Kontakt etter date..

Started by The Stig, February 12, 2016, 12:13:45 PM

Previous topic - Next topic

The Stig

Hvor mye pleier dere å "mase" etter en date for å få til en ny date? 

Har hatt noen dates i det siste no som jeg selv følte gikk veldig fint, hvor vi fikk god kontakt,hadde det morsomt,og fikk eskalert litt fysisisk,men føler at jeg kanskje har litt lav verdi her siden jeg ikke hører fra disse damene etterpå.
Jeg vet jo at damer ikke tar initiativ til en ny date(eller noe som helst) hvis ikke de er ekstremt interesserte, så prøver jo hele tiden å foreslå nye ting vi kan finne på. Så med noen av disse så har de ikke kunnet bli med ut av varierende grunner,men stort sett plausible unnskyldninger,og ingen som har sagt at de ikke vil treffe meg igjen....men når jeg har prøvd 2-3 ganger å få de med på noe,og de ikke selv foreslår noe annet tidspunkt burde jeg da se på det som en tapt sak og gå videre, eller bør jeg fortsette å invitere til jeg enten får et klart nei,eller til de blir med ut..? 

Jeg vet jo at når det er på dette stadiet så har jeg ikke noe å tape på å fortsette å prøve...men føler meg veldig "needy", og litt patetisk. Jeg er ganske sikker på at jeg er en  veldig bra mann,så burde ikke være nødvendig for meg å trygle etter oppmerksomhet liksom..
bye bye comfort zone.Just die already.

Anax

I feel your pain. Min erfaring og erfaring fra venner sier at norske jenter generelt ikke er keen på å treffe karer igjen. Selv etter de har hatt sex.

For mye fisk i havet for de å velge i "Joda han er bra men jeg vet jeg kan gjøre bedre"

Love

Hvis dere har en bra date og det er kjemi osv går det an å bare avtale noe med en gang, typ det hadde vært gøy å stikke å.... (se en fil, gå til det og det utsiktspunktet, dra på et show, you name it... )
På daten fiske etter hvor mye tid hun har ledig til å treffes (slik at du kan finne en mulig dato eller helg)

Når du må sende meldinger osv så er det bedre å ikke mase, kanskje til og med bare la være å ta kontakt en stund og så heller prøve igjen senere?

Kjetil GV

Quote from: The Stig on February 12, 2016, 12:13:45 PM
Hvor mye pleier dere å "mase" etter en date for å få til en ny date?
2-3 ganger. Følg SMS reglene for hvor lang tid imellom osv..

Quote from: The Stig on February 12, 2016, 12:13:45 PM
Har hatt noen dates i det siste no som jeg selv følte gikk veldig fint, hvor vi fikk god kontakt,hadde det morsomt,og fikk eskalert litt fysisisk,men føler at jeg kanskje har litt lav verdi her siden jeg ikke hører fra disse damene etterpå.
Om du følte det gikk bra, så er det ikke sikkert det var nok spenning tilstede. Gutter tenner på mange, men bonder med få. Jenter bonder med mange, men tenner på få. Jenta har sannsynligvis nok av folk som er "venner" med henne. Hun trenger en mann som kan tenne henne.

Så om dette ikke har skjedd på daten så kan det være en grunn til at date nr 2 ikke blir noe av.

Quote from: The Stig on February 12, 2016, 12:13:45 PM
Jeg vet jo at damer ikke tar initiativ til en ny date(eller noe som helst) hvis ikke de er ekstremt interesserte, så prøver jo hele tiden å foreslå nye ting vi kan finne på. Så med noen av disse så har de ikke kunnet bli med ut av varierende grunner,men stort sett plausible unnskyldninger,og ingen som har sagt at de ikke vil treffe meg igjen....men når jeg har prøvd 2-3 ganger å få de med på noe,og de ikke selv foreslår noe annet tidspunkt burde jeg da se på det som en tapt sak og gå videre, eller bør jeg fortsette å invitere til jeg enten får et klart nei,eller til de blir med ut..?
Ja. Se på det som en tapt sak etter en 3 gangers forsøk. Next-->

Men ikke glem "its always on" heller. Plutselig er det full tenning når dere møtes på byen tilfeldig, eller når du sender melding om et par mnd.

Quote from: The Stig on February 12, 2016, 12:13:45 PM
Jeg vet jo at når det er på dette stadiet så har jeg ikke noe å tape på å fortsette å prøve...men føler meg veldig "needy", og litt patetisk.
Misforstå meg rett, men akkurat hva du føler er på en måte ikke viktig. Viktigere å teste ut hva som fungerer og ikke fungerer. Mange ting med sjekking man kan føle seg patetisk og needy av. Og selvsagt så har jo mye med hvordan du formulerer deg også om det skal fungere å mase..

