Skjorter

Started by Smooth, May 11, 2015, 23:53:33 PM

Previous topic - Next topic

Smooth

Jeg har funnet en side der jeg bestiller skjorter som er skreddersydd etter kroppen min. Derfor lurer jeg litt på hvilke skjorter jeg bør kjøpe, i form av farger, mønster etc. Hvilke skjorter ville dere kjøpt?

Jeg er i tillegg blond, om det har noe å si

fri90

fåreslår at du leser blogginnlegget om skjorter på 0330.no.
Av de safeste fargene vil jeg gå for hvit, svart og lyseblå. Lyseblå passer ekstra bra på de som er blond syns jeg, også grønt, men det vil jeg droppe i første omgang siden det er vanskelig å kombinere.

Smooth

Quote from: fri90 on May 11, 2015, 23:56:14 PM
fåreslår at du leser blogginnlegget om skjorter på 0330.no.
Av de safeste fargene vil jeg gå for hvit, svart og lyseblå. Lyseblå passer ekstra bra på de som er blond syns jeg, også grønt, men det vil jeg droppe i første omgang siden det er vanskelig å kombinere.

Lest alle innlegg flere ganger, derfor jeg spør her :) Har lyseblå, er enig i at det passer bra for blonde! Jeg har ganske mange blå-ish skjorter, hvit, sort og en blå/rød. ingen grønne eller helt røde eller andre farger.

fri90

Da har du jo alt du trenger. Kan evt også skaffe deg en hvit skjorte med tynne blå loddrette striper.


Anders GV

Kjøp kun en skjorte av gangen til du får en du liker passformen på.

Smooth

Som jeg nevnte så har jeg funnet en nettside som skreddersyr skjorter til min kropp, dvs at passformen er bra. Derfor spør jeg nå, som passform er fikset, om hvilke typer skjorter jeg burde anskaffe  :)

piken

Men selv om de skreddersyr så kan fortsatt snittet ikke nødvendigvis være noe du er fornøyd med. Jeg ville bestilt 1 først og heller fler når du vet at du blir fornøyd med resultatet.

Og siden du har basic-skjorene på plass så synes jeg den stripete du linket til var fin. Andre farger jeg personlig liker er burgunder og mørkeblå, så fremt det er farger som passer til deg.

Smooth

Jeg må visst oppklare litt, tydeligvis. Jeg har funnet en nettside som skreddersyr skjorter til meg. Jeg har kjøpt skjorte derfra, fått den målt til min kropp og sett at den har bra passform. Altså:

1. Jeg fant nettside som selger skreddersydde skjorter.
2. Jeg har fått tatt mål av kroppen
3. Jeg bestilte skjorte derfra med målene jeg snakket om i punkt 2
4. Jeg mottok skjorten
5. Jeg sjekket om den passet og har bra passform
6. Jeg var fornøyd
7. Jeg laget en tråd her for å spørre om hvilke andre skjorter jeg bør kjøpe, ettersom jeg nå har funnet skjorte med bra passform.

Burgunder er god idé, og jeg kjøper nok den stripete skjorta  :)

piken

Haha, du skal ha for gode oppklaringsevner! Men det var ikke så åpenbart at du allerede hadde bestilt derfra, så kun ment som velmenende ord fra min side så du skulle slippe bomkjøp :)

Bra at det funker for deg, da er det bare å nyte skjortetilværelsen :-)

Tok forøvrig en titt på siden og syns også stoffene: gondomar gray, murau blue, contenda blue, contenda black, appenzell blue var fine farger.

Smooth

Jeg tar selvkritikk der, jeg burde ha gjort det tydeligere i første post at jeg allerede har en skjorte derfra  :)