Hvordan få arrangert date gjennom chatten!?

Started by The Stig, January 13, 2016, 08:03:53 AM

Previous topic - Next topic

The Stig

Jo mer jeg prøver å kommunisere med damene via meldinger, jo mer forvirret blir jeg. HAr flere damer som jeg har hatt kontakt med, og siden jeg ikke har lyst på nye chattevenner så prøver jeg selvsagt å få dem til å møte meg.
I teorien så har det gått veldig fint,siden de fleste av dem sier de er interessert i det, i praksis ikke så fint siden de faktisk ikke er interessert.  Jeg føler dette gnager på meg en del. Var veldig positiv ved begynnelsen av denne uken ettersom jeg trodde jeg skulle på date med 4 damer, så blir det ingenting med noen av dem fordi det er bare tull. Dette plager meg så mye at det går ut over nattesøvnen.

Case 1 - Jente som jeg traff på et arrangement, og hatt litt kontakt med. Luftet ideen om å ta en kaffe sammen for noen måneder siden,men fikk bare unnskyldninger så la det på hylla. Så dukket hun opp på jobben min og  nevner at vi snart må ta den kaffen...så et par dager senere sender jeg melding, og da får jeg tilbake at hun er travel på jobb hele den uken, men vi kan gå ut neste uke...neste uken sender jeg melding,men da er det dødt fra andre enden. Og plutselig ser jeg at hun dukker opp på Tinder. Denne plager meg spesielt mye siden jeg faktisk for lengst hadde gitt opp på henne frem til hun kom og foreslo at vi skulle gå ut sammen, og når jeg prøver å få det til så gidder hun ikke svare!
Og hun er tydeligvis på jakt etter menn ettersom hun nå er på Tinder. Føler meg veldig frustrert, og har litt lyst å sende en melding og spørre hva hun driver med, men vet ikke hvordan jeg kan gjøre det uten å virke bitter(men jeg er bitter)

case 2 - jente fra chat , vært litt frem og tilbake. Invitert henne ut, og hun sa at det ville hun gjerne. Hun sa vi kunne gå ut på mandag, og det passer fint...men så sender jeg et konkret tidpunkt og sted,også blir det dødt på andre enden. andre eller tredje gang jeg prøver å få henne med ut, hvor jeg bare får tull tilbake, men hun har hele tiden virket interessert

case 3 -  jente som jeg inviterte på besøk til meg...ved minst 4 forskjellige anledninger. Hver gang så hadde hun "kjempelyst å komme bort" og virket veldig ivrig, men dukket opp med nye unnskyldninger hver gang. Et nei hadde vært så mye lettere.

case 4 -  jente som jeg kun er interessert i å ha som venn, har kjent henne en stund. Inviterer på diverse aktiviteter. Hun sier at det høres kjempebra ut, også begynner å chatte om helt andre ting. Så inviterer jeg til konkrete tidspunkt, også skjer ingenting. Akkurat som at hun forventer at jeg skal mase, og om jeg ikke gjør det så blir det ikke noe møte. Hun er veldig pen, og sikkert vant til å være kostbar..men jeg er ikke ute etter hennes gunst, kun som venn...og da orker jeg ikke kjempe så hardt for å få til et møte

Jeg skulle ønske jenter kunne bare si nei istedenfor alt det tullet. Jeg føler jeg har jobbet så utrolig hardt i det siste gjennom chat med diverse jenter fra diverse apper, og ingenting av det fører til et møte, uansett hvor mye jeg prøver. Jeg kan ikke fordra lange chatter, det er kun for komfortbygging slik at de skal være villig til å gå ut, men uansett hvor mye komfort det tilsynelatende er så får jeg bare masse jenter som sier de har lyst å treffes, men som egentlig ikke vil det. 
Bil jentene at jeg skal trygle om å få en date?  Føler det blir feil...men hvis jeg bare spør dem ut en gang så blir det ingenting, de må liksom være kostbare til alle tider. 
Jeg pleier ikke ta telefonnummer fordi jeg hater telefoni, men burde kanskje gjøre det og ringe til dem isteden?
Kanskje vanskeligere å komme med slikt tull hvis vi snakker sammen?
bye bye comfort zone.Just die already.

piken

Det første som slår meg er at selv om du sier at du ikke gidder å mase eller å finne deg i jenter som spiller kostbare, men det er jo nettopp det du gjør. Ha litt is i magen og overflodsmentalitet slik at når du spør en hente og hun ikke kan, så er det "next". Greit nok å spørre 2 ganger etter hverandre , men 4?! Her må du bryte mønsteret ditt.