Quote from: The Stig on February 12, 2016, 12:13:45 PM
Jeg er ganske sikker på at jeg er en  veldig bra mann,så burde ikke være nødvendig for meg å trygle etter oppmerksomhet liksom..
Det er ganske irrelevant om du er en bra mann, dersom du ikke formidler det på riktig måte. Eller har attraktiv oppførsel.

Sagt på en annen måte. Jenter reagerer på hva du gjør, ikke hva du er.

Så du har på en måte ikke fortjent oppmerksomheten til en jente bare ved å eksistere. Du må være en viss grad av proaktiv og ureaktiv. Ikke rar.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

The Stig

Quote from: Måka on February 13, 2016, 17:09:14 PM
Quote from: The Stig on February 12, 2016, 12:13:45 PM
Hvor mye pleier dere å "mase" etter en date for å få til en ny date?
2-3 ganger. Følg SMS reglene for hvor lang tid imellom osv..

Quote from: The Stig on February 12, 2016, 12:13:45 PM
Har hatt noen dates i det siste no som jeg selv følte gikk veldig fint, hvor vi fikk god kontakt,hadde det morsomt,og fikk eskalert litt fysisisk,men føler at jeg kanskje har litt lav verdi her siden jeg ikke hører fra disse damene etterpå.
Om du følte det gikk bra, så er det ikke sikkert det var nok spenning tilstede. Gutter tenner på mange, men bonder med få. Jenter bonder med mange, men tenner på få. Jenta har sannsynligvis nok av folk som er "venner" med henne. Hun trenger en mann som kan tenne henne.

Så om dette ikke har skjedd på daten så kan det være en grunn til at date nr 2 ikke blir noe av.

Takk :)
Dette er jo noe jeg må ta innover meg og begynne å få til i praksis. Datene jeg går på for tiden er stort sett bra, med tanke på at jeg aldri er stresset eller nervøs, og alltid bra og morsom flyt i samtalen...og litt småflørting...
Men jeg ser nå at dette ikke er nok.Damer er ikke enkle...og å være hyggelig,morsom,selvsikker og interessert i dem er bare begynnelsen. Skal fokusere på spenning fremover på de neste datene. Tror faktisk jeg må lære meg å snakke mindre...saktere...legge inn noen pauser hvor vi kan se hverandre i øynene..kombinert med eskalerende kino...og diverse annet.
bye bye comfort zone.Just die already.

Kjetil GV

Quote from: The Stig on February 15, 2016, 14:52:22 PM
Takk :)
Dette er jo noe jeg må ta innover meg og begynne å få til i praksis. Datene jeg går på for tiden er stort sett bra, med tanke på at jeg aldri er stresset eller nervøs, og alltid bra og morsom flyt i samtalen...og litt småflørting...
Men jeg ser nå at dette ikke er nok.Damer er ikke enkle...og å være hyggelig,morsom,selvsikker og interessert i dem er bare begynnelsen. Skal fokusere på spenning fremover på de neste datene. Tror faktisk jeg må lære meg å snakke mindre...saktere...legge inn noen pauser hvor vi kan se hverandre i øynene..kombinert med eskalerende kino...og diverse annet.

Det er jo ikke farlig å være litt nærvøs så lenge man ikke er veldig reaktiv og lite proaktiv.

Husk at det å følge intensjonen og å eskalere er proaktivt, og proaktivitet øker tiltrekning.

Tenk at du ikke trenger å "gjøre noe" i form av "triks" for å få henne. Hun er på date. Hun er allerede interessert.

Din jobb er kun å eskalere mot din intensjon. Dersom hun har en annen intensjon så er dere kanskje ikke kompatible, men da finner
du ut det. Det er selvsagt viktig å være kalibrert på veien mot intensjonen.

Alt som blir "triks" eller forsøk på å imponere kan bli lagt merke til, og vil komme fra rammen av at du sjekker opp jenta, og at hun har høyere verdi enn deg.

Så bruk GV teori og kvalifiser (dersom du bruker annen teori kan det fort føre til at du virker rar. eks negs el cocky funny).

Husk at hun stiller opp på date, og det eneste hun trenger å gjøre (satt på spissen) er å være tilstede og normal og hyggelig for å kunne få deg.

Du trenger i praksis ikke gjøre mer enn det du heller.

