Bygge spenning

Started by Love, November 04, 2015, 14:12:29 PM

Previous topic - Next topic

Love

Skjønner at dere gutta lærer litt om dette, blant annet for å la jenta chase osv.
Men hva kan vi jenter gjøre for å bygge spenning, eller rettere sagt opprettholde spenningen?

Anax


piken

Super tips med den boka! Men ble litt deprimert av å lese innholdsfortegnelsen :P

Ser ut som om essensen faktisk er kjønnsroller; å la mannen være mann og at kvinnen skal være feminin. Og det ligger jo en del i det synes jeg, men det kan være problematisk for eksempelvis veldig selvstendige og direkte kvinner (som meg selv). Står bl.a at man skal være en gudinne for mannen; være feminin for at ikke seksualiteten og spenningen skal bli depolarisert. Greit nok det når man møtes; jeg kjører da "triks" som å ha på kjole, knestrømper og andre feminine ting som jeg vet han setter pris på. Men jeg sitter fortsatt igjen med litt spørsål om hvordan man kan øke spenningen i kontakten; den type spenning som gjør at han har lyst til å treffes, f.eks når man ikke har mulighet til å sees så ofte (pga avstand eller andre ting).


Love

Oj, en hel bok, takk:)

etter skumlesing kjenner jeg meg igjen at jeg tiltrekker meg det jeg er. Dvs redd for forhold. Og for å mislykkes....

Love

OK...basert på tankegangen i den boka så er det ikke sånn at jenter skal behøve å bygge spenning...
Og at kanskje livet er spennende nok for en mann. Men at kvinner gir ham adspredelse/spenning bare ved å være tilgjengelige (avveksling fra virkelighetens mas). Og at så lenge man ikke er needy så er oppmerksomhet og sex nok?
Litt sånn amerikansk macho kultur det her....

Noen jenter inkl meg er jo midt på treet jentete (Dvs ganske selvstendige) og kan leke med kjønnsroller. Dvs flørte og være feminine i det ene øyeblikket og gå på jobb og forsørge seg selv i det neste.
Har en tendens til å trekke meg unna når mannen trekker seg unna, noe som kanskje er dumt fordi det bare forsterker avstand og gjør det verre for mannen å nærme seg igjen?

Det her med å åpne seg og være sårbar er i hvert fall vanskelig, mulig fordi man oppdras til å klare alt selv;)

The Stig

#5
Quote from: Love on November 09, 2015, 13:07:30 PM
OK...basert på tankegangen i den boka så er det ikke sånn at jenter skal behøve å bygge spenning...
Og at kanskje livet er spennende nok for en mann. Men at kvinner gir ham adspredelse/spenning bare ved å være tilgjengelige (avveksling fra virkelighetens mas). Og at så lenge man ikke er needy så er oppmerksomhet og sex nok?
Litt sånn amerikansk macho kultur det her....

Noen jenter inkl meg er jo midt på treet jentete (Dvs ganske selvstendige) og kan leke med kjønnsroller. Dvs flørte og være feminine i det ene øyeblikket og gå på jobb og forsørge seg selv i det neste.
Har en tendens til å trekke meg unna når mannen trekker seg unna, noe som kanskje er dumt fordi det bare forsterker avstand og gjør det verre for mannen å nærme seg igjen?

Det her med å åpne seg og være sårbar er i hvert fall vanskelig, mulig fordi man oppdras til å klare alt selv;)

Jeg har stort sett inntrykk av at det i de fleste tilfeller er mannen som setter tonen og må få ting til å skje,på date og på byn.Hvis ikke han gjør det så blir det en hyggelig samtale, men ingen spenning. Det er veldig fint med jenter som klarer å gli inn noen lure smil og en flørtete tone, men er sjelden de tar det initiativet. Litt positivt kroppspråk er alt som skal til for at jeg føler meg mye mer komfortabel med å eskalere.
Det er som GV teorien sier; damens jobb er å være tilgjengelig,mannens jobb er å eskalere.

Jeg hadde et veldig morsomt unntak nå på lørdag. Sto og snakket med en dame på byen, og var midt i en historie, og hun sendte meg de mest flørtete blikkene og halvsmil ever. Det var morsomt. Jeg var sånn "hører du etter eller?" , og hun bare smilte liksom. Der ville jeg vært komfortable med å ta ting videre,men gjorde det ikke med akkurat denne damen...av grunner jeg ikke skal gå inn på..
bye bye comfort zone.Just die already.