Hadde forøvrig vært interessant å se et utdrag av en samtale du har for å få en pekepinn på hva som går galt.

Og noe annet: gjør du det for enkelt for jentene å si nei/ikke svare? Hvordan eksakt spør du ut på date ? (Tenker på om du er konkret med "kaffe torsdag kl 12", eller "kaffe en dag .. ")

Love

Case 1: Her er det bare å ignorere henne til hun evt dukker opp på jobben din igjen, og da bygge spenning der (evt flytte henne om du har mulighet, ta en kaffe?) Hun er på sjekkern akkurat som deg, ikke bry deg om at hun er på Tinder...du er jo på Tinder (ikke mulig å "ta" henne på det, og hvorfor skulle du?)

Ellers: Chatting er ikke gøy for noen hvis man ikke synes det er gøy, man må se på det som en lek og ikke være grinete;)

Case 2 og 3:
Klart en del jenter får bekreftelse nok av at noen gidder å prate med dem, sånn er jo jenter. La dem ta initiativ, f.eks ved at du ber ut en gang og så er det deres tur til å foreslå noe dersom det ikke passer. Vær kostbar tilbake;)

Case 4:
Den vennejenta kan du kanskje "øve" på å bare ha chatte-gøy med. Men hva er grunnen til at hun passer best som venn?

The Stig

#3
Quote from: Love on January 13, 2016, 09:56:26 AM
Case 1: Her er det bare å ignorere henne til hun evt dukker opp på jobben din igjen, og da bygge spenning der (evt flytte henne om du har mulighet, ta en kaffe?) Hun er på sjekkern akkurat som deg, ikke bry deg om at hun er på Tinder...du er jo på Tinder (ikke mulig å "ta" henne på det, og hvorfor skulle du?)

Jeg prøver ikke "ta" henne på det...jeg blir bare litt frustrert nå jeg nå har sett henne flere ganger, og vist interesse, og hun har vist interesse for meg ved å spørre om den kaffen..også når jeg faktisk inviterer henne ut så er det bare dødt på andre enden,også plutselig dukker hun opp på en overfladisk hookup app. var det bare for validering liksom? Da føler jeg at jeg har gjort noe galt, eller at det er noe galt med meg.Egentlig det jeg føler mye for tiden.


Ellers: Chatting er ikke gøy for noen hvis man ikke synes det er gøy, man må se på det som en lek og ikke være grinete;)  Jeg er så flørtete/positiv og leken som jeg klarer å være..blir bare frustrert når jeg får en god tone med noen,og de absolutt ikke vil møtes for en kaffe. Da har vi liksom chattet i 1-2 uker. Jeg har ikke sendt noen bitre meldinger, men har litt lyst å vite hvorfor damer har så ufattelig høy terskel på å møte noen på et offentlig sted.

Case 2 og 3:
Klart en del jenter får bekreftelse nok av at noen gidder å prate med dem, sånn er jo jenter. La dem ta initiativ, f.eks ved at du ber ut en gang og så er det deres tur til å foreslå noe dersom det ikke passer. Vær kostbar tilbake;) .
Jenter tar aldri initiativ, det skjer kun på film. hvis ikke jeg som mann får ting til å skje,så skjer ikke ting. Jeg sender som regel bare en melding, men finner at når jeg ike får noe svar,og slutter å mase så hører jeg aldri noe mer...og hvis jeg maser så får jeg bare sånne som sier at de gjerne vil møtes,men trekker seg når det kommer et konkret tilbud. Hun som jeg inviterte 4 ganger var jeg bare naiv med, jeg trodde faktisk på unnskyldningene hennes..

