Bok: Attract women through honesty

Started by bareAre, January 30, 2015, 13:57:49 PM

Previous topic - Next topic

bareAre

Har sett at flere her har anbefalt boken Attract women through honesty av Mark Manson. Fint om andre som har lest boken kan bidra og diskutere under!

Har lest gjennom en stor del av den og vil absolutt anbefale den til flere. Kanskje særlig for de som ønsker å "game" over lang tid. Vil si den er GV-kompatibel og den får deg til å tenke over hvorfor man går ut på byen. Jeg skriver denne "anmeldelsen" fordi det bidrar til at jeg husker innholdet bedre, samt at det kan være nyttig for andre også. Kanskje korrigere min egen tolkning av boken.

Noe av det jeg fant interessant:

- Han oppfordrer til å ikke tenke på at man skal klare tiltrekke ALLE jenter, det vil rett og slett aldri gå for man ikke er interessert eller emosjonelt tilgjengelig til enhver tid. Vær heller så "boldly"/modig og klar som mulig, aksepter reaksjonen og gå videre med mulighetene derifra. Alt annet et bakstreversk og unødvendig.

- Intensjonen vil som oftest skinne igjennom, sier du noe annet enn du planlegger/tenker, så vil det oftest feile. Derfor forfatteren oppfordrer ærlighet/åpenhet fremfor sjekkelinjer/faking.

- Tre typer jenter: De som er negative fra start (fordi du er mer needy enn henne, hun har kjæreste, for mye friksjon eller bare ikke klar for noen gutter) og du ikke kan snu. De som er passive (som kan snu med rett "game", sitter på gjerdet) og de som er positive fra start. Man er ikke kompatibel med alle. De som er positive trenger man ikke "game", man trenger kun å ikke ødelegge.

- Creepy: Noe av det jeg har opplevd noen ganger. Forfatteren sier at man alltid oppleve dette fra tid til annen  - jeg trodde dette var noe kun jeg strevde med. Spør man jenter vil man få mange ulike definisjoner, fra at man bruker for mange smileys til ting som virkelig er creepy. Desto lenger vekk du er fra intensjonen din (skjuler den/manipulerer), desto mer creepy blir du. Boken tar dette eksempelet: hvis du går bort til ei jente og snakker om været, men hun skjønner du er kåt som bare det, så er du creepy.

Det er så lett som en ukalibrert spøk, en berøring, kropsspråk, samtaleenve og mye mer som kan utløse dette. Alternativet er å skjule din seksualitet (som også kan være creepy!) og håpe på at jenta kommer til det av seg selv. Hvis du ikke aksepterer å risikere å bli oppfattet som creepy, så vil man ikke komme langt.

- Vær polariserende: Avvisning er bra ting. De hjelper eliminere bort jenter som uansett ikke ville gjort deg lykkelig og du slipper bruke tiden på dem.

- Det viser neediness hvis man er villig til å endre hele sin personlighet for å forføre jenter. Bedre å heller være ærlig, le av seg selv og være litt "uslipt" i kantene.