App, nettdatingsside, eller "livet"?

Started by Josep_, August 08, 2015, 13:21:43 PM

Previous topic - Next topic

Josep_

Er litt usikker på hva jeg skal velge? En av de mange appene, eller betale en nettdatingsside? Eller kanskje til og med slutte å lete på nettet? Jeg håper å finne ei som det kan utvikle seg til å bli et forhold med.

Love

Tror app og nettsted er hipp som happ, bare ulike grensesnitt (samme database) i tilfellet sukker og match.


Josep_

Har prøvd facebookgrupper den siste uken uten mye hell. Noen begynner å prate så  bare slutter de ut av blå himmel, til og med når jeg trodde vi hadde god tone. Og selvfølgelig de jeg har møtt irl som jeg har likt litt har enten vært i forhold eller ikke vært interessert i det hele tatt. Akk akk.

Redigering: Noen som vet om andre apper som er konsentrert på litt mer seriøse brukere enn feks Tinder?

Greeneyed

Ble nysgjerrig her - hvordan blir du kjent med noen via facebookgrupper? Bare begynner du å sende meldinger til noen som er medlem av samme gruppe?

Når det gjelder Tinder er jeg ikke oppdatert - har det blitt mer useriøst enn det var da det var nytt her i Norge (høsten 2013?), eller er fortsatt de fleste single der? Selv møtte jeg han som i dag er kjæresten min på Tinder, så tenkte egentlig at man finner både de som er interessert i noe seriøst og de som ikke er det der, omtrent som på byen. Men det har kanskje endret seg :) Skjønner forøvrig at du vil ha høyere konsentrasjon av seriøse brukere, som du skriver, men jeg tror nok du da går glipp av mange som tenker at "nei, SÅ desperat etter kjæreste at jeg gidder nettdating, det er jeg ikke" (til tross for at Tinder etc egentlig også blir nettdating, om enn i mer uformell form). Man kan da stort sett sile ut mange gjennom profilbildene uansett :)

Love

Quote from: Josep_ on August 08, 2015, 22:31:55 PM
Har prøvd facebookgrupper den siste uken uten mye hell. Noen begynner å prate så  bare slutter de ut av blå himmel, til og med når jeg trodde vi hadde god tone. Og selvfølgelig de jeg har møtt irl som jeg har likt litt har enten vært i forhold eller ikke vært interessert i det hele tatt. Akk akk.

Redigering: Noen som vet om andre apper som er konsentrert på litt mer seriøse brukere enn feks Tinder?

Veldig mange man møter er opptatt ja:-)
Tror tålmodighet er en nøkkel i alle kanaler. Sats på å bli kjent med flest mulig i målgruppen din, og utvid gjerne til andre byer i nærheten om mulig. Ofte leter man for snevert. Tenk på det litt som en lek, ikke vær redd for å tape:-)

Josep_

Quote from: Greeneyed on August 08, 2015, 23:45:43 PM
Ble nysgjerrig her - hvordan blir du kjent med noen via facebookgrupper? Bare begynner du å sende meldinger til noen som er medlem av samme gruppe?

Når det gjelder Tinder er jeg ikke oppdatert - har det blitt mer useriøst enn det var da det var nytt her i Norge (høsten 2013?), eller er fortsatt de fleste single der? Selv møtte jeg han som i dag er kjæresten min på Tinder, så tenkte egentlig at man finner både de som er interessert i noe seriøst og de som ikke er det der, omtrent som på byen. Men det har kanskje endret seg :) Skjønner forøvrig at du vil ha høyere konsentrasjon av seriøse brukere, som du skriver, men jeg tror nok du da går glipp av mange som tenker at "nei, SÅ desperat etter kjæreste at jeg gidder nettdating, det er jeg ikke" (til tross for at Tinder etc egentlig også blir nettdating, om enn i mer uformell form). Man kan da stort sett sile ut mange gjennom profilbildene uansett :)

Det finnes facebookgrupper som er for single som vil møte noen. Tinder er mest kjent som "puleappen" enn noen annen ting.

bareAre

Syns det er synd at Tinder får slikt rykte. Har hørt det på byen også, jenter som avviser Tinder fordi det er så overfladisk. Det er jo utseendet som får en person til å snakke med en annen på byen, så virkeligheten er jo ikke langt unna Tinder.

Love

Quote from: Josep_ on August 09, 2015, 12:13:07 PM
Quote from: Greeneyed on August 08, 2015, 23:45:43 PM
Ble nysgjerrig her - hvordan blir du kjent med noen via facebookgrupper? Bare begynner du å sende meldinger til noen som er medlem av samme gruppe?

