TRENINGSTRÅDEN!

Started by Roark, June 25, 2012, 03:26:34 AM

Previous topic - Next topic

dtn

Fulgte X-Size fra oktober til januar, og likte det ganske godt. Men det er lagt opp til fire dager i uken, og nå kommer jeg ikke til å få tid til mer enn tre dager i uken, så derfor ville jeg ha noe annet nå. Jeg så så vidt på PHAT nå, men det legger jo opp til fem dager i uken...

Tror jeg bare kjører på med det jeg har kommet frem til nå med inputen jeg har fått herfra:

Dag 1:
Benkpress: 5 x 5 reps
Rygg (foroverbøyd roing): 5 x 5 reps
Knebøy: 5 x 5 reps
Bicepscurl: 5 x 5 reps
Planke/sideplanke

Dag 2:
Markløft: 3-5 x 5 reps
Skulderpress: 5 x 5 reps
Chins: 5 x 5 reps
Planke/sideplanke

Dag 3:
Benkpress: 5 x 5 reps
Roing: 5 x 5 reps
Knebøy: 5 x 5 reps
Pushdown: 5 x 5 reps
Planke/sideplanke

Hvis ingen ser noe som burde være annerledes?

MVP

Quote from: dtn on March 24, 2013, 11:16:57 AM
Fulgte X-Size fra oktober til januar, og likte det ganske godt. Men det er lagt opp til fire dager i uken, og nå kommer jeg ikke til å få tid til mer enn tre dager i uken, så derfor ville jeg ha noe annet nå. Jeg så så vidt på PHAT nå, men det legger jo opp til fem dager i uken...

Tror jeg bare kjører på med det jeg har kommet frem til nå med inputen jeg har fått herfra:

Dag 1:
Benkpress: 5 x 5 reps
Rygg (foroverbøyd roing): 5 x 5 reps
Knebøy: 5 x 5 reps
Bicepscurl: 5 x 5 reps
Planke/sideplanke

Dag 2:
Markløft: 3-5 x 5 reps
Skulderpress: 5 x 5 reps
Chins: 5 x 5 reps
Planke/sideplanke

Dag 3:
Benkpress: 5 x 5 reps
Roing: 5 x 5 reps
Knebøy: 5 x 5 reps
Pushdown: 5 x 5 reps
Planke/sideplanke

Hvis ingen ser noe som burde være annerledes?

Ja det er ikke så ille synes jeg. Jeg synes fortsatt at du burde legge til knebøy på dag 2, men det er nok ikke noe krise om du ikke gjør det. Du har knebøy 2 dager i uken og mark 1 så det er greit nok :)

Det eneste jeg kanskje ville forandret på var å legge armene på fredag, både biceps og triceps. Og heller ta feks 2-3x10 ;)
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

Stanley

I stedet for å lage en ny tråd, så skriver jeg bare her.

Veide vel 80 kilo sist jeg skrev her (?), nå veier jeg 75. Jeg har gått ned, men det tok sin tid. Når jeg får meg en dårlig betalt jobb, så vil jeg gå ned enda mer i grad av slankekur...

Men til spørsmålet:

SmoothieXchange, noen som har erfaring med det som Før/Etter-treningsskost? Håper ikke jeg er blitt helt hjernevasket og manipulert av altfor gode markedsførere, men når de reklamerer for at de er så sunne, og i tillegg har kategorier i vinkel av effekt, for eksempel egne Meny-kategorier i f.eks.: Protein, Energy, og Acai (Det sunneste bæret som finnes), i tillegg til at de har vanlige kategorier som f.eks.: Tropic og Juicy, så skaper det liksom et skille, og en forståelse for at dette dyret begeret som koster 70 Kr. +/-, er verdt pengene, i forhold til trening, og HAR effekt? Eller er det bare markedsføring? Vil jo ikke bli manipulert av noe jeg selv lærte på skolen.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Lisa

Gratulerer med godt resultat! Det tar ofte tid, men det er verdt det ;)

Når det gjelder produktene og om de er verdt det så må du analysere følgende;
- Hva trenger du av mikro og makronæringsstoffer?
- Hva får du i deg pr. idag?
- Hva er det du da mangler?
- Oppfyller produktene manglene du har?
- Finnes det andre produkter på markedet som er kan oppfylle manglene som er billigere/enklere å få tak i?


