Hva er egentlig greia med snap-chat (ift det motsatte kjønn)? :)

Started by Frk_Fryd, October 11, 2015, 18:59:46 PM

Previous topic - Next topic

Frk_Fryd

Mulig jeg er litt "gammal" og at jeg ikke henger helt med.. Men altså, hva er greia med snap-chat ift det motsatte kjønn? En ting er nå kompiser/kollegaer/familie, men jeg tenker mer i en sånn date/flørte-setting. For mange er kanskje det å sende en snap litt mindre "farlig" enn en sms, spesielt hvis man er litt usikker på den andre parten eller situsjonen er litt uavklart.. Og om man ikke skulle få noen respons, så er det liksom ikke noen "krise". Da prøver man bare på nytt. Samtidig er det jo litt kjedelig å øse på med (eller blir øst ned av) snaps også, spesielt hvis det bare går en vei..

Gutter: Hva slags intensjon har dere når dere sender snaps til ei dame dere dater/har datet/liker/litt usikker på osv? Og hva forventer dere tilbake (svar/kommentar/ny snap)?

Hyene

Har oppdaget at det er rimelig low-effort greier, at man ikke tar det så seriøst og dermed ikke alltid får svar, uavhengig om det er spørsmål i snapen eller ikke. Dette gjelder alt ifra kamerater, gjennom godt bekjente og til jenter (eks intime og potensielt intime).

Noen er mer glad i å sende snap enn andre, og andre igjen mer motakelig, så det varierer med meg.

Har hatt en (u)vane å adde jenter på snap etter å ha "plukka de ned" fra andre nettsteder og apper, ser etter litt tid at dette ikke bare er bra før man har møtt hverandre.

Når det gjelder min intensjon, utenom kommunikasjon på chat, er å sende noe randoms av hva man gjør, eller noe vittig dersom det lar seg gjøre. Så kan man ta det videre derfra om man får svar. Legg ikke for mye i det.

Noe kult jeg var borti: Ei som kjørte spålek en gang;) Hun hadde laget en spå med farger, tall og tekst. Små morroheter!

Frk_Fryd

Ja, føler jo det jeg å. Det koster "lite" å sende en snap, og som mottaker er det heller ingen garanti for at man er den eneste som får den. Tar med dog i å lure litt på hva som er bakgrunn/intensjon hvis jeg feks får fra en jeg har vært/er intim med (som du sa) og hva han prøver å "si".. Om han fisker etter en form for respons, eller om det bare er for å holde meg "varm";)

Prøver også å tenke litt på innholdet i det jeg evt sender, ikke bare sende noe for å sende liksom. Da lar jeg heller være!

Anax

Generelt bare å "markedsføre" meg selv eller "holde det varmt". Så når jeg har mulighet til å møte henne ber jeg med de som faktisk svarer eller snapper tilbake.

Det er bare MYE lettere via snap å sub-kommunisere at "du er en av flere jenter jeg dater" enn via sms. Da er det mer spennende for jenta.

Forventer aldri noe tilbake, folk er voksne og kan gjøre hva de vil, men om de liker det jeg "markedsfører" så setter jeg pris på det.

Frk_Fryd

Skjønner bare ikke greia med å sende litt snaps i en periode, for så å slutte hvis man får svar eller snap tilbake. Og så begynne igjen hvis det har vært stille fra meg en stund? Blir skikkelig fjortiss, og det gidder jeg ikke! Hva er poenget liksom? Eller syns dere gutta at det er gøy å holde på slik? :)

Anax

Quote from: Frk_Fryd on November 25, 2015, 23:45:02 PM
Skjønner bare ikke greia med å sende litt snaps i en periode, for så å slutte hvis man får svar eller snap tilbake. Og så begynne igjen hvis det har vært stille fra meg en stund? Blir skikkelig fjortiss, og det gidder jeg ikke! Hva er poenget liksom? Eller syns dere gutta at det er gøy å holde på slik? :)

Personlig gjør jeg mer motsatt. Mål om å få "100" trofeen!

Josep_

Quote from: Anax on November 02, 2015, 17:53:41 PM
Det er bare MYE lettere via snap å sub-kommunisere at "du er en av flere jenter jeg dater" enn via sms. Da er det mer spennende for jenta.

Hva? Jeg trodde ikke damer likte å føle konkurranse?

Love

Josep: I følge PUA teori skaper usikkerhet for jenta spenning (og dermed tenning), pluss at andre damer liker deg skal visstnok være et tegn på at du er attraktiv osv. Ikkeno av dette er direkte feil.
Men siden jeg har datet en som benyttet dette aktivt vil jeg si at det kan være litt slitsomt, har gjort at jeg ikke vil binde meg/ følte jeg måtte ligge lavt/safe osv
Så på kort sikt (du vil date flere) kan det ha effekt.

Josep_

Ok. Selv er jeg mer der at jeg vil lære og bli kjent og bygge et gjensidig godt forhold over tid, og kanskje en familie... Er så slitsomt å bli litt kjent for så kutte ut personen, og begynne på nytt.

Anax

Hmm bør kanskje presiseres at jeg ikke sender snapper av at jeg kliner eller åpenbart er intim med andre jenter. Det er litt for tryhard og obvious.

Dette høres kanskje litt sjåvinistisk ut men jenter vil at du er den type kar som sex med både henne og vennina hennes uten at noen av de vet om det.

Jenter er mer motivert av å ikke miste noe de tror de 'har' enn å få noe de enda ikke har.

Motiver de til å tilbringe tid med deg så kan du ta det hvor du vil derifra.

Love

Litt sjåvinistisk ja. Og jeg ville aldri hivd meg over en som venninna mi (eller andre bekjente av meg) har ligget med.... Tror d er en regel med unntak...

piken

haha, hva mente du med den siste posten der, Anax? Var det satt på spissen eller mener du at jenter faktisk vil ha en som venninna har hatt sex med? En viss konkurranse/usikkerhet på hvorvidt man er den ene kan noen ganger ha en "vil ha ham enda mer"-effekt - men man skal være forsiktig med å spille disse kortene for hardt. Her er nok nøkkelen å heller være mystisk og få jenta til å lure på hvorvidt du har andre, enn å vise at du faktisk har det. Det er vel også greit å ikke være for overivrig på snapchat - fin balanse mellom å sende hverdags- og personlige snaps og å svare på den andre partens. Men folk er jo veldig ulike i hva de legge i snapchat også - se an hvordan personen du snapper med gjør det og følg litt på med samme mønster tror jeg er lurt. Det er jo uansett det som skjer når dere møtes som er det viktige.

Men når det gjelder å holde liv i avstandsflørter er snapchat genialt! For dem som tør å sende litt dristige ting riktignok ;)

Anax

Ja altså er essensielt her at de ikke vil vite om det. Ellers ødelegger det hele greia for de