Case 4:
Den vennejenta kan du kanskje "øve" på å bare ha chatte-gøy med. Men hva er grunnen til at hun passer best som venn?
lang historie short; vi var venner tidligere,men jeg var usikker på om det vi var venner eller datet,ble forelsket, fant ut at det var absolutt ikke gjensidig, bestemte meg i ettertid for å prøve å fortsette vennskap ettersom jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å falle for henne igjen,men  gjerne vil ha en jentevenn. Men det blir litt for dumt om jeg skal ha en venn som jeg må mase på i 3 dager for å ta en kaffe med meg...ironisk nok så er min manglende evne til å forstå henne, og andre damer, i kommunikasjon grunnen til at jeg vil være venner - slik at jeg kan diskutere med henne disse tingene, og se om hun har noe innsikt til meldingene,og hvor ting går galt.


Quote from: piken on January 13, 2016, 08:28:27 AM
Og noe annet: gjør du det for enkelt for jentene å si nei/ikke svare? Hvordan eksakt spør du ut på date ? (Tenker på om du er konkret med "kaffe torsdag kl 12", eller "kaffe en dag .. ")
Jeg sier som regel noe konkret for både tid og sted,også stopper det opp. Jeg pleier ikke ta telefonnummer, arrangerer bare gjennom chat/facebook/snap. Kanskje jeg burde begynne å ta nummer og ringe dem...litt vanskeligere å si nei da..

bye bye comfort zone.Just die already.

Love

Kommentar til spørsmålet, hva er jenter redd for:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/galina-drapet-jeg-datet-en-drapsmann/a/23594563/

Når det er sagt, spør du om hva du bør jobbe mer med eller sier du at det er damene det er noe galt med?

The Stig

#5
Quote from: Love on January 13, 2016, 13:37:33 PM
Kommentar til spørsmålet, hva er jenter redd for:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/galina-drapet-jeg-datet-en-drapsmann/a/23594563/

Når det er sagt, spør du om hva du bør jobbe mer med eller sier du at det er damene det er noe galt med?

Vel psychoer kan man jo møte hvor som helst...men de fleste sånne vil vel bli avslørt på en første date på et offentlig sted...
Jeg sier ikke at det er damene det er noe galt med..har lært at det er feil måte å tenke på...men blir selvsagt veldig full av falske forhåpninger av damer som sier de har veldig lyst å treffes,også backer ut når et konkret tilbud kommer.
Som dame; Hvordan ser den perfekte chatten som fører til en date ut for deg? 
Du har matchet med en fyr som åpner med et eller annet du har lyst å respondere på...then what?
tror du det er lurt å ta nummer veldig tidlig, og heller ringe/sms ?
bye bye comfort zone.Just die already.

piken


- Prøv å finne den bloggposten til GV (eller kanskje noen av gutta her inne kan svare på det) som omhandler om hvordan man spør ut på date. Man skal være konkret, men heller ikke låse det helt. (Hva gjør man f.eks hvis hun ikke kan den foreslåtte datoen?)
- Møter du jenter på Tinder, så avtaler du daten på Tinder. Tinder er ingen chattetjeneste, men en tjeneste for å finne folk man vil treffe - bruk den som det den er ment for (Telefonnummer, snap, facebook kan utveksles etter første date f.eks for å mer direkte avtale videre treff og holde interessen oppe hvis man ikke får truffet hverandre så ofte)
- Fokuser på din egen atferd og ikke jentenes. Jada, mange teite jenter, men med det mønsteret du har nå så er det tydelig at du bør jobbe med strategien din (uten at jeg kan si hva som er konkret galt når jeg ikke vet hvordan samtalene har utviklet seg). Du kan kun forandre deg selv, ikke alle andre. Og de som er teite får bare seile sin egen sjø.

The Stig

#7
Quote from: piken on January 13, 2016, 14:56:03 PM

Jada, mange teite jenter, men med det mønsteret du har nå så er det tydelig at du bør jobbe med strategien din (uten at jeg kan si hva som er konkret galt når jeg ikke vet hvordan samtalene har utviklet seg). Du kan kun forandre deg selv, ikke alle andre. Og de som er teite får bare seile sin egen sjø.

