Kurs i å bli kvitt Åpnings-Angst 9. april!

Started by Andreas GV, March 06, 2016, 21:02:57 PM

Previous topic - Next topic

Andreas GV

Du dusjer, fikser håret, kommer deg hele veien til sentrum, står i kø inn på utestedet, ser en pen jente og ... gjør ingenting. I tre timer. Og drar hjem igjen.

Not anymore! Vi har utviklet et system basert på kognitiv adferdsterapi for å bli kvitt tanker og rasjonaliseringer slik at du rolig og bestemt åpner de jentene du vil. I tillegg vil vi gå i dybden på Intensjon slik at du vet nøyaktig hva du vil og er supermotivert til å bli kjent med nye jenter. Vi kommer også til å gå gjennom Eskalerings-stigen (fra Sjekkeskolen-boka) og hvordan du gradvis bør eskalere.

Kurset går av stabelen i Oslo lørdag 9. april kl 1400 og varer i 5-6 timer.

Pris: 1795,-

Sikre deg plass nå via Paypal:

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=EYMKZ2X5VHPL2

The Stig

#1
Thank the Lord !!! 
Kun teori, eller litt praksis også ? Hvor mange plasser er det ?
bye bye comfort zone.Just die already.

Andreas GV

Kun teori denne gangen. Men det blir jo garantert en gjeng som drar ut sammen etterpå :) Antall plasser er foreløpig satt til 15, men mulig vi bytter lokale hvis det er stor pågang.

Kaizer

Er det mulig å få vite litt mer om hva den kognitive adferdsterapien går ut på?

Andreas GV

Vi har laget et trinnvis system/opplegg man kan benytte for å

1. Bli bevisst hvilke lyntanker som dukker opp rett før man (ikke) går bort til jenta.
2. Identifisere begrensningstanker og tankemønstre som går igjen.
3. Utfordre tankene slik at man blir kvitt de og bytte de ut med nye.

Du kan lese mer om kognitiv adferdsterapi her: https://no.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_adferdsterapi



Kaizer

Poenget med artikkelen er at CBT er overhypet og at det ikke gir varig virkning.

I tillegg er flere av studiene om CBTs gode effekter tvilsomme i sjekkesammenheng. Definisjonene av «forbedring» er ofte veldig fleksible, og de som behandles for f.eks. sosial fobi kan være pasienter som ikke tør å gå ut av døra hjemme. Å tørre å handle på butikken vil da bli sett på som en forbedring, men ikke en forbedring mtp. å sjekke opp damer på byen.

Forskning i psykoterapi har også vist at det ikke finnes én metode som kurerer alt for alle, dvs. at CBT vil fungere på noen, men ikke alle (akkurat slik som i pick up).

Andreas GV

Kan du nevne en annen retning innen psykologi som er mer anerkjent enn CBT for problematikk rundt sosial mestring og angst?

Sondre i GV er utdannet lege og jobber som psykiater. Tom i GV er utdannet innen psykologi.

Innen akademia er det overveldende konsensus om at CBT fungerer veldig bra. At du kan google deg frem til EN fyr som mener noe annet endrer ikke på det.

Kaizer

Problemet er at ingen av disse studiene viser om CBT har effekt mot åpningsangst i sjekke-på-byen-kontekst (hvis noen finner studier om dette så er jeg veldig interessert i dem). Selv om denne metoden skulle være den beste som finnes, er den ikke nødvendigvis bra nok for dette.

Psykiatere anser jeg ikke som relevant i denne sammenhengen, da de ikke jobber med folk som sliter med å snakke med jenter på byen. Kliniske psykologer jobber heller ikke med dette. De behandler vanligvis folk som ikke tør å gå i forelesning eller som sykemelder seg på grunn av sosial angst.

fri90

Hvorfor så negativ Kaizer? Blir jo helt feil å dømme utifra noen artikler og ihvertfall for et kurs du ikke har deltatt på. Jeg har selv tatt det kurset ( som var en del av avansert b.c) så jeg kan anbefale deg og dere andre ta det hvis du sliter med å åpne.

Andreas GV

Quote from: Kaizer on March 31, 2016, 18:58:08 PM
Psykiatere anser jeg ikke som relevant i denne sammenhengen, da de ikke jobber med folk som sliter med å snakke med jenter på byen.

Flaks at det er nettopp det jobben min er da :) Og at jeg har over ti års erfaring med problemstillingen.

wanad

Jeg har selv vært borti mye kognitiv psykologi opp igjennom, og vil egentlig si meg enig i den artikkelen. All den selvhjelpen, psykologtimene og den kognitive psykologien jeg har lest har stort sett ikke gjort noe som helst for meg. Likevel har jeg meldt meg på kurset og gleder meg. Hvorfor i all verden gjør jeg det?
For meg er åpningsangst nettopp et problem der en quick fix er det jeg trenger. Jeg har drevet med sjekking i flere år. Når jeg er ute på byen sliter jeg med å åpne, men til slutt klarer jeg det. Noen ganger blir dama med meg hjem også. Altså, jeg fikser åpningsangsten selv nesten hver eneste kveld, men mister masse muligheter underveis. Når jeg står på utestedet og ser en jente står der i nærheten, så er det små idiotiske tanker som hindrer meg i å gå bort. Min erfaring med kognitiv psykologi er at det er nettopp små idiotiske tanker denne kan fikse. Så jeg har meldt meg på kurset for å bli flinkere til å overvinne disse tankene i sekundene der jeg dropper en mulighet. For det er nesten alltid i løpet av sekunder beslutningen om ikke å åpne blir tatt.

Jeg sliter også en annen dypere angst, og et ekstremt lavt selvbilde. For disse problemene har kognitiv psykologi vist seg verdiløs. Men så lenge jeg åpner og eskalerer er ikke denne angsten avgjørende. Det går fint an å ta med seg flotte jenter hjem fra byen selv om det føles som jeg rives i stykker innenfra av angst.