Hva er din beste Tinder åpner?

Started by an1993, March 06, 2015, 15:56:36 PM

Previous topic - Next topic

an1993

Trenger noen tips, noen som har noe bra å komme med?


Ole GV

Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Denubrukelige

#3
Som tidligere er nevnt er "Hei" egentlig det beste.
Det som ofte kan være lurt er å få frem et hei, men variere litt på måten du skriver det og.

"Hei, hva skjera" syns jeg selv virker for dumt og har heller startet med "Hei" eller "Hei, hva står på".
Dette er bare fordi det kanskje er litt annerledes enn "hva skjera" opplegget.
Hei og et konkret spm funker og. "Hei, hvordan har du det på denne flotte påskedagen?"

Noe som funker på enkelte er "Yellow!"(hello). Da får du ofte "Yellow?" tilbake og da kan du slenge inn på en
artig måte hva du mener med det. Der er en fin start for da kan du på samme tid starte med å tulle litt med at
hun er helt A4 som ikke tok den, og ta det videre der ifra.

Dette er nok de safeste åpnerer jeg vet om på tinder.

Men du har også noen åpnere som er drøye, men da er du avhenige av å møte riktig type person som kan kødde:
Eks:

"Har du Kjæledyr/skadedyr forsikring?"
"Ja/Nei?"
"Det var fint/synd, for jeg har lyst til å smadre musa di"
Den er festlig, men dristig.

"Hvor mye veier en isbjørn?"
"Vet ikke"
"Nok til å bryte isen"
om du er ute så; "Nok til å bryte isen, hei jeg er Kåre" - og rekk fram hånden
Den er overbrukt og omtrent alle som har blitt sjekket opp en eller annen gang har hørt den før, men hvem vet du kan være heldig.

"Knock Knock"
"Who's there"
"Date"
"Date who?"
"Date me?"
Den er bare cheesy, men litt festlig.

"Hei! Ikke for å gå for fort frem, men når er bryllupet og kan Pål komme?"
Denne funker bare når du omtrent akkurat har matchet med en ny en. Ville sagt innen 5-20 min, for da oppnår du hva du vil med selve åpningen. Da er du og avhengig av å treffe på en som du faktisk kan spøke litt med det. Er hun helt med på det, så er det bare å finne på det artigste tullet med bryllupet. F.eks ta opp at du har lyst til å ta bryllupsreisen til Afrika å ta bilder med tigere og ri på elefanter som alle/eller ingen har gjort før. Hold temaet i noen meldinger og bytt emne til noe mer seriøst.

De er de jeg kommer på for øyeblikket, men så lenge du er original og har litt humor, så kommer du langt.
Bare la de gamle uoriginale sjekkereplikkene ligge; "Tøyet ditt, matcher teppet på soverommet mitt"(opplegget).
De har jeg aldri prøvd og kommer aldri til å gjøre det.

Når du starter med en sjekkereplikk, kan du forvente en shittest tilbake med engang.
Da taper du om du svarer det, de forventer at du svarer.
"Er det det du sier til alle jentene på tinder?"
"Nei du er den første" eller noe i den duren, da taper du med engang.
Tenker du på å svare nei, så har du allerede tapt.
Har ingen gode forslag der selv fordi jeg er helt ubrukelig på shittester selv.

Vanskligste etter min mening er å holde samtalen intressant, fordi jeg er møkk lei av å snakke med jenter som ikke
klarer å snakke om annet enn studiene og jobben sin. Er lei av å hoste showet "20 spørsmål" eller spørreleken...  ;)

Om noen har noe å komme med i tillegg eller rette på meg, kjør på. Trenger kritikk for å bli bedre!

MaleOslo

Det var et ganske bra innlegg, du ubrukelige.

Takk for tipsene, selvom de kanskje ikke helt faller i smak, så trengs det variasjon, innspill og inspirasjon.

Synes det er utrolig vanskelig med tinder. Nesten uansett hva jeg åpner med, får jeg ikke svar. Venter jeg for lenge med å skrive noe har hun slettet meg.

