiltrekke seg folk som har den typen holdninger ...

Jeg er fan av Gode Vibber, men hadde en av instruktørene uttalt noe liknende så hadde jeg mistet respekten for den spesifikke personen. Uavhengig om det er tull eller ikke - noen ting holder man seg for god til. Men så må man da lære seg å skille mellom sak, person og gruppen personen tilhører. Hadde en av GV-instruktørene sagt noe sånt så betyr ikke den nødvendigvis at hele opplegget til GV er slik.

Jeg har selv ledd mye av mannsjåvinistisk humor, og har ganske drøy humor selv på enkelte ting, men jeg VET at det er drøyt og holder det derfor til settinger hvor jeg vet folk tåler det og synes heller ikke det er morsomt hvis jeg ikke kjenner personen som kommer med vitser godt nok til å vite 100% hva personens holdninger er.

Bleu

Quote from: dagligvare on November 26, 2014, 21:17:41 PM
Dersom han hadde vært kjendis så hadde det vært verdens enkleste sak for media å fremstille ham som en psykopatisk drittsekk, ved å fremstille uttalelsene hans som om han mener det seriøst.

Det er jo det som skjer hær. Media fremstiller uttalelsene hans som om han mener det seriøst. De måtte bare gjøre han til kjendis først.

Uttalelsene hans er ment for å sjokkere. Sånt er ikke min greie. Det er heller ikke alt Julien har å komme med. Jeg tok med ei jente med på date forrige gang det var hotseat i Oslo. Gikk fint det. Hun kommer på besøk neste Onsdag.

Tyler prater ofte om at folk egentlig ikke vil forstå hva som egentlig skjer men heller vil bli underholdt. De ser noe på tv eller internett etc og blir sjokkerte, sinte og frustrerte osv osv.. De gidder ikke sette seg inn i saken men de skal ha meninger om det.. og de skal presse sine meninger på andre på så ufin måte som mulig. Gjerne med vold.

En annen ting som går igjen er hva som appelerer til forskjellige folk. Mange av disse folka som demonstrerer og er med på støtte aksjoner for ting og tang bryr seg egentlig ikke om saken. De utnytter situasjone for å få ut sin frustrasjon. De har ofte problemer med seg selv og i stede for å fikse seg selv så tar de presset av seg selv ved å angripe problemer i omverdenen.

Min konklusjon. Det er ingen vits i å kommunisere med sånne folk.. eller bry seg om dem. De vil ikke høre på fornuft uansett og de har ingen ting av verdi å tilføre.. OG RSD er JAY!

Nå skal jeg slutte å skrive. På tide og komme seg i seng og sove av seg rusen.