Her er en som jeg hadde nylig,hvor jeg følte ting gikk veldig bra. Dette var en dame som jeg hadde flørtet veldig bra med på en app(ikke Tinder). Sa egentlig ingenting seriøst, men holdt interessen oppe. På lørdag serverte jeg middag for noen venner hjemme hos meg, og hun bestemte seg for å komme. Hadde hu i kåken min, men fikk ikke snakket så mye med henne siden jeg var mye opptatt med maten,og å være vert. Så gikk hun tidlig for å treffe noen venner,og skulle ta dem med tilbake til "festen" min. 
Så jeg tenkte at her er en fin mulighet for noe videre treff...men så ødela jeg kanskje ved å vise kortene mine...
Chatten begynner en time etter hu dro fra kåken min: (jeg er blå,hu er grønn)

" Jeg fikk bilett til en konsert, så kommer ikke tilbake til leiligheten din, håper du ikke blir sur! Men du og vennene dine kan jo også gå på konserten?  Det var koselig å besøke deg,og hils til vennene dine :)"

-Bra gjort å skaffe bilett !

"takk,gleder meg veldig. De selger biletter i døra hvis dere er interessert i å komme!"

- Vi går nok på byn ja, men har tenkt oss på en annen klubb. Kos deg da :)  Meg og noen kompiser ender nok opp i kåken min på nach, så bare å komme her senere!  send meg nummeret ditt.


"så snill du er! Kanskje vi sees på byen senere , jeg ringer hvis det er stemning for nach!
"

senere den kvelden :
-fremdeles litt sjenert ?

"hahahahaha, jeg ler høyt!"

- JA,jeg vet jeg er skummel,men husk at jeg er en dyrevenn :)


"det hjelper alltid,og du er ihvertfall ikke skummel"

- jeg er en snik asså ;)    (forsøk på flørt) 

Neste dag:
- Bra konsert?

"veldig bra! , moro på byen?"


- var okei,ikke mange folk ute, planer for neste uke eller er det stort sett på jobb,og deretter hjem å se på tv?

"hahahah, nei jeg har alltid masse spennede planer om dagene, har ikke du ?"


- prøver å komme meg ut hver kveld, nok av hobbyer
Førsteinntrykket mitt av deg er at du er en veldig søt og sosial jente som jeg har lyst å treffe igjen. Så nå som vi har etablert at jeg ikke er skummel så burde vi ta oss en tur ut i det offentlige rom sammen en dag i denne uken ;)


Og voila...her mistet jeg henne...Jeg følte jo at hun var interressert (dog jeg synes det var rart at hun aldri sendte meg nummeret. Er litt redd for at jeg viste for mye interesse i siste meldingen. Synes det var veldig dumt, for vi hadde en bra tone, og jeg trodde virkelig det kunne bli noe.

Og her er Sms loggen til hun som har vist interesse, men som ikke blir med på date:
Fikk nummeret hennes for 3 måneder siden etter vi hadde snakket en del...så sendte jeg dette:

-Hei Kjersti  , lyst å gå ut på en kaffe ikveld,eller imorgen på kaffehuset?  Hilsen ...

"jeg har en del å gjøre på jobb denne uken,og har i tillegg blitt syk...så må nesten ha det til gode til ting roer seg ned litt hvis det er ok :) "

Kjiipt at du føler deg dårlig, vi får ta oss en tur ut når du er bedre ;) 

Jeg sendte ikke noe flere meldinger ettersom jeg tenkte at hun ikke er interressert i å gå ut med meg med en sånn diffus unnskyldning.
3 måneder sen treffer jeg henne igjen i jobbsammenheng. Småprater og nevner ikke mitt mislykkede dating-forsøk, men når hun skal til å gå så nevner hun at vi burde ta den kaffen en dag, så da tenker jeg at hu er def.interessert!
Så 4-5 dager senere sender jeg melding:
- Kjersti :)  Lyst å ta en tur ut imorgen kveld, eller dagen etter?
"Hei :)  Denne uken har jeg fullt opp, men en dag i neste uke kanskje"
-skikkelig hardtarbeidende du!
5 dager senere:  -Hei funker søndag for deg?   aldri noe svar...og plutselig dukker hun opp på Tinder for første gang.