Så bare still opp. Vær kjekk og normal. Skap spenning. Eskaler fysisk :)

Og ta det som øvelse. Man kan ikke ha kjemi med alle man møter. Og så får man heller lære av de feilene man gjør.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

MaleOslo

Synes dere det er flaut å eskalere fysisk når dere sitter på en cafe? Å gjøre noe slikt ville få meg til å føle meg veldig akward

Golden God

Måka, jeg er litt interessert i høre hva du definerer som "rar" og "normal". Jeg vet ikke om jeg ville oppfordrer alle til å være "normale" i en smal forstand. I mine ører er normal ofte synonymt med kjedelig, eller "akkurat som alle andre".  Personlig vil jeg kategorisere meg som noe rar, uten bruke ordet "rar" til å sammenligne med manglende sosiale antenner eller klein. Jeg vil heller si at jeg unngår å være A4, uten at det er noe som faktisk synes via klesstil eller andre ting. Jeg er bare uenig i å sette "normal" som et mål for gutter. For mange gutter føler seg ikke normale, vil ikke være normale, eller føler at de aldri vil klare å være normale.
Men dette er uansett vanskelig å diskutere videre uten å høre din definisjon av hva som faktisk går under normalt.

fri90

Når måka skriver normal så mener han nok å være sosialt kalibrert, ikke si rare ting, ikke prøve å være morsom feks å brainstorme en vits i 10 min for å prøve å imponere og prøve å være kulere en det man egentlig er, skryte osv.  Ganske enkelt stol på at du er bra nok og ikke trenger noe ekstra. Alt som kommer fra et mindset at du må imponere jenta blir fort gjennomskuelig og da kan man fort komme til å si rare ting som ikke passer inn og jenta vil merke du prøver for hardt. Grunnen til at du nok tenker at normalgt er kjederlig er fordi du nok asosierer det med personer som ER kjederlige og snakker kanskje om norale ting med jenter, men måten de leverer spørsmålene på eller har en samtale på blir kanskje fort monotont, tør ikke være uenig med jenta og det kommer fra en het annen ramme en det det gjør når en kjekkas sier akkurat det samme. Det handler om spenningen du skaper med jenta og måten du sier ting på som gjør en samtale spennende, ikke nøyaktig hva du sier .

Kjetil GV

#9
100% enig med fri90!

I og med at jeg har skrevet en del, så tar jeg det med selv om det nok overlapper litt med fri90s innlegg.

Quote from: Golden God on February 15, 2016, 23:12:12 PM
Måka, jeg er litt interessert i høre hva du definerer som "rar" og "normal". Jeg vet ikke om jeg ville oppfordrer alle til å være "normale" i en smal forstand. I mine ører er normal ofte synonymt med kjedelig, eller "akkurat som alle andre".  Personlig vil jeg kategorisere meg som noe rar, uten bruke ordet "rar" til å sammenligne med manglende sosiale antenner eller klein. Jeg vil heller si at jeg unngår å være A4, uten at det er noe som faktisk synes via klesstil eller andre ting. Jeg er bare uenig i å sette "normal" som et mål for gutter. For mange gutter føler seg ikke normale, vil ikke være normale, eller føler at de aldri vil klare å være normale.
Men dette er uansett vanskelig å diskutere videre uten å høre din definisjon av hva som faktisk går under normalt.
Godt spørsmål!

Nå svarer jeg litt on the fly, så kanskje jeg er litt for kjapp i vendinga, men får med hva jeg tenker er normalt i allefall.

Normal i "smal forstand" og en "A4 person" er vel egentlig ikke "normal" i det hele tatt, men en "overmoderert" versjon av et menneske som forsøker holde seg innenfor alle samfunnets normer, regler og moralske grenser for å ikke stikke seg ut. (satt på spissen..)

Normal betyr for meg:

1. Vær deg selv. Det vil si. Ikke prøv å late som om du er noe annet enn deg selv. Det kan bli inkongruent og bryte tillit. Eksempler på rar oppførsel kan være feks å tro at man må gjøre noe ekstra for å bli likt eller skape ekstra tiltrekning. Feks negge, være cocky funny, prøve imponere, være kul eller skryte. Ikke det at det ikke kan fungere bra å gjøre noen av disse tingene, men at om man ikke er helt kalibrert eller flink på disse tingene så kan mye av det man sier oppfattes som veldig rart eller upassende.

Trangen til å gjøre noe ekstra oppstår jo gjerne når man gir jenta høyere verdi i situasjonen, og spesielt dersom man ikke føler seg god nok for henne.

2. Holde seg innenfor normale sosiale normer. Med forbehold at man har lov til å bryte de noe om man tydelig viser at man vet man bryter de, og forholder seg ureaktiv til det. Eks om du roper gjennom rommet i en rolig cafe over til en kompis i andre enden av lokalet, så bryter du en sosial norm. Dersom du er komfortabel med dette, og det virker normalt for deg, så kan du øke din verdi fordi du er komfortabel med den sosiale spenningen. Men skal ikke så mye til å bli rar om man fortsetter å snakke sammen høyt, og snakker om rare temaer høyt.

