Sommerflørt med uleselig jente?

Started by Golden God, May 26, 2016, 23:43:15 PM

Previous topic - Next topic

Golden God

Hei, har pratet med en jente over nett nå i et par måneder, og møtte henne vel for første gang for rundt en måned siden. For å gi litt kontekst først; Hun bor på andre siden av landet, det var ikke via noen datingside, var bare i en felles "gruppechat" og vi fant en god tone, med mye banter frem og tilbake. Mitt objektiv her nå er da å få til en slags sommergreie med henne, da jeg fint kan bruke store deler av sommeren min der hun bor. Skal også nevne at det er en viss aldersforskjell her, da hun er 18, og jeg er 23.  Vi tekster ofte sammen, og det er ganske åpenbart at hun faktisk liker å prate med meg. Men det er det romantiske/seksuelle aspektet her jeg er veldig usikker på. Hun er lite responsiv om vi nærmer oss temaet, men det kan godt hende hun bare er lite komfortabelt med slikt over tekst. Hun virker generelt som en veldig lukket, hemmelighetsfull og lite utagerende person. Så jeg har lært meg å forvente null initiativ fra hennes side, og har forstått at jeg må styret showet om noe skal skje her. Det eneste lille jeg har fått som kan tyde på en slags interesse er vel en fylletelefon hvor vi bare pratet tull, og en fylletekst der hun sier at jeg burde komme og plukke henne opp (fordi det visstnok hadde vært koselig), hvor hun i samme slengen nevner at hun er gammel nok, i respons til at jeg kaller henne en liten jente, av en eller annen grunn. Her kan det selvsagt være mye overtolkning fra min side.

Kan vel også nevnte litt om hvordan første møtet gikk. Manglet hjemmebanefordel, men føler vi fortsatte tonen vi hadde over nett. Ganske leken og mobbete. Bare gikk rundt og pratet stort sett. Prøvde å få inn litt tilfeldig kontakt, men fokuserte mest på øyekontakten. Følte den satt bra. Var et par muligheter på litt mer kontakt når vi satt på en benk som jeg ikke tok, der tar jeg selvkritikk, men ellers følte jeg det gikk bra. Avsluttet med en klem, og noe annet hadde jeg selvsagt ikke forventet under omstendighetene.

Har hintet fram til at vi burde henge sammen i sommer, og selv om hun bare gir vage svar foreløpig, så er jeg ganske sikker på at hun vil. Det var samme regla første gang vi skulle møtes. Men så er det det å få fram at jeg ikke er interessert i å henge bare som venner, som jeg er usikker på om hun har forstått eller ikke. Hun spør litt sånn som; "hvorfor vil du møte meg igjen da?" og slikt, og jeg prøver å svare vagt tilbake. Noe slikt som at jeg har bare lyst, vil gjøre mer enn å bare prate over tekst, osv.
Min logiske hjernehalvdel forteller meg at jeg skal ta det rolig og ikke bry meg så mye om hva som skjer i tekstingen, så lenge jeg bare klarer å flørte og eskalere når vi møtes i sommer. MEN, følelsene mine klarer ikke å slå seg til ro med det. Har dessverre blitt litt for investert i det her, og er helt 100% fast bestemt på at dette SKAL skje.

Altså, hun har investert veldig mye tid på meg, så jeg kan ikke forestille meg noe annet enn at hun er åpen for at noe mer skal skje? På en annen side, kanskje jeg bare er underholdning og tidsfordriv for henne? Blææ, veldig frustrerende å ikke kunne få møtt henne med en gang og få ting avklart. Men det er vel også denne usikkerheten som gjør meg såpass tiltrukket.

Så jeg lurer vel egentlig på om noen har råd til framgangsmåte de neste 3-4 ukene til jeg (forhåpentligvis) møter henne? (Har nok teorikunnskap til å forstå hva jeg skal gjøre når vi møtes selvsagt). Burde jeg være mer tydelig på at bare vennskap ikke er intensjonen min? Er manglende seksuell hinting fra hennes side over tekst et dårlig tegn? Og er det noen tegn jeg burde se etter for å se om hun er interessert i noe mer? Har også lurt på om hun kanskje synes aldersforskjellen er for stor... Tar uansett alle innspill jeg kan få! Her ble det mye babling, men er litt desperat her, for denne jenta gjør meg virkelig gal.

cattaraz

Hvorfor eskalerte du ikke når dere møttes? Hun er jo mest trolig interessert.