Denubrukelige

Selv om en er lei av en måte å åpne en samtale på fordi du har gjort det så mange ganger, er det viktig å tenkte på at den nye samtalen du åpner har ikke hatt den samtalen med deg før.

Det som ofte er lurt er å matche med jenter du egentlig ikke er interessert i. Det er bare en øvings samtale som du kan se hva som fungerer og hva som ikke fungerer.

Mange sier at en bør vente mellom 12-24 timer med å skrive til de du matcher med.

Kom på en åpner til som blir tilføyd, som faktisk har funket for meg og ble den koseligste daten jeg har hatt sålangt.

Hyene

#6
Quote from: MaleOslo on March 31, 2015, 18:20:11 PM
Det var et ganske bra innlegg, du ubrukelige.

Takk for tipsene, selvom de kanskje ikke helt faller i smak, så trengs det variasjon, innspill og inspirasjon.

Synes det er utrolig vanskelig med tinder. Nesten uansett hva jeg åpner med, får jeg ikke svar. Venter jeg for lenge med å skrive noe har hun slettet meg.

Må si meg enig med MaleOslo her.  Basert på gjennomsnittet som jeg har chatta med back&forth er jeg av den oppfatning at en del er på tinder for morroskyld og valideringsboosten det gir. Samtidig som jeg ikke har vært flink nok til å close samtalen tidlig nok? (dvs overføre samtale til annet medium. Som nevnt i en annen tråd her) blir noen plutselig helt stille når jeg gjør dette. Kalde føtter kanskje? Har hatt suksess med samme greia i andre tilfeller, så det har variert.

Står i nett-eboka at man bør vente med å skrive dersom man får en match, men vil si at dette også er veldig varierende, for som du påpeker her, de drar kanskje 15-20% av gangene med meg. Mulig bildene ikke samsvarte godt nok likevel? Eller "skal han ikke skrive til meg, han har da vært pålogga.. da gidder jeg ikke.."

Åpnere som Hei og lignende det som er omtalt her har funka bra. Situasjonelle åpnere er jeg også fan av, med utgangspkt i bilder.
F.eks om de har mange selfies, er på reise, gjør en bestemt ting, eller 'missforstå' om de har tekst i profilen sin.

Fyr løs, bra med inspirasjon og tilbakemeldinger/kritikk :)

Kjetil GV

Det er bildene som er viktigst, og ikke åpneren.

Dersom du har gjort en god jobb med kjekkhetsinntrykket og personlighetsintrykket i bildene dine så vil jentene svare når du sender "Hei".

Som regel får man ikke svar pga for lav verdi / tillit.

Er du en mester på tekstgame så kanskje du får hanket inn et par ekstra dater, men hovedsaklig så må du ta bedre bilder for å få flere svar.

Har sett folk som går fra 20 matcher i uka, til over 20 om dagen ved å få tatt bedre bilder.

Spurte noen jenter om å se på mine tinderbilder:

Første bilde: Å herregud magisk.
Andre bilde: Åhh my gawd...Nøøørd. Der hadde jeg trykt nope.

Ganske store forskjeller på samme person i 2 forskjellige bilder med relativt samme positur og ansiktsutrykk...
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

MaleOslo

Har bare et bilde på tinder. Er det kanskje for lite til at folk skal like?

Får ikke til å laste opp flere bilder. Det står bare at de må spørre meg om noe for at jeg skal laste opp. Det er en ganske ny oppdatering av appen også, så forstår ikke helt.

Ellers kan jo profiltekst være viktig.

Kjetil GV

#9
Det er nok litt lite.

Tror du bør ha minimum 3 bilder.

Du bør:
-Ikke kikke i kamera
-Ikke ha på solbriller
-Ikke ha skrytete ting i bildet. (Se på meg, jeg sitter på panseret av en porsche, eller se jeg lener meg på en fin jente...)
-Ikke bar overkropp
-Mulig det er en fordel å vise noen bilder i helfigur

Jenter sitter ofte og vurderer profilen. De kan bruke lang tid på å se gjennom bildene for å danne seg et inntrykk.