3. Mange ting man liker og hobbyer kan være sære, og man trenger ikke å fortelle så mye om det på de første datene. Det blir jo søtt å være litt rar når man først har bygget tillit og tiltrekning.

4. En sjekk for om det du har tenkt å gjøre eller si er rart, er hvordan hadde du reagert om daten din hadde sagt eller gjort det samme?

5. Det er ekstremt mange sjekketips ute og går, og man kan fort bli ukalibrert om man bruker noen av de fra andre kilder enn GV.

Når det er sagt, så kan man omtrent ikke unngå å være rar i noen tilfeller når man skal øve seg på sjekking. Eks fra GV teorien, så skal man være Proaktiv og Ureaktiv.

Hvis man er helt ureaktiv vil nok det oppleves litt rart. Kanskje kaldt og maskinaktig. Er man 100% proaktiv kan man nok oppfattes som uten sosiale antenner, mangel på empati eller andre ting.

Man kan ikke unngå å være rar av og til når man prøver å bli flink med jenter. Så det er en del av læringsprosessen.

De fleste postene i dette søket sier noe om forskjellige måter man kan oppfattes som rar på:
http://www.0330.no/search?q=rar#.VsJY1fnhBD8


QuoteJeg vil heller si at jeg unngår å være A4
Mulig jeg tar meg litt vann over hodet her, og sier ikke dette for å provosere, men det å unngå å være noe høres ut som en mulig måte å bli oppfattet som rar på. Mulig det bare er formuleringen som gjør det.  En sunn motivasjon er vel søke de verdiene og tingene man liker å leve etter, enn det å prøve unngå noe for å slippe bli oppfattet på en eller annen måte.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Golden God

Takker for godt svar. Da forstår jeg bedre, og er stort sett enig i det meste du nevner.

Angående siste punktet ditt, det var dårlig formulert av meg. For å si det på en bedre måte, så liker jeg gjerne å "utfordre" sosiale normer og oppfordrer gjerne til litt eksentrisitet, og finner det ofte interessant. Uten å overdrive selvsagt. Selv har jeg foreløpig litt for mange sperrer (pga av en noe mild sosial angst) til at det faktisk blir noe problem av at det blir "for mye", men samtidig er jo dette også noe som kan føre til at forsøkene blir halvhjertede grunnet nervøsitet, som igjen da nok kan oppfattes som rart. Men dette er noe jeg jobber med. Uansett, jeg finner det ofte forfriskende om jeg møter folk som skiller seg ut. Jeg trooor også at jeg har en ganske høy terskel når det gjelder å oppfatte folk som rare.

Etter litt betenkning, så tror jeg kanskje cluet handler om å være selvbevisst og ha sosiale antenner nok til å forstå dine egne "rarheter", og anerkjenne dem. For når jeg tenker på rare folk, så er det folk som stort sett er helt ubevisste over hva de gjør som kan virke rart og merkelig, eller eventuelt om de er FOR selvbevisste og selvkritiske, hvor de blir for nervøse og begynner dermed å si rare ting som ikke blir sagt på riktig måte, og blir derfor oppfattet som rart.

Men dette er jo ting som du selv er inne på over her, så jeg kommer egentlig bare med en litt mer uforståelig versjon her.

piken

Orket ikke lese alle postene, men støtter meg til det Måla nevner om å være normal. (Normal er ikke det samme som a4, normal er at du ikke er en freak).

Grunner til at jeg ikke vil møte gutter for andre date er fordi det ikke blir bygget nok spenning på første date (eller at han ikke viste seg å være min type likevel). Jeg kunne gått på date flere ganger i uka hvis jeg hadde hstt lyst, så det skal faktisk litt til for at jeg skal gi en fyr en andre sjans hvis det ikke var noe spenning der. Det er kanskje urettferdig, men nå er det sånn og jeg gidder ikke gi folk en sjans til bare for å være snill.

De gangene jeg har takket ja til date nr 2 er:
- vi gjorde noe litt annerledes som første date (eks goksrt) så ble ikke den kjedelige "intervju over en kaffe"-greia
- fyren klarte å eskalere sånn passe pg skape spenning
- fyren har alle kvaliteter på checklista i orden og jeg er nødt for å teste det ut (sjeldent)
- vi snakker om noe konkret vi skal gjøre sammen; felles interesse. Eks klatring. Å avtale an date hvor vi gjør noe jeg er gira på uansett gjør at jeg føler det er mindre date-press og bortkasta tid.