Dating: eksen hans var utro

Started by solstråla, November 14, 2014, 23:10:43 PM

Previous topic - Next topic

solstråla

Driver å dater en fyr, som allerede har åpnet seg ganske fort. Teamet tidligere forhold kom opp og han fortalte om eksen som var utro mot han, og noen flere hvis jeg ikke husker feil. Han fant ut av det gjennom facebooken hennes på mobilen.  Fikk den lange versjonen med detaljer osv. Fortalte kort at at det har skjedd med meg. Forstod jo godt at det hadde såret han veldig.  Allerede spørr han om det med mobilen min, og merket at han ble litt usikker. Fikk inn meldinger fra noen andre gutter den kvelden.  Regner med at han muligens dater andre også.  Spørr han om dette med mobilen pga av eksen som skjulte ting og var utro mot han? Dette er bare 4 date så langt he he...Han påpekte at han ikke er en sjalu person, mitt inntrykk er litt annerledes. Kanskje jeg tar feil?? 


Zervs

#1
Jeg tror ikke han er en sjalu person, men det er viktig å huske at når man først har blitt bedratt kan det være svært vanskelig/ta lang tid å stole 100% på en partner igjen. Ikke fordi han ikke vet at de fleste jenter er ordentlige, men at tilliten kan være lav. Spesielt hvis en person har blitt bedratt flere ganger. De som klager over lav tillit/sjalusi fra partner bør prøve å finne ut hva som ligger bak sjalusien. Er de selv utro og forsetter og klage på sjalusi fra nye partnerne har de havnet i en ond sirkel og har, etter min mening, selv bidratt til problemet.

Love

Jeg er nok blitt sånn etter det jeg har vært gjennom. Ikke sjalu, men har ikke tillit. Dvs at jeg holder distanse følelsesmessig fordi jeg ikke lenger har tillit til folk.
Litt slitsomt for min egen del, men ikke noe jeg snakker så mye om til andre. Men forventer på en måte det verste. Og da er det nok vanskelig å få til noe seriøst igjen....

Zervs

Quote from: Love on November 15, 2014, 16:29:54 PM
Jeg er nok blitt sånn etter det jeg har vært gjennom. Ikke sjalu, men har ikke tillit. Dvs at jeg holder distanse følelsesmessig fordi jeg ikke lenger har tillit til folk.
Litt slitsomt for min egen del, men ikke noe jeg snakker så mye om til andre. Men forventer på en måte det verste. Og da er det nok vanskelig å få til noe seriøst igjen....

Story of my life.

solstråla

Quote from: Love on November 15, 2014, 16:29:54 PM
Jeg er nok blitt sånn etter det jeg har vært gjennom. Ikke sjalu, men har ikke tillit. Dvs at jeg holder distanse følelsesmessig fordi jeg ikke lenger har tillit til folk.
Litt slitsomt for min egen del, men ikke noe jeg snakker så mye om til andre. Men forventer på en måte det verste. Og da er det nok vanskelig å få til noe seriøst igjen....

Kjenner meg jo absolutt igjen i det du skriver. Har selv tillittsproblemer, og forstår godt det tar tid å kunne stole på noen igjen. Det jeg selv har funnet ut at jeg kan ikke gå å tenkte værste mulig tilfelle pga av det jeg selv har vært igjennom. Jeg vil heller satse og prøve å stole på folk igjen, muligens jeg kan feile og bli såret.  Har ihvertfall prøvd og det er en skremmende følelse. Jeg har da et ønske og håp å kunne stole på noen helt igjen, som jeg gjorde før.

mortenoe

Han er en sjalu kar. De fleste menn er. Hvorfor er han sjalu? Ego- og kontrollissues.
Desto mer han vil "ha deg for seg selv" jo letter er det å bli utro.

Han bør ordne opp med egoet sitt før han prøver på monogamt forhold.
Er du klein eller?