Vi gutter klikker jo JA og NEI basert på førstebildet av og til og bruker totalt 3 sek på å vurdere.

Har ikke noen erfaring med å skrive noe i profilen, men de fleste jeg kjenner som har fete profilbilder har ikke profiltekst, og de går på flere dater i uka.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

MaleOslo

#10
Men noen som har peiling på hvorfor det ikke fungerer å legge til nye bilder?

Kriteriene for bilder gjelder også på facebook? Ikke bare overkropp og ikke solbriller synes jeg hørtes rart ut. Det samme med at man ikke skal se i kamera.

piken

jeg er en sånn jente som sveiper etter ett sekund uten å se på de andre bildene i albumet. så ser jeg heller på de andre bildene hvis vi får match. Bortkasta tid å se på albumet til hverenkelt.

Uansett, det er fint med flere bilder hvis jeg skal gidde å møte deg. det viktigste er ikke om du ser sånn og sånn ut på bildene (se i kamera, solbriller osv osv) men at det viser at du er en ok person. Bar overkropp i riktig setting er ok, men det kan fort tolkes som et skrytebilde hvis det bare er kroppen din i fokus.

Og når det gjelder hva å si i førstepost så synes jeg det var litt morsomme forslag over her, men det krever som sagt "riktig mottaker". Men jeg er litt tilhenger av "det enkleste er ofte det beste". Start med et hei og kanskje et enkelt spørsmål og spør mer ut ifra det du får til svar for å starte en samtale.

Kjetil GV

Quote from: piken on April 01, 2015, 18:12:02 PM
Uansett, det er fint med flere bilder hvis jeg skal gidde å møte deg. det viktigste er ikke om du ser sånn og sånn ut på bildene (se i kamera, solbriller osv osv) men at det viser at du er en ok person. Bar overkropp i riktig setting er ok, men det kan fort tolkes som et skrytebilde hvis det bare er kroppen din i fokus. 
Nettop fordi vi gutter er håpløse til å skjønne hva som er bra bilder så er punktene jeg nevnte kun retningslinjer. Dersom man vet når man kan bryte reglene, så for all del gjør det.

Hva viser at man er en "OK person"? :)
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

piken

Quote from: Måka on April 01, 2015, 18:21:47 PM
Quote from: piken on April 01, 2015, 18:12:02 PM
Uansett, det er fint med flere bilder hvis jeg skal gidde å møte deg. det viktigste er ikke om du ser sånn og sånn ut på bildene (se i kamera, solbriller osv osv) men at det viser at du er en ok person. Bar overkropp i riktig setting er ok, men det kan fort tolkes som et skrytebilde hvis det bare er kroppen din i fokus. 
Nettop fordi vi gutter er håpløse til å skjønne hva som er bra bilder så er punktene jeg nevnte kun retningslinjer. Dersom man vet når man kan bryte reglene, så for all del gjør det.

Hva viser at man er en "OK person"? :)

absolutt enig i retningslinjene! og jeg tror begge kjønn trenger retningslinjer.

Ok person er relativt. Jeg tenker litt i de baner at man viser litt av personligheten sin ; positive sider, men ærlig. Jeg vil treffe gutter som er lik meg; så sjansene er større for at jeg sveiper ja hvis du ser sporty, naturglad ut og har en hund på et av Bildene. det betyr ikke at man bør skaffe seg en hund for å ha på bildene, men at hvis man har bilder som viser litt hvordan du er så er sjansene større for at jenter som sier ja gjør det fordi de tenker at dere faktisk kan ha noe til felles :) (men så igjen spørs det vel hva målet med tinder er - jeg snakker ut i fra et potensiell kort eller lang flørt-perspektiv)

Anax

jeg vil knulle deg
hei***** omg autokorrekt!!!