Hender det at en unnskyldning ikke er et avslag?

Started by dagligvare, April 18, 2016, 14:34:48 PM

Previous topic - Next topic

dagligvare


Hender det at damer avlyser dater, eller ikke kan møte deg - og så finnes det faktisk en ekte grunn for det?

Min filosofi er at dersom en dame avlyser daten, eller kommer med en unnskyldning til å ikke møtes - så er det fordi hun ikke er interessert. Uansett hva hun hevder grunnen er.

Sist gang dette skjedde med meg var forrige uke. Jeg skulle treffe ei dame og hadde avtalt tid og sted tidlig i uken. Masse smilefjes og god stemning. Så noen timer før vi skulle treffes så var hun blitt dårlig ::). Men hun ville gjerne treffes til helgen! Helgen kommer og jeg sender først en melding, så en til senere. Ikke noe svar. Så får jeg svar sent på søndag om at hun hadde hatt problemer med mobilen  ::) ::) ::). Latterlig.   

Så har dere noen annen erfaring enn meg? Har det hendt at damer har avlyst dater med dere og så har det faktisk blitt noe av likevel?

TT82

Det hender ofte :)

Men sjansen for å møtes minkes hvis hun avlyser første gangen.
Ingen vits å sikte mot nærmeste lyktestolpe, en stjerneklar aften.

Love

Kan hende hun bare er utrygg. Og det behøver ikke ha med deg å gjøre. Men uansett må du gi det tid.. F.eks Vente til hun tar ny kontakt (ikkepushe)

piken

Jeg er en super-avlyser, selv 3 ganger på rad, selv om det ikke er noe vondt ment. De gangene jeg ikke er interessert eller ombestemmer meg er det større sjans for at jeg heller lar vær å svare enn å faktisk ljuge. Å ljuge gjør jeg aldri. Men så er jenter forskjellige. Og jeg blir overraska hvor lav toleranse det er for sånne som meg.

En gang var jeg kjempesliten og fare for migrene da jeg hadde avtalt date og skrev til slutt (mulig litt kort varsel, sånn 2 timer før) at jeg ikke var i form og beklaget. Fikk ikke noe svar på denne meldingen engang og jeg tenkte "ok, your loss", mens andre har sagt til meg at han har tolket det som en avvisning fordi jeg ikke har foreslått et nytt treff. Hvor skal verden gå hvis folk skal tolke mer enn de handler? Nei, gi dama en sjans, avlyser hun IGJEN så er det ikke noe vits, selv om hun er interessert så kommer hun jo til å være slitsom å date (du vet aldri om det blir noe).

Jenten85

Hvis jeg er interessert, men hvis jeg må avlyse forteller jeg hvorfor og initierer til nytt møte en annen dag. Hvis ikke jeg kommer med nytt forslag til dag, så er det nok et avslag!

dagligvare

#5
Quote from: piken on April 19, 2016, 15:30:11 PM
Jeg er en super-avlyser, selv 3 ganger på rad, selv om det ikke er noe vondt ment. De gangene jeg ikke er interessert eller ombestemmer meg er det større sjans for at jeg heller lar vær å svare enn å faktisk ljuge. Å ljuge gjør jeg aldri. Men så er jenter forskjellige. Og jeg blir overraska hvor lav toleranse det er for sånne som meg.

En gang var jeg kjempesliten og fare for migrene da jeg hadde avtalt date og skrev til slutt (mulig litt kort varsel, sånn 2 timer før) at jeg ikke var i form og beklaget. Fikk ikke noe svar på denne meldingen engang og jeg tenkte "ok, your loss", mens andre har sagt til meg at han har tolket det som en avvisning fordi jeg ikke har foreslått et nytt treff. Hvor skal verden gå hvis folk skal tolke mer enn de handler? Nei, gi dama en sjans, avlyser hun IGJEN så er det ikke noe vits, selv om hun er interessert så kommer hun jo til å være slitsom å date (du vet aldri om det blir noe).

Jeg tror du er en ganske typisk jente. Og jeg tror at du/dere har en ekstremt lav terskel for å avlyse fordi dere egentlig ikke er så keen. Dere er keen nok til å avtale å treffes, men ikke keen nok til å gjennomføre. Hvis dere får den minste lille grunn til å avlyse så gjør dere det.

Jeg tipper han du aldri hørte noe fra hadde erfaring fra tidligere med slike serie-avlysere  :). Avlyser dama date nummer 1, så er det 99,9 % sjanse for at hun avlyser date nummer 2 også.


piken

Quote from: dagligvare on April 23, 2016, 19:06:32 PM
Quote from: piken on April 19, 2016, 15:30:11 PM
Jeg er en super-avlyser, selv 3 ganger på rad, selv om det ikke er noe vondt ment. De gangene jeg ikke er interessert eller ombestemmer meg er det større sjans for at jeg heller lar vær å svare enn å faktisk ljuge. Å ljuge gjør jeg aldri. Men så er jenter forskjellige. Og jeg blir overraska hvor lav toleranse det er for sånne som meg.