Ikke prat for mye om sex. Skjønner det er fristende å få avtalt sex så du ikke reiser og at det ikke leder noen vei. Kan godt være hun vil ligge med deg, men hun kan ikke si: "ja, når vi møtes kan vi godt pule".

Tror og du har godt av å fokusere på andre jenter. Hun er veldig viktig for deg, virker det som.
You don't have to finish today, as long as you finish. But remember today might be the last day of your life.

Success sits on a mountain of mistakes!

fri90

Generelt er det vanskelig å få henne til å like deg over tekst. Om hun liker deg videre nå kommer ann på hvilke føleleser hun fikk under møtet dere hadde. Det at hun spør hvorfor du vil møte henne igjen  er nok et tegn på at hun er litt usikker på om du liker henne som person eller om det kun er fordi hun er jente generelt.

Golden God

Cattaraz: Hvorfor jeg ikke eskalerte? Godt spørsmål. Eskalerte vel noe, men i etterkant ser jeg jo at jeg burde eskalert mer. Men det var vel en blanding av at jeg var veldig usikker på hvor jeg hadde henne(det var tross alt ikke en "date" fra tinder/nettdating), hvor langt jeg kunne gå, jeg var ikke like målbevisst som jeg er nå, og jeg var tross alt noe nervøs. Hva får deg til å tro at hun mest trolig er interessert?

Neinei, er du gal, ville aldri prøvd å avtale sex. Vet veldig godt at det ville endt dårlig. Mine metoder er nok dessuten mer sofistikerte enn som så. Det jeg mente var vel småspøking med seksuelle undertoner.

Absolutt, hun er utvilsomt for viktig for meg. Skulle gjerne prøvd å fokusere på andre jenter, men det går ikke. Ingen andre interesserer meg atm. Her går det i heftig tunnelsyn.

Fri90: Klar over det. Vet godt at det er begrenset hvor mye jeg får gjort over tekst. Men nå har jeg dessverre ikke noe annet valg enn å være tålmodig fram til neste møte... Jeg tenker at det bare er bra at hun er usikker på det, selv om jeg føler meg ganske sikker på at hun tror jeg faktisk liker henne som person. Eller kanskje ikke, hva vet jeg? Så lenge hun ikke er overbevist om at vi bare skal henge sammen som venner er jeg fornøyd. Jeg vil vel også anta at kommunikasjonen ville dabbet noe av etter møtet om hun absolutt ikke likte meg? Noe den ikke har gjort. Tvert imot..

Love

Flørting er bra - også som tekst... Og gjør at man ikke tenker vennskap... Virker som dere har spenning. Prøv å ikke sammenligne med Tinder dating. Å treffes på andre måter er morsommere, fordi man har den ekstra spenningen. Litt som å gå å glede seg til julaften😄
Prøv å nyte usikkerheten som spenning...
Hvis du vil kan du beskrive hva dere kan gjøre sammen, typ skulle gjerne sittet på den benken igjen... Uten å dra d så langt... La henne fullføre i fantasien sin...

Golden God

Det er sant det, og jeg prøver å få inn en del flørting. Usikker på hvor vellykket jeg er med det, men føler hun responderer på noe av det ihvertfall. Som nevnt, hun er ikke særlig åpen, og grenser til kald i visse tilfeller. Forventer ikke at hun kommer til å avsløre seg selv på noen måte. Men alkohol hjelper åpenbart mot det. Fikk en snap av henne i helgen når hun drakk; selfie+"søt nok? ". Svarer tilbake" alt for søt". Hun svarer "dumt du er så langt unna da".
På dette tidspunktet kan jeg ikke forstå annet enn at dette må gå i boks om jeg bare tar initiativ og eskalerer,  med mindre jeg klarer å fucke opp på en eller annen fantastisk måte...  Jeg mener, det der kan vel ikke tolkes på noen annen måte enn at hun er keen? Hennes drita selv, ihvertfall...

