Er sex på første daten "drepen"? Josep sine dilemma og spørsmål: dating, og sex.

Started by Josep_, October 31, 2015, 20:10:17 PM

Previous topic - Next topic

Josep_

Dreper det spenning, og potensielle følelser som ellers kunne ha blomstret?

Nå har jeg vært på 4 dater igjennom nettet. Den første avtalte vi at vi skulle treffes bare for litt fysisk moro, så det var greit nok. Men de 3 neste, gjorde vi ikke det. Likevel ble det sex på første date på 2 av de tre neste...

Jeg likte begge godt. Hu ene skrev ei melding ei uke senere at hun "var nok lesbisk" (men sa til meg senere at hu var bi - vingla mye).

Og hun siste sa i morges, etter at jeg overnatta og vi hadde hatt det veldig fint sammen, at hun ikke var klar for forhold, og visste ikke om hun noensinne kom til å bli det. Jeg liker henne godt, og kunne tenkt meg å gi henne tid. Tror nok jeg kunne ha utvikla følelser. Vi har hatt god kjemi siden den første tindermeldinga og hadde det veldig godt sammen. Men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Har holdt kontakt med et par andre som er søte og jeg føler jeg har god kjemi med som jeg også kunne treffe...

Anugita

Tror ikke det er så drepen for damer som det er for menn?
Det som kan ødelegge er om sexen ikke var bra... Alle vet at det er dårligere første gangen, men hvis det var helt forferdelig, så gidder man rett og slett ikke prøve igjen, for man ser ikke noe håp. Kan hende det kan virke inn, man er mer villig til å gi en ny sjanse til noen man liker godt, enn noen man nesten ikke kjenner...

Josep_

Det var ikke drepen for min del iallefall! Jeg har nå snakka med henne, og hun vil gjerne treffe meg mer, men var ettertrykkelig på at hun ikke er klar for noe forhold. Er vel egentlig et forhold jeg helst vil ha - eller, jeg vil bli kjent med henne godt personlig, trenger ikke nødvendigvis et forhold - ....

Love

Treffes dere igjen vil dere jo bli kjent;)
Det hun sier om forhold henger sannsynligvis sammen med hennes tidligere erfaringer med forhold....

Anax

Personlig er det mer drepen om hu ikke har sex på første daten. Da er ho ikke trygg nok på seg selv for min del, sex-positive feminist-jenter <3

Det som dreper spenning for jenta er at hun får en "oppklaring". Altså hun har et klart svar på spørsmålet "har han lyst til å binde seg til meg?"

Prøv heller å få de til å spørre seg selv "betyr jeg noe for ham?", så lenge hun mangler en konklusjon holder du spenningen gående og du gir henne muligheten til å "chase og vinne deg"

Love

Quote from: Anax on November 02, 2015, 17:43:43 PM
Personlig er det mer drepen om hu ikke har sex på første daten. Da er ho ikke trygg nok på seg selv for min del, sex-positive feminist-jenter <3

Det som dreper spenning for jenta er at hun får en "oppklaring". Altså hun har et klart svar på spørsmålet "har han lyst til å binde seg til meg?"

Prøv heller å få de til å spørre seg selv "betyr jeg noe for ham?", så lenge hun mangler en konklusjon holder du spenningen gående og du gir henne muligheten til å "chase og vinne deg"

Er usikre jenter som har sex på første date - de som føler de trenger bekreftelse, tenker at de må ligge med deg for at du skal like dem. Dersom de venter er det fordi de opplever at de har høy verdi:)

piken

Er vel ikke noe fasitsvar her, men jeg tror at hvorvidt jentene har sex på første date eller ikke fort røper hva de er interessert i i utgangspunktet. Som du skriver her virker det jo som om de som hadde sex første kvelden faktisk ikke var ute etter noe mer enn sex .. Men blir man kjent så kan de jo alltids forandre mening.

Videre er det vel heller ikke noe fasitsvar på om det er sikre eller usikre jenter som har sex på første date. Utrolig mange faktorer som spiller inn her! Alt fra hva jenta er ute etter i utgangspunktet, hvilket syn hun har på sex generelt, sikker/usikker på seg selv (kan slå begge veier), og kanskje det viktigste; hvordan du som gutt legger opp til sex - på en måte som gjør situasjonen trygg for jenta.

Konklusjonen blir vel da at du skal ta det som et kompliment at jentene ville ha sex med deg og så får du rett og slett bare ta resten som det kommer. (Men ikke utelukk at de kan bli kjærester før du faktisk har prøvd å bli kjent).


Anax

Quote from: Love on November 02, 2015, 18:58:36 PM
Quote from: Anax on November 02, 2015, 17:43:43 PM
Personlig er det mer drepen om hu ikke har sex på første daten. Da er ho ikke trygg nok på seg selv for min del, sex-positive feminist-jenter <3

Det som dreper spenning for jenta er at hun får en "oppklaring". Altså hun har et klart svar på spørsmålet "har han lyst til å binde seg til meg?"

Prøv heller å få de til å spørre seg selv "betyr jeg noe for ham?", så lenge hun mangler en konklusjon holder du spenningen gående og du gir henne muligheten til å "chase og vinne deg"

Er usikre jenter som har sex på første date - de som føler de trenger bekreftelse, tenker at de må ligge med deg for at du skal like dem. Dersom de venter er det fordi de opplever at de har høy verdi:)

Enig med piken her, godt innlegg er mange faktorer som spiller inn. Nå har ikke jeg noen erfaring med jenter med ekstremt dårlig / ødeleggende selv-bilde så kan ikke svare for de der.