En gang var jeg kjempesliten og fare for migrene da jeg hadde avtalt date og skrev til slutt (mulig litt kort varsel, sånn 2 timer før) at jeg ikke var i form og beklaget. Fikk ikke noe svar på denne meldingen engang og jeg tenkte "ok, your loss", mens andre har sagt til meg at han har tolket det som en avvisning fordi jeg ikke har foreslått et nytt treff. Hvor skal verden gå hvis folk skal tolke mer enn de handler? Nei, gi dama en sjans, avlyser hun IGJEN så er det ikke noe vits, selv om hun er interessert så kommer hun jo til å være slitsom å date (du vet aldri om det blir noe).

Jeg tror du er en ganske typisk jente. Og jeg tror at du/dere har en ekstremt lav terskel for å avlyse fordi dere egentlig ikke er så keen. Dere er keen nok til å avtale å treffes, men ikke keen nok til å gjennomføre. Hvis dere får den minste lille grunn til å avlyse så gjør dere det.

Jeg tipper han du aldri hørte noe fra hadde erfaring fra tidligere med slike serie-avlysere  :). Avlyser dama date nummer 1, så er det 99,9 % sjanse for at hun avlyser date nummer 2 også.

Hehe, jeg vet ikke hva som er normalt. Jeg har aldri avlyst fordi jeg "ikke er så keen" ( i de tilfellene har jeg heller latt vær å svare når de spør om date), men fordi jeg har vært syk, sovna for lenge på sofaen, fått det mer travelt eller generelt bare noia. Og når fyren ikke skriver "Det var synd, du får ha god bedring" så er han såpass lite gentleman til at jeg gidder å ta opp tråden igjen for ny date.

Greit at man har tidligere erfaringer med avlysninger, men hvis du faktisk er gira på date så koster det ikke mye å spørre igjen og tåle å få et avslag? Joda, jenta som avlyser kan jo også spørre, men jenter ER treigere enn gutter til å spørre på date. Igjen er man tilbake til at det er bedre å handle enn å tolke, tenker jeg :)

Love

Quote from: piken on April 25, 2016, 12:01:52 PM
Quote from: dagligvare on April 23, 2016, 19:06:32 PM
Quote from: piken on April 19, 2016, 15:30:11 PM
Jeg er en super-avlyser, selv 3 ganger på rad, selv om det ikke er noe vondt ment. De gangene jeg ikke er interessert eller ombestemmer meg er det større sjans for at jeg heller lar vær å svare enn å faktisk ljuge. Å ljuge gjør jeg aldri. Men så er jenter forskjellige. Og jeg blir overraska hvor lav toleranse det er for sånne som meg.

En gang var jeg kjempesliten og fare for migrene da jeg hadde avtalt date og skrev til slutt (mulig litt kort varsel, sånn 2 timer før) at jeg ikke var i form og beklaget. Fikk ikke noe svar på denne meldingen engang og jeg tenkte "ok, your loss", mens andre har sagt til meg at han har tolket det som en avvisning fordi jeg ikke har foreslått et nytt treff. Hvor skal verden gå hvis folk skal tolke mer enn de handler? Nei, gi dama en sjans, avlyser hun IGJEN så er det ikke noe vits, selv om hun er interessert så kommer hun jo til å være slitsom å date (du vet aldri om det blir noe).

Jeg tror du er en ganske typisk jente. Og jeg tror at du/dere har en ekstremt lav terskel for å avlyse fordi dere egentlig ikke er så keen. Dere er keen nok til å avtale å treffes, men ikke keen nok til å gjennomføre. Hvis dere får den minste lille grunn til å avlyse så gjør dere det.

Jeg tipper han du aldri hørte noe fra hadde erfaring fra tidligere med slike serie-avlysere  :). Avlyser dama date nummer 1, så er det 99,9 % sjanse for at hun avlyser date nummer 2 også.

Hehe, jeg vet ikke hva som er normalt. Jeg har aldri avlyst fordi jeg "ikke er så keen" ( i de tilfellene har jeg heller latt vær å svare når de spør om date), men fordi jeg har vært syk, sovna for lenge på sofaen, fått det mer travelt eller generelt bare noia. Og når fyren ikke skriver "Det var synd, du får ha god bedring" så er han såpass lite gentleman til at jeg gidder å ta opp tråden igjen for ny date.

