Tegn på at han trenger space?

Started by solstråla, April 24, 2015, 22:10:30 PM

Previous topic - Next topic

solstråla

Er nå i et ganske fersk forhold og mye har skjedd siden vi møttes i februar. vi er nå kjærester og begge har møtt hverandres foreldre. Han reiser mye pga av jobb og hatt litt ferie siden dette. Så vi har hatt dager fra hverandre. Utenom dette sover jeg der nesten hver dag. vi har pleid å ha daglig kontakt, spesielt når vi er fra hverandre. Litt mindre kontakt fra hans side nå.  Han har mye jobb og hektisk liv generelt.  Disse siste dagene føler jeg at jeg har mast litt på han og det skyver han lengre unna meg er jeg redd for. Når vet jeg at jeg må gi han space?

piken

Min første tanke her er at dette spørsmålet bør begge parter i en etablert relasjon faktisk kunne stille til hverandre.

Men tenker også at du har 2 valg: Enten ligg ligg bakpå med å ta kontakt for å se om det funker, eller så skriver du til han akkurat det du tenker og føler og venter på respons (evt kan du ta det over telefon eller når dere møtes, alt etter hva du føler passer best).


Kjetil GV

Å være bortreist i jobb ville jeg ikke kalt å være fra hverandre i denne sammenhengen. Jobb er ikke å ha fri.

Mange gutter/menn trenger å ha frihet. Det betyr at på de dagene som han har mulighet til å gjøre hva han vil, så trenger han å ha noen av de for seg selv.

Dersom du alltid er der hele tiden når han ikke er bortreist på jobb, kan det jo hende han føler seg litt crowded.

Som posten under går inn på, så er det viktig for en mann å ikke få innskrenket frihetsfølelse.
http://www.0330.no/2012/01/hvorfor-vil-ikke-menn-binde-seg.html#.VTt6-ZNjHbw

Har på følelsen av at tipset til piken om å ligge litt bakpå er bedre enn å ta opp temaet i allfall siden forholdet er så ferskt, og dere allerede er blitt definert som kjærester.
Viktig at du har ditt eget liv med egne venner og interesser, og sørger for at han også får fri for å henge med gutta eller være alene av og til.

Gi ham tid til å savne deg av og til.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

piken

Er enig i det Måka skriver.

Hvilket av tipsene mine du benytter deg av tenker jeg også handler om hva slags kjæresterelasjon dere har. I min ideelle verden så synes jeg man ikke skal være kjærester uten at man skal kunne ta opp ting man har på hjertet - men funker det sånn i virkeligheten for absolutt alle? Og hvor går grensen for at man skal ta noe opp? Det er det bare de to som er i relasjonen som kan finne ut av .. Så noen ganger er det nok greit å avvente bittelitt og få litt innspill fra andre kanaler før man lager en stor greie av noe som kanskje egentlig var en filleting.

solstråla

Quote from: piken on April 24, 2015, 23:13:01 PM
Min første tanke her er at dette spørsmålet bør begge parter i en etablert relasjon faktisk kunne stille til hverandre.

Men tenker også at du har 2 valg: Enten ligg ligg bakpå med å ta kontakt for å se om det funker, eller så skriver du til han akkurat det du tenker og føler og venter på respons (evt kan du ta det over telefon eller når dere møtes, alt etter hva du føler passer best).

jeg har da ventet litt for å ta kontakt og han fått respons at det er mye å gjøre fortiden.  Begynnelsen av date tiden tar jobben mye av tiden hans men han ville prioritere meg så mye han kunne.

solstråla

Quote from: Måka on April 25, 2015, 13:35:02 PM
Å være bortreist i jobb ville jeg ikke kalt å være fra hverandre i denne sammenhengen. Jobb er ikke å ha fri.

Mange gutter/menn trenger å ha frihet. Det betyr at på de dagene som han har mulighet til å gjøre hva han vil, så trenger han å ha noen av de for seg selv.

Dersom du alltid er der hele tiden når han ikke er bortreist på jobb, kan det jo hende han føler seg litt crowded.

Som posten under går inn på, så er det viktig for en mann å ikke få innskrenket frihetsfølelse.
http://www.0330.no/2012/01/hvorfor-vil-ikke-menn-binde-seg.html#.VTt6-ZNjHbw

Har på følelsen av at tipset til piken om å ligge litt bakpå er bedre enn å ta opp temaet i allfall siden forholdet er så ferskt, og dere allerede er blitt definert som kjærester.
Viktig at du har ditt eget liv med egne venner og interesser, og sørger for at han også får fri for å henge med gutta eller være alene av og til.



Gi ham tid til å savne deg av og til.

har da hatt fri borte fra hverandre hvor jeg også har hatt avtale med venner så klart😊 ender vel mye opp til at vi møtes på slutten av kveldene. For det meste er det han som alltid tar initiativ til å møtes eller inviterer meg.  Men ser at jeg bare bør ligge litt mer bakpå og gi han enda mer rom.