"Hva ser du etter?"

Started by The Stig, January 08, 2016, 11:19:05 AM

Previous topic - Next topic

The Stig

Oki, så chatten går bra. Flørtete tone, og hun virker interessert. Så skrur jeg chatten over på litt sånn rollespill som inkluderer litt sex greier i subtekst,og mer åpent...også kommer spørsmålet "Hva søker du etter på Tinder/blendr/hot or nor/sukker/etc  ;)  ? " 

Dette er en situasjon jeg støter på en del...og er usikker på hva det beste svaret vil være. Sannheten er jo at jeg ønsker å ha damer i livet mitt, men ikke ønsker et kjærlighetsforhold. Jeg kan ikke si det rett ut, da mister jeg dem.
Så jeg lurer på hva beste svaret er...enten noe diffust som " jeg liker å treffe nye folk,og tar ting litt som de kommer bla bla bla"   eller si at jeg sikter mot sex på en måte hvor det blir sagt i subtekst.... erfaringer med denne situasjonen folkens ?
bye bye comfort zone.Just die already.

Love

Et vanvittig diffust spørsmål også egentlig...hva søker man etter? Tja, hadde spurt meg om det ville jeg svart noe sånt som at det vet jeg ikke før jeg finner det:)
Tror ikke folk på Tinder eller andre steder er så bevisste på hva de vil, men noen bruker kanskje slike spørsmål for å luke ut det de ikke vil ha? Typ jenta vil ikke være et "nummer" i rekken?
Ord kan bety forskjellige ting for ulike folk og det er sikkert ikke så lurt å gå inn i diskusjonen på chat, heller si at det er et dypt spørsmål som dere kan prate om over en kaffe;) Si at du gjerne diskuterer det, tror mange jenter liker reflekterte menn. Og en spennende diskusjon utelukker ikke sex. Målet er vel kjemi med en person?

Uansett: Hva legger du i ordet kjærlighet? Og si at man ikke er ute etter det kan oppfattes som om man er kald/kynisk?

piken

Ganske enig med Love, her. Det er jo et fair spørsmål å stille, men vanskelig å gi et konkret svar. Jeg har fått inntrykket av at folk spør spørsmålet (til meg som jente) for å forsikre seg om at jeg er en som faktisk er interessert i å møte de , og ikke bare en chattejente.

Jeg pleier bare å svare at jeg ikke ser etter noe spesofikt, tar ting som det kommer. Da utelukker jeg ingen. Så får det så være at noen tolker det som st jeg kun er ute etter sex eller at de tolker det som at jeg ikke tør å si at jeg vil ha et fast forhold. Det viktigste er uansett hva man viser gjennom handling. Uansett om noen svarer at de er ute etter seriøst forhold så kan man jo ikke si "men du sa jo at du ville ha kjæreste" når det viser seg at det aldri blir noe mer ..

Å si at du kun er ute etter sex kan du si i klarspråk når dere først treffes, syns jeg. Heller si mer vagt (noe a la det jeg og Love sa) før dere treffes. Og for all del, spør henne tilbake for å se, mest sannsynlig har hun et tydelig svar ettersom hun faktisk spør.

Anax

#3
Vel først og fremst ville jeg satt pris på at hun faktisk spør! Er endel jenter som bare antar og stopper å svare, noe som er sykt irriterende, spørsmålet gir deg en mulighet til å vise at du er mye mer reflektert enn gutter hun ellers chatter med.

"Det vet jeg først når jeg ser det" er nok standard-svaret til de fleste. Ville holdt meg unna det, "Målet er jo å finne noen man har kjemi med" er genialt for da kan du senere ta opp at kjemi vet man først om man har i person, som leder hele greiene naturlig fremover.

Jeg pleier å si noe som "man vet aldri hvor man møter ei rå jente, kanskje her? Har ikke noe planer om å starte en familie imorgen, men liker det å bli bedre kjent med deg."

The Stig

Quote from: Love on January 08, 2016, 14:26:53 PM

Ord kan bety forskjellige ting for ulike folk og det er sikkert ikke så lurt å gå inn i diskusjonen på chat, heller si at det er et dypt spørsmål som dere kan prate om over en kaffe;) Si at du gjerne diskuterer det, tror mange jenter liker reflekterte menn. Og en spennende diskusjon utelukker ikke sex. Målet er vel kjemi med en person?

Uansett: Hva legger du i ordet kjærlighet? Og si at man ikke er ute etter det kan oppfattes som om man er kald/kynisk?

Jeg tror nok jeg kommer til å unngå den samtalen på første date. Og jeg kommer i hvert fall ikke til å si at jeg bare er ute etter sex...det tror jeg kan skremme vekk mange damer.
Det var en jeg datet for noen uker siden som kom inn på slike ting på første møtet...vi begynte å snakke om framtidsplaner,og om ungen hennes etc...har jeg lyst å være en reservepappa liksom...svaret er et rungende nei.. og ikke noe som burde vært diskutert engang på første møte. Det gikk ganske bra til vi kom inn på hele den "hva ser du etter debatten". Jeg klarter ikke å få meg til å lyve, selv om jeg som regel har fått et visst inntrykk av hva hun ser etter når jeg har fått pratet litt med henne.
bye bye comfort zone.Just die already.

Love

Quote from: The Stig on January 10, 2016, 12:34:25 PM
Quote from: Love on January 08, 2016, 14:26:53 PM

Ord kan bety forskjellige ting for ulike folk og det er sikkert ikke så lurt å gå inn i diskusjonen på chat, heller si at det er et dypt spørsmål som dere kan prate om over en kaffe;) Si at du gjerne diskuterer det, tror mange jenter liker reflekterte menn. Og en spennende diskusjon utelukker ikke sex. Målet er vel kjemi med en person?

Uansett: Hva legger du i ordet kjærlighet? Og si at man ikke er ute etter det kan oppfattes som om man er kald/kynisk?

Jeg tror nok jeg kommer til å unngå den samtalen på første date. Og jeg kommer i hvert fall ikke til å si at jeg bare er ute etter sex...det tror jeg kan skremme vekk mange damer.
Det var en jeg datet for noen uker siden som kom inn på slike ting på første møtet...vi begynte å snakke om framtidsplaner,og om ungen hennes etc...har jeg lyst å være en reservepappa liksom...svaret er et rungende nei.. og ikke noe som burde vært diskutert engang på første møte. Det gikk ganske bra til vi kom inn på hele den "hva ser du etter debatten". Jeg klarter ikke å få meg til å lyve, selv om jeg som regel har fått et visst inntrykk av hva hun ser etter når jeg har fått pratet litt med henne.

Akkurat som ordet reservepappa kan skremme mange menn....  ;D

Jenten85

Jeg tenker det er ganske ryddig at man er ærlig på at man kun vil ha sex og ikke ser etter noe mer seriøst... Jeg ser ikke etter et forhold som kun dreier seg om sex og det gjør det lettere å møte de som faktisk kan være åpne for noe mer :)

Men om man ikke vil være direkte tror at jeg ville pakket det litt inn.."ser etter en fin jente jeg har god kjemi med og som jeg kan ha det fint sammen med" ..eller no... Høres litt mer personlig ut uten noen forpliktelse om noe som helst :p  få jenter vil føle seg som en av fler:)

Men det er meg :)