Skjegg og jenter

Started by Zervs, February 13, 2015, 21:15:11 PM

Previous topic - Next topic

Zervs

Lurer på hva majoriteten av jenter tenker om skjegg på gutter i en 'ute på byen sammenheng' ?Ikke noe massivt, men ala Kronprins Haakon. Fått følelsen av at jenter klager over at det stikker og helst foretrekker at gutta er nybarbert.

Jeg har samme skjegg som vår kronprins, dog noe kortere/tynnere. Ser ut som en 18 åring når jeg er nybarbert.

piken

Jeg tror det der er veldig individuelt. Selv er jeg skjegg-fan, men ikke på alle; man må KLE skjegg.

Hvis du føler du ser ut som en kid (18 år) uten skjegg, så burde du beholde skjegget. De jentene som eventuelt ikke er så pro-skjegg vil ikke like deg noe bedre uten skjegg enn med, hvis det er skjegg du kler best. MAO: ta det DU er finest med / føler deg mest komfortabel med :)

The Stig

Quote from: Zervs on February 13, 2015, 21:15:11 PM
Lurer på hva majoriteten av jenter tenker om skjegg på gutter i en 'ute på byen sammenheng' ?Ikke noe massivt, men ala Kronprins Haakon. Fått følelsen av at jenter klager over at det stikker og helst foretrekker at gutta er nybarbert.

Jeg har samme skjegg som vår kronprins, dog noe kortere/tynnere. Ser ut som en 18 åring når jeg er nybarbert.

Jeg har aldri fullskjegg, men alltid 3-4 dagers stubber. Vet ikke om det stemmer, men føler meg mer sexy slik, og mer maskulin.
bye bye comfort zone.Just die already.

Anugita

Det er nok veldig individuelt hva jenter tenker, men som en av de som ikke liker skjegg ville jeg nok ditcha deg til fordel for en uten skjegg. Skjegg klør og stikker, og rasper opp huden, og jeg er ikke interessert i å gå rundt med sår og rød hud i flere dager bare pga litt morro på byen... 

Dessuten ser dere mye eldre ut med skjegg. Får stadig sjokk når jeg snakker med noen med skjegg og tror de minst er på min alder, og det viser seg at de faktisk er opptil 10 år yngre enn meg...

Men for all del: kler du det, og føler deg bedre med det enn uten, så behold det. Det vil alltid være noen som foretrekker det ene framfor det andre, og hovedsaken er hva du selv føler deg mest vel med. Føler du deg vel, får du også bedre utstråling og selvtillitt enn om du prøver å kompensere for noe...

sitronsaft

Enig med Piken; kler du skjegg, go for it. En jeg gikk i klasse med før har litt skjegg, og når han ikke har det ser han helt annerledes ut. På en negativ måte. Men hadde han likt seg selv uten skjegg, ville jo det allikevel vært det beste for ham.

Krapyl

Har hatt fullt skjegg dem siste 10 månedene. Har gått ut en del, reist en del, også brukt en del online game. Dette er mine observasjoner:

- Unge jenter (18-20) liker det. Min teori er at dette har med mote og trender å gjøre. Skjegg har hatt sin plass som "trendy" det siste året, og yngre jenter er oftere (ikke alltid) større slaver av hva som er moteriktig. Mange vil like meg eller approache meg kun på grunn av dette

- Jenter i 20 årene er hit/miss. Har ikke funnet noen fasit her. Har hatt noen erfaringer med online game der jentene har funnet ut at jeg har mer skjegg enn på noen av bildene mine, og dermed flaket på avtalt date.
Når jeg er ute føler jeg det har lite å si når en interaksjon først er startet. Det er alltid en kommentar med "for mye" "for lite" eller "perfekt" Uansett hva kommentaren er pleier det ikke ha noen korrelasjon til utfallet.

- For eldre jenter pleier skjegg å være et +poeng, og dem er ikke redde for å vise dette! Min teori her at disse ofte er vokst opp i en tid der maskulinitet var standarden. Etter en lang periode der den metrosexuelle mannen har dominert, har dem igjen gjenfunnet sin verdsetting til maskulinitet. Siden skjegg for mange er et symbol for maskulinitet vil dette virke positivt.

Det er også geografiske forskjeller. I Norge, USA og øst europa er det mer akseptabelt  og attraktivt å ha skjegg enn Asia, Spania og Sør Afrika.

Bare mine observasjoner og tanker rundt dette!