Flørting i sosiale medier

Started by Love, August 14, 2015, 10:35:55 AM

Previous topic - Next topic

Love

Tenkte å starte en tråd på hva som funker og ikke funker...f.eks. på Facebook, eller i andre kanaler. Dvs hva er attraktivt, hva vektlegger man som jente/gutt. Hva er turn off.
Hva med jenter som hele tiden skifter profilbilde for å høste likes? Hva med gutter som hele tiden legger til nye jente-venner? Hvilke innlegg bør man like/kommentere?
Hva ser du på når du sjekker ut noens nettprofil? ser du på venners venners profiler?

En ting jeg gjør er å skru av chatten på Face, om jeg har den oppe på PC, da kommer et gjennomsiktig grått felt over venner og jeg kan se hvem av dem som jeg interagerer mest med (også de som besøker min profil/leser mine innlegg kommer høyt opp her)





Smooth

#1
Her er mine tanker om det med aktivitet på sosiale medier, da spesielt Facebook.

Jeg synes det er irriterende når en person laster opp noe på Facebook hele tida. Jeg har f.eks. en kamerat som daglig laster opp bilder av seg selv og gjerne et kjøretøy eller noe annet macho, der det er enkelt å se at han har tatt bildet kun for å virke macho og tøff. Det blir litt vel "try hard" når slike bilder stadig kommer opp. Ro ned litt på opplasting av bilder etc.

Jeg er heller ikke fan av de som skifter profilbilde flere ganger i uka. Jeg mener at har man et bra profilbilde, så er det ikke det som skal skiftes ut. Det er selvfølgelig lov en gang iblant, men ikke hele tida. Det som profilbilde og forsidebilde er grunnstøtten rundt det som faktisk skjer på Facebook, så det synes jeg kan være det samme over en lengre periode. Da snakker jeg ikke om årevis, men man trenger ikke bytte annenhver uke. Høsting av likes er vel generelt en dårlig ting, i følge meg og noen kamerater. Det sees iallefall ikke positivt på, men det kan også være av en en liten misunnelse for at jenter får hundrevis av likes mens vi er heldige om vi kommer over 50 likes ;D

Det føles også mye mer sexy og mystisk om man ikke er den som laster opp bilder på Facebook, men heller blir tagget i bildene som lastes opp på andres profiler. Da virker man som en person som ikke nødvendigvis skal vise alle andre at "man har et liv", men det at man blir tagget i andres bilder viser likevel en verdi som er gull verdt. Man prøver ikke aktivt å vise andre at denne personen gjør noe på fritida.

Hvis jeg skal se på det om en gutt legger til nye jente-venner ofte, gir meg et inntrykk av at personen har noe i seg som damene liker. Det er ikke nødvendigvis slik, men det kan virke sånn.

Oppsummering og kort sagt av hva jeg mener:
- Ikke vær ekstremt aktiv på Facebook. Twitter er kult å være aktiv på, selv om svært få er. De i "den eldre garde" er plutselig veldig aktive på Facebook og kommenterer på mye og laster opp bilder hele tida (mange yngre også såklart), og det virker veldig rart for min del. Bruk heller mindre tid på Facebook enn du tror. Chatten holder i massevis for min del, og jeg har kun facebook-appen for å godkjenne bilder/innlegg der jeg er tagget i eller som er lagt på profilen min.
- Ikke last opp bilder for å høste likes. Få ett bra profilbilde, og det holder lenge.
- De innleggene man bør kommentere er de innleggene som er skrevet av andre på profilen sin. Utenom det, se punkt 1.
- Jeg ser etter hvor mange venner personen har. Har man 1000 venner sammenlignet med 100, så får den med 1000 venner mer verdi i mine øyne (synd det er sånn, men sånn er det bare)

Jeg har også chatten skrudd av. Om det er noen som vil ha tak i meg, så er det jo bare å sende melding og jeg ser den. Om man er pålogget på chatten 24/7 kan det virke som at man er på PC/mobil hele tida, og derfor ikke bruke livet på andre ting enn Facebook.

Og en siste ting! Ikke skriv en status der du skriver noe ala "I dag hadde vi det kjempegøy, eller hva SETT-INN-NAVN-HER?". Da kan man like godt bare sende meldinga til den personen, istedetfor å vise alle at de hadde det gøy når det uansett er to personer som egentlig bryr seg om det.

Og en aller siste ting: Ikke last opp masse bilder med sitater ala "De virkelige vennene dine viser deg at de liker deg ved å like dette bildet" eller lignende ting som det. Bare dropp å laste opp bilder med tekst på som kanskje er søtt, men som kanskje viser at du ikke er helt sikker på at du har de vennene du vil ha etc.

Understreker bare at dette er MIN mening, og ingen fasit :)

Cobra196

Hvis jeg prøver å flørte på Facebook, så chatter jeg med noen som jeg kjenner fra før om noe dagligdags. Det fungerer best hvis jenta starter samtalen. Kommer en status fra de jeg liker om at de har bytta profilbilde, kommenterer jeg med et hjerte. Har de bursdag, gratulerer jeg jenta med "Gratla med dagen! (hjerte)".

For min del er ikke Facebook så bra til å flørte. Er bedre å chatte med kompiser om noe spesielt, sånn at de har grunn til å gidde å svare.
Personlig blogg: [url="//www.smsindre.no"]www.smsindre.no[/url]

Apekatt

"Gratla med dagen" er noe av det mest harry jeg ser!

Cobra196

Jeg pleier ikke å chatte med jentene, for da begynner de å lure på hvorfor jeg skriver til de. Mange har spurt meg plutselig "hvorfor skriver du dette til meg"? Da er det bedre å like alle bildene deres, med mindre de legger ut bilder veldig ofte. Hvis de legger ut bilder veldig ofte, liker jeg bare de beste først og etter noen dager etter de har lagt ut nytt bilde, liker jeg de. Tror mange jenter liker at guttene liker bildene deres, men problemet er at så mange andre gutter også liker bildene deres. Mange gutter avslører seg fort i kommentarfeltet at de liker jentene. Min mening er at det er bedre å vente til jeg har flørtet litt med de "live" på en eller annen plass ute og så kommenterer jeg hjerte på neste bilde som er av de selv.
Personlig blogg: [url="//www.smsindre.no"]www.smsindre.no[/url]