Hva du trenger avhenger av målsetning og utgangspunkt.  På dette feltet så strides de lærde. Det er også forskjell på "nødvendig" og "optimalt" og det som er optimalt for meg trenger ikke å være optimalt for deg osv. Har  du ikke peiling så kan du enten lese deg opp (anbefales) eller finne en kilde som du tar for god fisk.

For å finne ut hva du får i deg kan diett.no være en god kilde. Der har de også forslag på hvordan næringsstoff fordelingen kan være.

Stanley

Tenker at produktene fra SmoothieXchange dekker de fleste behovene mine samtidig. Men det er så dyrt...
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Smooth

Billigste og beste er å kjøpe skikkelig mat. Havregryn-pakke koster 15-20 kr (ca), og den varer en stund. Der har du karbohydratkilde. Også kan du spise kjøtt som kylling, fisk, storfe for protein + fett. Finnes også nøtter for fett :)

Du får mye mer for pengene dine enn om du hadde kjøpt de produktene du har nevnt.

Stanley

Men da må jeg jo lage det selv... Norge er late, det er nettopp derfor slike Take-Away-barer fungerer.

Liker også ting i flytende form, mer enn å måtte stresse med å spise det. Havregryns-Smoothie?
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Smooth

Haha, ser den! Noen ganger er det kjedelig å lage mat.

Det går an å lage havregryn-smoothie ja, men husk at frukt også er karbohydrater, så det er ikke sikkert du trenger havregryn oppi da :) Men jeg ville fokusert på å få i deg proteiner også!

Stanley

Greia med SmoothieXchange er at de som sagt har en egen katagori for Protein-Smoothies.

Jeg er vel bare for lat til å finne ut kilder selv, og lage det selv. Bedre å få det på sekundet.

Men igjen, hvis jeg KUN skal kjøpe det FØR eller ETTER trening, hva er best?
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

solstråla

Jeg ville tatt smoothie etter trening. Protein pluss fra smoothie exchange har jeg blitt anbefalt etter trening. Dessverre er det dyrt, blir ofte banan og evt protein shake etterpå.

Jungeldyret

Tenkte å høre om noen kanskje var keen på å kjøre noen treningsøkter sammen, trener på fresh fitness nå, men vurderer bytte til Elixia/Sats.

Hovedsaklig trener jeg på Lambertseter.

solstråla

Da spørr jeg etter om noen jenter som har samme interesse som meg som vil gjerne trene styrke med meg, trener på elixia Sandvika, colloseum går også fint. :)

kongenavtys

Quote from: solstråla on July 20, 2014, 21:59:02 PM
Jeg ville tatt smoothie etter trening. Protein pluss fra smoothie exchange har jeg blitt anbefalt etter trening. Dessverre er det dyrt, blir ofte banan og evt protein shake etterpå.

Jeg har solgt treningssupplement i årevis og kan egentlig bekrefte det du sier - at det å få i seg proteiner er utrolig viktig etter trening. Skal du gjenoppbygge musklene, så er du nesten nødt til å få i deg proteiner av noe slag.

Personlig har går jeg nesten utelukkende for bulking nå frem mot vårsesongen før jeg begynner å deffe inn mot sommeren. Bruker da gainer (link til de som ikke vet hva det er) for å øke i vekt og muskelmasse. Hvis du er bekymret for å ikke klare å gå opp i vekt, så er dette løsningen. Uansett: en gainer inneholder såpass mye proteiner uansett at det nesten er overflødig med proteinpulver ovenpå... :P

guffen

QuoteJeg har solgt treningssupplement i årevis og kan egentlig bekrefte det du sier - at det å få i seg proteiner er utrolig viktig etter trening.

av selgere får man alltid sannheten!