Greit at man har tidligere erfaringer med avlysninger, men hvis du faktisk er gira på date så koster det ikke mye å spørre igjen og tåle å få et avslag? Joda, jenta som avlyser kan jo også spørre, men jenter ER treigere enn gutter til å spørre på date. Igjen er man tilbake til at det er bedre å handle enn å tolke, tenker jeg :)


Man kan faktisk sitte så fast i PUA tolkninger også at man ikke ser at det i seg sjøl er hemmende. Synes egentlig godevibber er flinke til å ta PUA teorien med "en klype salt". Dvs at en fyr som putter alle jenter i en og samme bås faktisk har et handicap. "alle jenter er så lite bevisst på hvorfor de gjør ting at den eneste måten å styre utfallet på er å få henne til å tro noe annet enn det som faktisk er tilfelle"

Vi er mennesker, og forskjellige.
PUA teknikker er fine til å lære å bli mer frampå og utadvendt, men fungerer mindre bra når man beveger seg over i å tolke hvorfor jenter gjør som de gjør (er min mening). Jeg er selv i den kategorien som ikke for mitt bare liv ville gått på en blind date (og skyr derfor ing), så tror avlysning og kalde føtter kan være normalt....kskje hjelpe å tenke "trygghet", treffes på offentlig sted, enkelt å møte opp/enkelt å stikke av og holde en lett og ledig tone? Ingen er keen på noen de aldri har møtt og det gjør det lett å avlyse?

Kjetil GV

Jenter lever i snitt i en verden av overflod, hvor en tapt date ikke har så mye å si.
Det dukker som regel opp en mulighet snart igjen allikevel.

Og så tipper jeg at dersom jenta har avlyst en gang, så vil mange gutter svare på en måte som enten er needy, skuffet eller sur.
Noe som ødelegger muligheten til at jenta gir de en ny mulighet.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

dagligvare

Quote from: piken on April 25, 2016, 12:01:52 PM

Hehe, jeg vet ikke hva som er normalt. Jeg har aldri avlyst fordi jeg "ikke er så keen" ( i de tilfellene har jeg heller latt vær å svare når de spør om date), men fordi jeg har vært syk, sovna for lenge på sofaen, fått det mer travelt eller generelt bare noia.

Også kalt "egentlig ikke så keen". Stusselige unnskyldninger som man bruker for seg selv fordi man egentlig ikke er så veldig interessert.

Quote from: piken on April 25, 2016, 12:01:52 PM
Og når fyren ikke skriver "Det var synd, du får ha god bedring" så er han såpass lite gentleman til at jeg gidder å ta opp tråden igjen for ny date.

Greit at man har tidligere erfaringer med avlysninger, men hvis du faktisk er gira på date så koster det ikke mye å spørre igjen og tåle å få et avslag? Joda, jenta som avlyser kan jo også spørre, men jenter ER treigere enn gutter til å spørre på date. Igjen er man tilbake til at det er bedre å handle enn å tolke, tenker jeg :)

Ja, det skader jo ikke å prøve. Det blir som å spille i lotto.   

Men jeg kan jo spørre deg da, hvor ofte har du endt opp med å date en kar hvor du har avlyst første date fordi du "fikk noia"?

Love

Overflod er litt feil - for mange jenter betyr det bare at de får uønsket oppmerksomhet (fra sjefen, kollegaer - som snakker til puppene dine i stedet for å se på ansiktet ditt) (fra kjæresten eller mannen til mora di eller naboen) (fra tilfeldige mannfolk på gata - som kunne vært faren din)

Det betyr ikke at det ikke finnes jenter som også leiker med følelsene til gutta (og digger oppmerksomhet), men greit å tenke at folk (også jenter) er forskjellige - og kan ha ulike grunner...

piken

Quote from: dagligvare on April 25, 2016, 17:47:38 PM
Quote from: piken on April 25, 2016, 12:01:52 PM

Hehe, jeg vet ikke hva som er normalt. Jeg har aldri avlyst fordi jeg "ikke er så keen" ( i de tilfellene har jeg heller latt vær å svare når de spør om date), men fordi jeg har vært syk, sovna for lenge på sofaen, fått det mer travelt eller generelt bare noia.

Også kalt "egentlig ikke så keen". Stusselige unnskyldninger som man bruker for seg selv fordi man egentlig ikke er så veldig interessert.

Quote from: piken on April 25, 2016, 12:01:52 PM
Og når fyren ikke skriver "Det var synd, du får ha god bedring" så er han såpass lite gentleman til at jeg gidder å ta opp tråden igjen for ny date.