Når det gjelder Tinder er jeg ikke oppdatert - har det blitt mer useriøst enn det var da det var nytt her i Norge (høsten 2013?), eller er fortsatt de fleste single der? Selv møtte jeg han som i dag er kjæresten min på Tinder, så tenkte egentlig at man finner både de som er interessert i noe seriøst og de som ikke er det der, omtrent som på byen. Men det har kanskje endret seg :) Skjønner forøvrig at du vil ha høyere konsentrasjon av seriøse brukere, som du skriver, men jeg tror nok du da går glipp av mange som tenker at "nei, SÅ desperat etter kjæreste at jeg gidder nettdating, det er jeg ikke" (til tross for at Tinder etc egentlig også blir nettdating, om enn i mer uformell form). Man kan da stort sett sile ut mange gjennom profilbildene uansett :)

Det finnes facebookgrupper som er for single som vil møte noen. Tinder er mest kjent som "puleappen" enn noen annen ting.

Mitt inntrykk (mulig det bare er jeg som er blitt mer kynisk) er at folk er blitt "billigere" overalt.
Men når det er sagt er det opp til hver enkelt hva man vil kommunisere om seg selv enten det er på byen eller nettet. Er du typen som har "lett tilgjengelig" skrevet i panna eller er en som holder litt igjen og er mer kresen/selektiv. Jeg ligger unna nettdating, mest fordi jeg føler det krever mye innsats (chatte med masse fremmede osv)

Men av nysgjerrighet: hva var det som gjorde at du plutselig ville ha noe mer seriøst likevel?

Josep_

Ang sjekking på nettet: ja, chatting er slit og bortkasting av tid. Men når man føler det er vanskelig i det virkelige liv... Så hva gjøre? Jeg har vurdert å la alt ligge og bare holde på med mine aktiviteter, og satse på at jeg "plutselig" møter noen, men så er jeg (dessverre) en utålmodig person. Og det vet jeg virker i mot meg på mange områder, inkludert dette.

For å svare på spørsmålet om seriøst:
Det var ikke helt plutselig. Begynte å kjenne det i Juli. Det er fordi jeg begynte å savne noen å ha nær meg i hverdagen. Savne noen å lage mat til. Snakke om personlige ting. Ha kosetid med. Dra på turer sammen...


Love

Quote from: Josep_ on August 10, 2015, 08:53:19 AM
Ang sjekking på nettet: ja, chatting er slit og bortkasting av tid. Men når man føler det er vanskelig i det virkelige liv... Så hva gjøre? Jeg har vurdert å la alt ligge og bare holde på med mine aktiviteter, og satse på at jeg "plutselig" møter noen, men så er jeg (dessverre) en utålmodig person. Og det vet jeg virker i mot meg på mange områder, inkludert dette.

For å svare på spørsmålet om seriøst:
Det var ikke helt plutselig. Begynte å kjenne det i Juli. Det er fordi jeg begynte å savne noen å ha nær meg i hverdagen. Savne noen å lage mat til. Snakke om personlige ting. Ha kosetid med. Dra på turer sammen...

Skjønner, og jeg var veldig der selv. Det viktigste for meg var å finne noen jeg kunne dra på en storbyhelg med, prate med (smart fyr), kjemi osv. Jeg fant en på litt avstand, så ble ikke hverdager, men fine turer og veldig mye gøy.
Jeg traff fyren via via... og mitt tips er å utvide bekjentskapskretsen ved å bli med på flere arrangementer, komme seg mye ut og øve seg på å ta kontakt med nye folk (nettet er selvsagt en mulighet). Problemet etter et forhold er at man faller ut av det med noen venner (typisk par de også) og må ty til andre single for å komme seg ut, men det går an.
Hiv deg med på ting som skjer, også det du normalt ikke ville interessert deg for (løp, konserter, friluftsliv, idrett, kultur) Fyll opp ledige kvelder:)

Josep_

Gode idéer. Jeg skal starte med å melde meg inn i en forening her i Sandefjord. Om jeg får tilbud om en fest av noen her i Sandefjord (jeg har nettopp flytta hit og blitt kjent med et par karer) en gang jeg har fri så sier jeg neste gang selv om jeg i utgangspunktet ikke liker det.

piken

Spør deg selv også hva slags jente du er på utkikk etter, og hvor kan du finne henne? Bra at du prøver deg på fest selv om du ikke er så glad i det, men samtidig så tenker jeg det er bedre å lete steder hvor det er større sjans for å finne noen med en felles interesse .. ?

Tror uansett det er sunt å ha flere dører åpne, koster ingenting å ha en profil på tinder, og ikke noe problem å kombinere en fest iblant med andre måter å møte jenter på. Det viktigste er at du utvider horisonten og komfortsonen :-)

Kan du ikke lage en tråda la "Josep på damejakt" hvor du oppdaterer fra de ulike arenaene du sjekker på? Hadde vært gøy å følge og hjelpe på veien ;)

Josep_

Haha, kanskje jeg skal lage en slik tråd...

Vel, jeg skal bli medlem i en forening i sandefjord som heter "Livskraft!". Jeg er en spirituell person og trenger å bli kjent med flere slike likesinnede, så vi får se. Det er riktignok ingen unge medlemmer der fikk jeg høre, men samme det. Får iallefall dyrka en interesse og blitt kjent med folk som synes de samme tinga er spennende.

Også har jeg tenkt til å begynne på yoga eller taichi quigong, fordi jeg trenger å myke opp kropp og sinn.