Følelser for pulevenn

Started by Emcyen, June 20, 2016, 01:54:46 AM

Previous topic - Next topic

Emcyen

Dødsfrustrert.

Har hintet til at jeg ønsker forhold, og hun har sagt rett ut at hun ikke ønsker noe forhold.
Vi er for tiden pulevenner, men har skremt hun litt bort da jeg har hintet til muligheten for "noe mer"..

Har aldri sagt rett ut at jeg har følelser for henne, da jeg er rimelig sikker på at hun ikke har noen følelser for meg.
Det jeg tenker er at jeg bør "play it cool" og muligens diskvalifisere hun som kjærestemateriale med å si noe ala " Vi hadde ikke passet sammen i et forhold uansett". Målet med å si dette, er å gjøre meg litt mer utilgjengelig, og litt vanskeligere å "få". (kanskje også starte en tankeprosess i hodet hennes hvor hun tenker hvorfor vi HADDE passet sammen i et forhold).

Tenker at jeg skal fortsette å treffe hun som pulevenn, å håpe på at hun etterhvert vil utvikle følelser for meg også.
Vi har god kjemi, og er seksuelt tiltrukket av hverandre.

Må gjøre dette riktig, og ønsker derfor tips fra personer med peiling. Høres det ut som en bra plan? Har dere eventuelt andre forslag?

Kom gjerne med spørsmål angående situasjonen, dersom noe er uklart.

Takk på forhånd.

Love

Håper du får noen tips. Jeg har ingen, men har vært i samme situasjon og føler med deg. Generelt vil jeg si at det kanskje er noen ting som står i veien:
1. Folk velger "pulevenn" basert på at de ikke vil noe mer - så kan være at man per definisjon går etter mismatch. Altså kjemi - men umulig med no mer.
2. Dere er i utakt, hun er ikke klar. Vanskelig å gjøre noe med?


Jeg for min del ga opp. Fant ut at han skrev helt like meldinger til andre, og da kan det ikke ha betydd så mye. Men sexen var bra, og jeg hang på en stund.


piken

Eneste tipset jeg kan gi er det tipset du ikke vil ha; drit i dama.

Selvølgelig kan du jo prøve å spille hard to get for å se om det hjelper. Men de fleste jenter jeg kjenner til (inkl meg selv) velger en pulevenn basert på at det er en person man ikke kan få følelser for / en mann som er uaktuelt å bli seriøs med. Nå vet ikke vi hva din pulevenn tenker og hvilke fler detaljer hun har fortalt deg, men jeg blir nysgjerrig på hvorfor hun sier hun ikke vil ha noe forhold. Jeg tenker at ettersom hun har sagt dette såpass aktivt så er det tilnærmet null sjans. Jeg har hatt gutter hvor jeg har skjønt at jeg burde si at jeg ikke vil ha noe forhold, men har ikke sagt det fordi jeg ikke ha villet skru av 100% - men denne jenta har valgt å si det tydelig - hvorfor?

Og hvorfor vil du ha henne? Hvorfor vil du ha en jente som ikke vil ha deg? Er hun drømmedama på alle punkter eller er du bare gira pga hun er utilgjengelig? Videre har jeg aldri helt skjønt greia med å jage på de man ikke kan få, det er alt for mange spennende mennesker der ute til å være stuck i en blindvei...

--WTF?--

Begrepet "pulevenn" har flere betydninger. Noen vektlegger den første delen av ordet, andre den siste. Jeg tror mange kunne ha nytte av å tenke litt over hva begreper (og tilhørende aktiviteter) faktisk innebærer. Når man velger å ha pulevenner (eller hva man nå velger å kalle det) så løper man en risiko for at følelser kan oppstå. Dette er noe man bør ha lært seg å håndtere _før_ man velger å gå inn i den slags relasjoner.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Koraboros

Ikke så mye som hint om at du vil ha forhold før du er helt sikker på at hun også vil det. Flørt med henne og bygg tiltrekning, men ikke forvent noe resultat. Samtidig bør du flørte med andre jenter så du ikke får helt tunnelsyn.

Love

For mye spill blir bare forvirrende. Ta en pause. Si du trenger space. Og bruk tid på andre ting slik at du kjøler deg ned litt. Det hjalp ihvertfall meg til å få perspektiv. Man kan bare forandre seg selv. Å fortsette å treffe henne kan gjøre deg bitter...

Kjetil GV

Jenter velger ikke selv hvem de blir forelsket i, så du har egentlig en god mulighet til å snu henne.

Så langt jeg ser det sånn rent teoretisk må du gjøre følgende:

1. Sikre at du har nok Verdi. For å fikse dette må du kanskje gi henne litt mer space en periode. (Tenk personlig verdi for henne, investeringsverdi(tidsbruk, penger,krefter,innsats), validerings verdi(hvis hun ikke alltid får din bekreftelse på utsseende og oppførsel vil hun søke den mer) og din reproduksjonsverdi(kjekkhet i oppførsel, klesstil, veltrent,grooming)). Husk å vær ureaktiv ovenfor henne, og varier interessenivået(gi henne space, ikke alltid være 100% fokusert på henne, men husk at det er variasjon som er stikkordet, ikke fravær av interesse).
2. Møt henne oftere.
3. Gjør kjæresteting, snakk om dypere ting osv
4. Treff venner og famile
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Love

Her er et svar jeg fikk av en som kaller seg Potet (her inne) da jeg spurte om dette. Et ganske ok råd:

Forelsket pulevenn er bedre enn friendzone (man får tross alt sex med personen man er forelsket i), men man er likevel i en gråsone hvor man får litt, men ikke nok av det man egentlig ønsker og derfor ikke klarer å gi slipp på det. Dette av-og-på-forholdet hindrer deg i å møte andre!