Date flake

Started by Hyene, June 03, 2015, 21:01:45 PM

Previous topic - Next topic

Hyene

Situasjon/Bakgrunn

Tinder - Snap - Facebk

Starta med chat på tinder med ei som responderte etter 2. approach.
Snakket litt frem og tilbake, men hun var tilbakeholden med spørsmål, ganske sjelden hvertfall. Etter hvert spurte jeg om hun ville møtes irl og de kunne hun (uten noe videre snakk), men derpå mitt spørsmål om tid/sted får jeg unnskyldningen om at hun er syk denne uka osv og har ting og ta igjen på jobb. -ingen forslag om noe nytt fra henne. Spurte om hun var 'chill' med snapchat, det var hun, og dit bar det.

Lite aktivitet på snappen de påfølgende to uker, et par ganger frem og tilbake (hver sin gang, uavhengig) pluss my stories. Så ikke så mye action her.
Spurte over snap om hvordan det går, og om hvordan det ser ut med henne frem mot jul, (spøkefullt) uka etter. Fikk ikke direkte svar, men heller at det var så vanskelig/tungvindt å skrive på snap og at vi kunne gå til facebook (inndirekte oppfordring til meg å finne henne der.. hun hadde navnet på profilen i snap så det var greit) (innpaka at hun her naturligvis ville vite mer om meg..) På spørsmål fra forumet her om fbok-profilen min er bra, så er den helt ok, ikke for mange bilder, men ikke noe direkte missvisende heller.

Vi prater litt mer her, men i og med at jeg har spurt på snap spør jeg ikke her igjen. Hun tar det heller ikke opp. Det kommer frem at hun er et par cm høyere, men at hun ikke har noe imot det.

Påfølgende uke, søndag som var, spør jeg om hun er klar til uken, noe hun responderer positivt på og foreslår dager som passer. Jeg; dag, tid og sted. Greit nok. Ble også enig om at litt regn ikke hadde så mye å si.

I dag:
Tanken slo meg i dag tidlig å spørre om hun var klar/ok med i kveld (for å vite om jeg skulle ta meg til noe annet), men dette gjorde ikke jeg mtp at det regnet litt (tur planlagt) og siden begge ikke mente dette gjorde noe.. får da en avlysning fra henne ca 3t før om at hun ikke kan/vil pga været og at hun må hjem (dagstur, et lite stykke unna) og hente div ting til at hun skal reise i morgen (blablabla..?). Ingen forslag.
Jeg svarer at jeg er enig (faktisk!) og at det hadde antagligvis blitt vått og surt. (red. anm. Ikke koffert! :P)

Svarte: Du kan jo heller gi et vink om du skulle være gira en dag (tommel opp) så kan vi se derfra eller noe sånt" -nå føles denne meldinga veldig afc!
Hun: Jepp. smiley. Satser på at sommeren kommer snart. smiley x2.
-Etter dette noen få fraser til, men som ikke gjaldt dette.

Burde jeg foreslått alternativ aktivitet tidligere på dag? Hjelpeløs måte å kaste ballen over til henne? Gå radio silent? Dead end? Takk for innspill.

piken

Hvis den siste meldinga di er ordrett det du skrev så var den litt klein; virker som om du ikke har annet å gjøre enn å sitte parat og vente på at hun skal vinke.

MEN; nå er ballen hos henne (for en liten stund). Avvent og se om hun tar kontakt. Hører du ikke noe på en stund kan du teste interessen med snapchat eller å skrive noe flørtete/ertete på facebook. Responderer hun positivt kan du styre samtalen inn på nytt treff. Risikoen er der for at hun er en av de jentene som liker bekreftelse og å ha noen å snakke med, så på et tidspunkt må du spørre på en måte som gir deg et konkret svar : ikke bare "si fra da..."


Hyene

Quote from: piken on June 03, 2015, 21:32:43 PM
Hvis den siste meldinga di er ordrett det du skrev så var den litt klein; virker som om du ikke har annet å gjøre enn å sitte parat og vente på at hun skal vinke.

It burns, burns, burns,  the ring of fire!  Har vært veldig strikt til nå, i og med at jeg har fått ganske lite, men likevell progressed videre. Men er klar på at den der ikke hjelper. Var rett og slett i øyeblikks-nuet og da kom det frem feil:/

Quote from: piken on June 03, 2015, 21:32:43 PM
MEN; nå er ballen hos henne (for en liten stund). Avvent og se om hun tar kontakt. Hører du ikke noe på en stund kan du teste interessen med snapchat eller å skrive noe flørtete/ertete på facebook. Responderer hun positivt kan du styre samtalen inn på nytt treff. Risikoen er der for at hun er en av de jentene som liker bekreftelse og å ha noen å snakke med, så på et tidspunkt må du spørre på en måte som gir deg et konkret svar : ikke bare "si fra da..."

Hva tenker du, en uke, mer?
Har hele tiden hatt tanken om det og ha noen å prate med ja.. litt for mange av dem gitt

piken

#3
Hehe. Vi har alle sånne ting vi gjør, selv om vi veeet det ikke er lurt :P

Aner ikke hvor lenge som er riktig å vente, og tror ikke det er riktig å sette opp en grense her heller. Bare hold igjen litt og se hva som skjer. Enkelt og greit for å gi henne (og deg selv) litt spillerom. Tar hun ikke kontakt og du begynner å føle på det, må du for all del skrive til henne. Men pass på at du da ikke "skriver for å skrive", men at du faktisk har noe fornuftig å si. (kan være alt fra en flørtende melding til konkret forslag om tur i det fine været med hint om at hun nå ikke kan avlyse).

Edit: og ja, det er mange jenter som kun vil prate. jeg er en sånn jente innimellom selv (ofte). innimellom skjønner jeg det ikke selv, før en fyr spør meg ut og jeg finner ut at jeg ikke har lyst. så ikke helt sikker på hvordan man kan eliminere det, men å legge seg flat og si "du får si fra" tror jeg ikke er en lur strategi. vær konkret, men med alternativer slik at du på svaret fra jenta kan skjønne om hun faktisk har lyst eller ikke.

Hyene

Ok. Har screenet henne så vet hva hun er ute etter. Burde kanskje bruke dette i en eventuell ny (try hard) forespørsel.
Ikke helt sikker på hvordan formulere en sånn setning..
Og burde jeg få et svar på noe annet random før dette?
Hva med smileybruk i denne fasen.
Skal la det gå litt tid.

Hyene

Prøvde meg vell en uke etter med en seriøs oppfølger, ingen svar.., dro en melding idag om blant annet at jeg ikke kom til å forbli hennes online kompis, og at kun irl møte var aktuelt, samt en lykke til på slutten...Dette svarer dere tydeligvis på jenter! (hatt flere walk-aways, noen vellykka) Fikk da svar, med litt roing fra hennes side, men ikke noe særlig mer. Da kjørte jeg på med at hun tar over ballen fra nå av (igjen) denne gang skikkelig og direkte, men ikke ufint. Derpå jeg ble funnet som for mye 'stress'. Det var ventet fra min side, men ville se denne i mål.

Læring: være mer klar og direkte :) Kan være vanskelig da noen kan fremstå som tyranner, og eller ha andre hensikter.