Jeg vet ikke hvor ting gikk galt her, og sov ikke bra inatt fordi jeg tenker på det!  HAr absolutt ikke mast på henne... og skjønner ikke hvorfor hun sa vi burde ta en kaffe, hvis hun ikke hadde sagt noe hadde jeg aldri giddet å ta opp den tråden igjen...kanskje hun vil at jeg skal jage etter henne og ikke gi opp så fort? 
bye bye comfort zone.Just die already.

MaleOslo

Quote from: The Stig on January 13, 2016, 15:20:48 PM
kanskje hun vil at jeg skal jage etter henne og ikke gi opp så fort?

Nei, det vil hun ikke. Det virker som om du må bli flinkere til å snakke med damene face to face. Ringing er kanskje ingen dum idé. Men ikke ring henne nå selvsagt. Gjør det heller istedet for å sende en SMS til en annen dame i en lignende situasjon senere.

Men er egentlig kaffe så veldig morsomt egentlig? Foreslå heller andre typer aktiviteter.


Kjetil GV

Quote from: The Stig on January 13, 2016, 15:20:48 PM
- prøver å komme meg ut hver kveld, nok av hobbyer
Førsteinntrykket mitt av deg er at du er en veldig søt og sosial jente som jeg har lyst å treffe igjen. Så nå som vi har etablert at jeg ikke er skummel så burde vi ta oss en tur ut i det offentlige rom sammen en dag i denne uken ;)


Og voila...her mistet jeg henne...Jeg følte jo at hun var interressert (dog jeg synes det var rart at hun aldri sendte meg nummeret. Er litt redd for at jeg viste for mye interesse i siste meldingen. Synes det var veldig dumt, for vi hadde en bra tone,
Jeg tenker at denne meldinga viser SYKT mye interesse, i tillegg at jeg tenker det er litt rart å skrive de tinga du skriver.

I tillegg bryter du omtrent alle SMS reglene.

Hvorfor i all verden bruker du ikke forumet for bootcampdeltakere og spør instruktørene i stedet for å lufte dette på det åpne forumet? Greit at det er ok å få innspill fra jenter og evt andre "sivile", men du utnytter ikke erfaringen eller kunnskapen til instruktørene. Samtidig så er det mange erfarne bootcampdeltakere som også kan hjelpe deg.

Quote from: The Stig on January 13, 2016, 15:20:48 PM
og jeg trodde virkelig det kunne bli noe.

Jeg oppfatter det slik som at du legger alt for mye i den lille kontakten dere har hatt, og opptrer needy og uten overflod. Dette blir helt sikkert subkommunisert i oppførsel og det du skriver.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

piken

Bra at gutta kom litt på banen her. Det hjelper jo ikke at vi jenter sier hva vi liker når vi kun har erfaring av å stå på den siden hvor vi alltid blir sjekka opp. Gutta her inne er jo superflinke på å pinpointe hva i en chat som går galt, f.eks og her synes jeg du skal lytte spesielt til Måka sine råd.

Men jeg kan si at selv om jeg sjeldent er en jente som oppfører seg sånn som du har beskrevet jentene du prater med, så merker jeg likevel at måten du chatter på nok hadde ført til det sammed med meg også. Du virker veldig needy og som om du intenst prøver å virke kul og interessant (når du nevner at du har masse hobbyer). En del litt rare responser som du helt sikkert kan få hjelp til å "fikse opp" på det lukkede forumet. Men hey, alt det her kan løses! Det må bare litt trening (prøving og feiling) til :)


The Stig

Quote from: Måka on January 13, 2016, 16:34:48 PM

Hvorfor i all verden bruker du ikke forumet for bootcampdeltakere og spør instruktørene i stedet for å lufte dette på det åpne forumet? Greit at det er ok å få innspill fra jenter og evt andre "sivile", men du utnytter ikke erfaringen eller kunnskapen til instruktørene. Samtidig så er det mange erfarne bootcampdeltakere som også kan hjelpe deg.


Var nok litt for mye interesse der ja..tullet det til litt. Har sett på sms reglene,men ikke memorisert dem enda(åpenbart) , men føler chat er en del mer komplekst enn sms. Det var ikke så rart det jeg skrev til henne, konteksten mangler  ettersom dette bare er siste bit av en betydelig mye lengre chat.