The Stig

Quote from: Golden God on June 08, 2016, 09:22:37 AM
Det er sant det, og jeg prøver å få inn en del flørting. Usikker på hvor vellykket jeg er med det, men føler hun responderer på noe av det ihvertfall. Som nevnt, hun er ikke særlig åpen, og grenser til kald i visse tilfeller. Forventer ikke at hun kommer til å avsløre seg selv på noen måte. Men alkohol hjelper åpenbart mot det. Fikk en snap av henne i helgen når hun drakk; selfie+"søt nok? ". Svarer tilbake" alt for søt". Hun svarer "dumt du er så langt unna da".
På dette tidspunktet kan jeg ikke forstå annet enn at dette må gå i boks om jeg bare tar initiativ og eskalerer,  med mindre jeg klarer å fucke opp på en eller annen fantastisk måte...  Jeg mener, det der kan vel ikke tolkes på noen annen måte enn at hun er keen? Hennes drita selv, ihvertfall...

Høres jo ut som hun er ganske klar for eskalering! Høres også ut som hun trenger litt validering fra deg siden hun spør hvorfor du vil treffe henne igjen....så du burde kanskje komplimentere litt på noe som du liker ved personligheten hennes, og som er spesielt for henne...
Når det kommer til eskalering så er det skummelt, men absolutt nødvendig for å holde tiltrekningen igang. Jeg trodde i veldig mange år at det skulle komme et magisk øyeblikk på en date hvor vi ser hverandre i øynene,kanskje stryker hverandre i håret, også inviteres jeg inn på et kyss.Dette har jeg funnet ut skjer kun på film. På datene mine nå så kysser jeg dem ofte midt i en samtale om været, og det har funket i 100% av tilfellene.
bye bye comfort zone.Just die already.

Golden God

Jeg hater å måtte ta opp denne igjen, but here it goes.

For å oppsummere, det skjedde aldri noe i sommer da begge ble for opptatte, og det klaffet aldri. Men vi fortsatte likevel å prate, og det vel egentlig tydeligere og tydeligere at hun var interessert. Så jeg foreslo at hun skulle komme på besøk i høstferien, ettersom det ble hintet til litt her og der. Dessverre ble det ikke noe av. Hun hadde nok lyst, men det var nok likevel et litt for stort steg å ta for en 18 år gammel jente som bor hjemme hos foreldrene på andre siden av landet. Men så dro jeg opp for 3 uker siden og besøkte familien min som bor i nærheten der, og møtte henne en dag. For å si det rett ut, jeg feilet totalt. Dårlig kontekst, jeg var småsyk, jeg hadde tatt en vival (som viste seg å være en jævlig dårlig ide, for jeg ble bare skikkelig trøtt og umotivert). Så det endte med at vi bare kjørte litt rundt, uten noe sted å egentlig være. Klarte aldri å skape noe spenning. Jeg skylder selvsagt litt på forholdene, men jeg vet selv at jeg selv har hovedansvaret her. Var ubesluttsom, tok ikke initiativ. Jeg feilet skikkelig hardt, rett og slett. Endte med en hadeklem. Burde jeg rett og slett bare stoppet et sted, og gått for kysset i bilen?

Så til nåtiden. Merket at samtalene dabbet litt av etter dette møtet. Det endte med at jeg ble litt stressa, og jeg foreslo forrige uke at vi burde ta en helg om en måneds tid og finne på noe ordentlig sammen. Difust svar fra henne. Ble enda mer stressa i helgen, og sa jeg krevde et ordentlig svar. Hun svarte med at hun synes det ble rart siden jeg var 5 år eldre enn henne. Men tvilte på at det var den ordentlige grunnen, så jeg presset henne litt mer, og på lørdagskvelden, med alkoholinntak så fikk jeg det verste en mann kan få høre; "Jeg føler vi bare er venner". Det svir fortsatt. Jeg reagerer på en god måte. Sier det er forståelig, med tanke på avstanden og alt mulig, og fikk bekreftet at hun følte det var noe mellom oss, men altså ikke nå lengre.
Føler jeg reagerte på beste mulig måte. Sa at det har vært veldig hyggelig å prate med henne de siste 8 månedene, men at det nå burde ta slutt. Og at vi kanskje vil sees igjen når hun blir litt eldre. Håper du får det fint, osv. Tror hun ble litt satt ut av at jeg slettet henne fullstendig fra Snapchat og brøt all kontakt.

