Hva skal man gjøre med kafé-besøket-som-dreper?

Started by Axel, July 26, 2016, 17:04:51 PM

Previous topic - Next topic

Axel

Første-date: Kjekk fjelltur som bare blir bedre og bedre.
Andre-date: Lett klatre- og sjøtur, som blir enda bedre og en eventyrlig hel ettermiddag. Og jeg får enda større stjerne.
Tredje-date: Blir flyttet fra en kort kafé-tur i hennes lunch pause (som sikkert hadde blitt hyggelig), til en kafé-tur-etter-jobb, som aldri tar slutt. Hun forstår ikke at vi har får lite til felles foreløpig, til at vi kan fylle time etter time. Prøver å få henne hjem for dette trekker ut for langt. Lufter frempå om vi ikke burde dra på Ikea eller andre steder å gjøre småting; Men hun "biter" seg fast i kafeen. Dette kan bare ikke gå bra. Og dagen etter avlyser alt fremtidig kontakt.
Regner med at det ikke blir siste gang dette skjer.

Hva gjør man med kafé-besøk som dreper? Forslag?

Kjetil GV

Mitt førstevalg er alltid cafe dater:)

Du har rett i at aktivitetsdater kan være en fin måte å date på, men de kan også fort være en blindvei. Dessuten krever de veldig mye av deg og jenta.

Et cafebesøk derimot er raskt unnagjort, og man kan finne ut kjapt om det er noe kjemi.

Derfor tenker jeg:
Er du sikker på de aktivitetsdatene dine er så kjekke og bra som du tror?
Er du sikker på at du får en stjerne i det hele tatt?

Jenter er flinke til å gjennomskue forsøk på å imponere. Det er en annen måte å si til henne "Jeg føler meg ikke bra nok for deg" på. Så om du prøver for hardt med å imponere
så vil det ødelegge for deg.

Jenter treffer mange gutter de bonder med, men få de tenner på. Derfor vil det de ser etter på date ofte være om du kan skape spenning/tenning.

Får du bygget kjemi/seksuell spenning på de turdatene dine? Eller er fokuset på aktiviteten og ikke hverandre? Du vil jo antakeligvis ha en jente som er noe mer enn bare en turvenn. Hvis du blir han koselige vennen som hun reiser på tur med, mens hun banger en annen kar når hun kommer hjem fra turen så er jo du like langt.

Med andre ord: Går du for lenge rundt grøten?

Selv velger jeg alltid cafedater. Først og fremst fordi de er tidseffektive og fordi jeg raskt kan se om jeg klarer skape spenning, og om det er noe naturlig kjemi der.
Vi må også klare å kunne henge sammen i et par timer og klare å ha noegenlunde normal samtale i den tiden for at jeg skal ha lyst til å treffe henne mer.
Samtidig så er et cafebesøk nok tid til å finne ut det jeg lurer på om henne og for å se om hun har egenskaper/interesser jeg liker.

Dersom det ikke er det, gidder jeg ikke forsøke ta med jenta på en tur. For da er jo jenta en blindvei i seg selv.

At hun vil ha en cafedate fremfor turdate er sannsynligvis et signal på at hun ikke får det hun trenger ut fra turdatene.

Hun trenger kanskje sitte stille å snakke for å se om du har de egenskapene hun ser etter, og for å se om du kan skape spenningen i henne.

Kanskje trenger hun å snakke om litt mer personlige ting og at de turdatene blir for overfladiske.

Kanskje trenger hun se at du er proaktiv og ureaktiv i et annet miljø hvor du ikke kan gjemme deg bak aktiviteter du er komfortabel med.

Evt at turdatene blir for "kjærstete" og at hun prøver å ta det til et mer casual nivå.

Vanskelig å si.

Det at du sier at "Hun forstår ikke at vi har får lite til felles foreløpig" virker litt rart for meg.

Akkurat som om du har en forventning om at dere blir sammen og får kjemi bare dere henger nok sammen på spennende turer.

Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

piken

Hvorfor i alle dager lar du en cafè-date trekke ut så lenge hvis du ikke koser deg på den? Det at du lar den trekke såpass mye ut selv om du kjeder deg og gjør halvhjertede forsøk på å få henne med hjem er dessverre ikke noe godt trekk. Kanskje heller ta en hvit en underveis og si at du dessverre må stikke og heller foreslå hjemme-date neste gang - da kan dere både snakke og du har mulighet for å eskalere. Det går også an å si ærlig at du ikke er så fan av å være flere timer på cafè.

Videre blir jeg såklart nysgjerrig på hvorfor dere hadde to aktivitetsdater i starten? Var det aktiviteter som du foreslo fordi du liker å drive med dem, eller har dere disse aktivitetene til felles? Kjipt å "bruke opp" to kule ting å gjøre såpass tidlig, noen ganger kan det være kjekt å bygge opp til en aktivitet med å snakke om den på f.eks en cafè-date og bygge opp spenninga til selve aktiviteten. Hvis du må ha noe som skjer hver date så er forslag aktiviteter som ikke krever så mye og som kan kombinere ting som hun kanskje vil ha (siden hun ville være på cafè i evigheter); f.eks slack line i en park sammen med vin/piknik, lage mat/spille spill/se på film hjemme, sjekke ut noe kulturelt i byen dere bor i .. da gir det rom for både å gjøre noe som er artig uansett, samtidig som man kan prate og bli kjent og bygge spenning.

Anax

Quote from: Axel on July 26, 2016, 17:04:51 PM
Første-date: Kjekk fjelltur som bare blir bedre og bedre.
Andre-date: Lett klatre- og sjøtur, som blir enda bedre og en eventyrlig hel ettermiddag. Og jeg får enda større stjerne.
Tredje-date: Blir flyttet fra en kort kafé-tur i hennes lunch pause (som sikkert hadde blitt hyggelig), til en kafé-tur-etter-jobb, som aldri tar slutt. Hun forstår ikke at vi har får lite til felles foreløpig, til at vi kan fylle time etter time. Prøver å få henne hjem for dette trekker ut for langt. Lufter frempå om vi ikke burde dra på Ikea eller andre steder å gjøre småting; Men hun "biter" seg fast i kafeen. Dette kan bare ikke gå bra. Og dagen etter avlyser alt fremtidig kontakt.
Regner med at det ikke blir siste gang dette skjer.

Hva gjør man med kafé-besøk som dreper? Forslag?

Masse alternativer - http://www.aftenposten.no/osloby/byliv/Skal-du-vare-turist-i-Oslo-Dropp-Karl-Johans-gate-599259b.html .
Eller gå på pokemon jakt.

Men igjen å ta noen drinker (helst alkoholholdige) på en cafe er jo helt ideelt. Dere prater, har det fett og inviterer ho med hjem på litt kos. Etter det er det jo bare å invitere ho på så mye fjell-, klatre- eller sjøturer du bare vil hvor du kan chille og bare nyte turen. Kjipt for deg om ho lissom har dratt på 3-4 aktivitets dater med deg, så før deres 5. date drar hu på øl date med meg :P ... Start med øl, ellers blir det krøll

dagligvare

3. date på en kafé?

Da er man jo tilbake på start. Kafé er i verste fall for første date og bør helst unngås som pesten.