Det er som du sier, la det ut her fordi jeg er interessert i damenes mening om dette. Har desverre ingen venninner jeg kan lufte dette med. De fleste bootcampdeltakere sjekker jo dette forumet også.
bye bye comfort zone.Just die already.

Kjetil GV

#12
Nå skal jeg tolke veldig hardt. Så ikke sikkert jeg har rett. Men husk at hun kan tolke alt du skriver worst case scenario.

Gøy om noen har andre tolkninger eller er uenig.

Heller ikke meninga å forsøke være frekk, bare å forsøke vise at selv om du føler at du har en "god tone" over tekst, så er det ingenting som garanterer at den
tonen faktisk formidles, selv om du føler du gjør alt riktig.

Hva om hun tenker følgende:

Quote from: The Stig on January 13, 2016, 15:20:48 PM
- prøver å komme meg ut hver kveld, nok av hobbyer
"Prøver å komme meg ut"  Klarer du ikke komme deg ut engang liksom? Høres mer ut som en unnskyldning, trenger han forklare seg liksom? Kunne bare skrevet "Jepp" egentlig.

"nok av hobbyer" litt skrytete

Quote from: The Stig on January 13, 2016, 15:20:48 PM
Førsteinntrykket mitt av deg er at du er en veldig søt og sosial jente som jeg har lyst å treffe igjen.
Hvorfor skriver han dette? Shit, dette kan bli kleint på en date hvis han er såå ivrig.

Quote from: The Stig on January 13, 2016, 15:20:48 PM
Så nå som vi har etablert at jeg ikke er skummel så burde vi ta oss en tur ut
Hvorfor skal dette være et argument. Hvorfor i det hele tatt trenger han et argument egentlig. Hvorfor BURDE vi gå ut? Rar ting å si...

Quote from: The Stig on January 13, 2016, 15:20:48 PM
burde vi ta oss en tur ut i det offentlige rom sammen en dag i denne uken [/color]
Hvorfor skal vi "vise oss sammen i det OFFENTLIG rom" betyr det at vi har noe på gang? Hvorfor inviterer han meg bare ikke enkelt ut i første omgang. Også litt rart å si.
Virker kanskje litt usikker...

Også denne uken. Har han hastverk?

Og fryktelig mye han skriver. Dette virker altfor viktig for ham.

Quote from: The Stig on January 13, 2016, 15:20:48 PM
;)
Hvorfor det blunketegnet? Er han usikker?
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

The Stig

Takk Måka :)

DEt var definitivt en bra analyse. Den meldingen ble sendt uten en tanke egentlig fordi jeg var såpass sikker på at jeg hadde gitt et så bra førsteinntrykk at en date var uungåelig....men så fucket jeg det med å sende en sånn needy melding.Uansett bra, da har jeg lært noe til neste gang...huske å aldri prøve å imponere,og aldri vise for mye interesse, eller å la henne vite hvor jeg står...
Noen av de andre damene forstår jeg ikke hvorfor sluttet å svare, for jeg gjorde ikke noe feil,men det kan være eksterne faktorer som jeg ikke har kontroll over..
bye bye comfort zone.Just die already.

Love

Kan være nyttig å prøve å sette seg i den andres sko når man evaluerer egen atferd. Det betyr at du snur dialogen og later som du er mottakeren:
F.eks så er ordet "ikke" et ord hjernen ignorerer, husk det når du skriver "ikke skummel"...
Tenk deg hvis jeg skrev til deg: Jeg er ikke innpåsliten...
(hva tenker du om meg nå?)
Eller: jeg er ikke sint!

Når du irriterer deg over at ei dame er på Tinder (og du er der selv), så prøv å se på henne som en person som oppfører seg omtrent som deg. Chatter med flere og går på ranndom dates....

Når du inviterer ei dame på fest, tenk på hva du ville gjort dersom du satt på en fest og den som inviterte deg var for opptatt til å prate med deg (kjente hun andre der?) Du stikker og møter venner og får tips om konsert, du er grei og tipser personen fra festen du stakk fra... men han har andre planer, jaja....