Så nå tenker jeg rett og slett å fokusere på helt og holdent på andre jenter, og la tiden gå med henne. Men nekter å gi fullstendig slipp. Hun er for bra til det. Hva er da riktig steg å ta framover? Det jeg tenker, er å bare holde helt kjeft fram til våren/sommeren, få mer erfaring med andre jenter, og la henne savne meg litt. Så kan jeg heller dukke opp i byen hennes til sommeren og spørre om vi skal catche opp. Og ta skikkelig initiativ på det møtet. Hva tenker dere? Burde jeg ta sporadisk kontakt slik at jeg ikke forsvinner helt fra tankene hennes? Hva gjør man egentlig for å rette opp slike situasjoner? Og har dere noen kommentarer angående hva jeg gjorde feil/riktig her?

bareAre

Min erfaring er at det er nær umulig å rette opp når jenta har blitt kald på denne måten. Det virker som hun har bestemt seg og du prøver overtale henne til at det kun er avstanden og andre grunner (det funker ikke). Eneste måten du hadde hatt sjangs til å rette det opp er ved å se henne/eskalere og lede, men det spørs om du får muligheten for nå - du kan iallefall ikke rette det opp via tekst.

Som du sier selv, så feilet du. Et kyss på slutten ville kunne virke mot sin hensikt uten tidligere eksalering og bare ødelagt enda mer. Et kyss eller eskalering i starten derimot.... Aldersforskjellen er bare bullshit og en unnskyldning hun tyr til - 18/23 er nokså vanlig aldersforskjell.

Men ellers liker jeg deler av ditt eget forslag. "Så nå tenker jeg rett og slett å fokusere på helt og holdent på andre jenter, og la tiden gå med henne" - og glem henne! Seriøst. Du er på annet sted nå og det er mange jenter som vil være like bra som henne (selv om det er vanskelig å se når man er i tåka). Med litt innsats møter du på mange andre jenter og er ikke like needy. Hvis du klarer glemme henne, så vil du ironisk nok trolig ha mye større sjangs på henne neste gang. Hun vil ikke være like viktig for deg og merker hun det (uten at du prøver fake overflod), så er mye gjort. Kanskje du klarer se hennes negative sider og at hun ikke er like digg som du har følt?

Golden God

Jeg ser den. Jeg vil ikke si jeg prøvde å overtale henne på den måten. Det jeg sa var vel; "Det var alltid en vanskelig situasjon med den avstanden", noe i den duren. For å være ærlig, jeg føler vi bondet såpass at jeg tror ikke hun vil si nei til å catche opp i sommer. Umulig å vite hvordan situasjonen er om et halvt år selvsagt, men tror nok jeg skal få det til. Situasjonen vil også være mye lettere for oss begge til sommeren. Skal selvsagt ligge unna teksting nå.

Absolutt, jeg skal prøve å glemme henne, og situasjonen har nå gjort meg enda mer motivert til å treffe andre jenter. Men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg aldri gir slipp på noe jeg har lagt så mye energi i, og ikke fått avsluttet. Det er helt uaktuelt. Om det så kun ender i ett ligg, og ikke noe mer.. Jeg SKAL i mål. Men jeg har god tid, og som du sier, det vil bare hjelpe meg positivt med en pause fra henne.

Jeg trenger ikke høre at det er vanskelig å rette opp, for det vet jeg godt. Men jeg ønsker konkrete råd for å øke mulighetene mine i fremtiden.