Vurdering av antrekk

Started by Smooth, August 13, 2015, 13:23:09 PM

Previous topic - Next topic

Smooth

Jeg prøver å lære meg litt om klesplagg som passer sammen, passform etc. Kjøpte meg en ny grå bukse i går, og ser etter klesplagg som passer. Jeg fant en skjorte jeg syntes passet godt, men mulig det ikke er "riktig" etter hvordan farger passer sammen etc.?

Og hva med fargen på skoa? Hvilke bør jeg velge her? Jeg tenkte at hvitt passer med alt, og syntes det var stilig. Men så har også skjorta en liten rød logo som kanskje gjør at røde sko også kan passe?



eller



Trykk på bildene for større versjon :)

Hva synes dere? Er antrekket generelt bra, og hvilke sko passer isåfall? Tenkte ha på dette på byen til helgen.

Anugita

Mulig det bare er min skjerm, men jeg synes buksa ser brun ut?

Jeg ville anbefalt mørke sko, synes det ser klovneaktig ut med de hvite og de røde...

Kjetil GV

#2
Syntes antrekket ser generelt greit ut. Så det under her er pirk. Men les artikkelen om skoene. For lave Converse er ikke anbefalt. Høye fungerer fint "hele" året.

Uten å være noen ekspert så tenker jeg at du kan ha enda trangere bukser, og litt mer innsving (trangere) skjorte. Kommer jo litt an på om du har noe mage eller ikke, men har merket at om man prøver litt forskjellige skjorter så kan man finne noe som sitter fint med bra passform som i tillegg gir litt plass til en liten kosemage.

For å illustrere så  fikk jeg skryt av fra instruktørene for buksen jeg har på meg. Der har den strekt seg litt, men er ganske trang. (resten av antrekket er forøvrig greit, men skinnjakken er hakket for stor)





Sko:

Lave Converse anbefales ikke. Les begge linkene under for bra skotips.
http://www.0330.no/2010/11/klr-og-stil-sko.html
http://www.0330.no/2014/06/sommersko.html


Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Smooth

Takk for bra svar! Jeg har tidligere lest nevnte artikler om sko, men synes selv høye converse er styggere enn lave. Jeg synes selv lave er mye finere enn høye. Men fint om noen kan forklare hvorfor høye er bedre?

Kjetil GV

#4
Quote from: Smooth on August 15, 2015, 16:34:08 PM
Takk for bra svar! Jeg har tidligere lest nevnte artikler om sko, men synes selv høye converse er styggere enn lave. Jeg synes selv lave er mye finere enn høye. Men fint om noen kan forklare hvorfor høye er bedre?

Ikke for å være kjip. Hva du syntes i tiltreknings sammenheng er uviktig. Det er hva jenter syntes som betyr noe.
Quote from: Anugita on August 15, 2015, 13:47:03 PM
synes det ser klovneaktig ut med de hvite og de røde...
Bare det at en kommentar som "klovneaktig" dukker opp holder lenge spør du meg...

Høye Converse har en "halo" effekt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Halo_effect

De er liksom noe kult/hipt med de. Det er nok bare den stjerna som gjør hele greia.

I bloggen om sko skriver skriver de at lave Converse virker feminine.

Jeg hadde aldri planer om å kjøpe overprisede tøystykker som var harde å gå på før jeg fikk stylingtips...  :P
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Smooth

Quote from: Anugita on August 15, 2015, 13:47:03 PM
Mulig det bare er min skjerm, men jeg synes buksa ser brun ut?

Jeg ville anbefalt mørke sko, synes det ser klovneaktig ut med de hvite og de røde...

Isåfall er det din skjerm, for den er grå. Skylder på dårlig kamera og gult lys :)

Smooth

Quote from: Måka on August 15, 2015, 16:39:22 PM
Quote from: Smooth on August 15, 2015, 16:34:08 PM
Takk for bra svar! Jeg har tidligere lest nevnte artikler om sko, men synes selv høye converse er styggere enn lave. Jeg synes selv lave er mye finere enn høye. Men fint om noen kan forklare hvorfor høye er bedre?

Ikke for å være kjip. Hva du syntes i tiltreknings sammenheng er uviktig. Det er hva jenter syntes som betyr noe.

Mange jenter jeg kjenner sier at lave er finere enn høyere, men ja. Får vel uansett kjøpe noen høye da.

Love

Blå eller sorte i så fall;-)
Bukse skjorte: hvorfor blå OG sort?

Egil GV

QuoteMange jenter jeg kjenner sier at lave er finere enn høyere, men ja. Får vel uansett kjøpe noen høye da.

Når jeg var yngre fikk jeg skryt av jenter for en blå glinsende boblevest jeg hadde kjøpt.
Når andre mennesker har på noe morsomt eller litt utenom det vanlige i klesveien tar jeg meg selv i å fortelle andre "kul lue, kule sko" o.l.
Det gjør jeg fordi jeg er høflig eller fordi det ser morsomt ut.

Når jeg skiftet garderobe, gikk det fra at jenter sa "kul jakke", "fin farge på den genseren".
Til at de sa: "du er skikkelig kjekk"

Bra klær som sitter godt gjør en kjekkere, gjør at man ser bedre ut proposjonalt sett.





Gjør en ting du er redd for hver dag!