Lahoya

Enig i Love

Sterk uenig  i mortenoe

Vandreren

#7
Quote from: Lahoya on November 17, 2014, 06:52:16 AM
Enig i Love

Sterk uenig  i mortenoe

Hva baserer du det på? Uansett hva sjalusi er basert på og hva konteksten rundt sjalusien enn måtte være så vil det fremdeles være sjalusi.. Hvis man kontrollerende ovenfor hva som skjer partneren sin mobil så er man kontrollerende. Hva som har skjedd med personen tidligere er i iallefall i mine øyne irrelevant i forhold til mitt forhold til den personen. Har man issues som ligger igjen fra tidligere forhold bør man ta en gjennomgang på disse før man går inn i et forhold. Jeg har sympati med tanke på at alle har bagasje, men når man ikke gidder å ta ansvar for det eller gjøre noe med det blir det et problem for min del iallefall. Skritt 1 for å takle bagasje er å ha nok selvinnsikt til å vite at det kan være et problem for potensielle partnere og ta ansvar for å ordne opp i det. Det er ikke meningen at folk skal akseptere irrasjonell oppførsel.. For det finnes det alt for mange rasjonelle mennesker i verden :)

Love

Quote from: Vandreren on November 17, 2014, 11:24:06 AM
Quote from: Lahoya on November 17, 2014, 06:52:16 AM
Enig i Love

Sterk uenig  i mortenoe

Hva baserer du det på? Uansett hva sjalusi er basert på og hva konteksten rundt sjalusien enn måtte være så vil det fremdeles være sjalusi.. Hvis man kontrollerende ovenfor hva som skjer partneren sin mobil så er man kontrollerende. Hva som har skjedd med personen tidligere er i iallefall i mine øyne irrelevant i forhold til mitt forhold til den personen. Har man issues som ligger igjen fra tidligere forhold bør man ta en gjennomgang på disse før man går inn i et forhold. Jeg har sympati med tanke på at alle har bagasje, men når man ikke gidder å ta ansvar for det eller gjøre noe med det blir det et problem for min del iallefall. Skritt 1 for å takle bagasje er å ha nok selvinnsikt til å vite at det kan være et problem for potensielle partnere og ta ansvar for å ordne opp i det. Det er ikke meningen at folk skal akseptere irrasjonell oppførsel.. For det finnes det alt for mange rasjonelle mennesker i verden :)

Jeg tenker av og til at det er et problem med min manglende tillit, andre ganger tenker jeg at jeg bare er mer realistisk enn før:)
Nå skal det sies at jeg ikke uttrykker sjalusi, og prøver å være rasjonell. Jeg vet jo at folk kan skjule akkurat det de vil skjule, og kontrollering ikke har noe for seg uansett.
Alle har bagasje, men man kan ikke forvente at andre tar hensyn til det. Det man håper er likevel at folk er ærlige nok til å si fra om det er noe som har betydning for et forhold videre....

Ace_

Kanskje det er en ide å ha mobilen på lydløs i lomma når du er på date?  Man er bare på en date i 2 timer kanskje, da kan man like så godt fokusere på den personen man sitter ovenfor, og heller svare de andre beilerne når man er ferdig ;)

Ellers er det vanskelig å svare på om han virker sjalu.. du oppfattet det jo slik, og det speiles i måten du beskriver han for oss. Det kan være at han bare spurte hvem som hele tiden drev å tekstet deg?

Jeg kan jo også si si at det å bli bedratt kan ødelegge deg, men det behøver ikke å være noe som er vedvarende. Man kan alltids jobbe med å bygge opp tilliten man har til de av det motsatte kjønn, og begynne å stole på de igjen. Så dersom han har blitt  en sjalu person etter det som skjedde med han, så burde han ta et oppgjør med seg selv.

solstråla

Quote from: Ace_ on November 17, 2014, 18:34:32 PM
Kanskje det er en ide å ha mobilen på lydløs i lomma når du er på date?  Man er bare på en date i 2 timer kanskje, da kan man like så godt fokusere på den personen man sitter ovenfor, og heller svare de andre beilerne når man er ferdig ;)

Ellers er det vanskelig å svare på om han virker sjalu.. du oppfattet det jo slik, og det speiles i måten du beskriver han for oss. Det kan være at han bare spurte hvem som hele tiden drev å tekstet deg?

Jeg kan jo også si si at det å bli bedratt kan ødelegge deg, men det behøver ikke å være noe som er vedvarende. Man kan alltids jobbe med å bygge opp tilliten man har til de av det motsatte kjønn, og begynne å stole på de igjen. Så dersom han har blitt  en sjalu person etter det som skjedde med han, så burde han ta et oppgjør med seg selv.

He he det har du nok enig i :)! Er veldig lite på mobilen, men skal huske det til neste gang. Virket som han hadde litt issues spesielt når han hadde blitt bedratt flere ganger.  Har jo sympati med fyren, men fikk nesten inntrykk av at han mente de fleste jenter er sånn. Og at han følger spent på mobilen min. Tiden vil vel vise om han er kontrollerende person.