Greit at man har tidligere erfaringer med avlysninger, men hvis du faktisk er gira på date så koster det ikke mye å spørre igjen og tåle å få et avslag? Joda, jenta som avlyser kan jo også spørre, men jenter ER treigere enn gutter til å spørre på date. Igjen er man tilbake til at det er bedre å handle enn å tolke, tenker jeg :)

Ja, det skader jo ikke å prøve. Det blir som å spille i lotto.   

Men jeg kan jo spørre deg da, hvor ofte har du endt opp med å date en kar hvor du har avlyst første date fordi du "fikk noia"?

Av de gangene som jeg har avlyst pga "noia" så har jeg dratt på date med ca 9 av 10 senere. Jeg tenker ikke at unnskyldninger er stusselige så lenge man er ærlig med seg selv og andre, men der er det helt ok at vi er forskjellige - vi to skal jo ikke på date uansett. (Greit at jeg har dratt en hvit løgn med å ikke føle meg så bra de gangene jeg har fått noia, men å ha angst er jo teknisk sett å ikke føle seg så bra;) Men nå var ikke denne tråden ment til å handle om meg, ville bare komme med et side-perspektiv om at det faktisk finnes jenter som faktisk er uheldige med å bli syke eller å ha andre grunner til å avlyse en date med noe som virker som en halvdårlig unnskyldning. Den virkelige sannheten får man ihvertfall aldri hvis man ikke prøver! (Men så er det forskjell på å spørre etter 3. avlyste date og kun den første da .. )

Anax

Synes Love og Piken kommer med bra greier her. Min erfaring er at jenter avlyser pga alt mulig som vi gutter ser på som "småting". Jenter trenger litt at "alle planetene står på rett linje" for at de skal på date. Det er ikke noe å ta personlig eller seriøst, jenter er jenter. Bare si "god bedring" og prøv igjen en annen gang om du i det hele tatt vil lengre.


Det er litt som når du ikke har vært på trening på lenge og har legday men du våkner for seint, spiser feil mat, osv. Så blir det bare "næææh, sov dårlig så nå er jeg sløv, jeg gjesper og har ikke spist riktig idag pluss nå må jeg sikkert vente på vektene.. Tar det heller imorgen". Jeg VIL på trening og har lyst til å komme igang men det passer bare ikke akkurat nå.


For meg personlig blir jeg ikke irritert men heller skuffet om ei jente avlyser slik fordi det indikerer litt mangel på innsikt / omtanke. Jeg har frigitt tid til henne og ryddet i skjema så jeg kan treffe henne og nå føles det ut som hun kaster bort tiden min - jeg respekterer tiden til andre, og krever derfor at de respekterer tiden min. Liker jenter som klarer å "manne seg opp" litt og by på seg selv selv om formen ikke er 110%.

Allikevel har jeg nå en fast regel om at jeg aldri tar dates jeg har planlagt mer enn 2 dager frem i tid seriøst. Erfaringsmessig om jeg planlegger en date 3 eller mer dager frem i tid så kommer livet bare i veien og det er helt naturlig. Seriøst om du avtaler en date 3 dager eller mer frem i tid så avlyser de SOM OFTEST men om du avtaler 2 dager før for så å vente med å fortelle hvor til selve dagen / dagen før så går det greit 99% av gangene.


Også, sorry for å være kjip, men har ingen bra erfaring med jenter som er serie-avlysere eller kverulerer med hvor / når vi skal møtes. Mulig det er bare personlighetskrasj men når vi først møtes er disse jentene altfor innesluttet / negative for min del.

piken

100% enig med deg, Anax! Også det med respekt for andres tid. Takk for litt "reality check" ;)

Kaizer

Quote from: Anax on April 28, 2016, 01:01:19 AM
Min erfaring er at jenter avlyser pga alt mulig som vi gutter ser på som "småting". Jenter trenger litt at "alle planetene står på rett linje" for at de skal på date. Det er ikke noe å ta personlig eller seriøst, jenter er jenter. Bare si "god bedring" og prøv igjen en annen gang om du i det hele tatt vil lengre.

Jeg er helt enig.

For å si det på en litt annen måte, så må jenter føle at det er riktig å dra på date. Menn er mer logiske når det kommer til dette og er ikke så avhengig av den "riktige" følelsen, men er heller fokusert på det konkrete, nemlig å møte jenta.

Å samle inn telefonnummer på byen er et godt eksempel på dette. Når du snakker med en jente og får telefonnummeret hennes, så føler hun at det er riktig der og da, gitt at hun ikke gir det for å få deg bort. Dagen etter er promillen lavere og denne følelsen er ofte ikke der lenger.

Hennes "state", eller følelsesmessige tilstand på norsk, har endret seg. Derfor kan det være lettere med sex samme kveld enn i ettertid gjennom SMS, siden staten hennes er mer konstant.