I min erfaring er det vanskelig å få til noe på første date med søte, normale oppegående jenter som er litt nerdete / sjenerte. De er søte men har kanskje kun vært i forhold hele livet og lite erfaring med å møte nye mennesker. De er ikke reflekterte nok over hva de liker og vil ha så når de ender opp i situasjonen hvor de møter en kar de liker og han liker de så blir det utenfor deres "komfortsone" og de prøver å "ikke fucke opp".

Søte, oppegående jenter som har mer livserfaring (23+) skjønner at det ikke er noe teit gammeldags "hun er løs" fordommer og så lenge vi liker hverandre og det er kjemi er det ingen grunn til å vente for å spille noe spill.

Love

Tror dette er veldig individuelt. Hadde jeg hoppet i køya med en fyr jeg aldri hadde truffet før hadde nok intensjonen vært å aldri se fyren igjen...

Josep_

...En liten oppdatering: Jeg har hatt jevnlig veldig god kontakt med hun siste jeg møtte. Vi har skrevet meldinger, prata lenge på skype og telefon. Vi har utrolig god kjemi. Jeg føler nok noe spesielt for henne, selv om jeg ikke er forelska. Og i dag morges skrev hun at hun er glad i meg etter at jeg fortalte om en drøm jeg hadde som involverte henne. Og vi skal møtes snart igjen. Bare ikke fått avtalt helt pga at vi begge har våres barn og litt opptatt med ditt og datt.

Josep_

Vel, det gikk i dass. Hun har kjempemange psykiske problemer og har blitt deprimert. Det orker ikke jeg ha i livet mitt. Men heldigvis finnes det mange andre bra damer :)

Love

Quote from: Josep_ on November 26, 2015, 09:41:34 AM
Vel, det gikk i dass. Hun har kjempemange psykiske problemer og har blitt deprimert. Det orker ikke jeg ha i livet mitt. Men heldigvis finnes det mange andre bra damer :)

Derfor jeg unngår sex på første date, man vet ikke hva folk sliter med... og dersom noen er ustabil kan de være vanskelige å bli kvitt....

Noen som så denne forresten? Om Tinder og "det at man alltid vil ha noe bedre" trenden?
http://www.vgtv.no/#!/video/121386/daten-hennes-laa-med-flere-tinder-boer-ha-sex-advarsel

Anax

Quote from: Love on November 26, 2015, 14:11:59 PM
http://www.vgtv.no/#!/video/121386/daten-hennes-laa-med-flere-tinder-boer-ha-sex-advarsel

Hahaha. Takk for at du delte!

Dette er SYKT lættis og artige å lese fordi det idiotiske fokuset disse folka har gjør vondt værre.

"Alle vil ha noe bedre"-trenden kombinert med at samfunnet ser ned på "lette" jenter som fører til at jenter generelt blir veldig utålmodige og avvisende ovenfor gutter som ikke "skjønner det".
Gutter som ikke "skjønner det" får seg ikke noe, og blir deprimerte pga mangel på sosialisering, intimitet etc og føler generelt at "de ikke er bra nok" som fører til alle mulige samfunnsmessige problemer (fra selvmord til voldtekt).
Gutter som "skjønner det" kan velge og vrake blant jenter og blir naturligvis veldig kresne når det gjelder forhold. "Kun det beste"
Jenter skjønner ikke hvorfor han gutten som "skjønner det" ikke utvikler følelser for de og klager på at han kun vil ha sex.
Samfunnet gjentar til jenta at hun ikke må være så løs og heller finne seg noe bedre.


Det er ikke lett å være jente!


Ta litt tid og les Jada Smith sine vise ord (rå dame);
https://www.facebook.com/jada/posts/10151360470541320

Som hun sier på slutten "When women is lost, so is man". What comes around, goes around.

Jenter er kyniske ovenfor gutter som ikke "skjønner det" - gutter som "skjønner det" er kyniske ovenfor jenter.

Love

Quote from: Anax on November 26, 2015, 23:28:41 PM
Quote from: Love on November 26, 2015, 14:11:59 PM
http://www.vgtv.no/#!/video/121386/daten-hennes-laa-med-flere-tinder-boer-ha-sex-advarsel

Hahaha. Takk for at du delte!

Dette er SYKT lættis og artige å lese fordi det idiotiske fokuset disse folka har gjør vondt værre.

"Alle vil ha noe bedre"-trenden kombinert med at samfunnet ser ned på "lette" jenter som fører til at jenter generelt blir veldig utålmodige og avvisende ovenfor gutter som ikke "skjønner det".
Gutter som ikke "skjønner det" får seg ikke noe, og blir deprimerte pga mangel på sosialisering, intimitet etc og føler generelt at "de ikke er bra nok" som fører til alle mulige samfunnsmessige problemer (fra selvmord til voldtekt).
Gutter som "skjønner det" kan velge og vrake blant jenter og blir naturligvis veldig kresne når det gjelder forhold. "Kun det beste"
Jenter skjønner ikke hvorfor han gutten som "skjønner det" ikke utvikler følelser for de og klager på at han kun vil ha sex.
Samfunnet gjentar til jenta at hun ikke må være så løs og heller finne seg noe bedre.


Det er ikke lett å være jente!


Ta litt tid og les Jada Smith sine vise ord (rå dame);
https://www.facebook.com/jada/posts/10151360470541320

Som hun sier på slutten "When women is lost, so is man". What comes around, goes around.

Jenter er kyniske ovenfor gutter som ikke "skjønner det" - gutter som "skjønner det" er kyniske ovenfor jenter.

Vel, dette løste seg av seg selv i gamle dager (før prevensjon) da folk ble gravide og måtte gifte seg :D

Tror uansett at enhver må ta ansvar for sine handlinger og basere valgene på noe annet enn rene fysiske behov, som å leve i tråd med noen egne verdier. Alt annet blir man kynisk og ulykkelig av...